UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Mä edelleen kannatan sitä ajatusta,että julkaistaisiin ne,jotka ovat hakeneet mukaan,mutta eivät ole päässeet. Siis vaikka kisojen jälkeen. Tai jos ei koko listaa niin vaikka top 20
Olisi ihanaa nähdä se valitusten määrä. :) ja jälkispekulaatio.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Max kommentoi ig-tarinoissaan hyvin sitä, että nyt hän tietää, miltä tuntuu olla koko Suomen artisti, kun kaikilla tuntuu olevan jotain sanottavaa hänestä. Negatiivista palautetta on tullut paljon aiempaan verrattuna, mutta onneksi se hukkuu positiivisen palautteen alle, ja kaikki on hyvin.
Koko Suomen artisti on kyllä vielä aikamoista liioittelua.
Vierailija kirjoitti:
Mä edelleen kannatan sitä ajatusta,että julkaistaisiin ne,jotka ovat hakeneet mukaan,mutta eivät ole päässeet. Siis vaikka kisojen jälkeen. Tai jos ei koko listaa niin vaikka top 20
Samalla esityksellähän voi hakea vaikka johonkin toiseen maahan edustajaksi. Tai hioa siitä entistä paremman ja hakea uudestaan. Tämä mahdollisuus poistuu heti julkaisun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Onhan sillä Windows tyypilläkin melko lyhyet ne shortsit, jos nyt artistien housuista halutaan täällä keskustella
No minä kyllä olen miettinyt että mitenkä sieltä ei vilahda mitään. Sen verran lyhyet lahkeet on.
Cyan Kiks jos saa tehtyä näyttävän liven, niin top-10 Eurosviisuissa varma. Ei tuo biisi ihan huippu ole, mutta tarpeeksi hyvä. Onnistuneella livellä biisinkin saa nostettua uudelle tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Cyan Kicks on oikeesti tosi hyvä. Joka kuuntelukerralla paranee, lopun raskaampi osuus on mieletön. Oon onnellinen, jos tää edustaa suomea.
Ei kai sitä hyvyyttä sitten tarvitse todistella vähän väliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Max kommentoi ig-tarinoissaan hyvin sitä, että nyt hän tietää, miltä tuntuu olla koko Suomen artisti, kun kaikilla tuntuu olevan jotain sanottavaa hänestä. Negatiivista palautetta on tullut paljon aiempaan verrattuna, mutta onneksi se hukkuu positiivisen palautteen alle, ja kaikki on hyvin.
Mania oli saanut pelkästään eilen yhteensä 720000 kuuntelukertaa Spotifyssa, Youtubessa ja Yle Areenassa. Ei siinä hirveästi ole liioittelua Suomen kokoisessa maassa sanoa olevansa koko Suomen artisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ymmärsin Sexmanen viittaavan tässä siihen että UMK:yleisö on Suomen koko demografiakirjoa, eli pitää yrittää miellyttää kaikkia. Joka suunnasta tuleekin yhtäkkiä lokaa niskaan ja joka ikinen asia on jonkun mielestä väärin, kun hänellä on tähän mennessä tarvinnut olla vain oman kohderyhmänsä miellyttäjä. Käärijähän on joutunut kesällä ja syksyllä taistelemaan "koko kansan Käärijä"-juttua vastaan aika paljon, kun kaikki mitä hän tekee on aina jonkun ryhmän mielestä täysin pielessä, ja Käärijä on varmaan puhunut asiasta Sexmanelle kun ovat hengailleet. Ja nyt Sexmane sai ensimmäisen kosketuksen siitä mistä Kärtsäri on puhunut, ja mihin pitää varautua vielä enemmän tulevina viikkoina tai pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cyan Kicks on oikeesti tosi hyvä. Joka kuuntelukerralla paranee, lopun raskaampi osuus on mieletön. Oon onnellinen, jos tää edustaa suomea.
Ei kai sitä hyvyyttä sitten tarvitse todistella vähän väliä?
Happamaa sanoi kettu pihlajanmarjoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mania oli saanut pelkästään eilen yhteensä 720000 kuuntelukertaa Spotifyssa, Youtubessa ja Yle Areenassa. Ei siinä hirveästi ole liioittelua Suomen kokoisessa maassa sanoa olevansa koko Suomen artisti.
Sexmanella on muutama yli 10 miljoonaa kertaa striimattu biisi jo ennestään spotifyssa, että kyllä häntä kuunneltu on mutta tuskin sentään koko kansa häntä kuuntelee. Sanoisin, että hänellä on innokas kuulijakunta.
Se Sara Siipolan biis on kuulemman ihan paska
Yritän seurata samaan aikaan Liettuan ja Norjan karsintoja ja hyviä artisteja on molemmissa maissa, totta puhuen melkoisen kovia laulajia. Norjassa vedettiin jo yhdessä biisissä moneen kertaan cha cha chaa 😂
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan tämä olisi mukava esim. Tv ohjelmana tai sarjana, koska niitä oli niin paljon. After umk. Ties mitä löytöjä
Tiedän että tää tulee olemaan vähäsen off topic mutta se Viron karsinnoissa oleva 5MIINUST x Puuluup biisi on aivan järjettömän hyvä (myös livenä)! Kyllä sitä vähän kateellisena kuuntelin, sen on just sen tyylinen mitä toivoin UMK:sta tänä vuonna. Tykkään molemmista UMK:ssa julkaistuista biiseistä siis myös, mutta eivät iskeneet ihan samalla tavalla
Vierailija kirjoitti:
Perutaan häät ja hautajaiset- lyriikka ainakin kopsattu suoraan toisen suomalaisartistin hittibiisistä.
Vierailija kirjoitti:
Yritän seurata samaan aikaan Liettuan ja Norjan karsintoja ja hyviä artisteja on molemmissa maissa, totta puhuen melkoisen kovia laulajia. Norjassa vedettiin jo yhdessä biisissä moneen kertaan cha cha chaa 😂
Kävin tutustumassa sini Sabotagen vanhaan musiikkiin ja hänkin on räpännyt cha cha chaata biisissä lambada
Vierailija kirjoitti:
Sinusta olisi siis ihanaa nähdä kuinka porukka valittaisi väärin valituista biiseistä. Siinä voitaisiin sitten kansanhuvina haukkua kaikki valitut artistit ja valitsijat tietysti myös. Huvinsa kullakin.
Onko sini Sabotagen biisi vuotanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perutaan häät ja hautajaiset- lyriikka ainakin kopsattu suoraan toisen suomalaisartistin hittibiisistä.
Tarkennus, että ko. biisissä perutaan ristiäiset, mutta kuulostaa silti häiritsevän samanlaiselta. En tosin epäile, etteikö Sarankin kappale tule nousemaan listoille Suomessa.
Siis tuo mielikuva härskiydestä ja irstaudesta liitettynä super herttaiseen Susannaan tuntuu hupaisalta, koska minä en näe videolla mitään härskiä enkä irstasta.