IVF/ICSI vko 12
[color=pink][b]bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd
Kommentit (172)
Siis tää piinailu alkoi ottaa niin koville, että katsoin paremmaksi pitää loput talvilomapäivät pois ja nyt sitten olen kotona taas loppuviikon.. Ehdinhän tuota ollakin kaksi päivää töissä, mutta ei hermot kestäneet... Esimies tietää tilanteesta ja oli ymmärtäväinen.
No, ei se piinistely ole helppoa täällä kotonakaan, olen siivoillut vähän ja kevyesti, laahustanut kaupungilla ja ollut vain ja haaveillut josko se onni potkisi vihdoin...
Tekisi mieli ostaa läjä testejä ja ruveta järjestelmällisesti testailemaan joka aamu, mutta TIEDÄN, ei siinä ole mitään järkeä. Sunnuntaille pitäisi jaksaa odottaa tai ainakin lauantaille ; )
Oireista sen verran, että luget varmaan alkaa pikkuhiljaa vaikuttamaan kun rinnat alkavat olla aika painavat, ei kuitenkaan sellaiset kuin raskaana ollessa
Tänään siis pp7 ja periaatteessa puolessa välissä piinailua ollaan.....
Mitäs teille kuuluu??? On ollut hiljaista, moni varmaan piinailee rauhassa poissa palstalta..
Ei ole enää montaa päivää kun pitää odotella, joten kyllä me se kestetään vaikka miten : )
lauruska:
Tekisi mieli ostaa läjä testejä ja ruveta järjestelmällisesti testailemaan joka aamu, mutta TIEDÄN, ei siinä ole mitään järkeä. Sunnuntaille pitäisi jaksaa odottaa tai ainakin lauantaille ; )
Tiedän tunteen! Mä oon jo moneen kertaan ollu tilaamassa netistä näppärää säästöpakkausta superherkkiä r-testejä. Ajatuksena testata JOKA PÄIVÄ, jotta näkisi että miten se irrotuspiikki nyt häipyykään :D Ja ties vaikka jotain muutakin uskaltaisi toivoa näkyviin...
Sen verran annoin itselleni periksi, että aion käydä
täysin suunnitellusti ja hallitusti
perjantaina hakemassa kolme virallista Apteekin testiä. Testaan sitten su, ti ja virallisena päivänä to. JOS menkat ei ala. Lugeja jatkan joka tapauksessa viralliseen testipäivään, tulkoon vaikka pieniä vihreitä miehiä vastaan.
- vähemmän harmoninen UrkuHormoni ja Kaisa Alkio, pp6
Kappas vain, meillähän menee sitten nämä testailut samaa tahtia ; ) Minä katsos menen perjantaina myöskin ostamaan apteekista vielä määrittelemättömän määrän testejä, mutta ajattelin testailla lauantaina, sunnuntaina ja jos silloinkaan ei vielä mitään näy eikä menkat ala niin keskiviikkona vielä kerran, mikä on virallinen testipäivä....
Just juttelin tänään kaverille siitä, että pitäisi saada kahden viikon kooma-piikki niin menisi aika äkkiä : )
Mutta päivä kerrallaan.... kertoile sitten sinäkin testi testiltä miten kävi...
Nääs tietty pitää ensin testata viikonloppuna, ettei kesken työviikon tapahdu suuria järkytyksiä. Pikku hiljaa valmistaudun siis :) Ja virallisen testipäivänä
KUULUU
testata, vaikka silloin kiinnostus hommaan voi jo olla pakkasen puolella, varsinkin jos niagara lorottaa tai on jo saanut ihailla puhtaan valkeaa testiruutuua kenraaliharjoituksissa.
Seuraavaan viikonloppuun testauksen siirtoa saattaisi ehdottaa vain joku, joka ei mistään mitään tiedä ;)
Taidan olla tämän pinon tylsin tyyppi, koska päätin yllättäen, että testaan vasta pp14!!!
Olen jo tilannut netistä Vilja-raskaustestejä, jotka vissiin reagoivat aika alhaiseen hcg-määrään, koska niillä voipi testaja JO 10 päivää hedelmöittymisestä.
Viime kierroksella (tuoresiirto) testasin pp11 ja negaa näytti ja jo seuraavana päivänä alkoikin vuoto.
Viime PAS:sissa testasin pp10 ja hailakka plussa näkyi jo tuolloin.
Nyt ajattelin kitkuttaa " loppuun asti" , voihan se olla, että vuoto alkaa jo ennen sitä, mutta sittenpähän tietää..
Miten kauan irroituspiikin " oireet" tuntuu???
Olen saanut niitä matkan varrella aika monia, 3 inssiä ja nyt tämä 2.icsi, mutta vain nyt on rinnat olleet kipeet.
Kipuilu vaan tuntuu kovenevan päivä päivältä, kuten jo mainitsin aikaisemmin, ei ole lugeista tullut ennen mitään oireita, paitsi päänsärkyä, jota nyt ei sitten ole.
Muutaman päivän on tuntunut nipistelyä alavatsalla tai itse asiassa tuntuu pikku " supistuksilta" kohdussa.
Muuten tuntuu olo rauhalliselta, hermot, jotka olivat kireellä koko hormoonihoidon ajan, alkavat pikkuhiljaa rauhoittua ja olo aika seesteinen(?).Yöllä välillä herään miettimään tätä onko vai eikö -juttua ja saatan valvoa parikin tuntia.
Viikonloppuna olen menossa tyttöjen kanssa saunomaan ja nautiskelemaan ja aion unohtaa tän jutun ainakin vuorokaudeksi:-)
kuulemisiin
-max05 ja alkiot, pp6
Ajattelin myös olla " tylsä" ja testata vasta mahdollisimman myöhään eli pp 14 tai jotain sinnepäin;) Aika tuntuu kyllä matelevan ja päivät kuluvat hitaasti. Hassu oire on ollut riesanani jo muutaman päivän eli närästys. Mua ei yleensä ikinä närästä ja nyt välillä oikein kunnollakin. Työkaveri vaan totesi kun valitin asiasta, että:" olet raskaana" , hih! Olen kyllä ymmärtänyt närästyksen oireena liittyvän vasta loppu raskauteen. Jotenkin osui tuo huomautus vaan niin kohdalle, vaikka työkaverilla ei ole harmainta aavistusta hoidoistani...
Rinnat on edelleen arat ja mahassa on edelleen tuntemuksia. Muuten olo on ihan hyvä. Suunnittelin tässä jo laivareissua, jos ei nyt tärppää. Sitten aioin rentoutua ja shoppailla jotain kivaa. Toivottavasti masuasukki jaksaa kuitenkin sinnitellä ja jatkaa kasvamistaan:)
Jostain syystä tämä ajankohta, viikko siirrosta, saa aina mielen apeaksi(?). Tuntuu jo nyt, että peli on pelattu, ei tietoakaan eilisestä hyvästä mielestä.Vi....aa niin, ettei veri kierrä.Hermot pinkeänä, pää kipeä ja kiukuttelua miehelle ja lapselle.Itseasiassa ei huvita puhua niille sanaakaan.
Täytyy johtua jostain hormonitasojen heittelystä tällainen mielenmuutos.Myös mummokuumetta pukkaa; on hiki ja kylmä.
Tissikipu lieventynyt myös huomattavasti, pääkipu tullut tilalle.
Huomasin edellisilläkin kerroilla, että tämä maaginen viikko siirron jälkeen haihduttaa kaikki haaveet raskaudesta:-((((
Mikä teillä muilla on meininki, olenko yksin sekoamassa; )
Huomenna lähden pois koneen ääreltä ja palajan vasta sunnuntaina, toivottavasti siihen mennessä jo helpottaa..
-Plääh!
-max05 ja alkiot, pp7
Mulla piinailut sujuu muuten hyvin mut pulssi on koko ajan varmaan 100...vähän stressiä pukkaa tai jotain...Mulla on vieläkin ihan sika kipeet tissit,aamulla varsinkin sattuu tosi paljon kun könyää sängystä ylös.On nää mukavia nää hormoonilääkkeet:) Nyt muistuikin ihanasti taas mieleen et mikä on mulla lugeista ominaisoire,vatsa on niin kovalla että tuntuu että suoni räjähtää päässä kun yrittää vessassa punnertaa.Jos mönkijäinen on sattumoisin sattunut kiinnittymään tai tulee kiinnittymään,irtoaa se varmaan noista äherryksistä vessassa:) huh huh!!! Lääkäri sanoi kun sintti siirrettiin että kolmen päivän päästä se kiinnittyy,jota en tunne (hassua että sanoi noin,ei niin että kiinnittyy sitten JOS kiinnittyy:)) Se kolmas päivä olis siis TÄNÄÄN,IIIIIIK.Mitenhän on kamut.Rupeiskohan mönkijäinen tekemään tänään kotia tuonne massun pohjalle?!?!?!?!?!?!?! Ja tiedättekö mitä,tänään on USKON päivä (nimipäivä),oiskohan enne????????? No eipä tässä muuta kummempia,välillä on menkkaoireita ollu mut niitä on kyl ollu melkein koko hoidon ajan joten ei oikein nekään kerro mitään. Mulla on muuten veritesti ens viikon perjantaina olikos 7.4.Ei oo hirveen pitkällä mutta silti niin saavuttamattomissa.....Piinispinnaa kaikille!!!
p.s. Lupasin itselleni etten lupaile mitään etten testaile kun ne ei koskaan pidä paikkansa,yritän olla testaamatta,mut voihan olla et joutuu jossain vaiheessa vähän kokeilee;)...
Masalle iso potku persiille!!! Sillä ei ole mitään asiaa sun luokse!!!!!(murisee vihaisena)
Hyvät viikonloput kaikille ja piina jatkukoon..:-)
Sunnuntaina ehkä jotkut jo tietääkin enemmän; )
-max05 ja alkiot, pp7
Ihan tuttua on tämä vuoristoratafiilis. Välillä (varsinkin piiniksen alussa) tuntuu niin positiiviselta ja toiveikkaalta, testipäivän lähetessä taas mennään alamäkeä. Ja välillä toivo taas herää :D
Tää oireiden kyttäily on turhaa, mutta ilmeisesti väistämätöntä. Viluttaa, kuvottaa, hajut käy nenään (jopa poikasen puuro saa yökkimään, kun yht´äkkiä haisee pahalle), suola himottaa (salmiakki ja suolakurkut!), vessassa saa rampata (juu, [b]Peanut[/b], pissalla, se toinen on sitäkin tiukemmassa), kohtu pullottaa, tissit on painavat... Loputonta. Irrotuspiikin pitäisi olla jo häipynyt (6-10 vrk muistelen, [b]Max[/b]), mutta nuo Luget on ihan yhtä tehokkaita.
Kaiken IVF-rumban jälkeen pitäisi olla
vauvatakuu
!
Rauhaisaa piinailua - tai sitten mahdollisimman kiireistä :) - jokaiselle! Ja jokaiselle ne hymiöpeukut [color=pink][b]bd
[/b][/color]- UH ja K A, joko se on pp7?
Pakko tulla kurkkaamaan teidän kuulumisianne :) Nyt vaan kintut ristiin ja peukut pystyyn !!
Pääsin itse piinailuun mukaan, eilen oli siirto...aikas jännää on ;) ja vasta eka päivä menossa..huh...nostan teille konkareille hattua.
Kuin se muuten meni...milloin se alkio yleensä kiinnittyi (jos ja kun..)...aika siirrosta..meillä tehtiin alkioille 3 päivän viljely...8- soluisia olivat siirtopäivänä...auttakaas tietämätöntä...yksin on niin tylsä pähkäillä :)
Joku tais alempana mainita että 3 pv:n päästä siirrosta..mutta vaikuttaneeko tuo viljelyaika siihen..?
Tämmösiä pähkäilee Teyda jo ekana piinispäivänä ;)
Onnea TEYDA siirtolaisesta,vai siirrettiinkö kenties kaksi??? Mulle kanssa tehtiin kolmen päivän viljely ja lääkäri sanoi että kolmen päivän päästä kiinnittyy:) Yleensähän se on niin että hedelmöityksestä 6.na päivänä alkio on valmis kiinnittymään eli siinä hujakoilla se on.Piinispinnaa sullekin siis.Tervetuloa piinailukerhoon:)
Itsellä ei ole vieläkään mitään muita oireita kun kipeät ryntäät,niin ja palelee ihan sikana koko ajan.Pariksi sekuntiksi tuli tänää kova menkkakiputuntemus mut meni heti ohi???No noitahan tulee ja menee.Arvakkaas mitä,mä jouduin siirtämään veritestipäivän kolmella päivällä eteenpäin,mä en kestä niin pitkälle,aaaaaaaaaaaaaarg!!!!!!!!!!!!!!!!! Se olis ollu ens viikon perjantaina 7.4 mut en öiden takia pääse joten se siirtyy maanantaille.Yritin hienovaraisesti ehdottaa edellistä päivää eli torstaita mut ei kuulemma käy että aikaisemmin testataan?!?!?!Ihan varmana näkyis tulos jo siitäkin!!!!!!!!!Eli nyt tarvii sitten hyvällä omalla tunnolla tehdä kotitestejä:)))Milloinhan sitä aloittais.Mistä ootte tilannu niitä herkkiä testejä,siis netistä ja kuinka kauan kestää että ne tulee???No nyt täytyy mennä löhöilee,yrittäkkeehän neidot kestää!!!!!
T:Peanut kerä Mönkijäisen
Täytyy yrittää ottaa iisisti nämä pari saikkupäivää, eli viikonloppu :) jos vaikka kiinnittymiseen siitä olisi jotain apuja..
Kaksi alkiota tuli kohtuun köllimään...katsellaan nyt jääkö sinne ketään..toivottavasti.
Koittakaas ystävät pysyä ruodussa niiden testipakettien kanssa :) kyllähän ne varmasti kaapissa jo polttelee ;)) voin kuvitella...ja enköhän itsekin viikon päästä pistä tilausta tulemaan tai juoksentele kaupassa niitä hakemassa..
Piinistelyvoimia kaikille !!
Kävin siis täysin suunnitellusti ja harkitusti tänään hakemassa kolme Apteekin testiä. Ja laitoin ne kaappiin odottelemaan, vaikka mieliteko pissailla niihin kaikkiin ja heti oli varsin vastustamaton ;D Sielläpähän polttelevat, mutta ennen sunnuntaita en aio pakkausta avata.
Viikko on mennyt nopeasti ja piinailukin on ollut ihan inhimillisissä mittasuhteissa. Töissä on pitänyt sen verran kiirettä, että ajatukset ovat olleet muissa asioissa. Nyt viikonloppu vähän pelottaa, kun mieskin on töissä ja mulla on liikaa aikaa mietiskellä kotona.
Iltaisin on ollu itku herkässä, pillitän telkkaria ja pillitän, kun ajattelen että masussa voi olla elämää. Poikasen tempauksetkin tuntuu poikkeukselisen liikuttavilta.
Hienoa, että [b]Teyda[/b]kin pääsi piinistelemään. Viikon päästä varmasti käpälöit jo jonkunnäköistä testirasiaa ;)
Voihan [b]Peanut[/b]in testipäivän lykkääntymistä! Tuohan on ihan epäinhimillistä! Fiksua kai olisi jättää kotitestin teko vaikka ensi viikonloppuun, ettei ihan maanantaille asti tarvitse odotella ja ettei toisaalta liian aikaisinkaan testaile.
Paleltaa ja väsyttää. Ihan selvästi
SIKSI
:D
- UH ja Kaisa Alkio, pp8
Vältin kiusauksen pissiä tikkuun jo tänä aamuna, muina kellonaikoina kiusaus ei niin paha olekaan. Tai ainakin vielä järkiperustelu toimii: on liian aikaista tihrustella muuta kuin aamutestiä muun kuin puhtaan valkean testiruudun toivossa.
Miten [b]Lauruska[/b]n testaussuunnitelma on pitänyt?
Hui, tämä alkaa jo olla jännää! Huomenna pääsen kaksinumeroisille piinapäiville :)
- UH ja A, pp9
Täällä piinistelyt sujuu nyt ihan rattoisasti. Enää ei enää jännitä niin kuin pari päivää siirron jälkeen. Se on hyvä kun mullakin on sellainen työ ettei siinä ehdi mitään piinistä ajatella,näin aika menee nopeammin:) Ohimennen tulee välillä mieleen. Ei ole hirveästi oireita vieläkään. Tissit on EDELLEEN kipeät ja hiukkasen on menkkaoireita välillä. Oikein muita oireita ei ole ja en oikeastaan osaa mitään toivoakaan tai odotella kun ei ne kuitenkaan aina pidä paikkaansa. ´Toisilla menkkaoireet tietää plussaa,toisilla menkkoja. Toisilla tissien kipu tarkoittaa plussa,toisilla taas parempi ettei ole kipuja.Toisilla on kaikenlaisia oireita mitkä tarkoittaa plussaa,toisilla ei ole MITÄÄN OIREITA JOTKA TARKOITTAA PLUSSAA...JOTEN MULLE ON IHAN SAMA MITÄ OIREITA TULEE KUN NE VOI TARKOITTAA IHAN MITÄ TAHANASA. Sori et edellinen tuli kokonaan isolla,vahinko mut en jaksanut korjata:)
Hyvä URKUHORMONI että olet pitäytynyt testailusta!!! tap tap.Mä luulen et twstailen kans ensiks joskus pp10...ehkä ja siit sit parin päivän ja sit taasd parin päivän päästä.Saa nähdä kuin meijän käy.....
piinaillaan tytöt piinaillaan.................
T: 2:sta pikkulasista piinispunkkua melkein huppelissa oleva Peanut ja Mönkijäinen
Eli siis menkkaoireita, ihan selkeästi; aamuyölla alkoi alavatsalla ja -selässä vaimea jomotus, päätä on särkenyt 3 päivää oikean silmän takaa(?) ja pinna kireällä. Myöskään rinnoissa ei ole mitään elämää, tunnottomat pussit.Tähän asti molemmissa plussa-tilanteissa on kuitenkin jotain tuntunut jo tässä vaiheessa.
Olen jo henkisesti valmistautunut - merkkiseen tulokseen.Jos vuoto nyt lähipäivinä alkaa, niin eipä tartte edes testailla.Muutoin testaan keskiviikkona.
Eli voisi melkein sanoa, että olen luovuttanut jo!! Mitä ei tietenkään saisi vielä tehdä.
Mutta niinkuin siippani aina sanoo, " pessimisti ei pety koskaan" , ja olen kuulemma pessimisti pahimmasta päästä:-))
Tsemppiä kuitenkin kaikille muille ja itsellenikin vielä muutamaksi päiväksi!
jatketaan harjoituksia,
-max05 ja alkiot, pp10
Testasin aamulla ja vitivalkoisen, tyylipuhtaan negan. Otti koville, en ennen ole juuri negojani itkeskellyt. Jotenkin nyt vain tuntuu niin pahalle, että koko ajan näyttää vain todennäköisemmältä, että poikanen jää ilman sisaruksia.
Voi [b]Max[/b], tuo on kamala sanonta! Kyllä uskon, että pessimisti pettyy siinä kuin optimistikin. Pääseepähän sanomaan vain sen
" Mitäs mä sanoin"
, enkä usko sen ollenkaan lohduttavan. Optimistilla on sentään matkan varrella hauskempaa ;)
Itsenikin valtasi jo tappiomieliala ja nyt ajatukset alkavat varovasti kierrellä sauraavassa PAS:ssa. Tiedän kyllä, että vielä on vähän aikaista ja aion testata tiistaina ja vielä virallisena testipäivänä torstainakin uudestaan. Ja otan kiltisti Lugeni sinne torstaihin asti.
Emmäätiä. Eikö joskus vois päästä vähän helpommalla?
Eteenpäin.
- UH ja Kaisan muisto, pp10
Kiirettä on pitänyt niin, etten ole ehtinyt piinailla. Mitä nyt vähän salaa silitellyt masua aina välillä :D Tissejä en sentään käpälöi, niissä ei ole ennenkään tapahtunut ennen synnytystä mitään muutosta - ei plussissa eikä negoissa.
Nuo 200:set Luget on taivaan lahja - ainakin verrattuna satasen pallukoihin. Eivät ärsytä ja sottaa läheskään niin paljoa.
Toivottavasti piinailu jatkuu edes muutaman päivän yhtä seesteisenä... Vaikka loppua kohti tuppaa kierrokset nousemaan.
- UH & K, pp5