Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
16841/20622 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pas kanan sanat sopivat kieltämättä näiden "Suomi ulos viisuista" -huutajien joukkoon. Kun itsellä on paha olla tai jossain muualla tapahtuu jotain kamaluuksia, niin kellään muullakaan ei saa olla kivaa tai hauskaa. 

Vierailija
16842/20622 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pas kanan sanat sopivat kieltämättä näiden "Suomi ulos viisuista" -huutajien joukkoon. Kun itsellä on paha olla tai jossain muualla tapahtuu jotain kamaluuksia, niin kellään muullakaan ei saa olla kivaa tai hauskaa. 

Se on niin lapsellista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16843/20622 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi hyvä, että esitys säilyisi suhteellisen ennallaan. Käärijän esitys mun mielestä meni vähän huonompaan suuntaan itse viisuissa, mutta koska hype oli niin valtava, niin se ei sinänsä haitannut. Ei se Käärijän viisushowkaan missään huono ollut, mutta umk oli parempi. Windows95man tuskin ihan samanlaista ilmiötä aiheuttaa, niin siksi on tärkeää, että kaikki menee nappiin. En olisi lainkaan pettynyt, jos olisi sama. Ehkä joku lisähauskuus elementti voisi vielä toimia, kunhan eivät jätä mitään pois.

Vierailija
16844/20622 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...jos mä en, niin ei muutkaan saa, rakastaa... Niinpä.

Vierailija
16845/20622 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä olisi hyvä, että esitys säilyisi suhteellisen ennallaan. Käärijän esitys mun mielestä meni vähän huonompaan suuntaan itse viisuissa, mutta koska hype oli niin valtava, niin se ei sinänsä haitannut. Ei se Käärijän viisushowkaan missään huono ollut, mutta umk oli parempi. Windows95man tuskin ihan samanlaista ilmiötä aiheuttaa, niin siksi on tärkeää, että kaikki menee nappiin. En olisi lainkaan pettynyt, jos olisi sama. Ehkä joku lisähauskuus elementti voisi vielä toimia, kunhan eivät jätä mitään pois.

Nää on tietysti ihan makuasioita, yks tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Itse tykkäsin Käärijän viisushowsta enemmän kuin UMK-showsta. Mutta joka tapauksessa siinä podcastissa just totesivat, että showta ei merkittävästi muuteta, vaan ainoastaan hiotaan ja lisätään täsmällisyyttä. Toki joku pikku ylläri voi silti olla takataskussa, joku pieni lisäelementti.

Vierailija
16846/20622 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä esityksen alussa Henri vois olla lavalla munan edessä, mutta ilmestyy kuvaan vasta, kun Winkkumies on hoitanut alkuosuutensa (see me slay) ja sitten Henri alkaa laulaan. Kävelisi pian kohti munan oikeaa sivua, jossa olisi portaat, joita kiipeää samalla esittäen ja laulaen. Päässyt ylös kohdassa (beautiful tonight, no rules) ja Winkkumies on alhaalla kuten livessä on.

Lisäksi kun muna aukeaa, tanssijat voisi olla munan molemmin puolin sykkimässä tuon biitin tahtiin, kuva sitten siirtyy Winkkumieheen (silence I say). Tanssijat menneet pois siihen mennessä, kun Henri aloittaa lavan lattialla. Palaisivat sitten alkuperäisen esityksen mukaan kuviin.

Olisi mielesätni dynaamisempaa.

Teemu ja Henri sanoivat tänään julkaistussa ESC-podcastissa, että esitystä ei juurikaan muuteta, vaan ainoastaan hiotaan.

Vain hyvin pieni murto-osa äänestävistä Euroviisukatsojista on nähnyt esityksen aiemmin, joten sillä ei sinänsä ole väliä, jos esitys vaikka olisikin ihan sama kuin UMK:ssa. Norja ja Ruotsikaan eivät yleensä muuta karsintaesitystä viisuihin.

Vierailija
16847/20622 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eden Golan on huikea esiintyjä ja mikä ääni! 

Vierailija
16848/20622 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Tuo oli kyllä noilta kansanedustajilta niin älyvapaa veto ja riman alitus, ja etenkin tässä vaiheesa. Hittoako ne nyt vasta älähtää, kun päätökset on jo tehty. Vie uskottavuuden koko asialta. Todennäköisesti tuo onkin vain potentiaalisten äänestäjien nuoleskelua. Itsekin oon vihreitä monesti äänestänyt, mutta täytyypä jatkossa harkita tarkemmin.

Aivan tarpeetonta että tällaiset poliittisen aatteen edustajat pääsevät vaikuttamaan Ylen päätöksiin. 😡

Vierailija
16849/20622 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kolmanneksi katsotuin tähän mennessä julkaistuista viisuesityksistä. Edellä ovat Espanja ja Ukraina. Puolan musavideota on katsottu myös enemmän. 

Vierailija
16850/20622 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Tuo oli kyllä noilta kansanedustajilta niin älyvapaa veto ja riman alitus, ja etenkin tässä vaiheesa. Hittoako ne nyt vasta älähtää, kun päätökset on jo tehty. Vie uskottavuuden koko asialta. Todennäköisesti tuo onkin vain potentiaalisten äänestäjien nuoleskelua. Itsekin oon vihreitä monesti äänestänyt, mutta täytyypä jatkossa harkita tarkemmin.

Aivan tarpeetonta että tällaiset poliittisen aatteen edustajat pääsevät vaikuttamaan Ylen päätöksiin. 😡

No eihän toi vaikuta mitenkään.

Vierailija
16851/20622 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kolmanneksi katsotuin tähän mennessä julkaistuista viisuesityksistä. Edellä ovat Espanja ja Ukraina. Puolan musavideota on katsottu myös enemmän. 

Niin ja nämä luvut ovat siis viisujen viralliselta kanavalta. Italiaa ei ole jostain syystä siellä julkaistu, että voi olla, että se olisi myös yksi katsotuimpia.

Vierailija
16852/20622 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulikonetta ainakin lisää kehiin, koska Euroviisut :)

Vierailija
16853/20622 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja nämä luvut ovat siis viisujen viralliselta kanavalta. Italiaa ei ole jostain syystä siellä julkaistu, että voi olla, että se olisi myös yksi katsotuimpia.

Belgian ja Liettuan videot ovat saaneet paljon katselukertoja kahdessa - kolmessa päivässä.

Vierailija
16854/20622 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös Ranska on samoissa miljoonaluvuissa kuin Italia.

Vierailija
16855/20622 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs tykkäykset?

Vierailija
16856/20622 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas kun Ruotsissa ei nyt aleta vaatia, että Euroviisuja ei saa järjestää, jos Israel on mukana.

Sielläkin on jo vaadittu Israelin sulkemista pois kisasta.

Niin vasemmistolaiset vaatii. Heidän kun pitää aina väkisin olla historian väärällä puolella. Todella vastenmielistä.

Vierailija
16857/20622 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä myös Käärijän Umk-show oli parempi kuin viisuissa! Se oli legendaarinen, palaan katsomaan aina välillä.

Vierailija
16858/20622 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ylen hallintoneuvoston jäseniltä vaatimus: Ylen vetäydyttävä Euroviisuista, jos Israel osallistuu"

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010246209.html

Mitä vtun pelleilyä tämäkin taas on.

Ei oo vtu todellista tämä enää!!!!!! Miten Ylen hallintoneuvoston jäsenet voi haluta Ylelle sakkoa EBUlta? Mitä idareita ne oikeesti on?!

Nokun veronmaksajan rahaa riittää loputtomasti heidän mielestään.

Vierailija
16859/20622 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🥱🥱🥱🥱🥱

Vierailija
16860/20622 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on tietysti ihan makuasioita, yks tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Itse tykkäsin Käärijän viisushowsta enemmän kuin UMK-showsta. Mutta joka tapauksessa siinä podcastissa just totesivat, että showta ei merkittävästi muuteta, vaan ainoastaan hiotaan ja lisätään täsmällisyyttä. Toki joku pikku ylläri voi silti olla takataskussa, joku pieni lisä

Tiedän, että mahdoton ja todella vaikea tehtävä, mutta se alastomuuden piilottaminen vähän kauemmin voisi toimia, jos kamerat osuu täydellisesti oikeaan kulmaan. UMK:ssa toimi jo tosi hyvin, mutta huomasin, että tietyissä kohdissa yritettiin piilottaa kamerakulmilla, mutta vähän vilahti kuitenkin. Mutta tuo vaatisi kyllä niin millintarkkaa työtä ja ajoitusta, että joku tanssijan käsi/jalka esim. osuisi tismalleen oikealla hetkellä peittävästi just kalsareiden kohdalle jne:D Harmi, että kaikki ei myöskään tajunneet sitä hauskaa kommentaattorin ideaa siinä eli tulivat kertomaan niitä sääntöjä esiintyjälle. Se voi olla, että ei välttämättä kaikille aukee, jos ensimmäistä kertaa esitystä katsoo? 

Ketju on lukittu.