Hoitajat!
Kuulutteko liittoon? Jos niin mihin?
Itse olen ajatellut eroavani liitosta, koska en koe saavani mitään hyötyä liiton maksuista (no heh, ilmainen kalenteri).
Kukaan ei tosissaan aja meidän etujamme, suurista puheista huolimatta.
Kannattaisiko erota vai jatkaa maksamista suu irvessä?
Kommentit (24)
Työttömyyskassoja on muitakin kuin Tehyn alainen, liittykää ihmeessä johonkin työttömyyskassaan ja erotkaa Tehystä, työttömyyskassojen kk-maksut ovat huomattavasti pienempiä kuin Tehyn kk-maksu ja edeut tasan samat kuin tuollaiseen saamattomaan liittoon kuuluttaessa.
Itse erosin juuri tuon palkkausasian vuoksi ja sen vuoksi että Tehy ei älähtänyt vaikka entinen työnantaja palkkasi meidän töihin alikoulutettuja ihmisiä (kiersivät laillistuksen keksimällä uusia virkanimikkeitä joissa koulutusvaatimus oli alempitasoinen).
ihan saman rahan saat ytk:sta kuin superistakin!!!!!
T. superista eronnut
Tehy oikeastaan ainoa liitto ammattiryhmälleni, mutta sen pj. nostaa palkkaa enemmän kuin paperiliitonpj. joten no thanks.
sairaanhoitaja
Meillä matalapalkkanaisilla ei kyllä ole mitään syytä kuulua mihinkään liittoihin. Liittojen pomot saa huippuliksaa mutta tulosta ei tehdä minkäänlaista.
Itse erosin omasta liitostani vuosi sitten.
ope
Liitosta en viitsi erota, jos jään työttömäksi...
siinä vaiheessa kun tehyn pj vaati palkankorotusta hoitajille ohimennen ja hilasi oman palkkansa entistä korkeammalle sanoin so long.
siitä oli hyötyä silloin kun tein pätkätöitä. Eli ansiosidonnainen päiväraha. Kuulun tehyyn edelleen ja hyödynnän järjestökoulutusta. ei moittimista, tosin palkkoja voisi nostaa muillakin kuin tehyn pomoilla...
Monilla aloilla on nostettu nyt nousukautena palkkoja mutta ei meillä....vaivaiset 20¿/kk. Sitten teetetään vielä pätkätöitä ym. Tekis mieli vaihtaa kyllä ammattia!! Itse olen vielä sellaisella alalla, missä ei tehdä viikonloppu töitä eikä yö-tai iltatöitä. Eli ei mitään lisiä ole mahdollista saada. Hoitakoon tulevaisuudessa jokainen itse itsensä! Koko hoitoala voitaisiin lakkauttaa.
En kyllä mitään apua ole koskaan saanut/tarvinut.
Pitäisi kaikkien erota kerralla ja vaatia parempaa palkkaa, kun aloittaa uuden työsuhteen.
Sitten eroan tehystä. Täysin turha liitto.
Tulin vakuuttuneeksi alan vaihdosta, kun luin Tehy-lehteä.
jos ei asiat muutu ja palkkausta muuteta niin eroan ja myös alanvaihto on ollut mielessä. Pariin paikkaan aattelin keväällä laittaa paperit menemään.
kuulua Yksityiseen työttömyyskassaan (YTK), jäsenmaksu on 65 e/v. Nythän pitkään aikaan ei ole odotettavissa että hoitsuna joutuisi työttömäksi (vai vieläkö pienissä kunnissa maalla on huonosti töitä?).
Itse erosin jo lähes 10 v. sitten kun lähdin ulkomaille töihin. Sitten olen myös vaihtanut alaa.
Tehy on isopalkkaisen, isop--seisen muijan johtama liitto, ei sillä naisella ole mitään kiinnostusta ajaa hoitsujen etuja, sehän on nähty. Seuraavakaan tupu-kierroskaan ei tuo muutosta, joten lähtekää ex-kollegat alanvaihtoon. Ainahan voi sitten palata hoitsuksi jos parempaan päästään.
Liitot eivät vaan mainosta sitä eli soittamalla liittoon selviää se. Silloin on oikeutettu ansiosidonnaiseen päivärahaan, ei muihin liiton juttuihin (mitä niillä muilla tekeekään....).
viimeksihän tupon yhteydessä äänestettiin siitä, mennäänkö lakkoon vai ei. jäsenet halusivat lakkoa, vaan tehyn johtajisto teki oman päätöksensä, ei lakkoa.
ainut, minkä vuoksi kuulun liittoon, on just noi ansiosidonnaiset päivärahat, koska teen pätkätöitä, sekä mahdollisten oikeusjuttujen kohdalla lakimiesten palvelut.
Normaalijäsenmaksu taitaa olla 1,2% palkasta (olenko oikeassa?) Eli 2000 euron palkasta se on 24 euroa/kk = 288 e/v.
Ei noista liitoista ole mitään hyötyä.