Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli l auta muuttui maksulliseksi - nosti someraivon

Vierailija
05.10.2023 |

Varmaan tämänkin palstan maksullisuutta on ainakin mietitty...
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/f5da678d-1562-4d84-9282-1915196b…

Kommentit (256)

Vierailija
141/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylilaudalle perustettiin aikanaan myös osasto "aihe vapaa" kun täältä av:sta oli lähtijöitä yösulun vuoksi. Nyt tulevat takaisin...

Vierailija
142/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä maksaisi keskustelupalstan käytöstä, itse löysin vasta yliksen ja sen jälkeen en täällä ole juurikaan käynyt, koska yliksen keskustelut ovat parempia kuin täällä+ keskusteluihin voi palata, kun ketjut ei poistu kuten täällä.

Mutta joo, en tod.maksa mitään yliksellä hengailusta, maksullisuus olis sinänsä aika jees, loppuisi sielläkin käyminen.

Tällä palstalla käymistä oon vähentänyt tosi paljon sensuurin vuoksi, saisi tämäkin muuttua maksulliseksi niin vapautuisi aikaa paljon järkevämmälle tekemiselle.

Arvaanko oikein, että äänestit viime kevään vaaleissakin persuja?

Hienosti kiteytit, miksi tällä palstalla ei jaksa olla. Ei ole asiaa, johon ei tule joku huutelemaan persua...

Samaa mieltä. Jos et noudata prikulleen jotain tiettyä mielipidettä, niin jatkuvasti saa niskaansa persu-huutelua. Miksi?

Harkitsen, että alkaisin tehdä ilmoituksia näistä huutelijoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliksen ja muiden lautojen ideahan on se paskan suoltaminen anonyymisti, maksullisuus tulee tappamaan laudan

Vierailija
144/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliksen ja muiden lautojen ideahan on se paskan suoltaminen anonyymisti, maksullisuus tulee tappamaan laudan

Anonyymiys loppuu tuohon, rekisteröitymispakko ja vahva tunnistautuminen maksutietoja varten.

Kyllä voisin itse esim 50cent heittää anonyymisti käteisellä siitä, että voin kuukauden palstailla. Mutta että omilla henkilötiedoilla ja pankkitunnuksilla menisin jonnekin nettipalstalle? No way.

Sinällään harmi, koska minusta on periaatteena tärkeää, että yhteiskunnassa olisi mahdollista myös ilmaista näkemyksensä anonyymisti. Mutta j o n n e T käyttivät tuon sivistyneen yhteiskunnan suoman mahdollisuuden väärin.

Vierailija
145/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonneinvaasio vauvalle siis. No, voi tämänkin palstan unohtaa sitten lopullisesti.

Kyllähän ne on täällä pyörinyt jo pidemmän aikaa. Mutta ylis vaikka on mitä on, se on ainoa paikka missä on ollut sananvapaus. Esimerkiksi täällä on ihan älytöntä kun ei oikein mitään saa sanoa ja ihan järkeviäkin keskusteluja poistuu.

Saattaa olla että kaikki keskustelupalstat muuttuvat maksullisiksi. Sillä ehkä yritetään karsia ainakin lapsia pois.

Vierailija
146/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonneinvaasio vauvalle siis. No, voi tämänkin palstan unohtaa sitten lopullisesti.

Kyllähän ne on täällä pyörinyt jo pidemmän aikaa. Mutta ylis vaikka on mitä on, se on ainoa paikka missä on ollut sananvapaus. Esimerkiksi täällä on ihan älytöntä kun ei oikein mitään saa sanoa ja ihan järkeviäkin keskusteluja poistuu.

Saattaa olla että kaikki keskustelupalstat muuttuvat maksullisiksi. Sillä ehkä yritetään karsia ainakin lapsia pois.

Sanavapaus on lähtökohtaisesti tunnistettavissa olevan henkilön mielipide ja siihen sisältyy se että voidaan asettaa sanktio jälkikäteen jos loukkaa jonkun oikeuksia. Mitä sananvapautta se semmoinen on että anonyymisti huudellaan räävittömyyksiä puskista. 

Vierailija
147/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakathan uhosivat lopettaa tuon. Näköjään uivat sisään omistajien kautta. Loppuuhan tuo, ei ole järkeä maksaa jostain jonne itse tuottaa sisällön.

Vierailija
148/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta pitää aina rahastaa. Ärsyttävää.

Sillä tavalla maailma toimii, poikaseni.

Vierailija
149/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö yleisradion budjetista lohkaista pala julkisrahotteisen anonyymifoorumin pyörittämiseen?

Radio ja televisio, vaikkakin suosittuja ikääntyneemmän väestön keskudeessa, nuorison mielestä täysin kuolleita medioita. Ylellä on huomattavissa selkeä identiteettikriisi kun ei tiedä mitä tehdä nuorten kanssa, koitetaan vähän pillupäiväkirjoja, suoratoistopalvelua ja youtubea kun ei muutakaan oikein keksitä.

Totuus on se että yleisradion tulisi palata juurilleen; uuden ajan median pioneeriksi niin kuin sillon joskus kun radio oli kova juttu eikä kaupallisia radiokanavia ollut.

Vierailija
150/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silakathan uhosivat lopettaa tuon. Näköjään uivat sisään omistajien kautta. Loppuuhan tuo, ei ole järkeä maksaa jostain jonne itse tuottaa sisällön.

Joo, tämä. Ja palstan mainosarvo on kävijöissä myös. Jos ei ole kävijöitä eikä trafiikkia, ei kukaan maksa mainostilasta myöskään, kun ei sellaisella sivustolla ole järkeä mainostaa mitään.

Vierailija
151/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin palstailen mammojen kanssa AV:lla kuin "huutonauru"-jonnejen. M31

Vierailija
152/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avn huoltotauko ensi maanantaina. Luultavasti tulee rekisteröinti tännekin.

No sitten pääsee tästäkin riesasta eroon. Olen monesta muustakin foorumista lähtenyt kun piti rekisteröidä käyttäjätili. Ja maksamaan en todellakaan ala siitä että pääsen johonkin kirjoittelemaan.

Ehkä tämä on hyväkin asia. Voisin palata takaisin niihin järkevämpiin ajanviettokeinoihin, kuten lukemiseen ja ristisanoihin.

Ehkä ihmisetkin alkaa enemmän taas jutella livenä kun nykyään työpaikallakin tauoilla kukaan ei puhu vaan ollaan nenät kiinni ruuduissa. Ei ole ollut hyvä kehitys tämä.

Vierailija
153/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin Ulilautaa enää tarvitaan kun Twitter on nykyään ihan samanlainen sontalaatikko?

Musk on tekemässä viestintäpalvelu X:sitä käyttäjilleen maksullisen:

https://www.talouselama.fi/uutiset/elon-musk-paljasti-suunnitelmansa-x-…

https://www.is.fi/digitoday/art-2000009864893.html

https://yle.fi/a/74-20050774

https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/9fae4b60-aa80-4197-8977-39ce7021…

Eipä unohdeta, että myös Insta Ja Face on muuttumassa osin maksulliseksi. No, vaihtoehtoina maksullisuus, kohdennettu mainonta tai muun palvelun etsiminen. Joku enemmän mielikuvitusta omaava voisi löytää tästä jotain trendinomaista...

Vierailija
154/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tämä. Ja palstan mainosarvo on kävijöissä myös. Jos ei ole kävijöitä eikä trafiikkia, ei kukaan maksa mainostilasta myöskään, kun ei sellaisella sivustolla ole järkeä mainostaa mitään.

Onko järkeä maksaa myöskään mainoksista, joita kukaan ei koskaan käy klikkaamassa? Hukkaan heitettyä rahaa, voisi joku sellaisesta mainostamisesta ajatella.

Vierailija
155/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, kuolee koko paska pois :D

Ei VATTU ne tulee tänne.

No ei ne kauan täällä viihdy, kun niiden jutut on sitä tasoa että 99,99 % niistä poistetaan välittömästi, jos edes menee tarkistuksesta läpi.

Vierailija
156/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö yleisradion budjetista lohkaista pala julkisrahotteisen anonyymifoorumin pyörittämiseen?

Radio ja televisio, vaikkakin suosittuja ikääntyneemmän väestön keskudeessa, nuorison mielestä täysin kuolleita medioita. Ylellä on huomattavissa selkeä identiteettikriisi kun ei tiedä mitä tehdä nuorten kanssa, koitetaan vähän pillupäiväkirjoja, suoratoistopalvelua ja youtubea kun ei muutakaan oikein keksitä.

Totuus on se että yleisradion tulisi palata juurilleen; uuden ajan median pioneeriksi niin kuin sillon joskus kun radio oli kova juttu eikä kaupallisia radiokanavia ollut.

Olen itse saanut viestintäalan korkeakoulutuksen ja olen paljon enemmän huolissani siitä, että keskustelukanavat tukahdutetaan kuin siitä, että joku öyhöttää jotain hölmöä. Laudallakin aina välillä kuuluu järjen ääni ja pahimpia hullutuksia joku suitsii.

Kun keskustelu estetään kokonaan, niin silloin vasta nuoret poteroituu ja äärinäkemykset kärijistyy. Keskusteluyhteyden ja rationaalisen argumentoinnin kautta, kun kumminkin on edes jokin mahdollisuus tavoittaa nuoria.

Muutenkin, minusta tämä nykyinen keskustelukulttuuri, jossa eri mieltä olemista ei suivaita eikä sallita, on todella vaarallinen. Aiemmin keskustelun lähtökohta on voinut olla se, että ollaan eri mieltä ja keskustellaan asiasta. Nykyään se on liinat kiinni päätepysäkki.

Vierailija
157/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä maksaisi keskustelupalstan käytöstä, itse löysin vasta yliksen ja sen jälkeen en täällä ole juurikaan käynyt, koska yliksen keskustelut ovat parempia kuin täällä+ keskusteluihin voi palata, kun ketjut ei poistu kuten täällä.

Mutta joo, en tod.maksa mitään yliksellä hengailusta, maksullisuus olis sinänsä aika jees, loppuisi sielläkin käyminen.

Tällä palstalla käymistä oon vähentänyt tosi paljon sensuurin vuoksi, saisi tämäkin muuttua maksulliseksi niin vapautuisi aikaa paljon järkevämmälle tekemiselle.

Hienosti kiteytit, miksi tällä palstalla ei jaksa olla. Ei ole asiaa, johon ei tule joku huutelemaan persua...

Samaa mieltä. Jos et noudata prikulleen jotain tiettyä mielipidettä, niin jatkuvasti saa niskaansa vihervassari-huutelua. Miksi?

Harkitsen, että alkaisin tehdä ilmoituksia näistä huutelijoista.

Korjasin

Vierailija
158/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä joku persu vai??

Vierailija
159/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanavapaus on lähtökohtaisesti tunnistettavissa olevan henkilön mielipide ja siihen sisältyy se että voidaan asettaa sanktio jälkikäteen jos loukkaa jonkun oikeuksia. Mitä sananvapautta se semmoinen on että anonyymisti huudellaan räävittömyyksiä puskista. 

Räävittömien huutelut on asia erikseen, mutta kritiikkiä pitää saada antaa. Kyllä itseänikin ärsyttää ne puskista huutelijat, joilla ei ole mitään asiasisältöä eikä perusteluja. Mutta olen nekin oppinut sietämään sananvapauden nimissä. Ei ne huutelijat katoa mihinkään sillä että niiden suut tukitaan. Ennenvanhaan ne huuteli tuolla kaduilla. En mä sitäkään aikaa halua takaisin.

Vierailija
160/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

luen itse joskus ylilautaa,jouduin kriisiin tän uutisen johdosta. ei maksulliseksi....en pääse lukeen jonnejen paljastuksia....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän