*~*~*~NELIAPILOIDEN SYYSKUU~*~*~*
Pikaisesti uuden pinon käyn laittamassa ku tuo kuukausi kohti syksyä vaihtui jo
Kokeilen laittaa myös linkin tuonne elokuulle...eri asia sitte onnistuuko se :DD
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Myöhemmin sitte lisää! Ja tulkaahan pinoutumaan arvon rouvat, kuulumisia kaivataan!
kovasti kuumeinen nani kera poitsujen
Kommentit (86)
Voi Miksuliinu... Pahoittelut kun kävi noin... paljon vaan voimia sinulle ja toivotaan että pian tilanne normalisoituu, että pääsette taas yrittelemään.
Mulla poistettiin siis kierukka kun mulla oli kp 5/24-25. Nyt kp 9/24-25 ja ihmeellisiä ajoittaisia menkkatuntemuksia. Pientä vaaleanpunaista ajoittaista vuotoa. Onko kellään ollut samantapaista? Mulla on ollut aivan selkeät ovisoireet koko sen ajan kun kierukka oli paikoillaan. Nyt mahdollinen ovis ajoittuisi johonkin tämän viikon to-pe-la aikoihin. Mielenkiintoista nähdä miten tämä kierto menee, kun se pieni hormonimäärä on pois kohdusta... Piteneekö kierto ja onko kuukautiset sitten kamalan runsaat kuten ennen hormonikierukkaa...
Näitä pohtiessa karamelli
Voi Miksuliinua! On varmasti tosi kurjaa odotella nyt alkavaa vuotoa, että pääsisi sitten taas uuden yrityksen kimppuun. VOIMAhalaus!!
Itse olen kyllä pahempi kuin tuulimylly näiden joopas-eipäs ajatuksieni kanssa. Melkeinpä joka aamuyö kun kuopuksemme kömpii viereemme, mietin ettei tosiaan enää lisää lapsia. Olen tulloin niin väsynyt ja jotenkin vahvasti ei-mieltä. Mut esim nyt jos mietin kantaani ko asiaan olisin heti valmis ja vahvasti kyllä-mieltä. Et ota nyt tästä päästä selvää!!! Toisaalta mietin et jos otattaisin kierukan pois ja sen jälkeen asia olisi korkeamman kädessä mitä tuleman pitää... no, en tiedä en mitä pitäisi tehdä. Touko-kesä ja heinäkuun puoliväliin emme käyttäneet ehkäisyä joten olisin voinut hyvinkin tulla raskaaksi mut enpä tullutkaan jostain syystä...
Joku kyseli kauanko lapsi voi olla yksin kotona. Meillä 6v on ollut lyhyen n30min kauppareissun yksin kotona omasta tahdostaan ja kännykkä turvanaan. 7v on ollut 2-jopa3h kotona yksin omasta tahdostaan ja känny turvanaan.Näin meillä ja hyvin on mennyt :p
Plussatuulia ja leppoisaa päivän jatkoa! ;)
Voi Miksuliinu sua... ;( ihan surku on su puolestas...olen niin pahoillani! Toivottavasti joku ratkaisu tilanteeseen pian löytyy ettei kauan tartte vain ootella...
Kivaa tänne on tullut paljon uusia mukaan, tervetuloa! Pinossakin on ihan kivasti mittaa jo!
( . ) ja ei vieläkään menkkoja saati sitte mitään tuntemuksiakaan...tosin tissit on kipeenä ku tuo pikkumies niitä lutkuttaa (imetän siis vielä)...huomenna aamulla teen sen itelleni lupaamani testin, joka mitä luultavammin on nega...
Pirsseistä: meillä on 7-paikkanen discovery, jossa on sama homma että eipä sinne seittemän ihmisen kamppeet mahu, kuuden mahtuu vaunuineen...Meillä on enempi tarvetta tuollaiselle maastoautolle, nuo 7-paikkaa oli kiva plussa! nuo takimmaiset penkit on kuitenki sellaset että aikuinenki mahtuu todella hyvin siellä istumaan...Noh siskolla on grand voyager (tai oli) ja eipä sinnekkään noita 7 ihmisen tavaroita mahtunu...ostivat nyt minibussin ku asuvat Norjassa ja aika lailla tavaraa on ku Suomeen tulevat..kolme lasta kans heillä..Siis jos tilaa tarttee niin ei nuo ns tila-autot käy vaan on siirryttävä minibussilinjalle...
Nyt on mentävä vielä käymään tontilla, siellä aukastiin pohjia tänään...
nani ja pojat
Mitäs nanille kuuluu? Teitkö tänään testin? Pakko udella minkä tuloksen sait?
Mitäs muille kuuluu? Miten te suhtaudutte mahdolliseen talouslaantumaennustukseen? Mua pelottaa kun meillä on paljon lainaa :_| Mietityttää kovastikin kun mietin nelosen mahdollista hankintaa... Joku mun ystäväkin totesi "ystävällisesti" että ei teidän varmaan kannata lisää lapsia hankkia kun nyt on jo noin tiukkaa... (voi olla kylläkin että on kovin kade meidän kolmesta lapsesta...) Ihania noi positiiviset lausahdukset ihmisten suista X-(
Syksyistä päivän jatkoa ja kirjotelkaahan ahkerasti kuulumisianne!!!!
Jalkkis: tein testin...ja negaa se mun mielestäni näytti...tosin jos kauheesti ois tiiraillut niin ihan ku viivan paikka tms ois siinä ollu (tää nyt on vaan varmaan mun "pakko siinä on olla jotakin" -tarkastelu)...mutta enpä tiiä onko mammaksi-testeissä viivan paikkaa...en ole ennen törmännyt... Tosin jos ei nuo turkkasen menkat viikon sisään ala niin uus testi on taas tehtävä (varsinki ku noita kaapissa on vielä MONTA :DD)...
Hääpäivä meneeki sitte lasten kanssa vietettäessä, ukkokultani on puolille öin töissä...meinas tosin vielä että "ootteleppas mua" :)
Mites muilla nuo kierrot eteneekään? Onko jollain jo piinailut edessä?
Onko Miksuliinulle tullut mitään uutta tietoa? Meinaako ne ottaa verikoetta uudelleen? Aattelin vaan ku jos ne oireet vasta perjantaina alkoivat...
Mää en niin kauheesti viihti itteäni pelotella noilla talousennusteilla...onhan munki vanhemmat kituuttaneet neljällä lapsella kolmioissa...Yritän vaan aatella että päivä kerrallaan ja että kyllä sitä aina jotenki selviää :) Murheita on muutenki ihan tarpeeksi...ja lainaa...ja sitä paitsi, eipä tuo nelonen niiiiiiin paljo enempi rahanmenoa tuo ku kaikki on jo valmiina kestovaippoja myöten...
Kaikille jotka jaksavat aukoa lapsiluvustamme niin vastan että mää haluan sen seittemän veljestä...ovatpahan ainaki hiljaa...tosin meillä nyt ku kaikki ovat poikia niin monet olettavat että toki meille sitä tyttöä vielä yritetään :DD siis jos joskus vielä raskaaksi tuun..mutta olenko jotenki erilainen ku en sitä tyttöä kuitenkaan niin kauheesti oota, melkonen ylläri se tosin ois mutta mukava sellanen...
Pitää mennä vielä töihin ja sen jälkeen tyrnejä poimimaan
nani ja pojat
Kyllä aika täys päivä täytyy olla muuta ohjelmaa, ettei jostain kaiva rakoa tulla surffaamaan. Tai kai niitä hommia aina ois, mutta joutavat odottamaan...
Nani, hyvää hääpäivää! Ei minunkaan tietääkseni mammaksi-testeissä ole viivan paikkaa, jospa vaikka... :D bd bd bd Minun eka viiva oli ihan haalean haalea, mutta just eroittuva, seuraavana päivänä jo selvä haamu. Et kyllä malta viikkoa odottaa ;)
Meilläkin on Zafira, mutta ihan hyvin selvitään, kun ei tarvita rattaita mukaan kauppaan ja muutettiin tosiaan viime vuonna takaisin synnyinseudulle sukulaisten lähelle, niin ei enää tule niin noita pitkiä sukulointireissuja. Nyt kun aloitettiin rakentaminen, niin takakontti on koko ajan täynnä työkaluja, joita isäntä raahaa mukanaan ees taas, aika sullomminen on jopa kauppakasseissa.
Nani, kuinka pitkälle te meinasitte tänä vuonna tehdä noita rakennus hommeleita? Meillä on sokkelin muuraus menossa ja tarkoitus olisi ehtiä laatta valaa ennen lumia, autokatosta sitten talven aikana vähän pystytellään.
Vielä pitää sanoa tuohon asuinpaikkakeskusteluun, että me hypättiin muutama sata kilometriä pohjoisemmaksi (ei mihinkään Ouluun sentään ;) ja se mitä eniten on ikävä, on sää. Ero on jo yllättävän suuri, sen huomasi kyllä nyt kesälläkin (ja on huomannut aiempinakin vuosina) karvaasti, täällä ei ollut yhtään hellepäivää :( Talvella isompi lumimäärä on taas kyllä plussaa.
Meillä ei 6v halua olla yksin kotona kuin korkeintaa jonkun 10min, mutta tavallisesti kaksi isoa (vanhinmelkein 8) ovat yhdessä ja silloin ovat olleet 1-1,5h, joskus harvoin 2h kaksin. Esikoinen kyllä jää mielellään yksin, mutta jos kuulee, että aika on paljon yli tunnin, tahtoo yleensä mukaan.
Minäkään en aivojani nyrjäytä noiden talousennusteiden kanssa, seuraan toki tarkasti. Meilläkin tulee rakentamisen jälkeen olemaan paljon lainaa ja mies keskituloinen, mutta jos oikein tiukille vetää, niin hänellä on mahdollisuus tehdä enemmän töitä. Inflaatiossahan on se hyvä puoli, että hintojen ja palkkojen nousun myötä lainankin reaaliarvo laskee. Ei se meitäkään siinä mielessä auta, että laina-aika ja lyhennyserä on aika lähellä maksimia, eikä niitä juurikaan voi nostaa, mutta jos joutuu myymään, niin ainakin lainat saa sitten sujuvasti maksettua pois eikä jää vastikkeetonta velkaa. Tosin kovillehan se tietysti ottaisi myydä omin pikku kätösin rakennettu talo, mutta jos olisi pakko... Mekin neljä lasta halutaan ja piste. Sitten tosin taitaa olla meidän lapsiluku täynnä, vaikka sukulaisia onkin kiusattu, että vastahan me aloitettiin!
Lääkäri oli samaa mieltä, että tuolla hormooniarvolla raskaus ei voi jatkua. Sain ajan kolmen viikon päähän, joka on joko jälkitarkastus tai sitten saan ilmeisesti lähetteen eteenpäin, että tyhjennetään. Hyvä että ei tarvitse päämäärättömästi odottaa. Jos tulee kipuja, heti päivystykseen, kun ei tiedetä missä raskaus on. Tai jos oireet lisääntyy, verikokeeseen. Se pahaolo loppui lauantaina, mikä on muutenkin ihan kumma juttu, kun oikeissa raskauksissa mulla on alkanut pahoinvointi vasta viikon 6 paikkeilla ja nyt ollut muutamaan otteeseen ällötys. Mutta ei enää tuon lauantain jälkeen ja toivottavasti ei tule. Onneksi on tuo kuopus, joka on niin vauva vielä, vaikka onkin 1v!
Nyt on pakko mennä laittamaan ruokaa ja äkkiä...
Miksuliinu
Olen pariin kertaan käynyt lukemassa teidän keskustelua, mutta nyt päätin ihan lyöttäytyä seuraan, jos mukaan mahtuu!? :)
Aikaisemmin olen kuulunut haahuihin; sittemmin exhaahuihin ja nykyään me kirjoitellaan aktiivisesti yahoolla; ollaan jopa treffattukin:) Vertaistuki on paras tuki!
Meillä siis kuumeillaan myös nelosta. Me asutaan keskisellä Uudellamaalla. Mä olen kohta 35vee, mies 37-v, esikoiset kohta 10v (kaksoset, tyttö ja poika)) ja kuopus, tyttönen, kohta 2vee. Joo, me ollaan miestä lukuunottamatta synnytty lokakuussa;)
Olen jo vuoden verran itseksesi haaveillut neljännestä, mutta viime talvena otin sitten ekan kerran puheeksi asian ja vastaus oli ehdoton ei. En siitä lannistunut, vaan otin asian uudestaan esille toukokuussa, jolloin vastaus oli jo "ehkä vähän myöhemmin". No nyt sitten on se "vähän myöhemmin" ;) Kierukka lähti viikko sitten ja nyt odottelenkin menkkoja alkaviksi. Mä kovasti yritän olla kovasti höyryämättä ja intoilematta ja olla tjot-meiningillä, mutta voipi olla aika vaikeeta:)
Esikot sai alkunsa clomeilla, samoin kuin kuopus. Kolme raskautta on alkanut noiden välissä luomusti, mutta ovat menneet kesken viikoilla 6-9+. Nytkään en siis ihmettele, jos tulee mutkia matkaan, enkä tosiaan odota nopeaa tärppiä. Kuopusta tekemällä tehtiin reilu vuosi, ja toivon, ettei siihen pakkopullaan tarvi enää ryhtyä...
Joku puheli lamaennusteista. Pikkuisen muakin hirvittää, mutta niin kauan kun mies ei panikoi, en minäkään. Meilläkin on siis ISO asuntolaina. Olen yksityisyrittäjä, ja sellaisella alalla, että työt vähenis huomattavasti, jos lama alkais. Mutta en murehdi sitä etukäteen! Aloitin juuri työt hoitovapaan jälkeen, ja ihan mielelläni olen töissä välillä, vaikka tosi koville on ottanut viedä kuopus hoitoon:( On ollut äidillä suurempi eroahdistus, kuin tyttärellä. Hyvä niin!
Autoista: Ei meilläkään ole tila-autoa. Kaksi farkkua: Golf ja Mondeo, mutta kaiketi joku isompi sitten pitäis hankkia, jos tulisi tarve.
Asunnosta: meillä n.140 neliön ok-talo yhdessä tasossa, ja olen päättänyt, että tänne mahdutaan:) Jos kuopus saisi pikkusisaruksen vaikka vuoden päästä, hyvin voisivat asua samassa huoneessa.
Ai niin, viikko sitten kierukan poiston yhetydessä otettiin papa, ja terkka sanoi, että soittaa, jos siinä on jotain -ja tänään oli soittanut, mut ei saanut mua kiinni. Ja nyt mua hirvittää, mitä sieltä on löytynyt:( Ja kun vielä omaa hajamielisyyttäni olen siirtänyt papan ottoa; viimeksi se otettiin marraskuussa-06. Huomenna varmaan kuulen "tuomion". Heti alkoi vilistä ajatukset pahanlaatuisista solumuutoksista...Toivottavasti ei ole mitään vakavaa...Pitäkää peukkuja!
No nyt lähden tästä löpisemästä leikkimään kuopuksen kanssa:)
Oikein paljon plussaonnea siis meille kaikille!!
Eltemia kp n30?
En olekaan ehtinyt kirjoittelemaan, saatika kuumeilemaan vähään aikaan. Kuopuksen terveys on aihettanut huolta, mutta nyt on lääkekuuri päällä. Lisäksi, neitihän ei vieläkään kävele, ikää tulee 1v 6kk =( Lääkäri ihmetteli neidin jalkojen käyttöä, mikä on tosiaan outoa. Joka viikko pitäisi alkaa käymään fysioterapeutilla. Mä olen kieltämättä ollut aika surkeana nyt tämän asian kanssa, ahdistaa kaikki kyselijät... Onko täällä ketään, jonka lapsi olisi lähtenyt kävelemään OIKEASTI myöhään eli 1.5v:n jälkeen. Mun kaveri tuossa vähän aikaa sitten "lohdutti" ja lähetti tekstarin, jossa oli ympäripyöreästi näin: "Älä huoli, meidänkin Anna oli peräti 1v 3kk ikäinen kun lähti kävelemään, vaikka oikeasti olisi osannut jo aikaisemmin." AARGH...
Mua ei jaksa taloustaantuma vielä murehduttaa, niistä ei tiedä. Mielestäni tilanne ehkä nyt vähän rauhoittuu? On sanottu, että 30-luvun ja 90-luvun lamat ovat rajuudeltaan verrattavissa toisiinsa, joten en usko, että vielä tulee mitään kauheaa notkelmaa. Miehellä ainakin työt lisääntyy, eikä onneksi ole kauhean tuulinen paikka kun on kerran tuohon firmaan päässyt =) Meillä on arviokirja talosta, eli hinnaltaan tämä olis myydessä n.350 000€, ja velkaa meillä on noin vanha miljoona. Hyvin on siis pullat uunissa, velka ei huoleta. Tilaa on tarpeeksi, että tänne mahtuisi kyllä enemmänkin lapsia ja se neljäs ihan heittämällä =) Ja tosiaan eihän niitä hankintoja enää niin paljoa tulisi neljännelle, kestot on ja kaikki. Täällä oli joku muukin kestoilija muuten =)
Meillä on 7-paikkainen farkkumersu, että ei me sitä vaihdeta jos vauva tulee. Mutta kun lapset kasvaa vielä, niin ehkä tuosta sitten se minibussi? Voipi olla... Mut tykkään kyllä meidän autosta tosi paljon, enkä sitä hevillä vaihtaisi =) Ja kuluttaa vähän, dieseliä n.7l/100km, maantieajossa vähemmän.
Aika jännä tuo nanin tilanne! Käypä päivittää mitä se testi seuraavaksi näyttää =)
Miksuliinulle: Hyvä, että antoivat takarajan! Toivon kyllä, että vuoto alkaisi jo nyt eikä heti! Pidän peukkuja bd bd
Hain oikein kalenterin, eli mulla on nyt jo kp10! Ohhoh. Ei muuta kuin viikonloppuna täytyy pöllytellä lakanoita =) Tjot meiningillä mennään...
T:Anttuli
Miksuliinu: hyvä että sait jonkilaisen takaarajan, ettei tartte vaan ootella...se on kurjaa!
Noh tuosta viivan paikasta...siitä oliki erillinen pino ja jotku ovat sellasen noilla testeillä nähneet...eli ei välttämättä kerro mitään, joten mitä luultavammin yritän testata vasta ens viikolla...
Meillä aukastiin autokatoksen pohja eilen, paketti (hirsikehikko ja asentajat) tulevat syysloman aikoihin. Meillä on tänä vuonna tehty portaita ja pitkospuut rantaan jonne rakennuspaikalta on noin 90m (omaa rantaa meillä on noin 30m) ja korkeusero on rannasta tontin peränurkalle 30m 120m:llä eli aika huima, joten kova työ on timpurilla ollut tehä noita, mutta nyt on helppo kulkea taaperonki kans noita ilman että on puolikuollut ylhäällä...talosta ei olla päätetty vielä yhtään mitään, tarkotus olisi ennen joulua aloittaa se projekti suunnittelemalla, kuitenki materiaali on selvä:hirsitalo.
Vautsi! Taas uusia tullut mukaan! Tervetuloa Eltemia!! Mukaan mahtuu mainiosti! Toivottavasti papa-kokeesta ei ole mitään kurjia uutisia! Mulla on papa vielä käymättä synnytyksen jälkeen ku ilmeisesti jos se nyt otettas niin tulos ois samankaltainen ku 80v mummolla...joten odotettava niitä menkkoja on...
Täältä taas siis itteni löysin, miestäni odotan saapuvaksi joskus puolen yön jälkeen töistä kotiin...eli tämä on hyvä tapa pitää ittensä hereillä :DD
Olikohan vielä jotaki muuta...
Niin joo Anttusantulle: meidän kummipoika rupes käveleen yli 1,5vuotiaana...ei osannut laittaa koko jalkapohjaa lattiaa vasten vaan varvisteli koko ajan...kenkien käyttö avitti sitte asiaa... tiedän toisen lapsen joka alkoi kävelemään 2vuotiaana; yhden ex-opettajani tytön...melkein yks vuotiaaksi lapsi vaan makoili eikä esim. kääntyny...oli ilm vain laiska ku ei mitään "vikaa" löytyny...Toivon kuitenkin pikaista paranemista pikkuiselle ja toivottavasti fysioterapia auttaa ja se kävely löytyisi sieltä! Mukavia peitonpöllyytyshetkiä teille!! :D
ja muillekin tietty!
Hyviä öitä kaikille ja palataan taas kohta asiaan! Niitä plussauutisia kaikilta oottaen ja toivoen...
jädeä mussuttava nani
Anttuli, mä ihan repesin... Vai lakanoita pöllyttämään kp 10 ja tjot :) Kai sitä kiertoa väkisinkin tulisi mietittyä, vaikka olisi kuinka tjot. Varsinkin jos kutsu lakanoiden väliin supistaisiin korvaan siinä oviksen aikaan ja eikä millään jaksaisi tai huvittaisi... Kai sitä kuitenkin juoksisi jo edeltä sinne sänkyyn ;)
Kuulostaa ihanalta 7 -paikkanen mersu, en tienny sellaista olevankaan. Tosin en nyt kauheasti autoista tiedäkään...
Tervetuloa pinoon Eltemia!
(.) Kun luulin, että menkat oli tulossa, kun olin niin kivulias, niin jospa se olikin ovis =O Nyt on iskenyt limat, vois hyvinkin olla ollu ovis. Kai ne menkat sitten parin viikon päästä alkaa jos näin on.
Tosin eipä sillä ole merkitystä, kun esikoinen on liian pieni vielä tulemaan isosiskoksi. Ja kun edellinen synnytys oli sektio ja niin olisi seuraavakin. Oli jo tosi kurjaa keskimmäiselle 3,2v kun en vauvan syntymän jälkeen saanut nostella/kantaa häntä. Saatika sitten, jos on niin pieni, ettei tajua, miksi äiti kantaa vaan vauvaa... Jos tässä jaksaisi vielä vaan kuumeilla, huoh.
Ihana lukea teidän yrityksiä ja testailuja
Kiitos tervetulotoivotuksista! :)
Huh, ei ollut papassa solumuutoksia, vaan joku bakteeritulehdus; ei kuitenkaan vaginoosi. Outoa, koska mitään oiretta ei ole ollut? Sainpas siis antibiootit, viikon Dalacin-kuurin. Terkka sanoi, että lääkäri oli ehdottomasti suositellut kuuria, kun kerran vauvakin on toiveissa. Siispä illalla spruuttaan voiteen sisään:) Toivottavasti mokoma tulehdus menis pian ohi, eikä aiheuta mitään jälkivaivoja tai vaikeuta raskautumista...
Meillähän siis minä kuumeilen, mies ei niinkään, mut antoi suostumuksensa kuitenki -miten jaloa;) Ja yritän edelleen pitää sitä matalaa tjot-profiilia. Se on vaan jännä, miten heti alkaa kunnon kuume lähestyä, kun joku kaveri kertoo plussanneensa. Heti tullee fiilis "mä haluun kans!" :) MUt hiljaa hyvä tulee!
Mulla on kiertokin aina ollut ihan sekaisin, siksikin niitä clomeja ja terojakin oon popsinut. Mutta keväällä aloin luontaistuotteilla hoitaa elimistöäni ja hormonejani kuntoon, ja hyvin sainkin kierron tasaiseksi! Ennen oli kierto kaikkee 32-90 väliltä, ja nyt viimeiset kolme kiertoa olleet 30-32. Käytin Vitamore Total:ia, ja kohta aloitan Glandin25:n.
Onko teillä muilla muuten mitään hormonihäikkää?? Onhan mulle todettu toinen munasarjakin PCO-tyyppiseksi, vaikken täytäkään mitään sille oireyhtymälle tyypillisiä kriteerejä.
Mennkojen pitäis siis alkaa parin päivän sisällä, jollei kierto taas ole vinksallaan -toivottavasti ei! Sit täytyyy taas alkaa popsia sitä Vitamorea. En käytä sitä nimittäin säännöllisesti, vaan parin kk:n kuureina.
Hoppenkoijakos ei siis varsinaisesti kuumeile?? VAro vaan, täällä saa kyllä helposti tartunnan;)
Nyt miehen viereen soffalle. Kuulemisiin ja edelleen plussaonnea! bbdd
Eltemia kp31/30-32?
Ei ukkokultani todellakaan ole ollut hiljanen vaan todella väsynyt...mitähän mää oikein ajattelin ku kirjotin noin?! :DD Taitaa olla jo viimenen aika laittaa kone kiinni...
viikonloppuja siis!
Aattelin kuitenki tulla vielä ennen ku koneen suljen ja alan tekemään siivousurakkaan tähän pommin jäljiltä olevaan huusholliin...Oon tehny niin "hienosti" töitä että päätinpä sitte lopetella tänään jo puolilta päivin...
Eltemia oli saanut hyviä uutisia! Onneksi on "vaan" tulehdus! Mulla oli kans kierrot mitä sattuu ennen tätä kolmatta taaperoa. Söin minipillereitä puolisen vuotta kevään 2003 ja kesällä jätin ne pois...ja ruvettiin tjottailemaan kolmatta...mutta menkat tuli miten sattuu eikä niinku ennen tasan tarkkaan kp32, vaan kierrot heitteli 22-100pv...lopulta tuskastuin ja sain lekurilta teroluteja (kun kaks vuotta olin joka välissä toiveillut ku menkat ei tulleetkaan, voitte kuvitella sitä testien määrää!!) No noilla tabuilla kierrot aluksi tasaantui hyvin mutta toisella satsilla v2006alkusyksystä niiden teho lopahti, lääkäri nosti annostuksen 2x mutta mää heitin ne mäkeen, syynä järkyttävät hormonaaliset heittelyt, kamala akka-oireyhtymä (huutaa ja märisee) ja lopulta se etteivät ne mua olleet auttaneet raskautumaan ku kerran ja sillon tuli km 6+....noh menkat tuliki tabujen jälkeen kp32 11.11.2006 ihan ku ennen ja sen jälkeen niitä ei ole sitte ollutkaan...En tiiä tulipas vaan sepostettua oma kokemukseni teroista, ei tällä vaan sen koommin ollut mitään pontta... :DD Clomeja en ole koskaan saanut tai kokeillut...
Määki olen ykst.yrit. ja ala on kans sellanen että lama kyllä näkyy varsinki yksityisasiakaspuolella...Mää en tosin pitäny äippälomaa ku pari viikkoa, joten töitä on tehty melkein koko ajan enemmän tai vähemmän, joten ilmeisesti töitä on ainaki toistaiseksi riittäny...no joo, oikeastaan olisin halunut pitää vaikka sen 3v hoitovapaata, ku en ole oikein "työihminen" vaan ennemmin kotiäiti tmv.
Meillä on tuolla kammarin puolella ollut harvinaisen hiljaista...ihan ihmetyttää...ukkokultani on kyllä ollut tosi hiljanen ku yleensä me pöllyytellään ainaki viimesillä voimillamme jos ei muuten, mutta nyt ei ole ollut sitte niitäkää...mutta toiveissa virkumpaa jo tänä iltana :DD
Mentävä on niskat paukahti ihan jumiin...näkyy tää koneella tekeminen...
Mukavaa viikonloppua (ihanaa!!) ja siivotkaahan ahkerasti kammarin puolella!
nani ja nukkuva Jooel (muut koulussa)
Juuri kampaajalta tulleena =) Piristää kummasti...
Tässä vinkki kaikille: E-sarjan farkkumersua saa seitsemänpaikkaisena. Mainio auto perheelle jossa on pieniä lapsia. Meillä oli sukulaistyttö kesällä kylässä ja hyvin mahduttiin pikkureissuille. Esikoinen istui takana, matkarattaat vieressä vöissä kiinni ja matkarattaiden päälle mahtui pari ostoskassia. Ja kulutus on henkilöauton luokkaa =)
Meillä mies alkoi näköjään kuumeilemaan kun eilen kysyi, että olenko tehnyt jo ovistestin. No, hailakka viiva siinä testissä tänään näkyi, tein sen kun toinen on niin tohkeissaan :o) Meillä tjot -meininki kyllä on päällä, eli niitä vällyjen väliin mennään vain jos siltä tuntuu... On ollut sellaistakin yritystä, että ollaan päivittäin touhuttu viikon ajan oviksen molemmin puolin! Huh, en kyl nyt jaksais, kai sitä on tullut vanhaksi =) Mies kyllä muisteli vanhoja hyviä aikoja pilke silmäkulmassa ;)
Kiva kun pino elää, voitaisiin tehdä kahden viikon pinoja seuraavaksi kun ollaan saatu niin kivasti uutta porukkaa tänne! Hyvä huomata ettei ole aina neljännestä haaveileva, kun kuitenkin se on lähipiirissä ihan kummallista...
Anttuli yk2 kp12(26-29)
Meillä mies on lauantainakin puolta pävää töissä (y.y.) tänään pidemmän päivän, joten iltaa odotellessa. Esikoinen nukkuu vielä (täällä tuntia vähempi kuin siellä), mutta nukkukoon, niin jaksaa taas seuraavan kouluviikon.
Hienoa Eltemia, ettei ollut solumuutoksia! Itellä ikää tuo 30v niin joka kerta papaa otettaessa mietityttää enempi ne tulokset. Nuorempana tuo testi oli vaan pakollinen paha.
Joo Anttuli, en mä tarkoittanu, kunhan vaan nauratti sun ilmaisu. Tarkotin itseäni tuolla sänkyyn edellä juoksemisella, varsinkin jos olisi vauvan teko puuhat mielessä, niin ei tarvitsisi toista kertaa kehottaa ;)
Autoista, niin mies tuossa miettii jotain Opelin pakua, missä on penkkejä kolme riviä ja ikkunoita, eli sellaista minibussijuttua (hih nainen kuvailemassa, kun en mallia muista) niin ostais firmalle ja meillä olisi tuo Zafira itellä. Kuulosta hyvältä!
Eltemia: Mä kyllä kuumeilen, mutta kun vauvan aika ei ole vielä. Hän täytti just 9kk ja jos jaksaisi (riippuu yöunista) niin voisin ajatella sellaista 2v ikäeroa. Eli se tarkoittaisi ens maaliskuussa tosi toimiin... jaix. Tuntuu kyllä ehkä turhan nopealta, mietitään... Tai sitten puuolentoistavuoden päästä yritykseen...
Nani: Pääsitkös eilen nukkumaan siivousurakan päätteeksi? Toivottavasti oli mukava ilta, hih.
Mitä kuuluu Helmiinalle? Joko olet testannu?
Entäs Kolmen äiti, Jalkkis ja Karamelli, miten menee?
Utelias, utelias...
Kiitos kysymästä, ihan hyvää kuuluu mulle tänään. Eilen oli kyllä tosi vaikea päivä, en tiedä johtuuko hormonikierukasta vai mistä nämä mielialamuutokset ja väsymys. Olen kyllä vuotanutkin niin MONTA päivää että hb on varmaan jo miinuksen puolella... Mut tosiaan tänään jo paljon parempi olo (ainakin toistaiseksi)... Leivoin aamulla sämpylöitä kahden pienimmän lapsen kanssa ja oli oikein mukavaa puuhastella yhdessä. Nyt sytytin takan kun palelin niin kovasti ja ulkona alkoi satamaan...
Mietittekö te muut että miten kaikkea pystyy sitten taas tekemään kun onkin pienokainen syntynyt? Mä mietin koko ajan esim nyt sämpylöitä tehdessäni että mitenkäs sitten kun onkin neljä apuria mun lisäksi tässä touhussa ym ym. Mä olen kyllä niin hirmu varovainen nyt tämän mun vauvakuumeeni kanssa kun mielialat vaihtelee ja pohdin aivan turhiakin asioita.... Mut minkäs itsellensä voi...
Ootteko te muut käyneet paljon metsässä nyt syksyllä ? Ootteko poimineet puolukoita tai sieniä? Onko HIRVIKÄRPÄSIÄ paljon? Meillä iskä kävi kerran puolukassa ja toi sangollisen mut haluiaisn vielä lisää hakea itse. Niin ja kanttarelleja haluaisn vähän poimia...
Mut nyt täytyy mennä. Kuopus heräsi päikkäreiltä...
Leppoisaa lauantaita <3
jalkkis: mä olen käynyt sienimetsässä muutaman kerran kuopuksen kanssa; saaliina voitatteja, suppilovahveroita, karvarouskuja ja kanttarelleja. Mä olen vasta vuoden verran sienestänyt, ja noi em.tunnistan varmasti;) Ja niistä eniten tykkäänkin. Kuopuskin, pian 2v, tykkää olla, kunhan mun taskusta löytyy jotain herkkua, piparia tmv:) Tänäänkin ollaan vielä menossa; meillä kun sienimetsät on ihan likellä:) Hirvikärpäsiin en ole VIELÄ törmännyt, yöks...
Meillä ei kauheasti neljäs muuttais elämää, kun nuo isot on jo noin isoja, siis melkein 10-v;) Kauheasti niitä ei enää edes kotona näy, kun kavereillaan ovat. Kuopuksen kanssa sainkin nautiskella päivät ihan rauhassa ollessani äitiyslomalla, kun isot olivat koulussa. Nelosen myötä ja kuopuksen ollessa sitten varmaan noin 3-v. (ai minäkö optimisti?) tilanne oliskin toinen, kun pitäis hänelle järkätä tekemistä, viedä kerhoon ym.
Oma napa: kierto siis sekaisin, niinkuin aavistelin...on kyllä vähän menkkatuntemuksia, joten saattais vaikkaa alkaakin viikonlopun aikana.Sen antibioottikuurin aloitin ja 5 päivää vielä jäljellä. Aloitin Vitamoretkin ja Glandin 25, niin varmasti alkaa nopeammin. Mutta eihän tässä ole kiire! Hmmmm.... ;D
Tyhmää, kun en vielä tunne teitä, muista nikkejä siis, niin on kovin omanapaista tää jutustelu. Mut enköhän pian teihin tutustu:)
Nyt kuopus nykii lahkeesta ja sanoo: Metsään! Eli on mentävä, ja ilmakin on oikein kiva sienestykseen.
Viikonlopun jatkoja kaikille!
Eltemia kp33/30-?
Nyt kp13 ja ovistestien mukaan ei oviksesta tietoakaan, pöh. Olen itse tätä epäillytkin, että en ovuloi joka kuukausi... Mut mitä pienistä. Voihan testit olla väärässäkin, mutta tuskinpa. Rennosti olen ottanut, enkä ole raahannut miestä tuonne makkariin mitenkään kauhean useasti. Toisaalta, miehessä ei koskaan ole ylipuhumista, oisko näiden 14v aikana ehkä kahden käden sormin lasketun kerran kieltäytynyt seksistä jos mä olen aloitteen tekijä. Mies on "varma nakki", toisin kuin minä ;o)
Mä haluaisin lähteä sienimetsään, mutta en ole saanut aikaiseksi, en tajua mikä siinä on. Ja kun en yhtään tiedä, mihinkä suuntaan sitä tästä lähtisi. Tekisi kyllä mieli lämmintä tattivoileipää -nam =)
Tulipa taas niin omaa napaa, mutta en vielä muista kaikkien nimimerkkejä, mutta eiköhän se tästä. Epäilen, että meillä ei ihan hetikohta tällä kertaa tärppää... =)
Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille! Täällä on ainakin NIIN kaunis ilma, et heti kun tytöt herää niin lähdetään ulospäin...
Terkuin Anttuli yk2 kp13/26-29
kurja joutua odottamaan, toivottavasti vuotoon ei menisi kauaa.
Meillä on tällä hetkellä tollanen Opel Zafira, eli saa kaksi paikkaa takakonttiin. Mutta sitten ei mahdu rattaita. Jos avaa yhden takapaxipaikan, niin mahtuu rattaat muttei muuta (muutama ostoskassi). Ollaan tykätty käydä porukalla ruokakaupassa, mutta neljän kanssa tuolla autolla se ei enää onnistuisi... Tosin esikoinen 6,5v monasti haluaisi jäädä kotiin kaupan ajaksi. Ehkä sitten isompana hänet voisi uskaltaa jättääkin... ja kun tuleva kuopus kasvaisi, ei aina tarvitsisi ottaa rattaita kauppaan.. ja joskus toinen meistä vaan käy nykyisinkin kaupassa, käytännön syistä.
Minkä ikäinen lapsi voi olla tunnin -parin yksin kotona?
(.) Ei sitten ne menkat alkaneetkaan, vaikka siltä vaikutti. Mikä lie sitten oli...
Joo, ei täällä palstalla vauva -kuume helpota, päinvastoin :)