Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
13001/20622 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on Ylen verkkosivuilla pohdittu viisuedustustilannetta:

https://yle.fi/a/74-20074858?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…

Henri vaikuttaa olevan se isoin jarru tässä, ei Teemu, vaikka onkin väsymystä valitellut. Artikkelissa puhuttiin lähinnä Teemusta.

Vierailija
13002/20622 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksan viiksiniekka saattaa tulla kysymykseen, mutta kun ajattelee sitä Katze esitystä niin voi sentään.

Täällä Saksassa asuvana en oikein uskon Saksan mahdollisuuksiin. Ei täällä koskaan huonoa puhuta ei edes silloin kun on zero points. Aina riittää uskoa omaan biisiin.

No Rules on kiinnostava ja kannustan asiaa.

Äänestä Oh Boyta, sillä on mahiksia vaikka mihin. Kaikki odottaa sen livevetoa, jos se ois Ruotsista niin se ois jo ennakkosuosikki. 

Eri kommentoija kysyy, että voiko Saksan biisejä äänestää Suomesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13003/20622 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taitaa olla yhden miehen sota ja kamppailu muuttaa maailman tilannetta.

Ei siihen riitä yhden ihmisen ideologia, mutta riittää tuhoamaan lähialueen.

Vierailija
13004/20622 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Sara valitaan, nousee esille uusi ongelma: laulun nimi. Sehän pitäisi muuttaa, koska "shit" sanaa ei saa laulaa millään kielellä Malmön finaalissa.

Paskana ei tarkoita paskaa. Paska on se juuri, mutta paskana tarkoittaa palasina tai rikki oloa. Kukaan joka sanoo että oon paskana, ei tarkoita että on kirjaimellisesti kakassa. Kieli muuttuu käytössä. Ei se hienoa kieltä ole muttei myöskään kirosanaksi luettavissa. 

Ihan samanlainen kiroillen lausuttu ilmaus kuin vaikka vituiksi meni. Eihän silläkään tarkoiteta naisten sukupuolielintä vaan halutaan kirosanaa käyttäen ilmaista, että joku ei onnistunut tai mennyt suunnitellusti. Kyse on siis silloinkin kirosanasta toisin kuin vaikka sanottaessa että pieleen meni.

Vierailija
13005/20622 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkäsin Miklun ja nublun biisistä (vaikka No Rules oli alun alkaen mun suosikki, mut Vox populi oli toisena) ja livepätkät vaikutti ensin hyvältä. Mutta esitys lässähti vähän siihen, että olivat liian kauan niiden korokkeiden takana. Se sopi alkuun, mutta tulivat liian myöhään sieltä pois. 

Miklu ei ollut kovin rennon näköinen. Oli niille ihme liikkeitäkin laitettu, joten en ihmettele jos ei ollut kotoisa olo. Käsien heiluttelua ja sit se rinkileikki vielä lopuksi siinä korokkeella 😀 Harmi koska biisi tosi hyvä.

Vierailija
13006/20622 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että tämmöstä ikävää Siipolan suunnalta, kuka siis siellä nyt tykkäili..?

https://www.is.fi/viihde/art-2000010231247.html

Tää on aika yleistä, että sivujen ylläpitäjät peukuttaa kaikki hypekommentit sen enempää katsomatta, ja jotkut myös kaikki kehumiset vaikka siinä kommentissa ois myös jonkun toisen lyttäämistä 

Ainakin mualimalla näitä silloin tällöin käy että jonkun admin tai moderaattori lähtee laukalle ja joko kommentoi itse liikaa tai fanittaa sivuston kohdetta liikaa toisten kustannuksella ja sit artistin pitää itse suitsia 

Sara itse on ollut johdonmukainen Windowsin tukija ja hyvä häviäjä, niin luulen että tuo on joku sukulainen joka ei välttämättä ajatellut tarpeeksi 

Vierailija
13007/20622 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että tämmöstä ikävää Siipolan suunnalta, kuka siis siellä nyt tykkäili..?

Ei valitettavasti yllättänyt.

Muistan kun viime vuonnakin TB:n äänekäs faniryhmä buuasi finaalissa Robinille, Benjaminille, jne. T. yleisössä ollut

Vierailija
13008/20622 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullu jo ahdistusassosiaatio noista uutislinkeistä. Hui, en uskalla lukea niitä!

Vierailija
13009/20622 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Winmanien kiusaajat. Sara Siipolan somessa

(Viisukuppilassa)

Vierailija
13010/20622 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan Henriä auttaa lähtemään se, että hänellekin annettaisin jokin artistinimi ja hahmo? Kuten Win95Manilla jo on. Ymmärrän, että voi olla vaikeaa esiintyä omalla nimellä, kyseenalaisessa stailauksessa ja koreografiassa. En itsekään tykkää olla esillä omana itsenäni (olen näyttelijä). Siksi jännitystä aina helpottaa, kun voin esiintyä roolihahmona. Silloin sitä jotenkin vapautuu, rohkaistuu ja lavalla on helpompi olla ja heittäytyä. Henrillekin voisi sopia se, että hänellä olisi roolihahmo "turvanaan". Hahmona ei tarvitsisi myöskään miettiä omia vakaumuksiaan, ei tarvisi kokea tarvetta ilmaista henkilökohtaisia mielipiteitä kynsikoristein jne. 

Mutta millainen hahmonimi Henrille sopisi? Millainen aisapari hän on Win95Manille? Jokin ysäriin liittyvä. 

Vainu?

Vierailija
13011/20622 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Sara valitaan, nousee esille uusi ongelma: laulun nimi. Sehän pitäisi muuttaa, koska "shit" sanaa ei saa laulaa millään kielellä Malmön finaalissa.

Paskana ei tarkoita paskaa. Paska on se juuri, mutta paskana tarkoittaa palasina tai rikki oloa. Kukaan joka sanoo että oon paskana, ei tarkoita että on kirjaimellisesti kakassa. Kieli muuttuu käytössä. Ei se hienoa kieltä ole muttei myöskään kirosanaksi luettavissa. 

Ihan samanlainen kiroillen lausuttu ilmaus kuin vaikka vituiksi meni. Eihän silläkään tarkoiteta naisten sukupuolielintä vaan halutaan kirosanaa käyttäen ilmaista, että joku ei onnistunut tai mennyt suunnitellusti. Kyse on siis silloinkin kirosanasta toisin kuin vaikka sanottaessa että pieleen meni.

Joo mutta noi kirosanat on ihan eri sfääreistä. Paska on jo valmiiksi lievin mahdollinen ja paskana vielä lievempi. 

Vierailija
13012/20622 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan Henriä auttaa lähtemään se, että hänellekin annettaisin jokin artistinimi ja hahmo? Kuten Win95Manilla jo on. Ymmärrän, että voi olla vaikeaa esiintyä omalla nimellä, kyseenalaisessa stailauksessa ja koreografiassa. En itsekään tykkää olla esillä omana itsenäni (olen näyttelijä). Siksi jännitystä aina helpottaa, kun voin esiintyä roolihahmona. Silloin sitä jotenkin vapautuu, rohkaistuu ja lavalla on helpompi olla ja heittäytyä. Henrillekin voisi sopia se, että hänellä olisi roolihahmo "turvanaan". Hahmona ei tarvitsisi myöskään miettiä omia vakaumuksiaan, ei tarvisi kokea tarvetta ilmaista henkilökohtaisia mielipiteitä kynsikoristein jne. 

Mutta millainen hahmonimi Henrille sopisi? Millainen aisapari hän on Win95Manille? Jokin ysäriin liittyvä. 

Eagle. Sopisi esitykseen.

Vierailija
13013/20622 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on päivänselvää, että No Rules! menee heittämällä finaaliin, jos edustavat Suomea. Etenkin kun enää ei ole jury-ääniä semeissä jarruna.

Vierailija
13014/20622 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksan viiksiniekka saattaa tulla kysymykseen, mutta kun ajattelee sitä Katze esitystä niin voi sentään.

Täällä Saksassa asuvana en oikein uskon Saksan mahdollisuuksiin. Ei täällä koskaan huonoa puhuta ei edes silloin kun on zero points. Aina riittää uskoa omaan biisiin.

No Rules on kiinnostava ja kannustan asiaa.

Äänestä Oh Boyta, sillä on mahiksia vaikka mihin. Kaikki odottaa sen livevetoa, jos se ois Ruotsista niin se ois jo ennakkosuosikki. 

Eri kommentoija kysyy, että voiko Saksan biisejä äänestää Suomesta?

Yleensä oon asioista kartalla mutta nyt en äkkiseltään saa selvää voiko, todennäköisesti ei. täällä joku sanoi asuvansa saksassa niin siksi kehotin oh boyta äänestämään, koska sillä ainoana potentiaalia ja yllättävän paljon. 

Vierailija
13015/20622 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siipola on niin tekopyhä tapaus. Ärsyttävää hänen "herkistymisensä", se on niin teennäistä. Joo, hän on nyt kiitollinen kaikesta, mut se tapa millä hän ilmaisee kiitollisuuteensa niin aina naamaansa vääntää, suutansa aukoo, haukkoo henkeään ja melkein muka rupee itkemään...

Mikäs se tämän päivän Siipola-kohu oli? Sara oli vähän tykkäillyt Windows95mania haukkuvista viesteistä ja syytti siitä Face-sivuaan hallinnoivaa ihmistä. Uskoo kuka tahtoo, mutta itse se Siipola nettikiusasi ja jäi housut nilkoissa kiinni.

Vierailija
13016/20622 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaiset adminit pitää kyllä tarkistaa vaikka ois karaokeartisti, siitä tulee heti mainehaittaa jos heidän tekemisistään tulee sanomista. Yleensä se on just joku tuttu joka ylläpitää sivustoa ja sit ne on häviöstä ärsyyntyneitä ja purkaa somessa. Sen takia pitäis palkata joku neutraali kun vähääkään tunnettuutta tulee. 

Vierailija
13017/20622 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Clippy tietysti, johan asukin on jo olemassa 

Vierailija
13018/20622 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wingman sopisi Henrin roolihahmonimeksi =) Wingman tarkoittaa aisaparia, nimessä on mukana Win eli viittaus Windowsiin ja wing viittaa siipiin eli tähän kotkamaiseen hahmoon, joka munii Windows95Manin ja kiljahtelee kotkan lailla laulun taustalla Ja asussa tietty nuo farkkusiivet. Ja lyriikkaankin sopii kuin nenä päähän: "...wind beneath my wings, It's how I learn to fly..."

Vierailija
13019/20622 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siipola on niin tekopyhä tapaus. Ärsyttävää hänen "herkistymisensä", se on niin teennäistä. Joo, hän on nyt kiitollinen kaikesta, mut se tapa millä hän ilmaisee kiitollisuuteensa niin aina naamaansa vääntää, suutansa aukoo, haukkoo henkeään ja melkein muka rupee itkemään...

Mikäs se tämän päivän Siipola-kohu oli? Sara oli vähän tykkäillyt Windows95mania haukkuvista viesteistä ja syytti siitä Face-sivuaan hallinnoivaa ihmistä. Uskoo kuka tahtoo, mutta itse se Siipola nettikiusasi ja jäi housut nilkoissa kiinni.

Sara on kylläkin itsehallinnoimassaan somessa osoittanut 100 % tukensa W95manille, joten turhaa yrittää nyt viskoa lokaa Saran niskaan tuon kohun takia. Sara on ottanut tänään ig-tarinassaan kantaa asiaan, irtisanoutunut siitä, tuominnut kaikenlaisen somekiusaamisen ja tukenut edelleenkin W95mania.

Vierailija
13020/20622 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eh, jos se ois ollu nyrpeä häviön jälkeen niin epäilisin, mutta virallisia face-sivuja harvoin ylläpitää itse artisti. En usko että se hehkuttais voittajaa kaikilla muilla tavoin ja sit facessa haukkuisi, ei kävis järkeen kub on ollu positiivinen tähän asti. todennäköisempää on että se on joku serkku tai muuten tuttu jota saa nyt hävetä. 

Ketju on lukittu.