Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*~*~NELIAPILOIDEN SYYSKUU~*~*~*

01.09.2008 |

Pikaisesti uuden pinon käyn laittamassa ku tuo kuukausi kohti syksyä vaihtui jo

Kokeilen laittaa myös linkin tuonne elokuulle...eri asia sitte onnistuuko se :DD

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Myöhemmin sitte lisää! Ja tulkaahan pinoutumaan arvon rouvat, kuulumisia kaivataan!

kovasti kuumeinen nani kera poitsujen

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammariinille iso hali keskenmenon vuoksi!!!

Hienoa kun on tllut elämää enemmän tällekin palstalle, voi keskittyä muidenkin juttuihin eikä tarvitse vain omaa napaansa pohtia :)

Hoppenkoija: Me asutaan rivarineliössä, isoilla on omat huoneet ja pienin (ja mahdollinen nelonenkin) on meidän kanssa ja lelunsa levällään olohuoneessa. Meillä on rakentaminen menossa ja parin vuoden päästä on sitten neljä makkaria ylhäällä ja kirjasto/5.makkari alhaalla, johon me aikuiset sitten muutamme, kun jokainen lapsi tarvitsee oman huoneen tai me emme kestä teinejä ;)

Kaksostenrattaat meillä oli kahdella ekalla (eroa1v5kk) jokapäiväisessä käytössä, myytiin peri vuotta myöhemmin.

Antusantulle tsemppiä yritykseen, olet aika sankari jos onnistut "rennossa" tärpinmetsästyksessä!

Melkein olin jo Nanista huolissaan, mutta ilmestyit onneksi! Hyviä uutisiahan nuo ovat, että pääsette vihdoin "oikeasti" yrittämään! Ja pahoittelut ettei ollut yllätystulokasta masussa, kyllähän semmoiset ihmeet olisivat aina tervetulleita!

Ja se viiva. Eilen testasin viimeisen mammaksin ja taas sama viiva. Olen siis testannut ensin kaksi niitä herkkiä (10), joista jälkimmäinen oli tummempi ja sitten kaksi tavallista (25), jotka olivat sitten sitä samaa. Viiva on siis ihan kunnon viiva, mutta ei yhtä leveä ja tumma kuin kontrolliviiva. No, tänään sitten hain apteekista predictorin (muut loppu) ja testasin heti keskellä päivää ja siihen tuli vain haalea haamu. No tilannehan on nyt kai se, että viimeistään näinä päivinä hcGn pitäisi hypätä kovasti, että tämä voisi enää onnistua (jos laskee että viime tiistaina hcGtä oli se 10, mikä on testin näyttämä minimi ja arvon pitäisi tuplaantua joka toinen päivä). Aika oljenkorsi enää. Tulossa siis mahdollisesti toinen km peräkkäin, toivottavasti tulisi edes pian, eikä pitäisi taas kytätä montaa viikkoa väistämätöntä. Tilasin lisää samoja mammaksi testejä, saan ne huomenna, voinpahan sitten edes seurata viivan haalenemista. Tällä hetkellä ei kyllä paljon naurata :(

Miksuliinu

22/86 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksuliinulle: Voi, ei :( Toivotaan ettei se ois taas km! Millon sää saitkaan sen edellisen...aattelin vaan että voisko se vielä olla haamua siitä edellisestä ku mullahan ne haamut tuli vielä melkein 2kk km:n jälkeen...ja toi lekuri sano että saataa tosi pitkään noissa herkissä testeissä viivat näkyä...Kuitenkin kovasti pidän sulle peukkuja että ne viivat siitä vahvistuis!

Noh, jospa ne nyt kuitenki alkais ensin...siis ne mun menkat niin vois ruveta vaikka kp:ä laskemaan...kyllä sitä salaa toivo että siellä ois ylläri ollu mutta en kait mää oikeastaan tosissaan uskonu että siellä pikkuinen olis...

Hoppenkoijalle: Siis en todellakaan ole aatellut että jos tää nelonen oiski tyttö...jotenki se tuntuu niin kaukaselta :D Viime viikolla näin unta että tein itelleni UÄ:ta ja löysin sieltä vaavin joka ilmiselvästi oli poika...mutta sen pikkusen takaa ilmeistyikin toinenkin poika...no ei siinä vielä kaikki...menin mukamas lekurille tarkistamaan tilannetta että näinkö tosiaan meille ois poikakaksoset tulossa niin lekuri siihen että ei täällä on vain yks...tai odotappas hetki...täällä on kuulkaas NELJÄ poikaa!!! :DD Siinä sitä oiski....sitte ois se seittemän veljestä kasassa, joista olen vitsaillut kavereille, jotka ovat kyselleet että montako meinaatte....

Niin siitä tytöstä, jos sormustesti pitää paikkaansa seuraava vois ihan hyvin olla tyttö ku testi näytti ensin kuutta poikaa ja meillähän on siis jo kolme ja kolme km:a takana (jos ne sitte ois olleet poikia) ja näiden kuuden pojan jälkeen testi näytti kahta tyttöä, mutta tän jälkeen testaaminen lopetettiin....Eli saanut nähä, oishan se kiva tyttöki saada, mutta poika sopii enemmän ku mainiosti! Ja onhan meillä (Siis jos lopultaki siihen huonejuttuun palataan) tää leikkihuone, vierashuone ja tuo yläkerran työhuone vielä, joiden järjestelyjä on helppo muuttaa (tuo esikkohan meillä täyttää jo kohta 14v niin ihan helposti vois jossain vaiheessa mennä tuonne ylös...)

Tosin meillähän on rakennusprojekti kans meneillään mutta vielä on kysymysmerkin alla mitä me sinne oikein keksimme...tontti on siis järvenrannalla ja kuitenki pari kilsaa vain keskustasta, mutta sinne tarttis poikkeusluvan okt:a varten...mutta ympärivuoden asuttavan sinne sais rakentaa...poikkeusluvalla en usko että on ongelmia ku naapurissa on useampi okt...mutta se mikä tässä mietityttää ku olemme vähän heittänee ajatusta jos me muutettaski takasi tuonne pohjoseen päin kuten Ouluun...niin on vähän tontin kohtalo vielä ?? Noh tulihan taas tekstiä...onkohan kuinka sekavaa...

Pitää vielä mennä töihin...Oliko muuten esittelypinossa tietonne oikein?! Käyhän Hoppenkoija kans esittäytymässä :)

nani

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, ihana kun kerrotte. Selventää paljon omia mietteitä.

Voisinhan minäkin käydä esittäytymässä, vaikka olen täällä sitten varmaan pitkään. Te olette silloin jo uudessa pinossa viidettä toivomassa :)

Varmaan meidän kannattaa uutta taloa katsellessa, hakea heti paria huonetta isompaa, ettei kokoajan tarvii muuttaa... Mutta sen aika ei ole vielä.

24/86 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa ku Hoppenkoija kävit ilmoittautumassa...mulla pisti kivasti silmään että asut Etelä-Euroopassa...voi vitsit! Että mää oon kade...olen monesti miettynyt miten ihminen voiki syntyä "väärään" maahan...nytki oikein inhottaa ajatus kylmästä, kylmenevistä päivistä ja talvesta hrr..ja tällasen "kesän" jälkeen...Siellä teillä on varmaan vielä ihanan lämmin...voih...me ollaan tuossa monena vuonna oltu just joulukuun alussa jossain kaukana Suomesta ja pimeästä, kylmästä ja loskasta/vedestä, mutta nyt ku tuo esikko meni yläasteelle niin eipä sieltä lomia tuohon aikaan herukkaan varsinkaan kaheksi viikkoa :(

Olen miehelleni heittäny ku ei meitä mikään täällä Lahdessa piättele että mitäs jos tehtäs radikaalit ja muutettas jonnekki Eurooppaan...mutta meidän radikaalit tosiaan taitaa olla just joku Oulu tmv...ja sitte huomaatte varmaan että juu-u pohjosemmas...ja siellä asuneena tiedän että siellä on paaaljo kylmempi ku täällä varsinki jos oikein puhaltaa talvella mereltäpäin....mutta minkäs teet ku koko suku asuu JKL:n yläpuolella reilusti...ja rupeaa jo tää yksinelo täällä kangertamaan...

Mutta takasi töihin, piti vain tulla tuota lämpöä kadehtimaan...voih vielä kerran..

nani (joka edelleen oottaa niitä turkkasen menkkoja...)

Vierailija
25/86 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpähän tämäkin raskaus oli nyt tässä, testasin mammaksilla kuten ennekin ja vaalea viiva enää (viikkoja suunnilleen 5). Nani, olin tehnyt varmistus negan sen heinäkuun keskenmenon jälkeen, ja tässä tärpissähän viivat aluksi vahvistui. Saa nähdä kauanko nyt odotetaan tyhjennysvuotoa, pää ei kestä kovin pitkää. Lämmötkin näyttäis nyt olevan laskussa, ei tosin normaalit vielä.

Miksuliinu

Vierailija
26/86 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä kirjoittamaan kun pääsi kirjautumaan!

Nani: Pidän peukkuja, että menkat alkaa pikapuoliin. Harmi, ettei ollut salamatkustajaa mukana, mutta toivottavasti pian on bd bd

Miksuliinu: Voi kurjuus =( Mä kyllä niin ajattelin, että sä siirryt tuonne odottajiin! Hö, vielä kerran. Toi on kyllä raskasta, toinen peräkkäinen :-/

Mä täällä kupittelen kovaa vauhtia, ja kuukautiset on ensi kertaa kuopuksen jälkeen oikein menkat isolla ÄMMÄLLÄ. Oon ollut tooosi kärttyinen, ja kipujakin sen verran että on pari buranaa täytynyt napata! En muista koska olisin viimex joutunut ottamaan särkylääkettä menkkoihin, ehkä joskus ennen kuopuksesta tärppäämistä. Makean himo jyllää, mikä on kanssa tähän asti pysynyt poissa. Vuotoa on aika paljon, tähän mennessä jo sen 15-20ml, mikä sekin on aika hyvä merkki. Heti toiveikkaana ajattelen, että jos näiden menkkojen jälkeen sitten tärppäiskin ;o) No, yritystä pidetään, enkä mä vielä niiden ovulaatiotestien kanssa ala pelleilemään... Kuukuppi on lyhentänyt vuotopäivät 7pvästä 5een, ja aluksi luulin, että kuvittelen. Mutta kävin lukemassa kuukuppikunnan sivuilta, ja siellä on moni huomannut saman. Liekö alipaine joka vaikuttaa? Sama se, sopii mulle =)

Nyt täytyy mennä... Tää äippä se lämmitti lapsilleen lounaaksi hernekeittoa ja ite syö nuudeleita vahvasti maustettuna. AAH. Ja sulkaavanukas päälle, lurps.

T: Anttuli kera nukkuvan kolmikon yk2 kp3/26-29

Vierailija
27/86 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isi pelaa pleikkaria esikoisen kanssa, kakkone tekee omiaan ja kuopus nukkuu.

Nani: Me muutettiin tänne oikeastaan pimeyttä pakoon. Ei niinkään kylmyyttä, mutta ei kyllä siitäkän kauheasti perusteta. Aluksi meidän piti katsella täällä pari vuotta, mutta se on nyt jo venähtänyt reiluun kolmeen, eikä nyt vielä ainakaan olla pois tulossa. Varmaan se on koko ajan vaikeampaa, kun tänne kotiutuu. Lapsetkin aloittaa täällä esikoulun kolme vuotiaina ja pääsevät maan tavoille samalla. Mies viihtyy töissään ja kaikin puolin elämä alkaa asettua uomiinsa. Kesäisin (ja joskus kun tulee ikävä) pyritään käymään Suomessa, se on sellainen henkireikä (ja tää palsta, hih).

Niin ja mäkin jotenkin oletan että neljäs olisi samaa merkkiä, kuin edellisetkin. Mä ihan hätkähdin odottaessani kolmatta, kun joku kysyi tiedetäänkö kumpi tulee. Mä olin vaan ajatellu odottavani vauvaa, enkä muuta :)

Miksuliina: Pahoitteluni, jospa sitten seuraavassa kierrossa. Pidän peukkuja!

Anttuli: Nyt mä en muista kuinka vanha sun kuopus on... aika pieni? Eikö ne menkat voikin olla tavallista kivuliaammat kun taas alkavat kun hormonit heittelevät ja taas elimistö sopeutuu? Mulla ei ole alkanu menkat vieläkään, vaikka kuopus on kohta 9kk. Imetän kyllä vielä aika tasaseen, mutta ennen ne on alkanu vauvan ollessa 6kk ja 7kk. Mistäköhän moinen?

Tänään mennään illalla syömään meidän lempiravintolaan. Sukulaisia tuli lomille ja nähdään heitä.

Harmittaa, hävisin Huutonetissä huudon yhdestä uusretropaidasta. Täällä ei sellaisia saa ja tietysti olen nyt niihin hurahtanut. Menen nuolemaan haavojani.

Vierailija
28/86 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoppenkoija: Ihanalta kuulostaa tuo elämä siellä jossain, missä ei tarvitse vertailla joka talvi haalareiden ominaisuuksia ja hintoja. Oih. En vaan osaisi Suomesta pois lähteä, vaikka nämä talvet ovat mitä ovat...

Mulla on kuopus nyt 1.5v typykkä. Menkat alkoivat jo viime talvena, mutta ovat tähän mennessä olleet, miten sen nyt sanoisi "hajuttomia ja mauttomia" eli vuoto on ollut kohtuullista, ei kuukautiskipuja ei mielialanmuutoksia ei makennälkää. Menneet siinä sivussa varsinkin kun tajusin hankkia kuukupin. Ennenkuin nyt! Kaikki oireet ovat päällä. Päänsärkyäkään ei ole ollut, paitsi nyt. Outoa. Mulla on kuopuksen lisäksi esikoinen 5-v poika ja 3-v tyttö... Mä en osaa nyt enää edes kahden tytön jälkeen ajatella, että seuraava tulokas olisi poika. Olen antanut jo kaikki poikien vaatteet eteenpäin, mutta säästänyt tyttöjen ;o) Ja jos mietin seuraavan tulokkaan mahdollista nimeä, niin käy mielessä vain tyttöjen nimet =)

Eipä muuta tällä kertaa... :o) Nyt täytyy mennä katsomaan mikä kuopusta nyt yhtäkkiä vaivaa.

T:Anttuli

Vierailija
29/86 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anttuli: Suomessa on moni asia tosi hyvin. Sen vasta oikeasti tajuaa, kun ei enää ole siellä. Toki täällä on joitain asioita taas puolestaan paremmin, ne pitää vaan punnita. Me saatiin joku varhainen 30v -kriisi, varaslähtö "eläkkeelle". Turvallista nykyään, kun ollaan kuitenkin EU:n sisällä ja takaisin Suomeen pääsee jos haluaa/tarvii.

Loppupelissä esim. säällä ei ole kuitenkaan painoarvoa kovinkaan paljoa elämän miellyttävyyteen, ne on ne muut asiat jotka ratkaisee.

Meidän kolmen tytön nimet ovat sidoksissa toisiinsa muutamalla tapaa ja jos mahdollinen tulokas olisi tyttö... siinä olisikin miettimistä miten saisi joukkoon sopivaksi. Johtuen siitä, että alun perin ajateltiin kahden lapsen riittävän meille ja nimillä ei niin ollut väliä, mutta sitten tuli kolmonen ja hänenkin piti olla sitten viimoinen ja nimi laitettiin samantyyliseksi kuin siskoillakin. Nyt sitten ajatuksena on vielä neljäs... eli vähän kuin Hupu, Tupu, Lupu ja Elmeri :)

Pojan kanssa olisi vapaammat kädet, kun muutenkin erottusi tyttöparvesta. Täytyy sitten nimipalstalle mennä pohtimaan, jos tarvetta ilmenee :)

Menekin imuroimaan olkkarin taas kerran, mulla on ihan kamala hiustenlähtö :(

Vierailija
30/86 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko käydä ilmoittautumassa! Nyt se kierukka on pois ja neljäs vauva saa tulla! Olo on ihan hervoton.

Pari, kolme vuotta olen täällä jo käynyt teidän juttujanne lueskelemassa ja ilmoittautunutkin olen jo ainakin pariin kertaan kanssanne kuumeilemaan. Nyt vauvakuume on meillä molemminpuolista ja täällä siis ollaan oikeasti!

Plussapeukut pystyyn siis kaikille sitä toivoville!

Mulla kp 5/25.

Vierailija
31/86 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tervetuloa, itse vasta hiljattain tähän pinoon löysin. Käy kanssa esittely -pinossa! Minkä ikäisiä lapsia sulla jo on?

(.) Taitaa alkaa menkat!!! Kuin synnyttämään olisi lähdössä, alavatsa tosi kipeä ja tuhruttaa, auuuh! Puolentoista vuoden tauko niissä on ollutkin (raskaus ja imetys). Vähänkö vauva -kuume nostaa ajatuksena päätään, kun raskautuminen olisi nyt sitten fyysisesti taas mahdollista.

Eilen näin tutun/kaverin isommassa porukassa (ei olla nähty sitten viime kevään) ja ihmettelin, mksi hän oli niin apea ja jotenkin vihaisen olonen... Kunnes tajusin tänä aamuna, että hällä olisi ollut la nyt, jos ei olisi ollu kohdunulkonen. Tosi rankkaa!

Odotellaan tyttöjen kanssa, että vauva herää. Lähdetään sitten vähän shoppaa (mä käyn ensin lääkekaapilla, uuuh!)

Vierailija
32/86 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa saada uusia joukkoon! Laitapa vähän esittelyä tähän pinoonkin, eli minkä ikäisiä ja mitä sukupuolta edelliset kullannuput ovat =)

Mä täällä ihmettelen, että kyllä aika menee nopeasti. Just menkat alko, ja nyt jo kp5! Kaksjakoinen mieli noista ovistesteistä, käyttäskö nyt vai eikö. Viikon päästä perjantaina sais jo testata. Tärppipäivät osuvat viikonloppuun ;o) Mikäs siinä =)

Mites muut neliapilat, onko ovistestit käytössä?

Mitä miksuliinulle kuuluu?

Anttuli yk2 kp5(26-29)

33/86 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks isompaa (esikko ja isukki) ovat sählyjoukkueen mökkireissulla, keskimmäinen vielä pesee hampaitaan ja kuopuksen sain juuri untenmaille, serkkuni nukuttaa juuri 5v tytärtään tuolla vierashuoneessa...eli tässä ootellessa...

Miksuliinu: voi kurjuus ;(( Mulla meni ihan ohi tuo sun varmistusnegatesti...sori...

toivottavasti tämä km menisi pian "ohi" ja pääsisitte taas uudelleen yrittämään, vaikka se taitaa olla todella raskasta toistuvien km:ien jälkeen! Olen niin pahoillani teidän puolestanne!

Ovistesteistä: mulla on kaapissa se sylkitesti, vielä en ole ottanut sitä käyttöön ku turhalta tuntuu...ostin sen ku tätä kuopusta sai niin kauan ootella...hyvin se mulla pelitti: ihan oikein ovistuntemusten mukaan meni...mutta meillä se on aika turha tai turhat nuo testit ku meillä kyllä aika hyvin peitot pöllyytellään... :DD ei siis tartte sihtata...siks meillä ilmeisesti noita poikia kaikki ovat... :DD

Karamelli: tervetuloa takaisin! Mahtavaa että teillä nyt kuumeillan ja yritetään nyt sitä neliapilaa ihan tosissaan, toivon teillekin pikaisia ja lempeitä plussatuulia eli jospa se pian teillä tärppäis! Niin joo jospa pikaiset esittelyt olisi täällä paikallaan ku aika uudistunut porukka täällä nyt jo on ja uteliaita sellaisia tietty! :) hyvässä mielessä kuitenkin!

Menkoista: ja ei vieläkään...missäs ne nyt oikein luuraa...?? viikko sitte lekuri anto ymmärtää että ovat minä päivänä tahansa alkamassa...ja viikkohan on kuitenki neljäsosa kiertoa...viikko sitte tuli jotain pikkutuhrua (ihan pikkiriikkisen verran) mutta eipä sen jälkeen yhtään mitään...jos ei vielä ens viikon keskiviikkona ole alkanu teen TAAS testin ku meillä on sitte hääpäivä!

Mulla on menkat olleet pois jo kohta 2vuotta...kahen kk päästä tulee täyteen...

Miksuliinua minäkin kaipaan...

Täytynee mennä ku tuo kello raksuttaa jo noin paljoa...pöllyytelkäähän niitä peittojanne että plussauutisia taas pian saisimme :DD

Hyviä öitä!

nani ja poitsut

Vierailija
34/86 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis myös jo kolme valmiina, tytöt 11 ja 9 sekä poika 6 ja nyt neljättä yrityksessä. Yritetty on toukokuusta, mutta vielä ei tärppiä ole tullut. Aikaisemmin olen tullut raskaaksi melkein ajatuksesta, eli vähän sekavin tuntein nyt odottelen...

helmiina73 kp 16/28 - 29

Vierailija
35/86 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Karamelli!

Käytin eilen kuopuksen neuvolassa ja samalla kävin ä-puolen terkan juttusilla, kun se testi ei tummene ja oireetkin olivat olleet monta päivää pois, sain lähettetteen verikokeeseen, josta mitataan hCG ja tulokset saan tiistaina. Hyvä näin niin ei tarvitse olla montaa viikkoa epätietoisuudessa.

Eilisillasta asti minulla on sitten ollut taas paha olo melkein koko ajan, mahassakin välillä kiristänyt ja mikä kummallisinta, oikeaa tissiä vihlonut, mitä en kyllä muista mistään raskaudesta. No, jos tämä ei olekaan oikea oppinen keskenmeno, raskausoireet ja testeistä päätellen hidas hCG-nousuhan voivat viitata kohdun ulkoiseen. Hienoa. Tiistaina olen sitten viisaampi. Tietystihän sitä toivoo jotain ihmettä tapahtuvaksi, mutta täytyy nyt ainakin yrittää pitää pahin vaihtoehto mielessä, ettei mätkähdä korkealta.

Helmiliina: Meilläkin aikaisempien kolmen kohdalta on "käytetty" yhteensä vain viisi yrityskiertoa, joista tuloksena kolme lasta, yksi alun keskenmeno ja vain yksi kierto ilman tärppiä. Nyt nelosen yrityksen aikaan eka tärppi toisesta yirtyskierrosta, joka meni kesken viikolla 9 ja heti perään nyt tämä ollako-vai-eikö-olla-vai-mitä-olla-tilanne. Varsin uutta meillekin ja nyt tämä toinen km-epäilys putkeen meinaa olla liikaa sietokyvylle. Ja eihän tämä ole edes yleisesti vielä mikään vaikea tilanne...

Noita mammaksi-testeistä vielä, onko joku teistä käyttänyt niitä, missä vaiheessa testiviiva on ollut yhtä vahva kuin kontrolliviiva? Mulla se viiva paksuni yhtä leveäksi kuin kontrolliviiva, mutta värin tummuus on ehkä puolet kontrollista ja alkaa tulemaan testiin pikkuhiljaa eikä nopeasti hetkessä, kuten muistan joskus muinoin tapahtuneen.

Miksuliinu

Vierailija
36/86 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin kiitos tervetulotoivotuksista!

Siispä meitä on äiti 35v, iskä 37v, pojat -97 ja -99, sekä tyttö -03. Ja nyt olisi siis neljäs perheenjäsen enemmän kuin tervetullut joukkoomme. Pojat saivat molemmat alkunsa ensimmäisestä yrityskierrosta, sitten välissä oli yksi keskenmeno ja tyttöä yritimme sen jälkeen muutemen kierron verran, kunnes onnellisesti tärppäsi. Jännittää hiukan että miten kauan yritys nyt kestää kun ikääkin on muutaman vuoden tullut lisää... ;) Toivottavast kuitenkin tärppää jossain vaiheessa sentään. Toivossa siis elellään. Kutkuttavaa aikaa...

Käyn vielä jossain vaiheessa tuolla oikeassa esittelypinossakin piipahtamassa.

Syyssunnuntaiterkuin karamelli

Vierailija
37/86 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei pitäisi olla täällä mut kuinkas ollakaan en päässyt vauvakuumeesta vaikka kovasti yritin. Meillä mies kuumeilee kovasti ja sai sit mutkin taas kuumeilemaan. Mä kävin laitatuttamassa heinäkuussa kierukakin kun olin niin epävarma tunteistani ja vauvakuumeestani. Olenko siis aivan TYHMÄ kun en osaa päättää haluanko neljännen vauvan vaiko en??? Meillä on poika-00,tyttö-03 ja poika-06. Mun olisi tarkoitus palata töihin ensi kesäkuussa paitsi jos tulisin raskaaksi... Pää on täynnä kysymyksiä:onko tässä mitään järkeä,eikö mulle riitä kolme lasta, kuinka jaksan taas vauva-arkea entä rahojen riittäminen???

Kovin sekavaa sepostusta ja omanapaista..Anteeksi!! Tiedän että kukaan ei voi asiaa päättää puolestani mut tukea/ajatuksia voi herätellä... Ja täältä varmaan saa vertaistukea ;) Jos vain kärsin kroonisesta vauvakuumeesta joka aaltoilee ?:| Mietin kuitenkin pitäisikö kierukka poistattaa ja mennä tjottaillen eteenpäin?? Kierukkavuodotkin ottaa tällä hetkellä kovasti päähän, kolme viikkoa olen jo vuotanut ja rättisulkeisiin kyllästynyt. Entä jos raskaudun ja olen epävarma tulevasta... Toki vauvan ottaisin vastaan ja tiedän että sitä kovasti rakastaisin enkä ikuna antaisi pois. Olen meidän kullannupuista niin ONNELLINEN!!!!

Toivottavasti saitte vähän selvää mitä ajan takaa...

Kaikkea hyvää ja kaunista syksyynne!!

Vierailija
38/86 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen kuuluvani joukkoon... Meillä lapset (pojat 01 ja 04 ja tyttö 07) Nyt kuumeilen neljättä. Tilanne aivan sama kuin Jalkkiksella, heinäkuussa olen kierukan otattanut ja nyt jo haluaisin pois. Töihin olen juuri palannut ja kotiin haluaisin jäädä... Mulla kans ekat menkat laiton jälkeeen kesti 16pv ja nyt on 4pv menossa....saas nähdä kauan nämä kestää.

Tilanne on kyl uskomaton, mietityttää just et miten taloudellinen tilanne kestää (uusi talo ->isolaina) miten pää kestää. Mutta se tunne tuolla sisällä on jotain käsittämätöntä!!!!!

Kaiken kukkuraksi mies ei kuumeile, tai kuumeilee mutta ajattelee järjellä johon minä en nyt pysty.....

Hyvää syksyä kaikille ja toivotaan niitä pikku nelosia! :x

Vierailija
39/86 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vertaistuesta <3 On lohduttavaa lukea, että joku muukin pähkäilee vauvaprojektien kanssa. Minä mietin paljon esim taloudellisia asioita kuten kuinka rahat riittävät kun vain toinen tienaa ja minä haluaisin olla ainakin sen 3 vuotta taas kotona. Mies on keskituloinen ja auto -ja asuntolainaa on paljon :_| Mietin myös omaa jaksamista kun jo nyt välillä on päiviä etten oikein jaksaisi kuunnella lasten kitinää... Toisaalta enemmän on niitä normaaleita ja mukavia päiviä jolloin nautin äitiydestä ja lapsista!!

Mietin myös kuinka mahdumme taloomme ja autoomme. Asumme omakotitalossa 120m2, 5h+k. Auto on 7-paikkainen mut pieni sellainen.Miten teillä muilla on järjetetty asunto -ja autoasiat?

Mitenkäs se äiti voi joka ei tiennyt onko raskaana vai onko tullut keskenmeno? Sori, en muista vielä teidän nimimerkkejä :( Tarrasukkia pienokaiselle ja voimahalaus äidille!!

Kirpeää syksyn jatkoa!

Vierailija
40/86 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa jalkkis ja kolmen_äiti, ei se vauvakuume ainakaan tällä palstalla helpotu ;D Meilläkin on pieni tila-auto, mutta siihen kyllä aiotaan mahtua. Vanhin lapsi mahtuu kolmannelle riville hyvin, niin sen perusteella olisi vielä 8-9 vuotta aikaa mahtua vastaavaan. Tosin mukaan mahtuu vain rattaat tai laukkuja, ei molempia...

).( Sain verikokeen tuloksen, oli vain 169 eli on mennyt kesken heti alussa joskus puoltoista viikkoa sitten (nyt pitäis olla 5+4). Mutta ei mitään kipuja, vuotoja tms vieläkään eli taas keskeytynyt keskenmeno. Neuvolatäti kysyy vielä toimenpiteitä lääkäriltä, mutta luultavasti taas odotetaan spontaania vuotoa, joka viimeks alkoi kun viikkoja oli 8+1. Suoraan sanottuna ihan syvältä odottaa taas kauan, melkein olisin jo valmis lääkkeelliseen keskeytykseen, tosin en tiedä olenko ihan viisas :(

Olo on aika alistunut, ei onneks enää niin surkea kuin muutama päivä sitten, kun totuus valkeni. Kun vain saisi tämän kaiken äkkiä pois minusta ja normaali elämään ja yritykseenkin kiinni. Kuopuskin sairastui taas viime yönä kuumeeseen ja yskään, päivä on alkanut kerrassaan loistavasti.

Miksuliinu