Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko adoptioäiti sinusta ns oikea äiti?

Vierailija
04.10.2023 |

Minusta on.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole mielipidekysymys. Hän on lapsen oikea, laillinen äiti.

Vierailija
2/36 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta ei biologinen äiti.

Lapsella voi olla monta äitiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erottuani esikoinen totesi, että haluaa meille isän. Sanoin, että sulla on jo isä. Mä haluun meille kaks isää, oli vastaus. Kysyin, minkälainen tän isän pitäs olla. Sellainen, joka laittaa mulle ruokaa ja vie päiväkotiin.

Siinä lapsen näkökanta vanhemmuuteen. Se lienee aikuisten näkökantoja tärkeämpi, koska lapsellehan sitä vanhempia ollaan.

Vierailija
4/36 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta ei biologinen äiti.

Lapsella voi olla monta äitiä

Voi olla mutta adoptiolapsena minulle oikea äiti on se joka huolehti ja rakasti minua pikkulapsesta aikuisuuteen saakka kuolemaansa asti.

Joku joka synnytti minut ja jätti samantien lastenkotiin hoidettavaksi on vain nimi vanhoissa papereissa.

Vierailija
5/36 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erottuani esikoinen totesi, että haluaa meille isän. Sanoin, että sulla on jo isä. Mä haluun meille kaks isää, oli vastaus. Kysyin, minkälainen tän isän pitäs olla. Sellainen, joka laittaa mulle ruokaa ja vie päiväkotiin.

Siinä lapsen näkökanta vanhemmuuteen. Se lienee aikuisten näkökantoja tärkeämpi, koska lapsellehan sitä vanhempia ollaan.

Tuollainen lapsi on vietävä jonnekin leirille uudelleenkoulutettavaksi. Siellä lähtee päästä pois tällaiset vanhanaikaiset sukupuolittuneet isä-käsitykset.

Vierailija
6/36 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämsän suuri ajattelija ei pettänyt tänäänkään.  :D

Vierailija
7/36 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on. 

Vierailija
8/36 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaksi äitiä:biologinen ja adoptio äiti.

Tämä pitää aina muistaa.

Terv. Se biologinen äiti 💕

Vierailija
9/36 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä on. Biologisuudella ei ole mitään merkitystä siinä kohtaa jos on kasvattanut lapsen vauvasta asti. Eikä kyllä muutenkaan jos "oikea biologinen" on vaan nimi jossain väestörekisterin tiedoissa. 

Vierailija
10/36 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on, hassu kysymyskin. T. itsekin adoptoitu

Vierailija
11/36 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattivalittajatason avauksille tulee sivu-uudistuksessa toivottaasti kokonaan oma kategoriansa nimeltä Aivopierut.

Vierailija
12/36 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietenkin, eihän se edes ole mielideasia, vaan tosiasia.

Vierailija
13/36 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikea äiti vaan adoptioäiti. Oikea äiti on se, joka on lapsen synnyttänyt. Riippumatta siitä onko tämä ollut hyvä vai huono.

Vierailija
14/36 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikea äiti vaan adoptioäiti. Oikea äiti on se, joka on lapsen synnyttänyt. Riippumatta siitä onko tämä ollut hyvä vai huono.

Ei se lapsen synnyttänyt ole "oikea äiti", se on vaan synnyttäjä. Jos siis ei ole lapsesta huolehtinut vaan antanut heti pois. Myöhemmällä iällä adoptoidulla voi sitten olla kaksi äitiä, biologinen ja adoptioäiti.

Vierailija
15/36 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun lapsillani on myös syntymä-äidit. Syystä tai toisesta päätyneet ratkaisuunsa. Heistä on aina puhuttu rakastaen ja kunnioittaen.

t. adoptioäiti

Vierailija
16/36 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se lapsen synnyttänyt ole "oikea äiti", se on vaan synnyttäjä. Jos siis ei ole lapsesta huolehtinut vaan antanut heti pois. Myöhemmällä iällä adoptoidulla voi sitten olla kaksi äitiä, biologinen ja adoptioäiti.

Onhan. Synnyttäjä on se ihan aito oikea äiti. Se äiti, jonka geenit seuraa lapsen mukana ja jatkuu eteenpäin.

Vierailija
17/36 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun adoptioäitiini oli niin hirveä, että en suostu kutsumaan häntä äidiksi. Jos hänestä on pakko puhua, kutsun häntä etunimeltä.

En pidä häntä äitinäni.

Enkä biologistakaan äitiä.

Koen olevani äiditön.

Se on minulle se ja sama, mitä muut asiasta ajattelee.

Vierailija
18/36 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai adoptioäiti on äiti!

Vierailija
19/36 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni tuli adoptioperheeseensä alle kuukauden iässä 70-luvulla. Bioäidistä ei sen jälkeen mitään tietoa. Geenit ovat toki häneltä ja jos mahdollista vielä tuntemattomammaksi jääneeltä bioisältä. Mitään muuta ei. Oikea äiti on adoptioäiti, kaikki asiat tehnyt yövalvomisista alkaen.

Vierailija
20/36 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä joille adoptio äiti ajaa täysin bio äidinkin asiaa.

Minusta täysin ok esitellä äitinään, jos siltä tuntuu. Ei tartte esitellä adoptio äitinään, pelkkä äiti riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi