Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
13501/20622 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekästä ja kiittämätöntä toimintaa suurinpiirtein pyyhkiä persettä kansan äänillä ja kannatuksella.

Mitä muuta voi odottaa kynsiä lakkaavalta moraaliposeeraajalta?

Eipäs nyt lähdetä tälle tielle. Ryhdistäydy, ole aikuinen.

Kyllä sitä ryhtiä kaivataan nyt ihan siellä kynsilakkaosastolla.

Sillä osastolla on sen verran ryhtiä, ettei haukuta lapsellisesti muita ihmisiä.

Moraaliposeeraus on moraaliposeerausta. Ei se siitä muuksi muutu. Ihan fakta on, ei haukkumista.

Vierailija
13502/20622 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt käy huonosti ja ne ei lähde, niin pitää varmaan yrittää palauttaa itsensä henkisesti siihen finaali-illan pisteidenlaskuun ja koittaa elää se päässään toisin. Koska silloin olin kyllä tosi yllättynyt ja hämmentynyt, enkä heti osannut edes iloita niiden voitosta. Oisin ollut ihan ok, vaikka ne ois tulleet toiseksikin. Joten täytyy ehkä psyykata itsensä siihen ajatukseen, että oikeasti kaikki menikin vaan ennakko-odotusten mukaisesti. Siis JOS eivät lähdekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13503/20622 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä tuntuu, että täällä joillain kommentoijilla puuttuu elämänkokemusta. On ihan normaalia, että joskus ihminen vaan ajautuu vähitellen tilanteeseen, johon ei alunperin halunnut. Kun asiat tapahtuvat vähän kerrallaan, niin siinä tulee mentyä vain virran mukana, kunnes yhtäkkiä saattaa löytää itsensä hankalasta tilanteesta. Itsellä ainakin on kokemusta tällaisesta, ja siksi ymmärrän täysin, miltä Henristä mahdollisesti tuntuu nyt. Näin voi käydä ihan kenelle tahansa meistä, vaikka kuinka pitäisi itseään muita fiksumpana. Toisaalta nyt näyttää ennemmin siltä, että Henri kyllä oli ihan valmis menemään viisuihin asti, mutta se painostuksen määrä, mitä on tullut, menee ehkä yli, eikä siihen voinut varautua.

No ei nyt sentään euroviisuihin ajauduta vastentahtoisesti.

Vierailija
13504/20622 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella, että tässä on kyse vain sanojen vääristelystä ja turhasta kohusta. Siksi olisikin  tärkeää, että tämä korjattaisiin mahdollisimman pian ja todettaisiin, että meidät on ymmärretty väärin ja lähdemme viisuihin.  Ei oo kivaa et meidät äänestäjät jätetään kuitenkin sellaiseen epätietoisuuteen. 

Vierailija
13505/20622 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain win95man ja Henri voivat tietää mitä käyvät läpi, millaista painostusta saaneet ja miten se on heihin vaikuttanut. Me voimme vain olettaa. Mä suhtaudun asiaan pitkämielisesti, koska ei tässä hötkyily auta yhtään mitään. Tunnen suurta empatiaa heitä kohtaan, itsehän olisin vastaavassa tilanteessa varmasti aivan palasina. Ihmisiä me vaan ollaan kaikki, ei mitään robotteja jotka aina tekevät kaiken suunnitellusti ja "oikein". 

Vierailija
13506/20622 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä tuntuu, että täällä joillain kommentoijilla puuttuu elämänkokemusta. On ihan normaalia, että joskus ihminen vaan ajautuu vähitellen tilanteeseen, johon ei alunperin halunnut. Kun asiat tapahtuvat vähän kerrallaan, niin siinä tulee mentyä vain virran mukana, kunnes yhtäkkiä saattaa löytää itsensä hankalasta tilanteesta. Itsellä ainakin on kokemusta tällaisesta, ja siksi ymmärrän täysin, miltä Henristä mahdollisesti tuntuu nyt. Näin voi käydä ihan kenelle tahansa meistä, vaikka kuinka pitäisi itseään muita fiksumpana. Toisaalta nyt näyttää ennemmin siltä, että Henri kyllä oli ihan valmis menemään viisuihin asti, mutta se painostuksen määrä, mitä on tullut, menee ehkä yli, eikä siihen voinut varautua.

Mistä päätteler että Henri muka olisi ihan valmis menemään viisuihin? Päinvastoin.

Heti voiton jälkeen oli ihan lähdössä. Ei epäröintiä. Epäröinti alkoi vasta kun painostus alkoi.

Vierailija
13507/20622 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painostetaanko muissakin maissa kilpailijoita tällä tavalla vai onko tämä joku suomalainen tapa? Mikään maa ei ole vetäytynyt Israelin vuoksi, joten ihmetyttää miksi täällä on nostettu tämmöinen meteli. Samalla tavalla sitä kakkosvaihtoehtoakin tullaan kiusaamaan, jos Windows ei lähde.

Vierailija
13508/20622 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuo ei lähde niin alan fanittamaan kybällä vaikka Norjaa. Vaikka niiden biisi ei olekaan mikään iloittelu. Vai ovatko hekin jotain palestiinamielisiä? Itse asiassa joku asiasta tietävä vainukoira voisi laittaa listaa, minkä maiden edustajat kuuluvat hihhuliporukoihin, niin välttyy sitten suuremmilta harmituksilta jatkossa 😄

Vierailija
13509/20622 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain win95man ja Henri voivat tietää mitä käyvät läpi, millaista painostusta saaneet ja miten se on heihin vaikuttanut. Me voimme vain olettaa. Mä suhtaudun asiaan pitkämielisesti, koska ei tässä hötkyily auta yhtään mitään. Tunnen suurta empatiaa heitä kohtaan, itsehän olisin vastaavassa tilanteessa varmasti aivan palasina. Ihmisiä me vaan ollaan kaikki, ei mitään robotteja jotka aina tekevät kaiken suunnitellusti ja "oikein". 

Tämä oli tämän päivän paras kommentti tähän mennessä. Juuri näin!

Vierailija
13510/20622 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan EI puolusta terroristi-H a masia, vaan haluavat ainoastaan p alestiinalaisille (naiset, lapset, siviilit) oikeutta. Niille tavallisille p alestiinalaisille, joita on vuosikymmeniä alistettu ja eristetty postimerkin kokoiselle maapläntille vailla ihmisoikeuksia. Ja jos H a mas eliminoidaan, tilalle nousee varmasti jokin uusi aggressiivinen ryhmittymä, koska mikään kansa ei siedä loputtomiin kurjaa eloa vankileirissä. Siksi P alestiina pitäisi vapauttaa ja heidän tulisi saada oma valtio. Jos a partheid jatkuu, kapinointi ei lopu koskaan. Tuskinpa suomalaisetkaan tyytyisivät istumaan kiltististi paikoillaan, jos koko kansamme sullottaisiin vangiksi pikkiriikkiselle maa-alueelle ja meiltä vietäisiin ihmisoikeudet. 

Kukaan ei nyt ole ketään vastaan tai puolusta mitään. Me halutaan vain Keisteri ja Henri viisuihin. Koska niin äänestimme.

No, minä en ainakaan äänestänyt Keisteriä ja Henriä, enkä halunnut heitä viisuihin. Nopeasti kuitenkin totuin ajatukseen heistä viisuedustajina, enkä ole saanut mitään itkupotkuraivareita, että en nyt sitten seuraa viisuja, kun oma suosikkini ei voittanut.

Tämä lähdenpäs-enpäs-venkoilu on kylläkin ollut niin huono juttu, että nyt toivon, että saataisiin sellainen edustaja, joka on satasella mukana, eikä säikähdä typeriä somekommenttaja eikä mediarumbaa. Niitä on joka tapauksessa koko kevään ajan luvassa.

Vierailija
13511/20622 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt sellasta vaihtoehtoa että ilmoittavat Emma gaalassa lähtevätkö. Ja voivat samalla antaa lausunnon tms isolle yleisölle ilman että joku toimittaja ehtii vääristellä. 

En usko, että haluavat viedä huomiota Emma-gaalalta ja sen palkituilta, vaikka päätös olisikin jo valmis. Päätöksestä tulisi kuitenkin todennäköisesti illan suurin puheenaihe, oli se sitten kumpi tahansa, jos sen gaalan yhteydessä ilmoittaisivat. 

Vierailija
13512/20622 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei nyt sentään euroviisuihin ajauduta vastentahtoisesti.

Mua ihan huvittaa tuo että olisi vahingossa ajauduttu umk:hon. :D

Vierailija
13513/20622 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päätteler että Henri muka olisi ihan valmis menemään viisuihin? Päinvastoin.

Yle/UMK haluaa niin kovasti tukea Saraa että ovat valmiita painostamaan Winmiehet pois. Koska eivät olleet laskeneet että voitto menisi Keisterille ja Henrille. Täystyrmäys varmaankin UMK piireissä.

Vierailija
13514/20622 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nuo ei lähde niin alan fanittamaan kybällä vaikka Norjaa. Vaikka niiden biisi ei olekaan mikään iloittelu. Vai ovatko hekin jotain palestiinamielisiä? Itse asiassa joku asiasta tietävä vainukoira voisi laittaa listaa, minkä maiden edustajat kuuluvat hihhuliporukoihin, niin välttyy sitten suuremmilta harmituksilta jatkossa 😄

Mä fanitan joka vuosi joka tapauksessa myös muiden maiden edustajia, sellaisia joista tykkään. Tänä vuonna ainakin Slovenia on sellainen, jota äänestän.

Vierailija
13515/20622 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt sellasta vaihtoehtoa että ilmoittavat Emma gaalassa lähtevätkö. Ja voivat samalla antaa lausunnon tms isolle yleisölle ilman että joku toimittaja ehtii vääristellä. 

En usko, että haluavat viedä huomiota Emma-gaalalta ja sen palkituilta, vaikka päätös olisikin jo valmis. Päätöksestä tulisi kuitenkin todennäköisesti illan suurin puheenaihe, oli se sitten kumpi tahansa, jos sen gaalan yhteydessä ilmoittaisivat. 

Voi kun ilmoittaisivat jotakin Emma-gaalaa ennen, muuten voi olla vähän akward esiintyminen jos yleisö ei tiedä onko he meidän viisuedustaja vai ei. Ja miten ne spiikataan sit ees lavalle.

Vierailija
13516/20622 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painostetaanko muissakin maissa kilpailijoita tällä tavalla vai onko tämä joku suomalainen tapa? Mikään maa ei ole vetäytynyt Israelin vuoksi, joten ihmetyttää miksi täällä on nostettu tämmöinen meteli. Samalla tavalla sitä kakkosvaihtoehtoakin tullaan kiusaamaan, jos Windows ei lähde.

Suomessa on tätä anarkisti porukkaa jotka haluavat vääntää draamaa aiheesta kuin aiheesta.

Vierailija
13517/20622 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella, että tässä on kyse vain sanojen vääristelystä ja turhasta kohusta. Siksi olisikin  tärkeää, että tämä korjattaisiin mahdollisimman pian ja todettaisiin, että meidät on ymmärretty väärin ja lähdemme viisuihin.  Ei oo kivaa et meidät äänestäjät jätetään kuitenkin sellaiseen epätietoisuuteen. 

Miksi kiellät tosiasiat? Tottakai he olisivat asian korjanneet mikäli olisi väärinkäsittksestä kysymys. Näin ei kuitenkaan ole.

Vierailija
13518/20622 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henrihän on Ylen poikia niin ei Yle heitä kyllä yritä painostaa pois.

Vierailija
13519/20622 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä fanitan joka vuosi joka tapauksessa myös muiden maiden edustajia, sellaisia joista tykkään. Tänä vuonna ainakin Slovenia on sellainen, jota äänestän.

Mä en ole vielä kerennyt kuuntelemaan kaikkia julkistettuja. Olin niin Windowsin lumoissa 😂

Vierailija
13520/20622 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ehkä sitten vähän kylmempi tässä, mutta mun mielestä loputtomasti ei voi ymmärtää ja paapoa. Painostus on tosi ikävää ja inhottavaa ja tunnen paljon tässä sympatiaa edustajiamme kohtaan.  Mutta se on loppupeleissä pienen porukan juttu ja edustajat saivat selvän Suomen kansan tuen. Ja ei Euroviisuihin edustajaksi ihan oikeasti päädy vahingossa. 

Ketju on lukittu.