Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
1561/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten käärijä sanoi, ei pidä kertoa samaa vitsiä kahteen kertaan.

Tänä vuonna ei huumoribiisi pärjää, eikä Käärijän kopiot euroviisuissa. 

Mutta siis eihän huumoribiisi voittanut viime vuonna. Vaa tasalaatuinen, tasapaksu ja erittäin vakava Tattoo.

Yleisöäänestyksessä voittaja oli kuitenkin ylivoimaisesti Cha Cha Cha.

Spotifyssa Tattoolla on yli 401 miljoonaa kuuntelua, Cha cha challa 123 miljoonaa. Olisi voinut ehkä kuvitella, että kuuntelut menisivät toisin päin, mutta eivät menneet. Joo ja tiedän kyllä, että Youtubessa Käärijän videolla on enemmän katselukertoja kuin Loreenin videolla, ero ei ole kuitenkaan niin merkittävä kuin Spotify-kuunteluissa.

Spotify on ruotsalainen firma. Sen raatifiaskon jälkeen ilmiselvää on, että Spotifyn kuuntelumääriäkin on Loreenin osalta manipuloitu.

Vierailija
1562/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis eihän huumoribiisi voittanut viime vuonna. Vaa tasalaatuinen, tasapaksu ja erittäin vakava Tattoo.

Yleisöäänestyksessä voittaja oli kuitenkin ylivoimaisesti Cha Cha Cha.

Spotifyssa Tattoolla on yli 401 miljoonaa kuuntelua, Cha cha challa 123 miljoonaa. Olisi voinut ehkä kuvitella, että kuuntelut menisivät toisin päin, mutta eivät menneet. Joo ja tiedän kyllä, että Youtubessa Käärijän videolla on enemmän katselukertoja kuin Loreenin videolla, ero ei ole kuitenkaan niin merkittävä kuin Spotify-kuunteluissa.

Niin, and? En näe miten nämä sulkevat toisensa pois. Radiosoitossa nousevat yleensä ihan eri kappaleet kuin euroviisuissa, sillä osa kappaleista kestää paremmin jatkuvaa toistoa. Se että biisi menestyy hyvin radiossa ei tarkoita sitä että biisi toimii hyvin euroviisuissa - kappaleen on pakko lyödä läpi heti ensimmäisellä kuuntelukerralla eikä voi olla harmaata massaa tai tapettia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi kaunis ballaadi ja luonnonkaunis naisesittäjä kauniilla korkealla äänellä englanniksi, ei tarvitsisi muuta kun istua keskellä lavaa. Onkohan euroviisuissa koskaan ollut?

Austaralian Dami Im istui suurimman osan esiyksestään korokkeella keskellä lavaa v. 2016, kun esitti Sound of Silence -balladiaan. Tuli toiseksi, kun Ukrainan Jamala voitti. Itse olisin suonut voiton Damille. Biisi menee euroviisusuosikkieni kärkipäähän. Suomessa ei ole tuontyyppisten vahvojen popballadien tekokulttuuria, eivätkä ne taida oikein upota täkäläiseen valtavirtamusiikkimakuun.

Vierailija
1564/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on Spotify manipuloinut Loreenin kuuntelua juu😂 Kuinka selitetään se, että Tattoo on vielä tänäänkin kymmenien maitten listoilla mm. Apple Musicissa, iTunesissa ja etenkin Shazamissa.

Vierailija
1565/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Superhyvä tuo Kroatian Baby Lasagna. Jos siinä on vielä hauska tanssikoreografia, niin uskon, että tulee pärjäämään hyvin. 

Vierailija
1566/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siipola voisi istua vessanpöntöllä biisillä paskalla. Ei taatusti ole ennen nähty euroviisuissa, vai onko?

Vierailija
1567/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku harmitteli umk- lipun ostaneiden kohtaloa, mutta mä oon innoissani. Jo pelkästään Käärijän näkeminen livenä on jo sen väärti. Tykkään myös CK:stä ja ootan innolla Windowsmiestä. On kiva myös päästä näkemään, millaista on ohjelman televisiointi ja aistimaan tunnelmaa. 

Vierailija
1568/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksan suunnalta karvajalka-windowsille hyviä uutisia. die finnen spinnen ja tässä riittävästi hulluutta kaikelle kansalle muistakaa hauskuuden rajattomuus. Jotain erikoista tarjolle.

Windows vaan voittoon, iloista meininkiä.

Karvajalka on tää shortsimies. Hauskaa iloa antavaa toivotaan. Jännityksellä odotan.

Vierailija
1569/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen menestysmahdollisuudet laskee kuin lehmän häntä sitä mukaa kun muitten maitten biisejä julkistetaan :(

Vierailija
1570/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on, kun liikaa odotetaan. 

Vierailija
1571/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ens yönä Sara Siipola paskalla?

Vierailija
1572/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ens yönä Sara Siipola paskalla?

On ja kultainen vessanpönttö. Glamour glitter.

Vierailija
1573/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuo mielikuva härskiydestä ja irstaudesta liitettynä super herttaiseen  Susannaan tuntuu hupaisalta, koska minä en näe videolla mitään härskiä enkä irstasta.

Siis eikö sun mielestä ole yhtään rietasta kiemurrella sateessa pienissä nahkabikineissä ja vetää tankotanssiliikkeitä mikkitelineen kanssa? Ei siinä, saathan sinä toki semmoisesta tykätä. Minä taas en tykkää. Enkä ole tykännyt muistakaan härskeistä, esim Benjaminin live-esitys oli todella kiusallinen suihinottomielikuvineen viime vuonna. 

Vierailija
1574/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sabotagella banaanipuku? Kuori mut

Vierailija
1575/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ongelma suomalaisessa musiikissa yleensä on se, että musta se on tylsää. Suurimmaksi osaksi. Muutama vähän mielenkiintosempi poikkeus löytyy, mutta melkein kaikki uusi suomalainen musiikki mitä radioissa soitetaan, niin ei vaan innosta millään lailla. Ja nyt tuntuu UMK menevän samaa linjaa. Just siks Käärijä iski muhun, kun siinä on jotain erilaista ja uutta soundia. Mä kaipaisin jotenkin jotain ERILAISTA, eikä näitä samalla klassisella kaavalla tehtyjä biisejä.

Vierailija
1576/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä edelleen kannatan sitä ajatusta,että julkaistaisiin ne,jotka ovat hakeneet mukaan,mutta eivät ole päässeet. Siis vaikka kisojen jälkeen. Tai jos ei koko listaa niin vaikka top 20

Olisi ihanaa nähdä se valitusten määrä. :) ja jälkispekulaatio.

Sinusta olisi siis ihanaa nähdä kuinka porukka valittaisi väärin valituista biiseistä. Siinä voitaisiin sitten kansanhuvina haukkua kaikki valitut artistit ja valitsijat tietysti myös. Huvinsa kullakin.

Kyllä se oikeastaan toisi läpinäkyvyyttä tähän kisaan ja finaalibiisien valintaan. Nyt raadit voivat valita mitä itse haluavat ja väittää että ne ovat parhaat seitsemän biisiä. 

Vierailija
1577/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi kaunis ballaadi ja luonnonkaunis naisesittäjä kauniilla korkealla äänellä englanniksi, ei tarvitsisi muuta kun istua keskellä lavaa. Onkohan euroviisuissa koskaan ollut?

Austaralian Dami Im istui suurimman osan esiyksestään korokkeella keskellä lavaa v. 2016, kun esitti Sound of Silence -balladiaan. Tuli toiseksi, kun Ukrainan Jamala voitti. Itse olisin suonut voiton Damille. Biisi menee euroviisusuosikkieni kärkipäähän. Suomessa ei ole tuontyyppisten vahvojen popballadien tekokulttuuria, eivätkä ne taida oikein upota täkäläiseen valtavirtamusiikkimakuun.

Tainnut olla aika huono viisuvuosi kärkisijojen perusteella. Todella mitäänsanomaton balladi verrattuna vaikka Conchita Wurstin voittoesitykseen. Toki artisti itsessään jo teki karismallaan esityksestä mieleenpainuvamman. Sound of silence- nimelläkin löytyy parempi biisi, joka tosin ei ole osallistunut viisuihin. Kannattaa kuunnella Disturbedn versio siitä.

Vierailija
1578/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ongelma suomalaisessa musiikissa yleensä on se, että musta se on tylsää. Suurimmaksi osaksi. Muutama vähän mielenkiintosempi poikkeus löytyy, mutta melkein kaikki uusi suomalainen musiikki mitä radioissa soitetaan, niin ei vaan innosta millään lailla. Ja nyt tuntuu UMK menevän samaa linjaa. Just siks Käärijä iski muhun, kun siinä on jotain erilaista ja uutta soundia. Mä kaipaisin jotenkin jotain ERILAISTA, eikä näitä samalla klassisella kaavalla tehtyjä biisejä.

Siksi kannattaakin kuunnella vähän vanhempaa suomalaista musiikkia. Uusi on niin heterogeenistä. 

Vierailija
1579/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi kannattaakin kuunnella vähän vanhempaa suomalaista musiikkia. Uusi on niin heterogeenistä. 

Homogeenistä siis :D 

Vierailija
1580/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hupsis. Niinpä olikin 🤪 unohtui koko Loreen. 🤣

Jotenkin tuntuu, että muutamat ei pääse Loreenista ja Ruotsista mitenkään irti, puhumattakaan että unohtuisivat, kun niihin pitää palata toistuvasti.

Portion Boysista tai Erika Vikmanista ja VARSINKIN Saara Aallosta puhumattakaan ;D

-winner-

Ketju on lukittu.