*~*~*~NELIAPILOIDEN SYYSKUU~*~*~*
Pikaisesti uuden pinon käyn laittamassa ku tuo kuukausi kohti syksyä vaihtui jo
Kokeilen laittaa myös linkin tuonne elokuulle...eri asia sitte onnistuuko se :DD
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Myöhemmin sitte lisää! Ja tulkaahan pinoutumaan arvon rouvat, kuulumisia kaivataan!
kovasti kuumeinen nani kera poitsujen
Kommentit (86)
Tervetuloa uudet, mukavaa että saadaan vähän eloa tälle palstalle!
Minä lakkasin olemasta kärsivällinen. Menkkojen pitäis alkaa nyt perjantaina siitä oletetusta oviksesta laskien. Mutta viime pe mulla tuli maha tosi kipeäksi, jota jatkui pari päivää. Teinpä eilen vanhan jäännöstestin kaapista, jos vaikka olisi hammaslääkärissä puudutettu, niin olisin osannut kysyä tarvittaessa asiaa, mutta ei olisi tietysti silti noin ajoissa pitänyt tehdä (24/28, siis oikeastihan kierto ihan muuta km takia, mutta 3pv menkkoihin kuitenkin). Mutta se kärsivällisyys on toistaiseksi kulutettu loppuun. Kuinka ollakaan testiin tulikin himmeä viiva (olettaen ettei mammaksi testeissä ole selvää viivan paikkaa?). On mulla nyt ajatellen ollut parina päivänä repäisykipuja mahassa, viime yönä asentoa vaihtaessa varsinkin, ja lämmöt ei ole laskenu, pikemminkin vähän noussut lisää. Yritän hillitä itseäni olemasta innoissani x-) Huono puolihan on tietysti se, että nyt huomaan mahdollisen alun keskenmenon, joka muuten olisi kuitattu menkkoina. Pe aion testata uudestaan, jos viiva vahvenisi. Nyt ei auta kuin odottaa. Eikä tosiaan osattu edes touhuta enempää oviksen aikana, kun ei pitänyt olla silloin, tuurilla ne valtamerilaivatkin seilaa...
Anttusanttu menee tosi samoissa päivissä!! Olisipas hauskaa jos molemmilla tärppäisi ja olisi onni matkassa!
Pahoittelut täysin omanapaisesta viestistä!
T. Miksuliinu ja muutama päivä sitten 1v täyttänyt kuopus
Voi että olen täpinöissäni teidän puolestanne, aika hyvältä kyllä kuulostaa!! Tuutte kyllä heti perjantaina uutisista kertomaan, joooko?! bdbdbdbbd
Miksuliinun pienokaiselle 1v onnittelut! Meillä tullaan jo kohta kk päälle...on ne vaan jo isoja taaperoita ja uhmaakin meillä alkaa selvästi olemaan, huoh! Ihanaa silti!
Aika hiljanen porukka alkaa olemaan, mitäs jos teki tästä häippäsette, niin yksinkö tänne jään..(UUDET MUKAAN VAAN!). ;( Itellä ku ei ne menkatkaan vielä ole tulleet sen toukokuisen km:n jäliltä, en tiedä missäs neki luuhaa, ärsyttävää! "Onneksi pääsen" perjantaina gynekoligille joka saa kyllä ronkkia joka paikan että kaikki ois vaan kunnossa...mutta sittehän sen näkee..rupeaa vaan tökkimään tää välitilanne ku ei tiiä missä oikein mennään ja noita testejä ei viihtis koko ajan tehdä (onneksi nuo mammaksi-testit loppuivat jo tuossa haamujen aikaan...pitäs kohta varmaan tilata niitä lisää, ihan vaan jotta ne polttelis tuolla kaapissa ja aiheuttas "oireita")
Täytynee mennä ruuanlaittoon, alkaa kuulostaa siltä...
Plussaisia syystuulia kaikille meille!
nani poikien kera
Huomasin että kirjoitin sekavia, antakee anteeksi. Heh. Muistin yhtäkkiä, että mulla on se yksi testi vielä, eli sen takia tuli mieleen, että la voi jo testailla. Muuten olisi mennyt ensi viikkoon. Sekaisin mikä sekaisin ennen aamukahvia...
Nani76: Mä en vielä malta testailla. Katsotaan viikonlopun jälkeen. Kävin kyllä jo tsekkaamassa, että toukovauvahan meille sitten tulisi jos olisi tärpännyt... Mennään kyllä niin samoissa =)
Nyt kp24 ja lämmöt aina vaan koholla ja yhä pahenee. Illalla ja aamulla 37,2! Aika hyvin, eikös vain, vaikka en ole yhtään flunssaisen oloinen. Muutenkin kyllä on raskausoireita, mutta sellainen fiilis on, että voihan se olla pelkkää mielikuvitusta! Jalat maahan. Mutta seuraavaa havaittavissa: Itkuisuutta(siis aivan typeristä asioista, ei ole YHTÄÄN mun tapaista), kuopuksen jalka osui rintaan vaipanvaihdossa, niin huomasin rintojen arkuuden + sitten hyvin istuneista liiveistä rinnat pomsahtivat yli! Ja kissanhiekkalaatikko käryää olkkariin asti!! Joten väkisin sitä miettii. Alavatsan vihlaisuja ei ole niin paljoa kuin viime viikonloppuna mutta on kuitenkin. Toisaalta sitä ajattelee, että ei voi alkaa raskaus ekalla yrittämällä, ei voi. Mut tosiasiahan on se, että rakasteltu ollaa ja ahkerasti ilman ehkäisyä, että ihan hyvin voin olla!
Mulla on yksi testi tuolla kaapissa, niin lauantai aamuna teen sen ellei pe menkat ala, onneksi on muuten niin kiireitä ettei ehdi tehdä testiä ;o) Kiva muutenkin pysyä kiireisenä...
Hei muuten, kertokaapa mulle, mitä tarkoittaa bd ? Aika hyvin oon perillä kaikista merkeistä, mutta toi on jäänyt pimentoon...
Anttuli yk1 kp24/26-29
Anttusantulle: bd tarkoittaa että mää pidän peukkuja teille eli tuossa on vähä niinku kaks kättä nyrkissä ja peukut pystyssä... :)
Nyt ku noita repäsykipuja kirjoittelitta niin tänään on mullaki sellasia tuntunut...tiiä sitte onko vain myötätuntokipuja vaiko mitä :D Mutta ihan selkeesti on ku kummarruin ja sieltä nousin niin ihan huuto pääsi ku repäs niin kovasti...miehelle siitä sanoin niin tuumas vaan että "mitäs ne, mutta mehän ollaan harrastettu keskeytettyä yhdyntää :DD" tää on vaan meidän yhteinen vitsi...ku meidän esikko on aikoinaan saatettu aluille ns. touhutipoilla...
Vähän kyllä jänskättää mennä huomenna tuonne lekuriin ku ei tiiä että missä mennään...tuun sitte kertomaan ku ehin tapahtuko siellä mitään mainitsemisen arvoista...
Mää taidanki sitte kans siis tilailla noita testejä kaappiin ihan vaan varmuuden vuoksi että ei tartte sitte apteekista hakea ku mieli tekis testata ku ovat niin paljo kalliimpia..noita ei harmita tehä "turhaan" :DD kaikkea sitä...mutta ei muutako mammaksi vaan...siis kaupoille...
Toivotaan että tädit pysyvät kaikilta poissa!
nani taas (tulipa taas järjellistä tekstiä)
Varsinkin kun töissä oli maha niin kipeä, että menkat alkaa justiin. No en. Halusin testata edes negan ennen menkkoja. Nyt tuli sitten selvempi viiva vaikka selvästi vaaleampi kuin kontrolli vieläkin. Ja lauantain aion testata taas viivan vahvistumista, lopetan itseni piinaamisen, mieskin antoi armahduksen testien suurkulutukseen. Ja minä muka kypsä kolmen lapsen äiti... ;-D
Yhtä kärsimättömänä odotan Antun ja Naninkin kuulumisia, kertokaa sitten heti!
T. Ei yhtään raskaalta tuntuva Miksuliinu
Olen käynyt jo jonkin aikaa lukemassa näitä pinoja. Ja varmaankin tähän neliapiloihin kuulun.
Meillä siis ne kolme kullanmurua jo ovatkin, kaksi poikaa ja yksi tyttö. Ja nyt sitten on vauvakuume iskenyt päälle kuin jyrällä vetäen. :-)
nyt odottelen kovasti menkkojen alkamista---ens viikolla pitäis alkaa.. Jonka jälkeen yritys vaoisi alkaa, Tällä hetkellä mulla on vielä hormonikierukka pikoillaan mutta se otetaan pois puolivälissä seur, kiertoa.. Jännää.
kovasti onnea miksuliinulle! Eiköhän se viiva sieltä vahvistu :)
ja plussa onnea muillekin!
Enhän mä malttanut olla testaamatta, ja tänään aamusta testasin niin kirkkaan negan kun voi =( Tiedän kokemuksesta, että näillä päivillä pitäisi kyllä hailakka plussa jo olla, mutta nyt siis menkkoja odottelemaan ja plussaa yrittämään. Mulla on viisi ovistestiäkin kaapissa, ja ajattelin niitä ens kierrossa muutaman ainakin tuhlata, että näkisi onko ovulaatiota lainkaan. Mä en tajua, mistä tämä lämpö johtuu, mutta on edelleen 37:n paremmalla puolella.
Ja itkuisuuttakin ihmettelen, et onko vaan joku syysmasennus että itkettää ihan oudot asiat... Täytyy kyllä myöntää, että vähän sitä ajattelee, että joka yrityskierrolla kuopukselle tulee kuitenkin hiukan ikää lisää, mikä on ihan positiivista.
Miksuliinulle toivon nopeaa viivan vahvistumista bd bd! (vanhakin oppii uusia merkkejä!)
T: Anttuli kera kolmikon yk1 kp25/26-29
Anttusantulle negapahoittelut! Minä toivon taas mahdollisimman nopeaa tärppiä, että kuopukselle ja tulokkaalle tulisi mahdollisimman pieni ikäero, nyt näyttäisi tulevan 1v 8kk, kahdella ekalla meillä on 1v5kk.
Missä Nani piileksii? Mitä gyne kertoi?
Viiva oli tänään samanlainen kuin toissapäivänä, höh. No, maanantaina taas uusi testi, täytyy kuluttaa hommatut loppuun, jos vaikka meidän raskautumisyritykset olisivat nyt tässä, neljä lasta oli suunnitelmissa :) Flunssakin yrittää tulla päällä, aivastelen yhtenään. Eilen oli koko päivän huono olo, mikä sitten aiheuttikaan. Nyt täytyy lähteä leipomaan lisää, meillä juhlitaan nyt viikonloppu 1v-synttäreitä, jouduttiin tautien takia siirtämään.
Miksuliinu
Meillä on esikoisen ja keskimmäisen ikäero 1v9kk ja keskimmäisen ja kuopuksen 2v4kk. Koin jälkimmäisen ikäeron paaaaljon helpommaksi, joten ei haittaa jos menisi lähelle tuota, eli sais tärpätä kolmannella tai neljännellä yrityskierrolla sitä ajatellen...
Just miehen kanssa juteltiin, että jos nyt ei onnistukaan tärppi ollenkaan. Mihinkään hoitoihin en ole valmis, eli sitten nämä meidän lapset ovat tässä. Meille tämä neljäs on kyllä ehdottomasti kuopus, mies meinaa käydä vasektomiassa sitten kun on sen aika. Esikoista yritettiin puoli vuotta, ja tytöt ovat tärpänneet heti. Nyt ei kyllä heti tärpännyt, sen voin jo kertoa, vaikka täti ei ole kylään vielä kurvannutkaan.
Nanin lääkärikuulumisia odotellen ja miksuliinun plussan vahvistumista odotellen =) Ja uusia kaivataan mukaan, että pino eläisi, että TERVETULOA kaikki neljännestä haaveilevat ja jo yrityspuuhissa olevat =)
T:Anttuli yk1 kp27/26-29
Kaiholla luen teidän yrityksen täyteisiä viestejä. Mullakin iski ihan älytön vauvakuume, mutta mies ei kuumeile. Järjellä tuo mies ajattelee onhan miellä jo kolme 0-5 v lasta ja työkuviotkin aikas hankalat, mutta kun sydän sanoo että VAUVA. Täytyy vaan koittaa kestää ja nauttia näistä vähän isommista "vauvoista".
Toivon tosi paljon onnea kaikille vavan yritykseen ja tärppäjille onnellista odotusta :D
Keskeytynyt keskenmeno huomattiin rv 15+3 ja sikiö vastasi 15+0. Huomasin liikkeiden loppuneen ja menin neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä viime keskiviikkona, joita ei kuulunut. Polille sain ajan ja siellä ei näkynyt ultrassa enää liikkeitä ja eikä sykettä. Sain ensimmäisen tabletinsairaalassa keskiviikkona ja perjantaina olin osastolla tyhjennyksessä, pääsin illalla kotiin. klo 13:10 syntyi pieni enkeli poikamme .
Olo on niin tyhjä, mutta silti elää toive uudesta raskaudesta vaikkei se poikaa takaisin tuo... Isommat lapsetkin (P04/03), (T10/03) ja (P06/06) jo tiesivät vauvasta ja kovasti häntä odottivat.
Kirjoittelen pinossanne jälleen, kun siltä tuntuu. Tässä kierrossa ei vielä yritystä ensi kierrossa ehkä sitten.
Mammariini kp 3
Jaksamista mammariinille *halaus*
Käyn lukemassa välillä teidän kuulumisia, mutten vielä kuulu tähän pinoon. Lapsia kyllä on kolme ja neljännen haluaisin, mutta kuopus on vasta 8kk ja haluan vielä odotella kun on sektiokin takana. Teillä on jo yritykset menossa... Ehkä minäkin joskus tähän pinoon tulen oikein kunnolla.
Minä olen joka kerta raskautunut heti ja tämä viimoisin tulikin ihan lupia kysymättä :x niin en oikein ehdi kuumeilemaan, muuten kuin ennen yritystä. Sitten jo siirrytään odotuspuolelle. Aivan ihanaa sinänsä, mutta kuumeilukin on kivaa aikaa. Ja yllärivauvan kanssa piti ajatukseen sopeutua vauhdilla, nyt olisi ihana edetä vähän rauhallisemmin.
Minkälaiset kodit teillä on? Onko kaikille lapsille omat huoneet, vai miten jaatte ne?
Minkäikäsille sisaruksille olette vielä ostaneet kaksostenrattaat?
Niin ja kyyneleet silmissä pahoittelut keskenmenosta :(
Mulla on ystävä, jolla kaksi lähekkäistä keskenmenoa ja esikoista haluaisivat. Todella surullista, kun vain osaisi olla tukena.
Mammariinille pahoittelut keskenmenosta! Ja aika pitkillä viikoilla, niin aina raskaampaa =(
Heti olet tänne tervetullut kun vain jaksat... Se on oman surun lisäksi rankkaa kun lapsetkin surevat menetystä =(
Mulle kurvasi tänään täti kylään, mutta sen jo aavistin/tiesin. Mutta kumma kyllä, maanantai on mahtava, ja tästä se lähtee. Olis se ollut mahtavaa raskautua heti, mutta mitä pienistä. Pääsenpähän tekemään kaapissa lojuvia ovistestejä... Niitä on onneksi vain viisi kappaletta, et joka kierrossa ei testailla. Yritän vähän sitä tjot-meininkiä mitä mies haluaisi... Rennosti eteenpäin. En ihan pysty siihen, mutta rennommin otan kuin ennen! Nyt oli muuten kp27... Ei haittaa yhtään vaikka olisi vielki lyhkäsemmät kierrot, olis tärppipäiviäkin lyhyemmillä väleillä ;)
Terkuin kuukupitteleva Anttuli yk2 kp1/26-29
Meillä on ylhäällä neljä huonetta ja alhaalla yksi makkari/työhuone. Kun lapset kasvavat, muutetaan alakerran (tilavaan 30neliöiseen) työhuoneeseen ja lapset saavat vallata yläkerran, niin jokaisella on oma soppi. Muuten suunnitelmissa on, että esikoinen saa eskariin mennessä oman huoneen, ja keskimmäinen ja nyk. kuopus jakavat yhden huoneen ja tuleva vauva saa oman huoneen kun täytyy rampata yösyöttöjen takia. Meillä vauvat ovat olleet alun alkaen omissa huoneissaan ja pedeissään ja on meillä toiminut hyvin... Tämä järjestely niin kauan kun nähdään tarpeelliseksi, ja kyllähän me joku kaunis päivä päästään lapsia "pakoon" alas =)
Esikoisen ja keskimmäisen ikäero on 1v9kk, ja tarvittiin kyllä kaksostenrattaita. Keskimmäisen ja kuopuksen ikäero 2v4kk, ja heillä ei kaks.rattaita tarvittu vaan voitiin myydä eteenpäin... Näin meillä!
Kyllä on taas tökittäny nää sivut, en ole päässyt edes kirjautumaan tänne moneen päivään...
Mammariini: Voi, ei! ;( Olen niin pahoillani pikkuisen menetyksestäsi! Oikein paljon voimia teille kaikille! Anteeksi en osaa sanoiksi pukea sitä miten voisinkaan lohduttaa...Täällä sua ootellaan taas kunhan vaan tuntuu siltä että jaksat....
Mutta hei, kattokaas kuinka pitkä pino meillä jo on vaikka ei ole edes 10. päivä...Mahtavaa! Kivaa ku tänne uusiakin kurkkii, tulkaa vaan ihmeessä mukaan, tänne mahtuu oikein mainiosti eli rohkeasti mukaan vaan, tervetuloa! Päivitän tuota esittelypinoa ja laitan sen tuonne pinon jatkoksi, kattokaas omat tiedonne läpi ja päivittäkää jos jotain virheitä tmv. on ja uudet käykää laittamassa kans tietojanne sinne, olen tosin yrittäny näistä elo-ja syyskuun pinoista vähän törkeesti lisäillä sinne ihan itekseni...joten siellä mitä luultavammin virheitäkin on...pahoittelen
Omaa napaa...kiitos kaipailuista, on se jännä ku tuntuu niiiiin hyvältä ku joku kaipailee....Elikkä määhän kävin siellä lekurissa perjantaina ja meillä oli vieraita koko viikonlopun ja enkä mää tänne edes päässytkään kuten yllä kirjoitin...Jotenka...värkit ovat alakerrassa mitä ilmeisimmin ok, paaaaaaaaaksut limakalvot kohdusta löytyi, ei mitään "ylimääräistä" enää km:stä eikä myöskään uutta taaperoa.....siis nyyh ;( Enhän mää sitä uskonu vaan testien suurkuluttajana oli pakko eilen testata ku ne mammaksi testit postiin tupsahtivat ja negojen nega....plääh...meni yks testi hukkaan ja turhia kuvitelmia niinku joka kerta ku tikuttelen...höhhöh...nyt sitte oottelen niitä mega menkkoja mitkä sieltä mitä ilmeisemmin tässä joku päivä lorahtaa...hirvittää ihan ku km:stä on yli 3kk, ei menkkoja sen jälkeen ja maha on todella turvoksissa ja se vielä että lekuri sanoi että on aika lailla paksut siis ne limakalvot että taitaa kohta tulla ku esterin p...stä...mutta jos siitä alkais vaikka ne kp:t
ne
Miksuliinu...huhuuu?!?! Missäs sää luuraat? Joko testasit uudelleen? Toivottavasti sun viivas ois vahvistunut paaaaaaljon!!
Hoppenkoijalle: Meillä on 133neliöinen okt, 4 makkaria ja ullakolla siihen päälle vielä työhuone. Meillä vanhemmilla on suurin mh, jossa taapero majailee myös vielä, isommat pojat nukkuu yhessä mh:ssa, toisessa on lelut ja muut romppeet ja pienin makkari on vierash/pelih/kirjasto-yhdistelmä...eli meillä nukutaan eri huoneissa ku leikitään ja hyvin mielestäni ollaan näin mahuttu ja aijotaan mahtuakin..Kaksosten rattaita ei olla koskaan tarvittu ku meillä on aika isot ikäerot kaikilla; ekan ja toka välissä 4,5v ja toka ja kolmannen välissä 8v (tosin ei omasta tahostamme) Eli meillä eka ilmoitti heti tulostaan, toista ookattiin pari kiertoa kierukan jälkeen (oikeastaan tulin heti raskaaksi mutta se tuli heti kesken 5+viikolla eli yhet menkat km:n jälkeen tuli) ja tätä kolmatta piti 3,5v oottaa ennen ku raskaaksi tulin (tosin siinä välissäki oli yks km kesällä 2006)
Kakkahousu niistää lahkeeseeni...täytyy siis mennä...palataan kohta taas!
Rentoa (joopa joo) nelosen kaipailua ja kuumeilua, toivotaan vielä lämpimiä plussatuulia joukkoomme!
nani ja poitsut
Teillä on ihanasti tilaa!
Meillä on tällä hetkellä kolme makkaria. Esikoinen ja kakkonen nukkuu nyt samassa huoneessa ja yksi on leikki/pelihuoneena. Vauva on nukkunut vielä meidän makkarissa, mutta suunnittelen hänen muuttoa pelihuoneeseen. Varmaan jonkun vuoden kuluttua pitää muuttaa isompaa ihan muutenkin, vaikkei nelosta olisikaan.
Mäkin haluaisin kakstasoratkaisun sitten kun muksut on isompia, nyt lelut ja leikit meinaa kulkeutua turhan paljon olkkariin (joka on keskellä kotia).
Ootko ajatellu miten vaikuttaisi jos nelonen olisi tyttö? Siis huone jakoon? Vai vaikuttaisiko mitenkään?
Meillä taas on kolme typsykkää ikäeroilla 2v7kk ja 3v2kk. Esikoinen ja kakkonen ovat kuin paita ja peppu. Mutta esikoinen aloittaa nyt syksyllä ekan luokan ja olisi kiva hälle laittaa oma huone. Mutta kakkonen ei kuulemma uskalla nukkua pikkuisen kanssa ja nukkumaan menotkin menee vielä vauvan kanssa eri tahtiin. Joten voi olla tosiaan et isommat tytöt jatkaa samassa huoneessa ja vauva saa tämän pelihuoneen, joka vaan rauhotetaan unien ajaksi.
Jos meidän nelonen olisikin poika, niin aluksihan varmaan menisi kolmosen kanssa samassa huoneessa, vai? Hukkuuko ne lelujen paljouteen?
Ei millään huvittaisi vielä muuttaa...
Jännittää kovasti, nyt kp22/26-29. Ei mitään syytä miksei vois olla jo raskaanakin -periaatteessa. Outoja vihlasuja on tuolla mahanpohjassa, mut luulen et voivat olla kyllä mielikuvitustakin. Ei voi ekalla kerralla tärpätä, en millään jaksa uskoa...
Mut on se kivaa vaalia ajatusta raskaudesta ;) Hui! Olis se kyllä niin ihanaa... Mut olen tehnyt mielikuvaharjoittelua kuukautisten alkamisesta, niin ei tulisi isoa pettymystä. Yhtälailla kun mietin, et miten kertoisin miehelle raskaudesta ym.
Mutta tulen päivittämään tietoja kun kerkiän...
Täytyy mennä,
terkuin myös kiireinen Anttusanttu