Ruoanlaitto on kyllä niin p*rseestä etten tajua miten joku jaksaa tehdä sitä joka päivä
Pesin lieden, pöytätasojen ja välitilan kaakeleiden lisäksi lattiankin, koska kaikkiin roiskui rasvaa.
Kommentit (32)
Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän enää kokkailu kiinnostaa. Olen ihan kyllästynyt ruuanlaittoon ja leipomiseen. Ostan eineksiä ja teen vain helppoja ja nopeita ruokia. N61
Hermo lepää kokkaillessa naiset ja kaverit tykkää ja hyvä ruoka on aina hyvää ja itse tehtynä halpaa. eli halpa on hyvä. Roiskeet saatan jättää seuraavaan päivään jos en jostain syystä jaksa pyyhkästä. Toisaalta en hirveästi sotke. Rasvaroiskeet kun laittaa kannen ihan pannunkin päälle auttaa paljon.
Teen ruokaa noin kaksi kertaa viikossa. Asun yksin niin yhdestä annoksesta riittää 3-4 päivää, Ei ole ollenkaan rasittaavaa, tykkään laittaa ruokaa. Ja siivoan sitten kun siltä tuntuu.
Meillä on 4-henkinen perhe. Teen ruokaa niin, että riittää 2-3 päivälle. En ehdi kokkailemaan joka päivä
Sä pohotat levy liian kuumalla ja sekoittelet liian vimmatusti jos roiskuu noin älyttömästi. Rauhallisemmalla menolla säästät aikaa ja vaivaa. Ja tuoreeltaan roiskeet on paljon helpompaa siivota kuin myöhemmin. Otat ensikerralla rätin viereen kun kokkaat.
Valmis"ruuat" on niin paskoja että niitä ei syö erkkikään ja ulkona syöminen niin kallista että pakko tehä ite ja joka päivä safkat. Töihin sitten isompi annos että riittää about viikoks.
Sama täällä! Ruoanlaitossa ei ole mitään kiinnostavaa. Meillä mies joutuu kokkaamaan jatkuvasti ja on väsynyt.
Hanki ihmeessä air fryer! Ei roisku ja ruoka valmistuu nopeammin kuin perinteisillä tavoilla.
En ole koskaan ollut oikein innostunut seisomaan keittiössä, mutta ruoanlaiton kestää hyvin tuon air fryerin avulla. Sillä voi todellakin tehdä vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Sä pohotat levy liian kuumalla ja sekoittelet liian vimmatusti jos roiskuu noin älyttömästi. Rauhallisemmalla menolla säästät aikaa ja vaivaa. Ja tuoreeltaan roiskeet on paljon helpompaa siivota kuin myöhemmin. Otat ensikerralla rätin viereen kun kokkaat.
Paistoin jotain kuorrutettuja broilerpaloja öljyssä ja ne piti paistaa kuumalla pannulla, että pysyivät rapeana, samalla piti varjella niitä palamiselta. Mikä idea on ottaa rätti viereen kesken paiston? Teetkö lumityötkin lumisateessa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hanki ihmeessä air fryer! Ei roisku ja ruoka valmistuu nopeammin kuin perinteisillä tavoilla.
En ole koskaan ollut oikein innostunut seisomaan keittiössä, mutta ruoanlaiton kestää hyvin tuon air fryerin avulla. Sillä voi todellakin tehdä vaikka mitä.
Ehkä vaan jatkossakin haen ruoat valmiina kaupasta tai ravintolasta. En tiedä mistä hetken mielijohteesta nuo kanapalat oikein ostin.
Ap
Se on se että mitä tykkää harrastaa. Jotkut pelaa pelejä, jotkut ryyppää jotkut urheilee minä tykkään kokata. ja haluan tulla hyväksi. Itselle se ei ole pakkopullaa ja jos se olisi niin mieli vois tietty muuttua. En ole perheellinen.
Ei minulla ole ruoka roiskunut tai lähinnä rasva liedelle ei lattialle eikä muualle. Tykkään tehdä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paistoin jotain kuorrutettuja broilerpaloja öljyssä ja ne piti paistaa kuumalla pannulla, että pysyivät rapeana, samalla piti varjella niitä palamiselta. Mikä idea on ottaa rätti viereen kesken paiston? Teetkö lumityötkin lumisateessa?
Ap
Pyyhit enimmät heti ennen kuin ne kuivaa ja alat taas vikisemään.
Joskus joutuu kolaamaan parikin kertaa päivässä kun oikein rankasti pyryttää. Mutta senhän säkin tietäisit jos et olisi pelkkä vinkuva kermaperse.
Kun olin työelämässä en juurikaan tehnyt ruokaa. Kävin lounarilounaalla eikä aikuinen kahta lämmintä ateriaa päivässä tarvinnut.
Nyt olen sitten opetellut ruuanlaittoa uudelleen ja se on ollut yllättävän kivaa. Sen voi siis myös ottaa haasteena opetella uutta. Ja se on kyllä totta, että säästää rahaa ja voi tehdä terveellisempää, kun tekee itse eikä turvaudu eineksiin.
Siivoaminen ei kyllä ole yhtä kivaa, mutta ei sitä sotkua aivan mahdottomasti tule.
Joillakin on tapana pitää lieden levyjä täysillä kun laittavat ruokaa. Ei ihme, että räiskyy ympäri keittiötä. Sitäkin vielä ihmettelen, että kuinka paljon sitä rasvaa käytetään ruoanlaitossa, että lattiallekin räiskyy. Vähemmän rasvaa, levyt pienemmälle, niin ei tule sotkua.
Man gillar att laga mat då det är frågan om middagar och flera som äter. Speciellt under veckosluten. Man använder olika tekniker för att uppnå önskat resultat och experimenterar friskt. Helheterna är vanligen genomtänkta och vinerna parade, liksom annan dryck. Det är helt enkelt trevligt att avnjuta en god middag i gott sällskap.
Kockar man för sig själv (ingen annan är hemma), satsar man betydligt mindre på preparationerna. I enklaste fall får bastukorv (ordentlig) och potatissallad duga, tillsammans med kvalitets öl.
För den som får flott längs väggarna. Köp ett nät som skydd ovanför stekpannan då du steker. Finns i vareviga köksattiraljsaffär och säkert i större varuhus med.
Vai jätättekö vaan roiskeet siivoomatta?