Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUOMIO! Ulkoministerio: "Kehitysyhteistyön määrärahat ja tilastot"

släpp
04.10.2023 |

"Vuonna 2023 valtion budjetin mukaiset kehitysyhteistyön määrärahat ovat kokonaisuudessaan 1 117 miljoonaa euroa. Ulkoministeriön hallinnoiman kehitysyhteistyön osuus on 710 miljoonaa euroa."
(https://um.fi/suomen-kehitysyhteistyon-maararahat)
.
Voihan helvetti! Luulisi tuollekin rahalle löytyvän kotimaassa huomattavasti tärkeämpää käyttöä!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa tuohon alkaisi tulla myönteistä kehitystä tällä hallituskaudella.

Eppäillä tuota soppii.

Vierailija
22/42 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taloontukeutujat vievät toisen miljardin.

Nyt miljardin mutta siinä on korkoa korolle kun lapsia tehtailevat ja lisää tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerintä tosiaan on, että otamme kallista velkaa jonka annamme sitten kehitysapuun.

Voi enää olla tyhmempää?

Meillä on kuulemma varaa ja olemmehan myös heille velkaa, ja tämäkään miljardi ei ole pois yhteiskunnaltamme. Otetaan vaan lisää velkaa ja maksetaan ennätysveroja aivan tyhjästä.

Vierailija
24/42 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei tästä voida leikata 100% pois? Auttakoon ne vapaaehtoisesti, jotka sitä haluaa.

Tätä samaa voitais soveltaa myös sosiaalitukiin Suomessa, maksakoon ne jotka haluaa ja muut pitäköön omat rahansa itse.

Minä maksan mieluummin verojen kautta suomalaisille  kuin ulkomaille. Sinä voit muuttaa esim. Amerikkaan ja katsoa sitten paljonko jää jäljelle siitä pieniveroisesta palkasta, kun makselet isoa vakuutusta tai terveysmaksuja ja järkyttävän korkeita muita kustannuksia.

Jokainen sivistysvaltio pitää huolta oman maansa kansalaisista. Jos jää ylimääräistä, sitä voidaan kanavoida muualle.

Vierailija
25/42 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei tästä voida leikata 100% pois? Auttakoon ne vapaaehtoisesti, jotka sitä haluaa.

Tätä samaa voitais soveltaa myös sosiaalitukiin Suomessa, maksakoon ne jotka haluaa ja muut pitäköön omat rahansa itse.

Minä maksan mieluummin verojen kautta suomalaisille  kuin ulkomaille. Sinä voit muuttaa esim. Amerikkaan ja katsoa sitten paljonko jää jäljelle siitä pieniveroisesta palkasta, kun makselet isoa vakuutusta tai terveysmaksuja ja järkyttävän korkeita muita kustannuksia.

Jokainen sivistysvaltio pitää huolta oman maansa kansalaisista. Jos jää ylimääräistä, sitä voidaan kanavoida muualle.

Suomi on hypersivistysvaltio. Ottaa velkaa voidakseen lahjoittaa muualle.

Vierailija
26/42 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vaan kysyn kirjoitti:

Mitä tapahtuu, jos menisin verojenmaksamislakkoon, kunnes tämä Kehitysapu-asia korjataan järkevämmäksi?

Verot otetaan automaattisesti kaikesta. Sille et mahda mitään. Tietenkin jos olet yrittäjä, niin voit ketkuilla sen asian kanssa.

Vierailija
27/42 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljardi euroa vuodessa? No sehän ei ole yhtään mitään. YK:n suositus on että jokainen varakas maa antaisi kehitysyhteistyöhön joka vuosi 0,7% bruttokansantuotteestaan, jotta maailmanlaajuisesti saataisiin äärimmäinen köyhyys minimoitua. En tiedä kuinka paljon tuo tarkoittaisi Suomen tapauksessa, Suomen bruttokansantuotteesta, mutta aivan varmasti todella paljon enemmän kuin vain miljardi euroa.

Mutta hei, eihän me myöskään uskottu mitä YK:n alainen terveysorganisaatio eli WHO kertoi liittyen Covid19-koronaepidemiaan. Ei me toimittu WHO:n suositusten mukaisesti. Me toimittiin oman päämme mukaan. Ja kuinkas siinä meille kävikään? Selviydyttiinkö me koronaepidemiasta ihan parhaalla mahdollisella tavalla, pienimmin mahdollisin vahingoin?

Joten aloittajan tekemä aloitus ei ole relevantti. Relevantimpaa on kysyä: miksi me alunperinkään kuulutaan YK:hon, jos me ei meinata uskoa mitä YK:n organisaatiot kertovat, jos me ei meinata toimia YK:n antamien suositusten mukaisesti, jos me ei meinata ollenkaan kuunnella YK:ta? Miksi me kuulutaan organisaatioon jonka puheista me ei tippaakaan piitata? Ehkei silloin kannattaisi kuulua sellaiseen organisaatioon ollenkaan! Ehkei meidän kannattaisi kuulua YK:hon, EU:hun, eikä niin mihinkään muuhunkaan organisaatioon.

Ehkei meidän kannattaisi rahoittaa mitään tieteitä, mitään tutkimuksia, mitään... jos me ei mitään tieteitä eikä tutkimuksia eikä mitään muutakaan meinata kuitenkaan uskoa, ei meinata niiden mukaisesti toimia. Miksi me rahoitetaan sellaisen tiedon tuottamista jota me ei uskota? Kuinka tyhmiä me oikein ollaan? Me maksetaan sellaisesta mitä me ei haluta!

En tiedä kannattaisiko meidän lopettaa kehitysyhteistyörahojen maksaminen. Mutta ilmeisesti, ihan selvästi: meidän kannattaisi lopettaa "turhien tutkimusten rahoittaminen", meidän kannattaisi lopettaa meidän YK-jäsenyys, EU-jäsenyys, ja ihan kaikki muutkin jäsenyydet.

Ja vielä: tuskinpa yksikään maailman maa antaa kehitysyhteistyöhön 0,7% bruttokansantuotteestaan, kuten YK suosittelee tekemään. Kaikki maat antavat vähemmän. Joten: miksi yksikään maa kuuluu YK:hon? Mikä kumma vaivaa kaikkia maailman maita?

Vierailija
28/42 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois aloittaa reilusti politisoimalla kehitysavun: Jos kehitysavun saaja tukee Venäjää YK:ssa niin Suomen ei tule jatkaa avun antamista kyseiselle valtiolle. Hankkikoon se jatkossa rahansa Venäjältä.

Vierailija
29/42 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vit***aa ja rankasti.

Jos minulla on yksi leipä ja huomaan että naapurillani on nolla leipää, niin minä jaan leipäni ihan tasan puoliksi naapurini kanssa. Sitten molemmilla on puolikas leipä. Ja tuo ei v'''''tuta minua yhtään. En todellakaan tiedä miksi sinua v¨¨¨¨tuttaisi jos sinä toimisit samoin. Sinun v'¨¨¨tutuksesi vaikuttaa jotenkin epäloogiselta. Sinua v''''tuttaa vaikka mitään syytä v''''tutukseen ei ole. Kenties sinun pitäisi mennä lääkärille, olet varmaankin jotenkin sairas.

Noinhan sinä toimit, jos kaupassa on lisää leipää ja sinulla on rahaa ostaa lisää leipää. Mutta jos sinulla ei ole rahaa tai jos kaupassa ei ole leipää, tuskin annat puolikasta leipää naapurillesi, vaan säästät sen huomiseksi.

Vierailija
30/42 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne talouden peruspilarit muodostu, jos ei ole aihetta. Miksi viljellä peltoa jos ilmaista leipää tuodaan pöytään miljardeittain joka vuosi?

Vierailija
31/42 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne talouden peruspilarit muodostu, jos ei ole aihetta. Miksi viljellä peltoa jos ilmaista leipää tuodaan pöytään miljardeittain joka vuosi?

Kiristävät muuta maailmaa tapattamalla väestöään nälkään. Meidän syy kun ei ruokittu ja kaikki omat rahat menee korruptioon.

Vierailija
32/42 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nekgrru elukoitten syöttäminen lopetettava!!

Vierailija
33/42 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysyhteistyö on enemmänkin laastari kuin parannuskeino. Määrärahoja on syytä leikata tuntuvasti.

Vierailija
34/42 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla on yksi leipä ja huomaan että naapurillani on nolla leipää, niin minä jaan leipäni ihan tasan puoliksi naapurini kanssa. Sitten molemmilla on puolikas leipä. Ja tuo ei v'''''tuta minua yhtään. En todellakaan tiedä miksi sinua v¨¨¨¨tuttaisi jos sinä toimisit samoin. Sinun v'¨¨¨tutuksesi vaikuttaa jotenkin epäloogiselta. Sinua v''''tuttaa vaikka mitään syytä v''''tutukseen ei ole. Kenties sinun pitäisi mennä lääkärille, olet varmaankin jotenkin sairas.

Noinhan sinä toimit, jos kaupassa on lisää leipää ja sinulla on rahaa ostaa lisää leipää. Mutta jos sinulla ei ole rahaa tai jos kaupassa ei ole leipää, tuskin annat puolikasta leipää naapurillesi, vaan säästät sen huomiseksi.

Ei. En säästä itselleni. Annan edelleenkin puolet naapurilleni. Jos me molemmat sitten kuollaan nälkään leivän loputtua... niin sitten me molemmat vain kuollaan nälkään. Tuo on ihan 100% parempi kuin se että naapurini kuolisi nälkään ja minä selviytyisin hengissä koska pidin vähät leivät itselläni.

On parempi kuolla itse nälkään - kuin antaa muiden kuolla nälkään. Älä ikinä salli muiden käydä läpi kärsimystä. Jos muuta vaihtoehtoa ei ole - niin käy läpi kärsimys muiden puolesta.

Yksikään hyvä ihminen ei ikinä sallisi kärsimystä muille. Jokaikinen hyvä ihminen mieluummin sallii kärsimyksen itselleen.

Vierailija
35/42 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. En säästä itselleni. Annan edelleenkin puolet naapurilleni. Jos me molemmat sitten kuollaan nälkään leivän loputtua... niin sitten me molemmat vain kuollaan nälkään. Tuo on ihan 100% parempi kuin se että naapurini kuolisi nälkään ja minä selviytyisin hengissä koska pidin vähät leivät itselläni.

On parempi kuolla itse nälkään - kuin antaa muiden kuolla nälkään. Älä ikinä salli muiden käydä läpi kärsimystä. Jos muuta vaihtoehtoa ei ole - niin käy läpi kärsimys muiden puolesta.

Yksikään hyvä ihminen ei ikinä sallisi kärsimystä muille. Jokaikinen hyvä ihminen mieluummin sallii kärsimyksen itselleen.

Ja haluaisitko, että se tyyppi seuraisi sua loppuelämänsä vieden osan sun leivistä, kun voisi itse ryhtyä viljelemään ja leipomaan?

Vierailija
36/42 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja haluaisitko, että se tyyppi seuraisi sua loppuelämänsä vieden osan sun leivistä, kun voisi itse ryhtyä viljelemään ja leipomaan?

Ei noin ikinä kävisi. Ei ikinä voisi käydä, ei niin mitenkään. Koska jos se on sellanen tyyppi joka alkaa minua seurata kuin hai laivaa, ihan vain saadakseen minulta ilmaista leipää, ihan vain ettei hänen itse tarvitsisi leipäänsä viljellä,... niin se tyyppi on sitten myös sellainen joka mielellään vie minulta 100% leipää, vie minulta kaiken leipäni, vie väkisin vaikkapa väkivalloin ja jopa henkeni kustannuksella. Joten ei, minun ei tarvitse loppuelämääni antaa hänelle puolet leivästäni. Koska hän vie minulta kaiken leipäni. Niinpä minä kuolen nälkään ja hän selviytyy hengissä. Jos niin tapahtuu, niin sitten niin tapahtuu. Sen minä hyväksyn, se on minulle täysin ok. Minulle on täysin ok jos joku vie minulta pois kaiken leipäni ja siksi minä kuolen nälkään ja se joku varas voi edelleenkin elää.

Mutta tuo mitä sinä mainitset: se että sekä minä että se itsekäs ihminen selviytyisimme hengissä vielä ihan loputtoman pitkään... sitä ei ikinä mitenkään voi tapahtua. Kysymyksesi on turha. On turha kysyä jotain sellaista mikä ei ikinä mitenkään voi tapahtua. Kylläpäs sinä olet jonkinlainen hypoteettisten turhien asioiden pohdiskelija, pelkkä korulauseinen filosofi, kyselet asioita joilla ei ole mitään merkitystä. Käytätkö aina kaiken aikasi pelkkien turhuuksien puhumiseen, turhuuksien pohtimiseen? Oletko täysin turha ihminen jota kukaan ei tarvitse?

Vierailija
37/42 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se laiska ihminen, joka ei kylvä, ei niitä, eikä metsästä, ei myöskään syö.

Ei Luoja laiskoja ruoki.

Suomenkin pitäisi lopettaa turha, ulkomaalaisten hyysääminen.

Vierailija
38/42 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin autetaan Afrikkalaisia siellä, ettei ne tule kaikki tänne.

Vierailija
39/42 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerintä tosiaan on, että otamme kallista velkaa jonka annamme sitten kehitysapuun.

Voi enää olla tyhmempää?

Onko kellekkään juolahtanut mieleen, että annetaan afrikkalaisten ottaa se velka itselleen? Miksi me otamme velkaa heidän puolesta?

Vierailija
40/42 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntija Erkki Pennanen: Suomen Afrikka-kehitysavusta menee jopa 90 prosenttia rikollisille!

https://hymy.fi/uutiset/asiantuntija-erkki-pennanen-suomen-afrikka-kehi…

Tavio leikkaa nimenomaan valvonnasta:

"Nyt lakkautettavien tehtävien joukossa on ollut myös tehtäviä, jotka valvovat Suomesta kehittyviin maihin meneviä kymmeniä miljoonia euroja.

– Nyt häviävät sinivalkoiset korvat ja silmät, jotka ovat katsoneet rahojen perään. Riski näiden rahojen väärinkäytölle kasvaa."

https://yle.fi/a/74-20044254