UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Siipola voisi istua vessanpöntöllä biisillä paskalla. Ei taatusti ole ennen nähty euroviisuissa, vai onko?
Semmoisen esityksen kyllä haluaisin lähettää Ruotsiin.
Aika huonoon saumaan tuli Ruotsin euroviisu isännyys, terrorismin uhka jo ennestään korkealla. Itse en Malmöön lähtisi, viikossa parissa, mitä se euroviisumyllytys kestää, ehtii tapahtua vaikka mitä. Toivottavasti kaikki menee kuitenkin rauhallisesti.
Kyl mä odotan Sara Siipolan biisiä, sillä se kuulemma kertoo siitä surusta, kun hän menetti isänsä.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on Spotify manipuloinut Loreenin kuuntelua juu😂 Kuinka selitetään se, että Tattoo on vielä tänäänkin kymmenien maitten listoilla mm. Apple Musicissa, iTunesissa ja etenkin Shazamissa.
Ihmisillä on huono musiikkimaku ;D On se Euphoriakin siellä varmaan edelleen.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten käärijä sanoi, ei pidä kertoa samaa vitsiä kahteen kertaan.
Tänä vuonna ei huumoribiisi pärjää, eikä Käärijän kopiot euroviisuissa.
Mutta siis eihän huumoribiisi voittanut viime vuonna. Vaa tasalaatuinen, tasapaksu ja erittäin vakava Tattoo.
Yleisöäänestyksessä voittaja oli kuitenkin ylivoimaisesti Cha Cha Cha.
Spotifyssa Tattoolla on yli 401 miljoonaa kuuntelua, Cha cha challa 123 miljoonaa. Olisi voinut ehkä kuvitella, että kuuntelut menisivät toisin päin, mutta eivät menneet. Joo ja tiedän kyllä, että Youtubessa Käärijän videolla on enemmän katselukertoja kuin Loreenin videolla, ero ei ole kuitenkaan niin merkittävä kuin Spotify-k
Totta, en tiedä mitään lukuja mutta Loreenilla oli hyvin mittava kuulijakunta jo ennen viisuja, ja niiden tavallisten kuuntelijoiden päälle sitten vielä tuli tän uuden viisubiisin kuuntelijat. Plus että tottakai sitä on markkinoitu euroviisujen voittajana, mikä jo itsessään tuo paljon kuuntelijoita. Ja tottakai tollanen radioystävällinen englanninkielinen pophitti pääsee hyvin paljon helpommin radiosoittoon joka maassa, kuin joku kummallinen suomenkielinen räime, niin hyvä kuin se onkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos Portion Boys olisi vasta tänä vuonna ollut ehdolla, se olisi voittanut.
Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus olisi ollut hallituksessa, niin varmaan olisi ollut hyvä asia...
;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa uskoa Ranskan menestykseen juryn ulkopuolella. Viime vuonnakin La Zarraa hehkutettiin varmana top5 ja floppasi rankasti sekä yleisö- että jurypisteissä ja näytti jopa keskisormea kameralle.
Juryilla oli liian kiire antaa pisteitä Loreenille. La Zarra oli minusta paljon parempi, ihan oikein että näytti keskisormea kun Loreen sai koko ajan 12 points juryiltä.
La Zarra kylläkin näytti keskisormea silloin, kun sai yleisöpisteensä.
Vierailija kirjoitti:
Kyl mä odotan Sara Siipolan biisiä, sillä se kuulemma kertoo siitä surusta, kun hän menetti isänsä.
Voi viddu sentään, juurikin tälläistä ruikutusta en voi sietää. Ärsytti jo Teemu Selänteen ruikutus äidistään lehdissä.
T. Mummon ukin, tädin, serkun, äidin ja isän menettänyt. Nyt orpo piru minä vain oon🎼🎵🎶🔊
Vierailija kirjoitti:
Aika huonoon saumaan tuli Ruotsin euroviisu isännyys, terrorismin uhka jo ennestään korkealla. Itse en Malmöön lähtisi, viikossa parissa, mitä se euroviisumyllytys kestää, ehtii tapahtua vaikka mitä. Toivottavasti kaikki menee kuitenkin rauhallisesti.
Niinpä. Uskaltaako siellä edes mitään pitää, kun on terrorismin uhka. Niiltähän oli peruttu jotkut jääkiekkojuhlatkin sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi viddu sentään, juurikin tälläistä ruikutusta en voi sietää. Ärsytti jo Teemu Selänteen ruikutus äidistään lehdissä.
T. Mummon ukin, tädin, serkun, äidin ja isän menettänyt. Nyt orpo piru minä vain oon🎼🎵🎶🔊
Sä et taida olla tunne-elämältäsi täysin vakaa, tai sitten sua korpeaa se että Sara kykenee käsittelemään suruaan kun itse olet padonnut surusi johonkin. Muuten olisit että aha yks hailee mikä biisi.
No järjestetään abbaviisut nokia areenalla. Ruotsi maksaa. Eikös se Israelin vastustaja suunnitellut myös terrori iskua ruotsiin?
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan, että kaikki menee hyvin. Turvatoimiin varmasti satsataan paljon.
Suomi lähtee taas selviytymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et taida olla tunne-elämältäsi täysin vakaa, tai sitten sua korpeaa se että Sara kykenee käsittelemään suruaan kun itse olet padonnut surusi johonkin. Muuten olisit että aha yks hailee mikä biisi.
Minun ei tarvitse kyetä käsittelemään kenenkään Sara Siipolan surua. Haluan nauttia euroviisuista, enkä viettää hautajaisia, paitsi Dannyn pahvilaatikon.
Suomalaisten musiikkimaku on kyllä ihan omaa luokkaansa. Viime vuoden finaalissa eniten pisteitä Suomi antoi tuomari- ja yleisöäänet mukaan lukien Tsekille. Tuomareitten mielestä Ruotsi oli paras, yleisön mielestä Norja, jolle tuomarit antoivat nolla pistettä. Tattoo sai yleisöltä 11:nnksi eniten ääniä eli virallisesti Tattoo jäi ilman pisteitä Suomelta. Suomessa siis yleisön ja tuomariston maut eivät kohdanneet kuin Tsekin ja Itävallan kohdalla, kaikista muista oltiin erittäin eri mieltä 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Uskaltaako siellä edes mitään pitää, kun on terrorismin uhka. Niiltähän oli peruttu jotkut jääkiekkojuhlatkin sen takia.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/haaretz-hamas-suunnitteli-hyokkayst…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan, että kaikki menee hyvin. Turvatoimiin varmasti satsataan paljon.
Eilenkin Norjan karsintalavalle ponkaisi kesken kaiken yksi ilmeisesti Israelin vastainen mielenosoittaja banderolleineen.
Kyllä naurattais, kun euroviisut siirrettais Suomeen ja Ruotsi maksumieheksi
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten musiikkimaku on kyllä ihan omaa luokkaansa. Viime vuoden finaalissa eniten pisteitä Suomi antoi tuomari- ja yleisöäänet mukaan lukien Tsekille. Tuomareitten mielestä Ruotsi oli paras, yleisön mielestä Norja, jolle tuomarit antoivat nolla pistettä. Tattoo sai yleisöltä 11:nnksi eniten ääniä eli virallisesti Tattoo jäi ilman pisteitä Suomelta. Suomessa siis yleisön ja tuomariston maut eivät kohdanneet kuin Tsekin ja Itävallan kohdalla, kaikista muista oltiin erittäin eri mieltä 😂😂
No tämähän on ihan sääntö eikä poikkeus kaikissa muissakin maissa. Raadit elävät jossain ihan omassa todellisuudessaan ja siksikään nykyinen 50-50 järjestelmä ei ole perusteltu, varsinkin kun raatiäänetkin valuvat aina naapureille mitä nimenomaan yritettiin ehkäistä. UMK-tyylisen 75-25 voisin vielä hyväksyä.
En edes muista tattoo biisiä, enkä kyllä käy kuuntelemassakaan. Jossain laatikossa kiemurteli, mutta itse biisistä ei mitään muistoa.