Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
7081/20622 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjan naisella ei oikein laulu lähtenyt. 

Vierailija
7082/20622 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin pidin Ukrainan kappaleista enemmän esim. siitä Dreamerista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7083/20622 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisuja juontaa jo kolmatta kertaa Petra Mede. Tällä kertaa hänen parinaan on näyttelijä Malin Åkerman. Palataan siis kahteen juontajaan, ja onkohan eka kerta, että se on naisduo.

Vierailija
7084/20622 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alyona Alyona ja Jerry Heil olivat ukrainalaisen yleisön ylivoimainen suosikki. He saivat yleisöäänistä yli 60 %.

Vierailija
7085/20622 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisukuppilasta lainattua.

Paljastuksia esityksistä artistien omin sanoin:

Cyan Kicks:

"Intiimi. Vauhdikas. Vintage. Makee."

Windows95Man:

"Farkkuinen. Eepoksellinen. Ja ehkä hieman kansallisromanttinen. Visit Finland."

Sexmane:

"Se on vaikee mut sit kun me saadaan palaset loksastaan, niin se on näyttävä ja energinen. Ja mä oon siinä yksin."

Sini Sabotage:

"Mä sanoisin et se on semmonen EXTRAVAGANZA. Musikaali. Päivän askareita siinä tehdään."

Jesse Markin:

"Hauska tietyllä tapaa et ei välttämättä nyt niinku vitisikäs mutta hauska meininki. Intiimiä esitystä me yritetään myös saada. Minimalistinen mutta niin kuin paljon tanssii."

Sara Siipola:

"Pelkistettyä mutta suurta. Annetaan sille biisin sanomalle tilaa."

Mikael Gabriel:

"Se tulee olee väittely. Energinen ja hyvä show."

Vierailija
7086/20622 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisukuppilasta lainattua.

Paljastuksia esityksistä artistien omin sanoin:

Cyan Kicks:

"Intiimi. Vauhdikas. Vintage. Makee."

Windows95Man:

"Farkkuinen. Eepoksellinen. Ja ehkä hieman kansallisromanttinen. Visit Finland."

Sexmane:

"Se on vaikee mut sit kun me saadaan palaset loksastaan, niin se on näyttävä ja energinen. Ja mä oon siinä yksin."

Sini Sabotage:

"Mä sanoisin et se on semmonen EXTRAVAGANZA. Musikaali. Päivän askareita siinä tehdään."

Jesse Markin:

"Hauska tietyllä tapaa et ei välttämättä nyt niinku vitisikäs mutta hauska meininki. Intiimiä esitystä me yritetään myös saada. Minimalistinen mutta niin kuin paljon tanssii."

Sara Siipola:

"Pelkistettyä mutta suurta. Annetaan sille biisin sanomalle tilaa."

<

Annetaan biisin sanomalle tilaa? Eli ei mitään showta booooriing.

Vierailija
7087/20622 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, jos Saralla tilaa!!! Ei mitään tanssijoita sitten varmaankaan siellä pyöriskelemässä.  

Vierailija
7088/20622 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, jos Saralla tilaa!!! Ei mitään tanssijoita sitten varmaankaan siellä pyöriskelemässä.  

Ei ole tanssijoita. Sen hän on jo sanonut.

Vierailija
7089/20622 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna aloittavat harjoitukset Nokia-areenalla.

Vierailija
7090/20622 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi aiemmin, että Norja on sellainen joko/tai-tapaus. Olen samaa mieltä ja lisään, että jos Norja ylipäätään pääsee jatkoon semistään, niin kallistun hyvän sijoituksen puolelle.

Suomalaiset ei voi äänestää, koska ollaan eri semissä. Samoin Ruotsi. Ketkä sitä äänestäisi, kun kakkossemi painottuu Etelä-Eurooppaan eikä tuollainen uppoa yleensä heihin.

Vierailija
7091/20622 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei UMK:ssa esiinny viisulegendoja? Rybak ja Ruslana on kiertäneet monet kisat. Tänne olis voinu ottaa vaikka Verka laulamaan Helan går swedish lullabya. Se oli mahtava!

Vierailija
7092/20622 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sanoi aiemmin, että Norja on sellainen joko/tai-tapaus. Olen samaa mieltä ja lisään, että jos Norja ylipäätään pääsee jatkoon semistään, niin kallistun hyvän sijoituksen puolelle.

Suomalaiset ei voi äänestää, koska ollaan eri semissä. Samoin Ruotsi. Ketkä sitä äänestäisi, kun kakkossemi painottuu Etelä-Eurooppaan eikä tuollainen uppoa yleensä heihin.

Virosta ja Tanskasta luulisi tulevan ääniä. Myöskin Tšekistä ja Hollannista.

Vierailija
7093/20622 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanskalaisilla on varsin erilainen maku musiikissa. Eihän sieltä tullut juryääniä yhtään Gåtelle. Hollannistakin 0 pistettä. Toki yleisöäänet on asia erikseen.

Vierailija
7094/20622 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä mulle tulee Cyan Kicksin musavideosta ja vintagesta mieleen Sin City.

Vierailija
7095/20622 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanskalaisilla on varsin erilainen maku musiikissa. Eihän sieltä tullut juryääniä yhtään Gåtelle. Hollannistakin 0 pistettä. Toki yleisöäänet on asia erikseen.

Joo, juryäänet ovat tosiaankin asia erikseen kuin yleisöäänet, mutta itsekin olen sitä mieltä, että Ulveham on sellainen kappale, jota ymmärretään sitä vähemmän mitä etelämmäksi mennään. Suomen, Islannin ja Ruotsin äänestäminen eri semissä on Norjalle huono juttu, mutta silti uskon, että se menee tuosta ennakkoon huonommasta semistä jatkoon.

Vierailija
7096/20622 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi iso yllätys, mikäli norja ei menisi jatkoon. Kestomenestyjä sekä heikompi semi, melkein varmasti jatkossa. 

Vierailija
7097/20622 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan Espanjan Zorra (=h..ra) pitää tämän biisin nimensä ?  

Aattelin vaan kun täällä on meuhkattu  saako Sara pitää Paskansa.  Blind Chanel ei saanut näyttää keskisormeaan.

ESC:hän sen päättää mutta mielenkiintoista tulee olemaan. 

Vierailija
7098/20622 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi iso yllätys, mikäli norja ei menisi jatkoon. Kestomenestyjä sekä heikompi semi, melkein varmasti jatkossa. 

Kestomenestyjä Norjako? Norja on voittanut kai 3 kertaa mutta jäänyt paljon useammin viimeiseksi ja joskus jopa kokonaan ilman pisteitä.

Vierailija
7099/20622 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestomenestyjä Norjako? Norja on voittanut kai 3 kertaa mutta jäänyt paljon useammin viimeiseksi ja joskus jopa kokonaan ilman pisteitä.

Historian saatossa on tullut sekä menestystä että floppeja, mutta kaikkiaan Norja on ollut vahva viisumaa, jolla on nytkin takanaan kuuden finaalin putki ja useita top 10 sijoituksia tältä ajalta. Yllätys olisi, jos tippuisivat nyt finaalista, mutta tietynlainen riski Ulveham toki on. 

Vierailija
7100/20622 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa instgramin kommentit. Aiemmin oli vakiona nää slay/queen/!!winner alert!!

Tänä vuonna näkyy koko ajan että ATE. SHE ATE. SHE IS SO ATE (??)

Minä sitten ihan mummona kirjoittelen "great song" ja "best choice" :D

Ketju on lukittu.