UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Ja Henri (ja Teemu) saa olla samaa mieltä, mutta olisi ollut äänestäjänä kiva tietää niistä ENNEN finaalia. Ja sekin on ihan ok, vaikka olisivat mitä hihhuleita, kunhan osallistuvat viisuihin kuten lupasivat. En mä tosin edustajalta jaksaisi politikointia, mutta sekin olisi vielä mennyt, jos se ei uhkaisi kaataa Suomen hienoa viisukevättä. Kuinka monta kertaa se pitää sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lähipiiri" on tässä tapauksessa Windowsin keikkamyyjä ja Pasa-yhtyeen jäsen, jolla on julkinen Insta ja ollut avoimesti ehdolla vaaleissa. Mimosa on taas tunnettu näyttelijä. Ei puhuta nyt jostain täysin yksityisistä henkilöistä, jotka on hirveällä stalkkauksella kaivettu esiin. :D
Sä oot tää sama tyyppi joka on koittanu puolustella tätä lähestymistapaa monena eri päivänä, mielenkiintoista. Kyse ei ole siitä että he olisivat kaikki yksityishenkilöitä, vaan siitä, että heillä ei ole väliä, he eivät ole samaa viisupakettia. He voisivat olla vaikka mitä hihhuleita ja siltikään ei olisi väliä. Te vaan tylsyyksissänne etsitte "syyllisiä", kun edelleenkin loogisin vaihtoehto on että Henri on samaa mieltä näiden kanssa. Parempi olisi odottaa että viisuedustaja itse antaa lausunnon, eikä yrittää kaivaa sitä muualta.
ne vois vaan oottaa maanantaina ja keskittyä vaikka muihin karsintoihin ja hyvään musiikkiin mutta ei, pakko kirjottaa viides viesti jostain keikkamyyjästä. ketä kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lähipiiri" on tässä tapauksessa Windowsin keikkamyyjä ja Pasa-yhtyeen jäsen, jolla on julkinen Insta ja ollut avoimesti ehdolla vaaleissa. Mimosa on taas tunnettu näyttelijä. Ei puhuta nyt jostain täysin yksityisistä henkilöistä, jotka on hirveällä stalkkauksella kaivettu esiin. :D
Sä oot tää sama tyyppi joka on koittanu puolustella tätä lähestymistapaa monena eri päivänä, mielenkiintoista. Kyse ei ole siitä että he olisivat kaikki yksityishenkilöitä, vaan siitä, että heillä ei ole väliä, he eivät ole samaa viisupakettia. He voisivat olla vaikka mitä hihhuleita ja siltikään ei olisi väliä. Te vaan tylsyyksissänne etsitte "syyllisiä", kun edelleenkin loogisin vaihtoehto on että Henri on samaa mieltä näiden kanssa. Parempi olisi odottaa että viisuedustaja itse antaa lausunnon, eikä yrittää kaivaa sitä muualta.
Miksi Henri sitten oli heti voiton jälkeen lähdössä Malmöön ja nyt ei enää? Tuskin muutti mielipidettään noin nopeasti, lähipiirin painostus ja uhkailu on ilmeisin syy.
Aika huonosti on tietoa siitä missä kilpailuissa pystyy ulkomailtakin äänestää. Vasta tänä vuonna kokeilin tehdä tunnukset Norjan yleisradion sivuille. Onnistui, sain äänestettyä. Tsekilläkin on kaikille avoin äänestys. Voiko tänään äänestää mitään, tietääkö kukaan? Melloissa erikseen sanottiin, että ei voi äänestää Suomesta.
On Keisteri Emma-gaalassa. Itse pistänyt stooria ja myös jakanut Esko Eerikäisen kuvaamaan stoorin.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että useat maat protestoivat itse viisuissa, koska ban Israel -aktivismi ei ole tainnut näkyä muiden maiden karsinnoissa Islantia, Norjaa ja Suomea lukuunottamatta
Olisi se aika idioottimaistakin ostaa lippu ja siten tukea tapahtumaa, ja sitten protestoisi sitä.
Vierailija kirjoitti:
On tuo viron huumebiisi niin bängeri että se on pakko valita. Siinä on musiikillisia ansioita.
Vetoaako tämä muihin kuin virolaisiin ja suomalaisiin? Millaisia reaktioita?
Vierailija kirjoitti:
On Keisteri Emma-gaalassa. Itse pistänyt stooria ja myös jakanut Esko Eerikäisen kuvaamaan stoorin.
Juu ja näytettiin yhdessä vaiheessa ennen mainoskatkoa.
Miten No Rules iso muna mahtuu matkustamaan Malmöhön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tuo viron huumebiisi niin bängeri että se on pakko valita. Siinä on musiikillisia ansioita.
Mulle tuosta tulee mieleen se Moldovan parin vuoden takainen biisi. Toivon että puuluup ja 5miinust voittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä pidetään huumoribiisien parhaimmistona, on korkealla ulkomaalaistenkin arvioissa ollut koko talven. Tarttuva biisi jossa on perinnesoitin. Ylivoimainen ennakkosuosikki näistä.
Vierailija kirjoitti:
Siitä saisi hyvää matskua: Farkkumunan matka Malmö'ön
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei tarvitse miettiä, koska ne eivät ole lähdössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä pidetään huumoribiisien parhaimmistona, on korkealla ulkomaalaistenkin arvioissa ollut koko talven. Tarttuva biisi jossa on perinnesoitin. Ylivoimainen ennakkosuosikki näistä.
Kiitos asiallisesta vastauksesta :) Odotin jotain "etkö osaa itse katsoa". Ei ole oma suosikkini, niin en oikein jaksa kahlata reaktioitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika huonosti on tietoa siitä missä kilpailuissa pystyy ulkomailtakin äänestää. Vasta tänä vuonna kokeilin tehdä tunnukset Norjan yleisradion sivuille. Onnistui, sain äänestettyä. Tsekilläkin on kaikille avoin äänestys. Voiko tänään äänestää mitään, tietääkö kukaan? Melloissa erikseen sanottiin, että ei voi äänestää Suomesta.
Niin oli täällä Saksassa eilen myös. Onkohan eri tapoja äänestää. Täällä antoi raati 9 biisille 12, 10, 8, 1, 2, 3, 4, 5, 6, ääntä. Ja samoin yleisöäänet saman kaavan mukaan.
Suomessa kai hieman eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nimenomaan vetoaa, siksi jotkut ulkomaalaisfanit ei aluks ollu no rulesin voittamisesta innostuneita koska hyviä huumoribiisejä oli jo muiden karsinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuosta tulee mieleen se Moldovan parin vuoden takainen biisi. Toivon että puuluup ja 5miinust voittaa
Siinä mielessä kyllä, että kummassakin on hulvaton meininki, mutta minusta Viron narkomaanibiisi on selkeästi parempi kuin Moldovan parin vuoden takainen biisi, joka sai kylläkin hyvän telepistepotin.
Vierailija kirjoitti:
Näkyihän hän lähetyksessäkin ennen kuin meni mainoksille. Poseerasi Heikki Paasosen vierellä.
Mun mielestäni on väärin esiintyjiä pompotella poliittisilla kysymyksillä. Hehän vain ovat viihdyttäjiä. Jos on aivan pakko kyseenalaistaa euroviisuihin osallistuminen niin suuremmille tahoille nuo pitäisi suuntaa. Joko Windows95Man viisuihin, tai sitten ei mennä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin oli täällä Saksassa eilen myös. Onkohan eri tapoja äänestää. Täällä antoi raati 9 biisille 12, 10, 8, 1, 2, 3, 4, 5, 6, ääntä. Ja samoin yleisöäänet saman kaavan mukaan.
Suomessa kai hieman eri tavalla.
Saksan systeemi oli ihan kauhee. Yleisöäänien pinentäminen 1-12 systeemiin tuntuu ihan huijaukselta kun joku saa 70 000 soittoa ja ja joku 500.
Tämän päivän lähetykset on niin pitkiä etten jaksa viime viikon San Remojen jälkeen näitä 3-4 tunnin ohjelmia.
Moldovalta katsoin kaikki. Ohjelma-aikaa tunti jäljellä.
Viro etenee hitaasti. Kai nekin jonkun tuloksen saa aikaan. Instatykkäykset ei kerro voittajaa, mutta selkeästi muista erottuu Ollie ja 5 miinust jotain.