Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuteen työhön perehdyttäminen

Vierailija
05.10.2023 |

Kuinka monta päivää pitäisi tätä saada?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä, päivästä useaan vuoteen

Vierailija
2/30 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useaan vuoteen? :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa järkyttävältä. Vaikka kyseessä olisikin joku melko yksinkertainen kokoonpano-, siivous- tms työ.

Meillä perehdytys ihan meidän talon perushommiin on hyvin intensiivinen 8 viikkoa. Ja tarvittaessa kerrataan jotain, jos tarvitsee. Itsekin sillä joskus aloitin. Nykyisiin töihini perehdytys tapahtui puolen vuoden aikana sykleissä. Esihenkilö sanoi että ehkä vuoden kohdalla alkaa pärjäämään jo melko itsenäisesti.

Vierailija
4/30 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 15min maksimissaan ½h ja tuon jälkeen perehdyttäjä sanoo että kyllähän sä tiedät

Etelä-Pohjanmaalla

Vierailija
5/30 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jännittää aloittaa edes koko työssä

Vierailija
6/30 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla piti olla 4 viikkoa, mutta jätettiin jo yhden viikon jälkeen yksin selviytymään.

Vierailija
7/30 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kaikki työ kun ei ole yksinkertaista piperrystä.

Vierailija
8/30 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, esimerkiksi minun työhöni kuuluu useita alueita. Kaikkia ei välttämättä tule vastaan edes joka vuosi, mutta ne on silti osattava

Vierailija
9/30 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perusasioden läpikäymiseen menee viikosta kahteen ja sitten osastoilla vielä yleensä 3-6 viikkoa tehdään toisen kanssa samoja vuoroja.

Vierailija
10/30 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadit perehdytyksen. Jos et selviä työtehtävistä niin se kertoo huonosta perehtymisestä.

Vierailija
11/30 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä perehdytys on kaikkien etu.

Vierailija
12/30 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelussa luvattua "Saat oikein hyvän perehdytyksen." Todellisuudessa pari vuoroa jonkun kanssa ja sitten pitää jo osata

Vierailija
13/30 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä. Yksi päivä vähintään, mutta yleensähän se on 3-5 päivää. Erikoistason töissä sitten jopa puoli vuotta.

Siksipä se koulu tus vaaditaan ettei ihan alkeista tarvi alkaa perehdyttää.

Vierailija
14/30 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo työpaikka, jos ihan perusduunin lomassa työntekijä ei voi kysyä neuvoa työkavereilta. Siis milloin vaan.

Vierailija
15/30 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan olen saanut perehdytystä 2 tuntia, jonka jälkeen jäin vastaamaan yksin koko asiakaskunnasta iltavuoron ajan. Kyse oli eräästä yksityisestä perhekuntoutuslaitoksesta.

Vierailija
16/30 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikein, että sairasloma kuluttaa perehdytyspäiviä?

Vierailija
17/30 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti saada yhtenä päivänä perehdytystä. Tää hyväksi kehuttu perehdyttäjä vaan vältteli mua koko työvuoron ajan oikein tehokkaasti. Alussa jutteli mulle muutaman lauseen ja sanoi että oletan sinun olevan omatoiminen. Työn luonne on liikkuva ja hän lähti vuoron aikana kolmeksi tunniksi hoitamaan jotain juttua eikä puhettakaan että olisi ottanut minua mukaan, eikä mun siinä vaiheessa kiinnostanut sitä häneltä kerjätä. Opettelin työn sitten itse, onneksi muuten tää perehdyttäjäni lähti pois työpaikasta.

Vierailija
18/30 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo työpaikka, jos ihan perusduunin lomassa työntekijä ei voi kysyä neuvoa työkavereilta. Siis milloin vaan.

Onhan paljonkin työvuoroja, joissa ollaan yksin. Olin aiemmin mara-alalla sijaisena ja perehdytys oli vitsi. Yhteen paikkaan sain hyvän perehdytyksen, mutta valtaosaan paikoista menin vaan töihin ilman mitään perehdytystä tai henkilöä, jolta voisi kysyä. Paras oli se, kun menin isoon kouluun keittiölle ruokavastaavaksi. Vaadin perehdytystä ja minulle luvattiin, että aamulla joku tulee. Aamulla sain 15 minuutin "perehdytyksen" eli käytännössä näytettiin missä on uunit, ruokalista ja miten menee lämpöhauteet päälle. Sijaisena minulla ei ollut oikeuksia nähdä edes erityisruokavalioita (kuka millekin allerginen) niin vauhdissa kaivelin pakkasesta jotain syötävää allergisille. Kaiken lisäksi minulle karjuttiin ja kiroiltiin. Jouduin myös itse perehdyttämään muita uudessa työssä.

Sinänsä koin, että osasin olla ilman perehdytystä ja siksi varmasti olinkin suosittu työntekijä, mutta onhan tuo täysin väärin.

Nyt olen sellaisessa työssä, joka vaatii käytännössä vuosia eikä silloinkaan tiedä kaikkea.

Vierailija
19/30 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikein, että sairasloma kuluttaa perehdytyspäiviä?

Niin?

Vierailija
20/30 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen tällä hetkellä perehdytyksessä. 8 kk jo takana mutta onkin vaativa työ jossa mokailu maksaa paljon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan