Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan pennut eivät osaa olla ilman puhelintaan

Vierailija
05.12.2025 |

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011669583.html

Kun itse olin ysiluokalla niin ruotsin opettaja sanoi, että on se nyt kumma kun joka toisella teistä on kännykkä(liioitteli), ette te vielä niin tärkeitä ole. Silloin kun minä olin nuori niin kännykkä oli vain aikuisilla, jotka sitä oikeasti työnsä puolesta tarvitsivat. 

Nykyään pennut ovat syntyneet älypuhelin liimattuna naamaan kiinni eikä osata olla edes 15 min välituntia ilman sitä.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun minä olin nuori, puhelin oli vain poliisilla ja virkamiehillä, ei me muut semmoisella mitään oltaisi tehty, liekö osattu edes käyttää mokomaa. 

Vierailija
2/42 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me oltiin välitunnit tupakalla, mun mielestä tuo puhelin on siihen verrattuna ihan hyvä vaihtoehto. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin vanhoille lapsille liian tiukat säännöt toimi, nuori on helpompi saada innostumaan koulusta, jos siellä oleminen on hänestä kivaa ja kyllä pitäisi kuulla nuoria ennen kuin päätetään onko kännykät välitunnilla kielletty! Monella työpaikalla myös käytetään tauolla kännykkää. 

Vierailija
4/42 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niiltä ottas puhelimen pois, ne joutus terapiaan.

Mistä tietää miten pitää toimia, jos ei voi katsoa puhelimesta ohjeita.

Illalla sitten vietetään kivaa peiton alla......puhelimen kans

Vierailija
5/42 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne olis kun niiden vanhemmat on kasvattaneet ne tuijottaen kännykkää? Kuvottavan näköistä kun isä/äiti on nenä kiinni puhelimessa ja se lapsi saa kasvattaa itse itsensä kunnes on tarpeeksi vanha saamaan oman. 

Vierailija
6/42 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No me oltiin välitunnit tupakalla, mun mielestä tuo puhelin on siihen verrattuna ihan hyvä vaihtoehto. 

Ei ole. Tupakkatauko on sosiaalinen tapahtuma.

Vierailija
7/42 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentuko sen osti sieltä kaupasta? Ei kun sinä, lapsen huoltaja. Ja myös annoit alkuopastuksen puhelimen käyttöön ja luvan käyttää sitä jatkuvasti.

Vika löytyy siis aikuisista. Nyt siihen pentujen puhelimen käyttöön on kyllä jo herättykin ja alettu rajoittaa puhelimen käyttöä. Kun ei kerran vanhemmat tajunneet.

Vierailija
8/42 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pennut ja aikuiset on koukussa someen, vaikka ampuis kuulan päähän ne ne somettaa kunnes putoavat nokalleen maahan ja ?haloo kuuluuuko avaruus idiootit täällä.

Vierailija
9/42 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä että nykyajan vanhemmat ei osaa kasvattaa lapsiaan.

Vierailija
10/42 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi pahaa. Ei kumpikaan ole hyvä

Vierailija
11/42 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät pentujen vanhemmatkaan osaa.

Vierailija
12/42 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ilmeisesti kirjoitit tämän aloituksen juuri puhelimella?

Vierailija
13/42 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinun lapsillasi ole puhelinta, ap?

Vierailija
14/42 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Tupakkatauko on sosiaalinen tapahtuma.

Niin, mitäpä väliä tummuneista keuhkoista kunhan pääsee kuulemaan Ranen viimeisimmät paskaaet läpät!

Vierailija
15/42 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun minä olin nuori, puhelin oli vain poliisilla ja virkamiehillä, ei me muut semmoisella mitään oltaisi tehty, liekö osattu edes käyttää mokomaa. 

Silloin kun minä olin nuori, ei oltu ikinä edes kuultu poliiseista tai virkamiehistä!

Vierailija
16/42 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän ne monet aikuisetkin ovat puhelinriippuvaisia. Sitten ostavat pienille lapsilleen älypuhelimen ja tabletin.

Vierailija
17/42 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun pennuillani kyllä puhelimia ole. Ruokakupeille pyrkivät kyllä tunkemaan ja siisteyskasvatus vielä alkutekijöissään.

Vierailija
18/42 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hirveä parku kun pitää olla 4-5 tuntia ilman luuria. Ysärillä ei kenellkään ollut kännyköitä koulussa ja hyvin pärjättiin. 

Vierailija
19/42 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin koomista valittaa älylaiteriippuvuudesta kirjoittamalla älylaitteella vauvapalstalle :D

Vierailija
20/42 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä jopa opettajat järkyttyivät, kun tulee täyskielto kännyköille. Pelkäävät ilmeisesti, että pitää tehdä töitä eikä voi vain antaa lasten roikkua puhelimella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi