Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko Vauva.fi:hin kirjautumispaklo vai

Vierailija
05.10.2023 |

muuttuuko maksulliseksi?

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta vähän tuntuu että palstan suurin ongelma on yksi ainoa ihminen. Ja luulen ettei hänelle voi kukaan mitään. Pitäisi heittää tyrmään, avain pois eikä mitään viestintävälinettä hänelle.

Ei tietenkään voi ylläpidolle minkään. Uudistuksen jälkeen saa jäädä horisemaan tänne yksinään.

Vierailija
102/115 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä voin kirjautuneenakin kirjoitella juttujani. Nimimerkiksi vaikkapa Kilttimies68.

Niin, niin. Mutta kun se "Kilttimies68" löytyy esim ip-osoitteen tai rekisteröitymiseen vaadittavan sähköpostin perusteella. Niin kiinni jäät > poliisi tutkii ja syyttäjä syyttää jos näkee sille tarvetta.

Kerron salaisuuden, joka voi järkyttää mieltäsi: Nykyisinkin kirjoittajan ip-osoite on tarvitaessa löydettävissä. Edes siihen ei tarvita kirjautumista. 

Tuon nyt luulisi olevan kaikille päivänselvää.

Ei näköjään ollut esim. lainaamalleni kirjoittajalle.

t. sama

Näin kai se on, ihmettelen vaan että eikö tuon pitäisi olla tietotekniikan opetuksessa aivan perusjuttuja. Mutta tietysti on niitä  jotka ovat siirtyneet suoraan älypuhelimiin eivätkä tiedä perusasioita.

Missä tietotekniikan opetuksessa?

t. 70- ja 80-lukujen taitteessa koulunsa käynyt

Meille tuli ATK lukion kakkosluokalle syksyllä -82, mutta se oli samassa jaksossa ja samaan kellonaikaan kuin ranska. Mulle ihan mahdoton vaihtoehto.

Kaiken minkä olen oppinut tietotekniikasta, olen oppinut mieheltäni. Hän on minua vanhempi, mutta aina ollut näistä asioista kiinnostunut ja on itseoppinut. Hän on sitten minuakin opettanut.

Lapsuuden kotipaikkakunnallani tuli ensimmäinen tietokone kouluun vuonna 1996. Ei todellakaan ollut mitään tietotekniikan opetusta vielä minun kouluaikoinani. 

t. VM78

Kun internet tuli se avasi tilaisuuden opetella aivan mitä vaan. Jotenkin surullista että että monet ovat hukanneet tuon mahdollisuuden ja keskittyvät lukemaan pelkästään lööppejä älypuhelimista ja viestimään somessa.

Tuota noin.... Minulle ainakin jopa maksetaan palkkaa siitä, että viestin somessa. Että en nyt ihan keksi minkä mahdollisuuden olen hukannut, kun olen opiskellut somemarkkinointia ja ansaitsen sillä nykyisin elantoni.

t. eri

Ei tuota kirjoittamaani kannata ottaa henkilökohtaisesti, vaikka vaikuttaa siltä että somesta on tullut joku pyhä lehmä, jota ei saa arvostella. Totta kai jokaisella on eri kiinnostuksen kohteet ja hyvä näin.

Ei kukaan ottanut mitään henkilökohtaisesti. Vähän vain huvitti sinun pätemisesti. Ihan kuin olisit sitä mieltä, että kaikkien pitää opetella samoja asioita kuin sinä, joka et ilmeisesti ole opetellut edes sitä, että some on muutakin kuin paskaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä voin kirjautuneenakin kirjoitella juttujani. Nimimerkiksi vaikkapa Kilttimies68.

Niin, niin. Mutta kun se "Kilttimies68" löytyy esim ip-osoitteen tai rekisteröitymiseen vaadittavan sähköpostin perusteella. Niin kiinni jäät > poliisi tutkii ja syyttäjä syyttää jos näkee sille tarvetta.

Kerron salaisuuden, joka voi järkyttää mieltäsi: Nykyisinkin kirjoittajan ip-osoite on tarvitaessa löydettävissä. Edes siihen ei tarvita kirjautumista. 

t. sama

Näin kai se on, ihmettelen vaan että eikö tuon pitäisi olla tietotekniikan opetuksessa aivan perusjuttuja. Mutta tietysti on niitä  jotka ovat siirtyneet suoraan älypuhelimiin eivätkä tiedä perusasioita.

Meille tuli ATK lukion kakkosluokalle syksyllä -82, mutta se oli samassa jaksossa ja samaan kellonaikaan kuin ranska. Mulle ihan mahdoton vaihtoehto.

Kaiken minkä olen oppinut tietotekniikasta, olen oppinut mieheltäni. Hän on minua vanhempi, mutta aina ollut näistä asioista kiinnostunut ja on itseoppinut. Hän on sitten minuakin opettanut.

Lapsuuden kotipaikkakunnallani tuli ensimmäinen tietokone kouluun vuonna 1996. Ei todellakaan ollut mitään tietotekniikan opetusta vielä minun kouluaikoinani. 

t. VM78

Kun internet tuli se avasi tilaisuuden opetella aivan mitä vaan. Jotenkin surullista että että monet ovat hukanneet tuon mahdollisuuden ja keskittyvät lukemaan pelkästään lööppejä älypuhelimista ja viestimään somessa.

Miksi sinä olet täällä etkä opettelemassa jotain hyödyllistä? Niinpä, someviestintähän ei poissulje uusien asioiden opettelua. Kaikki vaan eivät pysty/halua/koe tarpeelliseksi opetella samoja asioista kuin sinä. 

Välillä pitää rentoutua siksi olen täällä, jatkuva pänttääminen ei ole hyvästä eikä edistä oppimista, päinvastoin.

Arvaa mitä? Nekin, joiden lööppien lukemisista jne. valitit, tarvitsevat välillä rentoutumista. Kuten jo sanoin, somen/lööppien lukeminen ei estä uuden opettelua. Eli et nyt ole yhtään sen parempi ihminen kuin muutkaan, vaikka ehkä luulit. 

En ole koskaan pitänyt ketään itseäni huonompana enkä parempana ihmisenä. No jaa jos rehellisiä ollaan, niin olen kyllä pitänyt muutamaa ihmistä, ihmisenä, itseäni parempana.

Vierailija
104/115 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta vähän tuntuu että palstan suurin ongelma on yksi ainoa ihminen. Ja luulen ettei hänelle voi kukaan mitään. Pitäisi heittää tyrmään, avain pois eikä mitään viestintävälinettä hänelle.

Hän tekee työtänsä juuri niin kuin työnantaja käskee, muussa tapauksessa häntä voidaan syyttää työtehtävien laiminlyönnistä ja hänet irtisanotaan. Joten syytä ennemmin työnantajaa ja sieltä nimenomaan työnjohtoa.

Vierailija
105/115 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mitä muita ilmaisia keskustelupalstoja meillä on.

Vierailija
106/115 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nämä palstat toimi keino-älyllä, ettei ihmismieltä tarvita tarkastamaan viestejä?

Vierailija
107/115 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään voi ylläpidolle minkään. Uudistuksen jälkeen saa jäädä horisemaan tänne yksinään.

Ylläpito taitaa olla käyttäjien käyttämä automaatti. Puhun nyt yksittäisestä kirjoittelijasta, joka aamusta iltaan suoltaa paskaansa.

Vierailija
108/115 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nämä palstat toimi keino-älyllä, ettei ihmismieltä tarvita tarkastamaan viestejä?

Tulevaisuuden keskutelupalstat ovat sellaisia että teköälyt keskustelevat keskenään ja myös riitelevät ja räyhäävät keskenään.  Ihmiset vain lukevat ja antavat pisteitä puolesta ja vastaan.

Vierailija
109/115 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. sama

t. VM78

Tuota noin.... Minulle ainakin jopa maksetaan palkkaa siitä, että viestin somessa. Että en nyt ihan keksi minkä mahdollisuuden olen hukannut, kun olen opiskellut somemarkkinointia ja ansaitsen sillä nykyisin elantoni.

t. eri

Ei tuota kirjoittamaani kannata ottaa henkilökohtaisesti, vaikka vaikuttaa siltä että somesta on tullut joku pyhä lehmä, jota ei saa arvostella. Totta kai jokaisella on eri kiinnostuksen kohteet ja hyvä näin.

Ei kukaan ottanut mitään henkilökohtaisesti. Vähän vain huvitti sinun pätemisesti. Ihan kuin olisit sitä mieltä, että kaikkien pitää opetella samoja asioita kuin sinä, joka et ilmeisesti ole opetellut edes sitä, että some on muutakin kuin paskaa. 

Some on mennyt sellaiseksi, koska jotkut eivät osaa hillitä karkeaa kielenkäyttöään. Vaikka suomenkielestä löytyy hienovaraisempiakin ilmaisuja kertoa sama asia hienostuneemmin.

Vierailija
110/115 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjautuminen aiheuttaisi että nämä osaamattomat pirut häipyisi täätä Igoreineen ja Yhyyyy  ym kummalliset. 

Vierailija
111/115 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin muuten välillä kirjautumispakon aikaan saattoi ruksia ruudun että kirjoittaa anonyyminä. Sitten ne poistivat senkin, ja sehän johtaa tietysti siihen että kirjoitukset voi yhdistää ja saa peräänsä nämä räkyttäjät joka kommenttiinsa.

Tietysti osa pelkäsi vahinkoa ettei se pitäisikään, vaan kirjoitukset näkyisivät samalla nimimerkillä kuitenkin.

Mikähän siinä ettei kelvannut sekään että nimimerkit ja spostit olivat ylläpidon tiedossa kuitenkin, vaikka eivät kaikille näkyneet?

Vierailija
112/115 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku älytön onnistuu yhdellä ilmoituksella poistattamaan joskus tosi hyviä keskusteluja joten jotain on mätää. 

Vierailija
113/115 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjautuminen aiheuttaisi että nämä osaamattomat pirut häipyisi täätä Igoreineen ja Yhyyyy  ym kummalliset. 

Niin, palstalle saisi kirjoittaa vain sinun mieleisiäsi kommentteja sinun kuplastasi nähtynä eikä saisi esim. kertoa, että työttömiä on työmarkkinatuella työkokeilussa esim. kaupassa, koska sinä haluat uskoa, että työttömät on pajalla tai kotona ja ettei niillä ole mitään tutkintoa.

Vierailija
114/115 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ei voisi kirjoittaa mitä naiset tai miehet oikeasti ajattelee esim. ulkonäöstä, koulutuksesta, ammateista.

Kirjautuminen halutaan, koska silloin loppuisi negatiiviset kommentit, mutta myös mielipiteet mitä ihmiset oikeasti ajattelevat.

Vierailija
115/115 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. sama

t. VM78

t. eri

Some on mennyt sellaiseksi, koska jotkut eivät osaa hillitä karkeaa kielenkäyttöään. Vaikka suomenkielestä löytyy hienovaraisempiakin ilmaisuja kertoa sama asia hienostuneemmin.

Ihminen jolla ei ole ollut vastoinkäymisiä tai niitä on ollut vähän kirjoittaa noin kuin sinä.

Onneksi on tulossa kunnon työttömyys ja kun menetät omistusasuntosi jne niin katsotaan muuttuuko kielenkäyttösi.

Jos elämä on vain hienoa asuntoa, ravintoloita, ulkomaanmatkoja ja on aina saanut olla samassa työpaikassa niin ei kai sitä ole rumaa kirjoitettavaakaan.