Lasten kanssa ravintolassa- kysymys??
Olmme kahden leikki-ikäisen lapsen kanssa hienommassa ravintolassa syömässä. Tarkoitus oli vähän harjoitella käytöstapoja jne. No lapset käyttäytyivät hienosti eli siltä osin meni ihan hyvin. Mutt lasten ruoka tuotiin ehkä 20 minuuttia ennen kuin aikuisten ruoka. Siis lapset olivat syöneet siinä vaiheessa kun meidän ruoka tuotiin. Tuntuu ihan hölmöltä käytännöltä eli ensin me katsomme kun lapset syövät ja sitten lapset katsovat kun me syömme. Eikö hyviin käytöstapoihin kuulu että ruokailu aloitetana samaan aikaan. Onko tämä ihan yleinen käytäntö vai oliko joku joulutuuraaja vai mistä ihmeestä johtui? Pitääkö siis etukäteen sanoa jos haluaa että kaikkien ruoka tuodaan samaan aikaan?
Kommentit (12)
samanaikaisuus huomioida. Samaan pöytään tuodaan kaikille samaan aikaan ruuat. Totta kai! Huomauta ravintolaan tästä.
Tuntui että se 20 minuutin väli oli siinä ihan tarkoituksellinen eli että ajatus oli että lapset on syönyt ja sitten aikuiset saa syödä rauhassa. Kiva kuulla että on muistakin outoa.
n lapset syö mitä vaan), ja sitten pääruokia kaikki samaan aikaan.
Olenkin alkanut ravintolassa tilatessa sanomaan aina, että lasten ja aikuisten pääruuat yhtä aikaa pöytän.
Ei minulle olisi tullut mieleenkään, ettei kaikille tuoda samaan aikaan ainakaan kysymättä. Missä ihmeessä noin tehdään?
Ja missähän tuo vastaaja käy syömässä, jonka mielestä ruuan tuloon ei saa mennä yli 20 minuuttia. Minulle se on ainakin kunnon paikoissa minimi jonka varaudun odottamaan. Eihän ruokia ihan hetkessä valmisteta, paitsi jos mikrossa lämmitystä pidät ruuanlaittona.
Kyllä meillä on lapset saaneet ruoan aina ravintolassa samaan aikaan kuin aikuisetkin. Joskus on toivonut että olisi lasten ruoka saanut tulla vähän aiemmin kun lapset olivat vielä enemmän " syöttämisiässä" , oma ruoka ehti jäähtyä.
Jos siellä oli tosiaan joulutuuraaja (oltiin eilen). Vähän harmittaa kyllä, olis pitnyt sanoa siellä ravintolassa jo asiasta.
Meiltä on pari kertaa kysytty alle 1,5-vuotiaan kanssa halutaanko lapsen ruoka ensin. Usein olen myös pyytänyt blapsen annoksen (listalta tai laukusta) asap. Helpompaa syöttää lapsi ensin ja syödä sitten itse rauhassa ja antaa lapselle virikkeeksi maisteja omalta lautaselta.
kaikki tilasivat mitä tahtoivat ja kas kummaa jopa rosso kykeni tuomaan kaikille niin lapsille kuin aikuisillekkin ruoan samaan aikaan.
Usein tarjoilijat kysyvät, halutaanko lapsen ruoka aiemmin vai kaikki yhtä aikaa. Ollaan käyty ravintoloissa vähintään kerran viikossa lapsen vauva-ajasta lähtien ja vain kerran on lapsen ruoka tuotu kysymättä pöytään ennen aikuisten ruokaa.
Poika nautiskelee ruuastaan niin antaumuksella, että usein olen pyytänyt annoksen samaan aikaan kuin aikuisten alkuruuat. Siten olemme valmiit kokolailla yhtä aikaa.
Pari paikallista ravintolaa olemme jättäneet listaltamme, koska lapsen annos on jäänyt useamman kerran kokonaan väliin tai se on tullut pöytään vasta noin kolmannella pyynnöllä. Ilmeisesti he eivät pidä lapsia asiakkainaan, vaikka vaivautuvat laatimaan erillisen lastenlistan.
Ja voihan huomaavainen asiakas itsekin kertoa, miten toivoo...
Oli kuinka hieno rafla tahansa, niin ei siihen yli 20 minsaa saa mennä valmistukseen!