UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Painostetaanko muissakin maissa kilpailijoita tällä tavalla vai onko tämä joku suomalainen tapa? Mikään maa ei ole vetäytynyt Israelin vuoksi, joten ihmetyttää miksi täällä on nostettu tämmöinen meteli. Samalla tavalla sitä kakkosvaihtoehtoakin tullaan kiusaamaan, jos Windows ei lähde.
Suomessa on aika paljon näitä taistolaisten jälkeläisiä.. ollaan vaan Euroopassa vasemmistolaisimpia maita ja heistä koostuu pieni mutta äänekäs aktivistiporukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painostetaanko muissakin maissa kilpailijoita tällä tavalla vai onko tämä joku suomalainen tapa? Mikään maa ei ole vetäytynyt Israelin vuoksi, joten ihmetyttää miksi täällä on nostettu tämmöinen meteli. Samalla tavalla sitä kakkosvaihtoehtoakin tullaan kiusaamaan, jos Windows ei lähde.
Suomessa on tätä anarkisti porukkaa jotka haluavat vääntää draamaa aiheesta kuin aiheesta.
Jep. Jos ne ei tuhoa artistien uria tai ihmisten mielenterveyttä, niin ne istuu tuolla Mannerheimintiellä blokkaamassa liikennettä. Jotain paskaa pitää olla aina tuhertamassa jossain päin.
Välillä tuntuu, että nää protestit on jonkun masinoimia. Auttaako se mitenkään yleistä mielipidettä, että joku jurpo ryntää Palestiinan lipun kanssa jonkun Käärijän keikalle? Että katsooko kukaan sitä lähetystä ja on heti, 'ei hitto kyllä näin on'?
Vähän kun ne Keski-Euroopan aktiivit, jotka liimaa päänsä kiinni snooker-pöytään tai jotain? Koska... öhh, viljelijöiden oikeudet?
Vähän follarihattu-meininkiä, mutta jos mä olisin Cii-Ee-Ou jonka firma on jossain vauvantappo-bisneksessä, niin mun PR-osasto todellakin palkkaisi näyttelijöitä tekeen tollasta tuubaa että saisin yleisen mielipiteen mun puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä tuntuu, että täällä joillain kommentoijilla puuttuu elämänkokemusta. On ihan normaalia, että joskus ihminen vaan ajautuu vähitellen tilanteeseen, johon ei alunperin halunnut. Kun asiat tapahtuvat vähän kerrallaan, niin siinä tulee mentyä vain virran mukana, kunnes yhtäkkiä saattaa löytää itsensä hankalasta tilanteesta. Itsellä ainakin on kokemusta tällaisesta, ja siksi ymmärrän täysin, miltä Henristä mahdollisesti tuntuu nyt. Näin voi käydä ihan kenelle tahansa meistä, vaikka kuinka pitäisi itseään muita fiksumpana. Toisaalta nyt näyttää ennemmin siltä, että Henri kyllä oli ihan valmis menemään viisuihin asti, mutta se painostuksen määrä, mitä on tullut, menee ehkä yli, eikä siihen voinut varautua.
No ei nyt sentään euroviisuihin ajauduta vastentahtoisesti.
Mua ihan huvittaa tuo että olisi vahingossa ajauduttu umk:hon. :D
Se että sua huvittaa, kertoo just siitä, ettei sulla taida olla kokemusta vastaavasta. Kyllä ihminen voi nimenomaan ajautua vaikka mihin, eikä kyse ole nyt edes siitä, että Henri olisi _vastentahtoisesti_ ajautunut. Eikä se ole edes olennaista tässä keskustelussa, kun se kuitenkin oli valmis viisuihin lähtemään ennen painostuksen alkamista.
Menee maku koko touhuun jos he eivät lähde. Ärsyttää että tuli äänestettyä, jos eivät lähdekään. Ei sillä ole mitään merkitystä boikotoiko joku suomalainen artisti viisuja, en tajua sitten yhtään näitä boikotin vaatijoita. Antaisivat artistien olla rauhassa.
Mutta mitä jos ne kuitenkin lopulta lähtee sinne viisuihin, niin sitten kaikki tämä melskaaminen tässäkin ketjussa on ollut ihan turhaa. Mä taidan nyt poistua hetkeksi oikeaan elämään ->
Teemu sanoi voiton jälkeen, että lähtevät edustamaan. Ei Henri tuollaista ole sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Teemu sanoi voiton jälkeen, että lähtevät edustamaan. Ei Henri tuollaista ole sanonut.
Henri oli vieressä nyökyttelemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon miettinyt sellasta vaihtoehtoa että ilmoittavat Emma gaalassa lähtevätkö. Ja voivat samalla antaa lausunnon tms isolle yleisölle ilman että joku toimittaja ehtii vääristellä.
En usko, että haluavat viedä huomiota Emma-gaalalta ja sen palkituilta, vaikka päätös olisikin jo valmis. Päätöksestä tulisi kuitenkin todennäköisesti illan suurin puheenaihe, oli se sitten kumpi tahansa, jos sen gaalan yhteydessä ilmoittaisivat.
Voi kun ilmoittaisivat jotakin Emma-gaalaa ennen, muuten voi olla vähän akward esiintyminen jos yleisö ei tiedä onko he meidän viisuedustaja vai ei. Ja miten ne spiikataan sit ees lavalle.
Jospa sielläkin päästetäänkin ääneen aktivistit...
No kyllä tämä pienen tahran tähän viisumatkaan jättää, vaikka nyt lähtisivätkin. Tosin jos lausunto osallistumisesta tulee pian, niin oon valmis unohtamaan tämän ja jättämään shokin piikkiin ja jatkan hienon viisukevään fiilistelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä tuntuu, että täällä joillain kommentoijilla puuttuu elämänkokemusta. On ihan normaalia, että joskus ihminen vaan ajautuu vähitellen tilanteeseen, johon ei alunperin halunnut. Kun asiat tapahtuvat vähän kerrallaan, niin siinä tulee mentyä vain virran mukana, kunnes yhtäkkiä saattaa löytää itsensä hankalasta tilanteesta. Itsellä ainakin on kokemusta tällaisesta, ja siksi ymmärrän täysin, miltä Henristä mahdollisesti tuntuu nyt. Näin voi käydä ihan kenelle tahansa meistä, vaikka kuinka pitäisi itseään muita fiksumpana. Toisaalta nyt näyttää ennemmin siltä, että Henri kyllä oli ihan valmis menemään viisuihin asti, mutta se painostuksen määrä, mitä on tullut, menee ehkä yli, eikä siihen voinut varautua.
Mistä päätteler että Henri muka olisi ihan valmi
Teemuhan sen lausunnon antoi.
Kaikissa haastatteluissa heti finaalin jälkeen oli Henri ihan lähdössä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nuo ei lähde niin alan fanittamaan kybällä vaikka Norjaa. Vaikka niiden biisi ei olekaan mikään iloittelu. Vai ovatko hekin jotain palestiinamielisiä? Itse asiassa joku asiasta tietävä vainukoira voisi laittaa listaa, minkä maiden edustajat kuuluvat hihhuliporukoihin, niin välttyy sitten suuremmilta harmituksilta jatkossa 😄
Mä fanitan joka vuosi joka tapauksessa myös muiden maiden edustajia, sellaisia joista tykkään. Tänä vuonna ainakin Slovenia on sellainen, jota äänestän.
Sama juttu. Mulle tämän vuoden selkeä viisuykkönen on tällä hetkellä Ukraina.
Yhyy viisukansa itkee, kun umk-voittajalla on selkärankaa ja empatiakykyä. Kyse ei ole nyt teistä vaan ihmisoikeuksien puolustamisesta ja vähintään siitä, että osallistuminen osoittaa räikeää länsimaista kaksinaismoralismia, että yksi maa saa kiillottaa sädekeheensä.
Teidän mielestä na771 saksakin olis saanu osallistua, kun eihän viisuihin kuulu politiikka. Miten te nukutte yönne
Vierailija kirjoitti:
Teidän mielestä na771 saksakin olis saanu osallistua, kun eihän viisuihin kuulu politiikka. Miten te nukutte yönne
Ja mikä merkitys w95 poisjättäytymisellä on mihinkään? Loppuuko sota vai mitä ajattelit saavuttaa. Olet varmaan joku elikapinalainen, joka luulee että ilmastonmuutos loppuu tiellä istumalla ja sossun tukia nostamalla.
-ympäristötekniikan DI
Vierailija kirjoitti:
No joo, itse asiassa. Nakkisaksalta olisi voinut tulla aika kovaakin kamaa, tosin mä en ole hirveä pre-1950 -luvun musan ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ehkä sitten vähän kylmempi tässä, mutta mun mielestä loputtomasti ei voi ymmärtää ja paapoa. Painostus on tosi ikävää ja inhottavaa ja tunnen paljon tässä sympatiaa edustajiamme kohtaan. Mutta se on loppupeleissä pienen porukan juttu ja edustajat saivat selvän Suomen kansan tuen. Ja ei Euroviisuihin edustajaksi ihan oikeasti päädy vahingossa.
Kyllähän se, että edes harkitsevat pois jääntiä, on todella epäkunnioittavaa heitä äänestäneistä kohtaan. Eivät arvosta yleisöään.
Aluksi harmistuin windows95manin ja Henrin puolesta, kun joutuivat painostuksen kohteeksi. Nyt olen alkanut kääntyä sille linjalle, että toivottavasti eivät lähde ja saadaan joku toinen edustaja Suomelle, jonka kanssa ei tarvisi pelätä ja hävetä typeriä tietämättömiä hamasmielisiä kommentteja tai mielenilmaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Yhyy viisukansa itkee, kun umk-voittajalla on selkärankaa ja empatiakykyä. Kyse ei ole nyt teistä vaan ihmisoikeuksien puolustamisesta ja vähintään siitä, että osallistuminen osoittaa räikeää länsimaista kaksinaismoralismia, että yksi maa saa kiillottaa sädekeheensä.
Yhyy vaan itselles. Mikset nillitä niille ketkä oikeasti voisivat asialle jotain? Kuten Ruotsin yleisradiolle? Se jos sanoisi ettei järjestä koko skabaa niin jotain vois tapahtuakin. Vastaus: olet kiusaaja joka ei käy isompansa kimppuun.
Teemuhan sen lausunnon antoi.