UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Onko Sipuli tämän kevään suosikki?
Mahtaa olla hajut Malmössä, kun valkosipuli löyhkää, vatsat ilmavat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sabotagella banaanipuku? Kuori mut
Tämä olisikin hyvä. Tosin sanoituksissa puhutaan sipulista, eli lavalla pitäisi tietysti olla sellainen pullea sipuliasu.
Tai sitten tietenkin sellainen vulvaa muistuttava halkaistu sipuliasu, jossa on joku karvapehko vähän kuin sipulin juurina.
Onko tuo kudottu? Mikä väri? Kohta loppuu langat kaupoista? Missä torttuohje? Kiireellä ohjeet, että ehtii mukaan muutki
Sipulitorttu.
Se on nyt sitten Mikael Gabrielin harteilla koko homma. Harmi vain etten ole koskaan kyseiseen artistiin tykästynyt niin taisi tän vuoden Umk olla mulle vähän huti. Windows95 man, ootteko tosissanne?
Jesse ja Sini ei vissiin lähde viisuihin (ei siinä että todennäköisesti olisin Sinin halunnutkaan lähtevän menneiden musiikillisten ansioiden perusteella). Jessen biisi voi ollakin ihan mielenkiintoinen.
Vierailija kirjoitti:
Euroviisut ja umk ei kyllä ole oikein sellanen, että sinne kannattaa mennä henk.kohtasella biisillä.
Eikä näköjään myös, jos olet jo vakiintunut artisti, jolla kansainvälistä nostetta tai entistä suosiota muutaman miljoonan myydyn levyn verran. Täytyy tulla vähän niinkuin puskista ja sitten se ulkomaidenkin suosio löytyy matkan varrelta.
-winner-
Nokia areenan lähellä on jo sipulikirkkokin. Sen voisi valaista!
Kyllä tämä uumoilee jo, ettei Suomi meni Malmöön. Yle tässä kiusoittelee yleveronmaksajien kustannuksella.
Boikotoi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua suoraan sanottuna v_tuttaa tämä nykyinen seitsikko kappaleineen ja klippeineen. Tiktokissa ja muissa someissa muut artistit ja yhtyeet ovat alkaneet julkaista hylättyjä hakukappaleitaan ja sieltä on löytynyt jo tosi hienoja helmiä jotka joutuivat siirtymään jonkun saamarin Sinin sipulirenkutuksen ja Winmanin eurodancen takia.
Eikös Kroatian suursuosikki Baby Lasagnakin päässyt kilpailuun viime hetkillä, kun joku jo valittu peruutti tulonsa?
Kyllä. Tässä Wiwibloggsin haastattelussa Baby Lasagna kertoo biisistään, valintaprosessista ym. Käärijästäkin puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis kyllä ihan kiva tietää, että tullaanko niihin viisuihin nyt osallistumaan vai ei. Vaikuttais varmasti UMK:n äänestystulokseen, että pitääkö tässä nyt yrittää äänestää biisiä joka mahdollisesti pärjäis parhaiten viisuissa, vai vaan parasta uutta suomalaista musiikkia.
Totta. Olisikin kiinnostava nähdä miten äänestettäisiin ihan vaan Suomen UMK-voittajaa tietoisena siitä, ettei esitys osallistu Euroviisuihin.
Juu ei kiitos verorahoja siihen, että saadaan huvin vuoksi tietää mihin järjestykseen 7 jonkun tuntemattoman valitsemaa artistia ja kappaletta järjestyy.
Verorahathan tähän kisaan menee jo joka tapauksessa, mikä ero on sitten sillä että millä vaikuttimilla äänestetään? Joka tapauksessa tarjotaan näkyvyyttä sille uudelle suomalaiselle musiikille.
Tää vuosi esiintyjineen aiheuttaa mussa samat tunnetilat kuin Portion Boys viime vuonna. Tää vuosi on kuin Portion Boys kerrottuna monella artistilla. Oispa siellä karkkipussissa jotain hyviäkin karkkeja.
No ei viime vuotta voi varmaan voittaakaan koskaan että eipä siinä. Löyty sellanen helmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huonoon saumaan tuli Ruotsin euroviisu isännyys, terrorismin uhka jo ennestään korkealla. Itse en Malmöön lähtisi, viikossa parissa, mitä se euroviisumyllytys kestää, ehtii tapahtua vaikka mitä. Toivottavasti kaikki menee kuitenkin rauhallisesti.
Toivotaan, että kaikki menee hyvin. Turvatoimiin varmasti satsataan paljon.
Eilenkin Norjan karsintalavalle ponkaisi kesken kaiken yksi ilmeisesti Israelin vastainen mielenosoittaja banderolleineen.
Miksi ihmeessä näitä mielenosoittajia tuppautuu johonkin viisuihin? Luuleeko ne että euroviisuhomot voi tehdä jotain sodalle?
Onneksi en hankkinut UMK finaalilippuja 😃mielessä kävi mut enää ei kaduta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Suomelta koskaan ollut humppaa tai jenkkaa? Kai niistäkin hitin sais, jos ei niin iskelmää, vaan vähän nykyaikaa ja vaikka laulu enkuksi.
Eläkeläiset yritti taannoin, raati ja hyvin epäasiallinen juontaja (Silvennoinen?) olivat heitä vastaan.
Vähän asian sivusta, oon 20+ vuotta (tai kuinka kauan System of a Downin breakkaamisesta onkaan) odottanut sellaista suomalaista yhtyettä, joka esittäisi iskelmä/tango-vaikutteista metallia ja jonka kaikki jäsenet olisivat romaneja. Edelleen odotan.
Itsekin äänestin tuolloin Eläkeläisiä. Äänestysviestin välitystiedot tulivat puhelimeeni pari tuntia lähetyksen loppumisen jälkeen. En usko, että Kuunkuiskaajat oli kyseisenä vuonna Suomen karsintojen oikea voittaja.
Kuunkuiskaajat oli ihana! Minä ainakin äänestin heitä.
Mitä jos ja kun Israel osallistuu ensi vuonnakin? Mä en kyllä mee viisuihin sitten, sanoo osallistuja a, b ja c. Sitten voidaan valita vaikka vähiten kansan pitämä esiintyjä viisuihin ja koko idea ei oikein taida toimia äänestyksessä. Ens vuonna vois karsia ne artistit jotka ei halua mennä viisuihin jo vaikka ennen UMKhon valintaa.
Tai ehkä on uus hössötyksen ja marssien kohde silloin jo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huonoon saumaan tuli Ruotsin euroviisu isännyys, terrorismin uhka jo ennestään korkealla. Itse en Malmöön lähtisi, viikossa parissa, mitä se euroviisumyllytys kestää, ehtii tapahtua vaikka mitä. Toivottavasti kaikki menee kuitenkin rauhallisesti.
Toivotaan, että kaikki menee hyvin. Turvatoimiin varmasti satsataan paljon.
Eilenkin Norjan karsintalavalle ponkaisi kesken kaiken yksi ilmeisesti Israelin vastainen mielenosoittaja banderolleineen.
Miksi ihmeessä näitä mielenosoittajia tuppautuu johonkin viisuihin? Luuleeko ne että euroviisuhomot voi tehdä jotain sodalle?
Sodassa ei ole mitään hauskaa. Mutta tää mielikuva kyllä huvitti.
"On my command... unleash the gays."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Suomelta koskaan ollut humppaa tai jenkkaa? Kai niistäkin hitin sais, jos ei niin iskelmää, vaan vähän nykyaikaa ja vaikka laulu enkuksi.
Eläkeläiset yritti taannoin, raati ja hyvin epäasiallinen juontaja (Silvennoinen?) olivat heitä vastaan.
Vähän asian sivusta, oon 20+ vuotta (tai kuinka kauan System of a Downin breakkaamisesta onkaan) odottanut sellaista suomalaista yhtyettä, joka esittäisi iskelmä/tango-vaikutteista metallia ja jonka kaikki jäsenet olisivat romaneja. Edelleen odotan.
Itsekin äänestin tuolloin Eläkeläisiä. Äänestysviestin välitystiedot tulivat puhelimeeni pari tuntia lähetyksen loppumisen jälkeen. En usko, että Kuunkuiskaajat oli kyseisenä vuonna Suomen karsintojen oikea voittaja.
Lopputulos viisuissa olisi ollut todennäköisesti aivan sama.
Kuunkuiskaajat olisi mennyt yleisön äänillä finaaliin, mutta juryt pilasivat sen(kin).
Pidetään UMK ja vetäydytään kisoista. Sit ei tarvii miettiä mitään poliittisia tilanteita tai ketä ollaan tukemassa jos osallistutaan
Vierailija kirjoitti:
Mua suoraan sanottuna v_tuttaa tämä nykyinen seitsikko kappaleineen ja klippeineen. Tiktokissa ja muissa someissa muut artistit ja yhtyeet ovat alkaneet julkaista hylättyjä hakukappaleitaan ja sieltä on löytynyt jo tosi hienoja helmiä jotka joutuivat siirtymään jonkun saamarin Sinin sipulirenkutuksen ja Winmanin eurodancen takia.
No jep. Oon ihan varma että esim Sini on päässyt vaan nimensä takia tonne. Jos joku nobody olisi tehnyt tuollaisen sipuli-seksi-renkutuksen ei taatusti olisi otettu mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Pidetään UMK ja vetäydytään kisoista. Sit ei tarvii miettiä mitään poliittisia tilanteita tai ketä ollaan tukemassa jos osallistutaan
Passaa mulle erityisen hyvin, etenkin tänä vuonna :D
Eiköhä UMK ole jo tietoinen, kuka on voittaja... manipuloi äänestyksen mieleisekseen.
Se on se, jonka voi pukea lavalle, saa aikaan ilmiön: tortut, asusteet jne.
Vielä pahempaa.
Onkohan tämä umk nyt vittujen kevät vuosi?