UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika samanlaista kuin tyylinsä on ollu ennenkin, hyvin tuotettua poppia. Pikkupätkistä ei kannata huolestua eikä hypettää, biisi voi olla ihan erilainen
Minä olen siitä erikoinen, että minulle riittää se yksi hyvä kohta. Tuossa Ollyn biisissä se on klipin loppuosuus ja Ukrainan kappaleessa Jerryn uu-u-u-uu-huudot. Räpistä en tykkää yhtään, mutta tuon uu'uilu riittää tekemään siitä tähänastisen suosikkini. Italian Annalisan biisi on melko rasittava renkutus, mutta sekin olisi omassa top 5:ssä koska sinceramente-kohdat on vangitsevia. Etenkin kun Annalisa lopussa lopussa oikein anoo, että sinä, nyt oikeasti.
Sinceramente post chorus on tosiaan biisin parasta antia, oikeestaan kaikki muut paitsi se quando-toisto, vaikka se on tarkoituksella tehty semi ärsyttäväksi varmaan. Angelina Mango saattaa olla kova vastapeluri, on vissiin näyttökerroissa ja striimeissä Annalisan edellä? Aika mielenkiintoinen kipale ja sanat siinä.
Mahmood veti eilen vielä paremmin. Ja mikä asu. Ei taida voittaa (mikä on siis ihan hyvä asia vaihtelun vuoksi) mutta kiitän silti sitä bängerin tuottamisesta meidän iloksemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika samanlaista kuin tyylinsä on ollu ennenkin, hyvin tuotettua poppia. Pikkupätkistä ei kannata huolestua eikä hypettää, biisi voi olla ihan erilainen
Minä olen siitä erikoinen, että minulle riittää se yksi hyvä kohta. Tuossa Ollyn biisissä se on klipin loppuosuus ja Ukrainan kappaleessa Jerryn uu-u-u-uu-huudot. Räpistä en tykkää yhtään, mutta tuon uu'uilu riittää tekemään siitä tähänastisen suosikkini. Italian Annalisan biisi on melko rasittava renkutus, mutta sekin olisi omassa top 5:ssä koska sinceramente-kohdat on vangitsevia. Etenkin kun Annalisa lopussa lopussa oikein anoo, että sinä, nyt oikeasti.
Joo voittoviisuun kuuluu se, että joku "hook" on! Joskus ne kutittaa aivoja just mukavasti. Ukrainalla tehokkain tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mahtaa tarkoittaa Umk-bingossa kahdeksas Umk-biisi? 🤪
Jos se Jannica B tai joku toinen pudotetuista tulisi esiintymään. Tosin siinä täyttyisi myös "yllätysesiintyjä"- ruutu.
Mä niin toivon, että yllätysesiintyjä ei olis Bess. Edelleen jaksan toivoa, että joku ulkolainen viisuartisti saataisin meillekin esiintymään. Eikö Nokia areenakin olisi jo ihan kelvollinen paikka sellaiselle. Norjan banaanisudet kelpais tai edes Stig Rästa Virosta.
Onpas mukavan kirpsakka talvikeli osunut ulkomaalaisille viisuvierailijoille tähän viikonloppuun, saavat elämyksiä ainakin
Mun kissa tykkää paskaa kappaleesta. Ehkä se on paras?
Vierailija kirjoitti:
Näytin ulkomaiselle kaverille monta tämän vuoden livekarsintavoittajaa, ja vain Ukrainasta sanoi, että hieno biisi, hyvä valoshow, myös biisi oli kiinnostava (on ääniteknikko ja "valomies", myös itse tekee tietyntyylistä musaa). Suomen biiseistä ei ole yhdestäkään syttynyt, mutta vasta tämän vuoden alussa löysi Loreenin "Tattoon". Sanoin kyllä, että kohta meillä on välit poikki, inhoan tuota biisiä, mutta toisaalta viime vuonna hehkutin euroviisuissa "Blind and Glitteriä", jota hän ei koskaan olisi jatkoon halunnutkaan (eikä seuraa euroviisuja tuo kaveri muutenkaan, meni hänellä myös koko Loreen, LOTL tai Käärijä viime vuonna ohi, enkä itse häntä näillä myöskään häiritse enempää, muu musiikki on keskenämme syynissä. Välillä aina yritän herätellä häntä euroviisufaniksi tietyilla ehdokkailla vuoden alussa kuten nytkin, mutta ei hän oikein ole koskaan ottanut osumaa, ja tuo Loreenista jälkikäteen pitäminen oli viimeinen niitti yrit
No mutta kannattaako Euroviisuja edes järjestää, jos av-mamman _ulkomaalainen_ ei-viisufanikaveri on kertonut, kuka voittaa. Kiitos, nähdään ensi vuonna. Silloin mun miehen irlantilainen pelikaveri julkistaa euroviisuvoittajan tammikuun 2025 aikana. Päästään jännityksestä siis jo ennenkuin suurinta osaa kappaleista on siis julkistettu.
Seuraavalla vuosikymmenellä voittajat valitsee kissat, sitä seuraavana vuonna av-mammojen 5-8-vuotiaat lapset ja sen jälkeen tekoäly ajasta ikuisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuo viro mua mietityttää. ehdotonta yleisöäänien voittopotentiaalia, mutta entäs jury. on siinä laulua ja perinnesoitinta ja musiikillista ansiota, mutta toisaalta sanat on huumeista ja koomiset ja esitys myös. ennen jurya tuo saattais voittaakin.
tän hetken vaihtoehdoista siis uskon, että viro voittaa yleisöäänet. korvamato ja dynaaminen esitys.
Eihän Viro ole edes valinnut edustaansa vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Whaaaat??? Onko joku ylläri vielä mukana? Saako niin tehdä??
Jossain vaiheessa UMK:n somessa vihjattiin, että mukana on pakkaa sekoittava esitys. Kahdeksas UMK-biisi sopisi täydellisesti tähän vihjaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Onpas mukavan kirpsakka talvikeli osunut ulkomaalaisille viisuvierailijoille tähän viikonloppuun, saavat elämyksiä ainakin
Jep. Hyvä ettei ollu plussakelin loskaa. Nätimpikin näin.
Presidentivaali on vienyt kiinnostuksen umk:ta kohtaan aika perusteellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku, mitä asioita ei saa viedä Nokia Areenan turvatarkastuksesta? Sivuilla sanotaan jotenkin ylimalkaisesti matkalaukuista ja sateenvarjoista, ja tapahtumainfossa oli kannustuslippujen varsimateriaaleista.
Viime kesänä olin stadionkonsertissa ja oli tarkkaan kerrottu kielletyt ja sallitut jutut, mm. yksi pillimehu sai olla :). On kuitenkin koko päivän retki itselle ja ottaisin täpötäyteen junaan mielelläni termosmukin yms.
Voithan jättää asemalle lukittuun kaappiin osan tavaroista ja napata mukaan junaan mennessäsi? Ei tarvitse turhia kanniskella mukana.
Voisin (jos niit on vapaana, omakin juna on melkein täynnä jo vaikka Helsingistä tulee kymmeniä junia). Mutta kun en tiedä, mikä on kiellettyä ja mikä ei. Onhan siellä tietty narikka, jos jotain ei saisi viedä omalle paikalle mutta rakennukseen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain vaiheessa UMK:n somessa vihjattiin, että mukana on pakkaa sekoittava esitys. Kahdeksas UMK-biisi sopisi täydellisesti tähän vihjaukseen.
Siinä bingossahan oli myös se "Bad boy mainittu", ei kai se se voi olla... haki kuitenkin UMK:hon. Varmaan trollailevat vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä bingossahan oli myös se "Bad boy mainittu", ei kai se se voi olla... haki kuitenkin UMK:hon. Varmaan trollailevat vain.
"Vuodot" ja somevihjailut ovat Umk harrastamaa toimintaa, joka pidemmän päälle ja pitkään jatkuneena lähinnä kyllästyttää. Tarkoitus on tietysti synnyttää keskustelua ja pöhinää umk:n ympärillä, mutta ainakin tänä vuonna kohut ja keskustelut ovat lopahtaneet yhtä nopeasti kuin alkoivatkin.
Vierailija kirjoitti:
CK ei varmana tee BC:tä. CK:n etu meni jo siinä, kun esiintyivät jo aikaisempana vuonna Umk:ssa. Siipola se vaikuttaa olevan suurimman osan suosikki, mutta epäilen hänen menestystään sitten Euroviisuissa.
Biisissä vois hitusen olla potentiaalia mutta narisevaa lauluääntä en voi sietää. Ei myöskään mitään tietoa millainen on esiintymään livenä ku ei youtubesta pahemmin löydy livesuorituksia. Sekin ratkaisee paljon..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
CK ei varmana tee BC:tä. CK:n etu meni jo siinä, kun esiintyivät jo aikaisempana vuonna Umk:ssa. Siipola se vaikuttaa olevan suurimman osan suosikki, mutta epäilen hänen menestystään sitten Euroviisuissa.
Biisissä vois hitusen olla potentiaalia mutta narisevaa lauluääntä en voi sietää. Ei myöskään mitään tietoa millainen on esiintymään livenä ku ei youtubesta pahemmin löydy livesuorituksia. Sekin ratkaisee paljon..
Tuo live-esitysten puuttuminen on vähän outoa, kun fanien mielestä hän on kuitenkin esiintynyt paljon. Kukaan ei ole kai innostunut kuvaamaan ja laittamaan videoita nettiin?
Muutenkaan en ole nähnyt linkkejä tämän vuoden biisien live-esityksiin, onko niitä ollut? Viime vuonna Käärijällä oli keikkoja ja PB:llä jokin oma tapahtuma kotiseuduillaan jne. Silloin finaali oli vasta kuun lopullla, mutta onhan tässä nyt jo aikaa kulunut jonkin verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se täysin mahdollista, että Brother Apollo käy esittämässä Bad boyn yllätysväliaikanumerona, mutta Bad boy voi viitata muuhunkin, esim Benkun Hoida mut -esitykseen tai Käärijän ja Erikan Ruoska- esitykseen.
Muistaakseni Katri Norrlin puhui jossakin klipissä, että finaalissa on pakkaa sekoittava esitys, ja jo silloin ajattelin, että tulee ilmeisesti kahdeksas yllätyskilpailija mukaan. Nyt kun bingoon oli laitettu tuo 8 UMK-biisi, niin en pysty päästämään irti ajatuksesta, että juuri näinhän se on.
Käärijä oli viime vuonna UMK:lle taivaan lahja. Tänä vuonna on alkanut tuntua siltä, ettei koko kilpailua edes järjestetä! Iltapäivälehtien viihdeosastoilla keskitytään tänäänkin julkkisten sairauksiin ja kuolemantapauksiin + ikivanhojen tapahtumien muisteluun xD