Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
18841/20622 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on vaarallisesti putoamassa Oddseissa jo 20 parhaan ulkopuolelle ;(

Ehkä kannattaisi oddseja varten julkaista biisi vasta vähän ennen viisuja, niin nekin saa pöhinää niihin 🤔

Vierailija
18842/20622 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osahan Spotify listoilla keikkuvista on roskaa, siksi tuo paskanan sijoituskaan ei häikäise. Räppärejä ja pikkutyttöjä täynnä.

Viime vuoden UMK-finalisteista Käärijä ja Kuumaa ovat saaneet erittäin paljon Spotify-streamauksia. Tämän vuoden UMK-artisteista ainoastaan Sara on pysynyt kuunnelluimpien kärkipäässä. Kyllä nuo kuuntelumäärät biisin suosiosta kertovat paljon. Turha yrittää mustamaalata tosiasioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18843/20622 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään julkaistaan 3 biisiä!

Myös se joost.

Itse odotan etenkin Kyproksen,koska Suomen semissä.

Serbiakin on Suomen semissä.

Sitten on vielä Suomen semistä portugalin ja Azerbaidzhanin biisit julkaisematta.

Näiden lisäksi Suomen semistä on vielä Islannin biisi valitsematta. Heidän karsintafinaalinsa on lauantaina. Australia on myöskin Suomen semissä. Heidänkin edustajansa ja biisinsä on vielä julkaisematta.

Onkohan väärin toivoa ihan pa*koja biisejä? Heh.

Vähän ristiriitaiset fiilikset. Toisaalta toivoo hyviä ja toisaalta taas...

Siitä semistä tippuu kuitenkin 5? Biisiä jatkosta..

Kyllä minä ainakin toivon 🤭 

Vierailija
18844/20622 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on vaarallisesti putoamassa Oddseissa jo 20 parhaan ulkopuolelle ;(

Ehkä kannattaisi oddseja varten julkaista biisi vasta vähän ennen viisuja, niin nekin saa pöhinää niihin 🤔

Euroviisubiisit on julkaistava viimeistään 15.3.

Vierailija
18845/20622 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös se joost.

Sitten on vielä Suomen semistä portugalin ja Azerbaidzhanin biisit julkaisematta.

Kyproksen tiiseriklippi vaikutti perusnergiapläjäykseltä, jatkumoa Repleille ja el diaplolle. Varma jatkopaikka, ei kilpailijoita 😅

Vierailija
18846/20622 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osahan Spotify listoilla keikkuvista on roskaa, siksi tuo paskanan sijoituskaan ei häikäise. Räppärejä ja pikkutyttöjä täynnä.

Viime vuoden UMK-finalisteista Käärijä ja Kuumaa ovat saaneet erittäin paljon Spotify-streamauksia. Tämän vuoden UMK-artisteista ainoastaan Sara on pysynyt kuunnelluimpien kärkipäässä. Kyllä nuo kuuntelumäärät biisin suosiosta kertovat paljon. Turha yrittää mustamaalata tosiasioita.

Sanoin että en ymmärrä suurinta osaa musiikista mitä siellä on. En todellakaan puhu pelkästään umk:sta. Yleinen musiikkimaku, yäk.

Vierailija
18847/20622 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuumaalla on paljon hittejä ja ovat nuorten tyttöjen suosiossa. Kuumaan ja Käärijän suosio perustuu osaltaan juuri tuohon kiihkeään fanikuntaan joita nuorten hyvän näköisten miesten on helpompi saada. Toki siis muukin paketti pitää olla kunnossa. Saraa tuskin tytöt kiihkeästi fanittaa ja toistaiseksi vain yksi biisi jota kuunnellaan. En vaan näe tässä uutta Jenni Vartiaista tai Behmiä. Toki aika näyttää. 

Vierailija
18848/20622 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en noista striimeistä mitään tiedä, mutta sen tiedän että Kuumaa, Käärijä ja Portion Boys vetää täysille saleille ja keikat loppuunmyytyjä. Viimevuosi oli hyvä UMKvuosi.

Vierailija
18849/20622 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sitä ymmärrä miksi Cyan Kicksin kuvauksesta on valiteltu.  Itseni mielestä esitys hipoi täydellisyyttä, kuvauksen kanssa. Jokin vakiollinen genrekuvausko on monella mielessä?

Vierailija
18850/20622 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin instassa kommentteja Baby Lasagnasta ja siellä on keränneet satoja tykkäyksiä ja melkein 1900 tykkäystä kommentit, joissa arvostellaan huonoa laulua ja Käärijä-kopiointia. Ja nämä kommentoijat ovat ulkomaalaisia eikä katkeria suomalaisia. Mitä katselin tykkääjiä, niin siellä on paljon eri maista porukkaa. Että ilmeisesti on muitakin, joita häiritsevät liialliset yhtäläisyydet. Ja siis kyllä tämä viisuissa varmasti pärjää, mutta haistan tässä myös vähän floppaava fanisuosikki -viboja. Voi tietty olla et oon väärässä. 😁 

Vierailija
18851/20622 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en sitä ymmärrä miksi Cyan Kicksin kuvauksesta on valiteltu.  Itseni mielestä esitys hipoi täydellisyyttä, kuvauksen kanssa. Jokin vakiollinen genrekuvausko on monella mielessä?

Mä taas en ymmärrä miten tämä bändi ei pääse pinnalle vaikka kuinka yrittää? Kovasti on tahtoa ja yritystä ja Umk:sta saavat aina lisää potkua mutta sitten vaan lässähtää. Ei ole siis minunkaan makuun enkä oikein osaa selittää miksi ei. Kuitenkin olen kuunnellut paljonkin Amaranthea joka vähän samanlainen ja jonka laulajalta saivat biisin kirjoitukseen apua. Joku siinä vaan tökkii.

Omaan makuun biisi oli tylsä ja esitys sekavaa hyppimistä.

Vierailija
18852/20622 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en noista striimeistä mitään tiedä, mutta sen tiedän että Kuumaa, Käärijä ja Portion Boys vetää täysille saleille ja keikat loppuunmyytyjä. Viimevuosi oli hyvä UMKvuosi.

Portion Boys oli jo tosi suosittu ennen UMK:ta. Kuumaa oli myös yksi soitetuimpia radiossa ennsn sitä.

Vierailija
18853/20622 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin instassa kommentteja Baby Lasagnasta ja siellä on keränneet satoja tykkäyksiä ja melkein 1900 tykkäystä kommentit, joissa arvostellaan huonoa laulua ja Käärijä-kopiointia. Ja nämä kommentoijat ovat ulkomaalaisia eikä katkeria suomalaisia. Mitä katselin tykkääjiä, niin siellä on paljon eri maista porukkaa. Että ilmeisesti on muitakin, joita häiritsevät liialliset yhtäläisyydet. Ja siis kyllä tämä viisuissa varmasti pärjää, mutta haistan tässä myös vähän floppaava fanisuosikki -viboja. Voi tietty olla et oon väärässä. 😁 

Olen edelleen sitä mieltä että suurin hype tulee Kroatiasta. Ovat kovasti innoissaan ja näyttävät sen kommenteissa ja luukuttamalla biisiä. Varmasti valtaosa  näytöistä viisu-videoon on tullut kotimaasta. Toki muutkin kehuvat mutta on myös kritiikkiä. Varmaan menestyy mutta voitto ei todellakaan ole varma. 

Vierailija
18854/20622 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon poikiin ja No Rulesiin täysin! <3 Mun intuitio oli alusta asti oikeassa UMK:n suhteen ja toivon, että se on myös viisujen suhteen sitä. En siis usko voittoon, mutta ihan hyvään tulokseen. Soraäänistä en välitä, vaan luotan tähän tunteeseen. 

Vierailija
18855/20622 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en ymmärrä miten tämä bändi ei pääse pinnalle vaikka kuinka yrittää? Kovasti on tahtoa ja yritystä ja Umk:sta saavat aina lisää potkua mutta sitten vaan lässähtää. Ei ole siis minunkaan makuun enkä oikein osaa selittää miksi ei. Kuitenkin olen kuunnellut paljonkin Amaranthea joka vähän samanlainen ja jonka laulajalta saivat biisin kirjoitukseen apua. Joku siinä vaan tökkii.

Omaan makuun biisi oli tylsä ja esitys sekavaa hyppimistä.

Löytyykö vastaus viimeisestä lauseestasi? En ole ikinä kuunnellut bändiä, mutta kahden umk esityksen perusteella ymmärrän miksi ei kiinnosta 😅

Vierailija
18856/20622 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ne ovatkaan No Rulesin kanssa finaaliin pyrkivät esiintymisjärjestyksessä?

Pohditaan niitä välieriä, ne ovat kaksiosaiset.

Portugalin biisit olen kuunnellut, lähettävät omalla kielellään, se on varma. Biisit taipuvat portugalin makuun, mutta ovat liian runollisia. Vai?

Täytyy pohtia semifinaalia nyt tarkemmin, että päästään finaaliin, se on minun päämääräni.

Asia kerrallaan. Ei liikaa odotuksia, asia kerrallaan.

Vierailija
18857/20622 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vox populiakin on kuunneltu 2,4 miljoonaa kertaa. Että ei sekään mikään huono luku ole.

Vierailija
18858/20622 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä asia on niin, mutta mikään kirosanaan viitava ei mene läpi ESC. Se on nyt niin, että kyllä me saatamme kuunnella vaikka loputtomiin, mutta kansainvälisesti suosio tuskin niin on.

Meille on nyt No Rules tärkeää ja sen pitää päästä keskeiseen asemaan julkaisuissa. Ei jäädä nyt ulos lehdistöstä, myös suomen lehdistön pitää nostaa biisi arvoon erikoiseen.

Vierailija
18859/20622 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös se joost.

Näiden lisäksi Suomen semistä on vielä Islannin biisi valitsematta. Heidän karsintafinaalinsa on lauantaina. Australia on myöskin Suomen semissä. Heidänkin edustajansa ja biisinsä on vielä julkaisematta.

Onkohan väärin toivoa ihan pa*koja biisejä? Heh.

Vähän ristiriitaiset fiilikset. Toisaalta toivoo hyviä ja toisaalta taas...

Siitä semistä tippuu kuitenkin 5? Biisiä jatkosta..

Kyllä minä ainakin toivon 🤭 

Olen pikkuisen seurannut, mitkä biisit ja esittäjät ovat Portugalin ja Islannin karsintojen ennakkosuosikkeja. Eivätkä ne ole mielestäni kummoisia, mutta Islanti kuitenkin on oddseissa tosi korkealla. Ilmeisesti se johtuu siitä, että heitä saattaa edustaa palestiinalaislaulaja, joka saattaa saada yllättävänkin paljon ääniä poliittisen tilanteen vuoksi.

Kyproksen biisi on pikkuteaserin perusteella bängeri, joka on melkoisella varmuudella menossa finaaliin. 

Serbiakin on mielestäni vahvoilla finaaliin pääsyn suhteen. Balkan-balladit uppoavat naapurimaiden ja varmaankin myös esim. Moldovan, Ukrainan ja Azerbaidzanin äänestäjiin. Jos valitsevat Konstraktan, saavat varmaankin laajempaakin kannatusta. Kaikki kolme Balkanin maata ovat vahvoilla ihan vain senkin takia, että ne äänestävät toisiaan ja saavat paljon myös diasporaääniä. Kroatia on toki ennakkosuosikkeja muutenkin.

Azerbaidzan ja Australia ovat pärjänneet hyvin viisuissa ja menneet melkein aina finaaliin. Australia lähettää joka vuosi tasalaatuisen hyviä kappaleita ja laulajia. Voittokin oli hyvin lähellä edellisissä Ruotsin kisoissa.

Azerbaidzan jäi viime vuonna semifinaaliin kotikutoisella biisillään. Heillä on ollut tällä vuosikymmenellä laskeva suhdanne viisumenestyksessä. Viime vuosikymmenenä he olivat monta kertaa kärkikahinoissa Ruotsista ostetuilla biiseillä ja lavastuksilla. Saa nähdä, palaavatko tähän konseptiin tänä vuonna.

Vierailija
18860/20622 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mikä vaikutus äänestysmääriin on siirtolaisilla tai jo kauan jossain maassa asuneilla. Sieltä laitamailta on paljon kansaa keskeisessä Euroopassa ja äänestävät omia juuriaan tietysti.

Meitä suomalaisia ei riitä niin oaljoa äänestämään. Vaikka luulisi, että Ruotsissa on hirveästi suomalaisia, mutta suomi ei saa pisteitä sieltä. Outoa.

Kun tietäisi mihin määriinpisteitä pitää saada eri maissa, että selviytyy jatkoon.

Kyprosta äänestävät tietysti ympärllä olevat maat. Portugali, no en tiedä ehkä omia naapureitaan kielellisesti, Espanja rakastaa omia kansallisia musiikkejaan.

Serbia ja muut alueen maat aina kotiinpäin naapurimaista.

Vaikea on tilanne. Onneksi meidän biisi on englanniksi. Onneksi ja jos se  tässä matkan varrella avautuu muille, varsinkin nuorille.

Ketju on lukittu.