Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
1541/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinin kappaleen sanat:

Uu-aa, riisu mut, ota mua lanteista kii, kuori mua ku sipulii, valmiina kyyneliin

Uu-aa, riisu mut, sukella mun sisuksiin, kuori mua ku sipulii, mus on kerroksii

Voi helvetti nyt. Ette mitään älyvapaampia sanoituksia keksineet studiolla? UMK:ssa on ilmeisesti jokavuotinen kiintiö vonkauskappaleelle ja se on tänä vuonna tämä.

Tästä tulee kyllä Raptori mieleen. "Kun sut nään, housussa sykkki / oujee, tsiigaa tätä tykkii" ja niin edelleen.

Vierailija
1542/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten käärijä sanoi, ei pidä kertoa samaa vitsiä kahteen kertaan.

Tänä vuonna ei huumoribiisi pärjää, eikä Käärijän kopiot euroviisuissa. 

Mutta siis eihän huumoribiisi voittanut viime vuonna. Vaa tasalaatuinen, tasapaksu ja erittäin vakava Tattoo.

Hupsis. Niinpä olikin 🤪 unohtui koko Loreen. 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1543/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä niin mieleni pahoitin: Liettuasta pääsi jatkoon eka erästä kummallinen huumorikappale Kaboom ja joku kommentoi esitystä sanoilla "It's crazy, it's party" .

Naissolisti on otettu mukaan rintavarustuksensa ansiosta, ei ainakaan laulu- tai tanssitaitojen.

Vierailija
1544/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että Jesse Mark voittaa ja ei lähde malmöön. Kuka tulee toiseksi?

En usko että voittaa ellei esitys ole jotenkin todella poikkeuksellisen erottuva, vrt. Belgian viimevuotinen esitys. Kuulostaa samalta mitä Ruotsissakin on kuultu jo monta kertaa ja taisivat joku vuosi vastaavalla viisuissa edustaakin.

Vierailija
1545/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis eihän huumoribiisi voittanut viime vuonna. Vaa tasalaatuinen, tasapaksu ja erittäin vakava Tattoo.

Jotenkin tuntuu, että muutamat ei pääse Loreenista ja Ruotsista mitenkään irti, puhumattakaan että unohtuisivat, kun niihin pitää palata toistuvasti.

Vierailija
1546/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin nyt tuon puheena olleen Kroatian Rim Tim Tagi Dimim, ja sehän on ihan erilainen kuin odotin - ei mitään ysäridance rimtimtimiä, vaan Käärijän vanavedessä tuleva vahva Rammstein-vaikutteinen tykitys.

Biisi näkyy saaneen  samantyyppisen vastaanoton kuin CCC viime vuonna, ja on vahva ennakkosuosikki jatkoon Kroatian karsinnasta. Artisti Baby Lasagna puhui Wiwibloggsin haastattelussa aika paljon Käärijästä. Sanoi olleen viime vuonna tosi vihainen, kun Käärijä ei voittanut, ja toivoi kovasti, että saisi tavata hänet.

Vierailija
1547/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinin kappaleen sanat:

Uu-aa, riisu mut, ota mua lanteista kii, kuori mua ku sipulii, valmiina kyyneliin

Uu-aa, riisu mut, sukella mun sisuksiin, kuori mua ku sipulii, mus on kerroksii

Voi helvetti nyt. Ette mitään älyvapaampia sanoituksia keksineet studiolla? UMK:ssa on ilmeisesti jokavuotinen kiintiö vonkauskappaleelle ja se on tänä vuonna tämä.

Härski on, liian estoton... miksi noin halvalla pitää antaa, perkule!

Vierailija
1548/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, sillä yleisö ympäri Eurooppaa olisikin valinnut voittajaksi Käärijän, joka sai peräti 18 maalta täydet 12-pistettä, joita raatien keplottelun avulla voittaneelle Ruotsille ei yleisöltä annettu yhdestäkään maasta.

Kaikki musiikillaan yhdistänyt Käärijä oli siis todellisuudessa yleisön kiistaton suosikki ja voittaja.

Vierailija
1549/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Sinin biisi on omaan napaan tuijottajan biisi. Minä, minä, minä. Kun etenkin suomalaisia depressiivisyyteen taipuvaisia pitäis opettaa katsomaan omasta navasta poispäin, myös biiseissä. 

Vierailija
1550/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Sinin biisi on omaan napaan tuijottajan biisi. Minä, minä, minä. Kun etenkin suomalaisia depressiivisyyteen taipuvaisia pitäis opettaa katsomaan omasta navasta poispäin, myös biiseissä. 

Depressiivisyyteen taipuvaisia :D minusta tuo Sinin biisi on varmaan ihan hyvä menobiisi sanoja lukuunottamatta kaiken masistelun keskelle, sillä meillä on nytkin ollut aika rankkaa tematiikkaa. Paholaisten kanssa tanssimista, mania ja Sarakin laulaa siitä kuinka on paskana. Aikamoista kyntämistä.

Vierailija
1551/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelin nyt tuon puheena olleen Kroatian Rim Tim Tagi Dimim, ja sehän on ihan erilainen kuin odotin - ei mitään ysäridance rimtimtimiä, vaan Käärijän vanavedessä tuleva vahva Rammstein-vaikutteinen tykitys.

Biisi näkyy saaneen  samantyyppisen vastaanoton kuin CCC viime vuonna, ja on vahva ennakkosuosikki jatkoon Kroatian karsinnasta. Artisti Baby Lasagna puhui Wiwibloggsin haastattelussa aika paljon Käärijästä. Sanoi olleen viime vuonna tosi vihainen, kun Käärijä ei voittanut, ja toivoi kovasti, että saisi tavata hänet.

Siis tämähän on hyvä. Oikeasti. Tää voittaa euroviisut

Vierailija
1552/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rim tim jne on ihan kiva, mutta 2 minuutin kohdalla alkoi jo toivoa sen loppumista. Eli pari minuuttia sitä kuuntelee mielellään.

Vierailija
1553/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa uskoa Ranskan menestykseen juryn ulkopuolella. Viime vuonnakin La Zarraa hehkutettiin varmana top5 ja floppasi rankasti sekä yleisö- että jurypisteissä ja näytti jopa keskisormea kameralle. 

Vierailija
1554/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kantautunut käärijän korviin? Äkkiä kärtsälle kertomaan.

Vierailija
1555/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kantautunut käärijän korviin? Äkkiä kärtsälle kertomaan.

Jotenkin sellainen fiilis, että vois toimia livelavalla.

Vierailija
1556/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisöäänestyksessä voittaja oli kuitenkin ylivoimaisesti Cha Cha Cha.

Vierailija
1557/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa uskoa Ranskan menestykseen juryn ulkopuolella. Viime vuonnakin La Zarraa hehkutettiin varmana top5 ja floppasi rankasti sekä yleisö- että jurypisteissä ja näytti jopa keskisormea kameralle. 

Eikös se etukäteen hehkutettu ollut Espanjan nainen ja eaeaea?

Vierailija
1558/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tämähän on hyvä. Oikeasti. Tää voittaa euroviisut

Tykkään myös, mutta voittoon en usko.

Vierailija
1559/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisöäänestyksessä voittaja oli kuitenkin ylivoimaisesti Cha Cha Cha.

Spotifyssa Tattoolla on yli 401 miljoonaa kuuntelua, Cha cha challa 123 miljoonaa. Olisi voinut ehkä kuvitella, että kuuntelut menisivät toisin päin, mutta eivät menneet. Joo ja tiedän kyllä, että Youtubessa Käärijän videolla on enemmän katselukertoja kuin Loreenin videolla, ero ei ole kuitenkaan niin merkittävä kuin Spotify-kuunteluissa.

Vierailija
1560/20622 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rim tim jne on ihan kiva, mutta 2 minuutin kohdalla alkoi jo toivoa sen loppumista. Eli pari minuuttia sitä kuuntelee mielellään.

Kertosäe todella tylsä ennen sitä rim tim toistoa. Paljon riippuu tietenkin esityksestä, ehkä siinä on joku huikea tanssi niissä pitkissä instrumentaaliosuuksissa, johon sanatkin viittaa. 

Ketju on lukittu.