Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun opiskelijat valittelevat että joutuu tekemään töitä tullakseen toimeen niin eikö se ole ollut aina itsestään selvää että tehdään osa vuotta töitä? Kuitenkin lomia on toukokuulta syyskuulle sekä joululomia yms

Vierailija
04.10.2023 |

Jos vuodesta useampi kuukausi on lomaa oppilaitoksesta niin suuri osa ehtii tekemään töitä pari kuukautta vaikka vuoden aikana olisikin kunnolla 4 viikkoa lomaa?

Kommentit (335)

Vierailija
1/335 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija ei saa välttämättä kesätyöksi kuin hanttihommia. Esim osa-aikaisesti siivoustyötä. Eläisitkö itse vuoden 3kk siivoojan palkalla?

Vierailija
2/335 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan eläisi koko vuotta muutaman kuukauden (matalapalkka)työllä.

Lisäksi sekin työ alkaa jatkossa leikata entistä enemmän asumistukea, joten senkin työn kuten osa-aikatyön hyöty vähenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/335 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä sama työttömälle.

Vierailija
4/335 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole noin pitkät lomat kyllä, eikä parin kuukauden palkalla eletä koko vuotta!

Vierailija
5/335 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija ei saa välttämättä kesätyöksi kuin hanttihommia. Esim osa-aikaisesti siivoustyötä. Eläisitkö itse vuoden 3kk siivoojan palkalla?

Omana opiskeluaikana tehtiin hanttihommia ja perus duunaritöitä.

Tulevat juristit, lääkärit, opettajat yms tekivät töitä vaikka kaupan kassalla, siivoamassa, vanhainkodeissa yms

Vierailija
6/335 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin...? Mitä hommia sen opiskelijan sitten kuuluisi saada kesätyöksi? Toimitusjohtajan hommia?

Ja kyllä niitä kokoaikaisiakin kesätöitä (vaikkakin "hanttihommia") on tarjolla. 

Vierailija
7/335 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, juuri näin. Tosin nykyään kermapersejuniorit on opetettu isän ja äidin puolesta lypsämään KELAn rahat viimeiseen senttiin asti. Onneksi meillä lapset on hakeneet töitä ja saaneet, eikä isän käsi ole ojossa satasia antamassa, että pidä hauskaa.

Vierailija
8/335 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selitä sama työttömälle.

Arvon työtön on hyvä vaan ja alkaa opiskelijaksi, jos kerran kateus iski. Ai niin, sittenhän sitä ihan joutuisi tekemään jotain elantonsa eteen, kohtuutonta!

Vierailija
9/335 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ollut. Eikä vain kesällä, vaan opiskelujen ohessakin. Omaan aikaan (yliopistossa) oli vain se, että 1) opiskeluoikeuden kesto oli rajaton ja 2) kesätauko paljon nykyistä pidempi. Eli kyllä nykyopiskelijat on paljon ahtaammassa raossa.

Vierailija
10/335 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin...? Mitä hommia sen opiskelijan sitten kuuluisi saada kesätyöksi? Toimitusjohtajan hommia?

Ja kyllä niitä kokoaikaisiakin kesätöitä (vaikkakin "hanttihommia") on tarjolla. 

Onko sulla vaikeuksia ymmärtää lukemaasi? Eläisitkö itse koko vuoden kesätyöllä?

Vierailija
11/335 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeleko aloiteen tekijä nyt? Vai onko koskaan opiskellut? Elätkö nyt itsenäisesti ja työläsi kustanat elämäsi? Vai oletko peräkamarin poika vanhempien siivellä eläjä? Vai nostat kelan tukia ja ei työ,ei opiskelu kiinosta.

Vierailija
12/335 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, kun niitä töitä ei tehdä vain silloin lomien aikana, vaan ihan joka päivä. Ja ne työt, joita opiskelija saa, on yleensä aika matalasti palkattuja, eli rahat riittää juuri ja juuri elämiseen. Niin, ja monet meistä joutuu opiskelemaan myös kesällä, koska jotkut kurssit joutuu ottamaan silloin eri syistä, päällekkäisyyksiä jne. Kaikki on kalliimpaa kuin ennen. Ja huonompilaatuista. Siksi.

Vierailija
13/335 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki opiskelijat eivät ole parikymppisiä, suoraan toiselta asteelta korkeakouluun päässeitä. Itse olen 32-vuotias kahden alle kouluikäisen yh, kaikki kesät töissä. Valitettavasti se 3.5kk töitä vuodessa ei riitä paikkaamaan koko lukuvuoden vähävaraisuutta. Lomaillaan sitten vuodenvaihteessa.

Vierailija
14/335 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii, jos on töitä. Kaikilla ei ole. Ei vaikka miten haluaisi.

Vierailija
15/335 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omana opiskeluaikana tehtiin hanttihommia ja perus duunaritöitä.

Tulevat juristit, lääkärit, opettajat yms tekivät töitä vaikka kaupan kassalla, siivoamassa, vanhainkodeissa yms

Edelleenkään parin kk duunaripalkalla ei koko vuotta elellä.

Vierailija
16/335 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Mä olin mainosten jakajana, siivosin kaikkea mahdollista ja puhelinmyyntiä.

Sain hyvät rahat opintotuen ja lainan päälle.

Vierailija
17/335 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opikelijahullu taas:)

Vierailija
18/335 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sen palkan tarvitsekaan kattaa koko vuoden elämistä.

Lisäksi tulee

- opintotuki

- asumistuki

- laina

Ja elämiskustannuksia pienennetään sillä että on opiskelijalounas, matkaliput halvalla. Osa saa myös opiskelija-asunnon huokealla hinnalla.

Vierailija
19/335 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niitä töitä löytyy? Suomessa on satoja tuhansia työttömiä. Ei kesätyöpaikka ole mikään itsestäänselvyys.

Vierailija
20/335 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla logiikalla kaikkien tukia saavien tulisi mennä töihin. Miksi opiskelijan pitää ensin suorittaa opintopisteitä 60h/vko työmäärn edestä ja mennä vielä töihin kun työtön makaa kotona ja nostelee tukia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi