UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Mäkin pidin Ukrainan kappaleista enemmän esim. siitä Dreamerista.
Viisuja juontaa jo kolmatta kertaa Petra Mede. Tällä kertaa hänen parinaan on näyttelijä Malin Åkerman. Palataan siis kahteen juontajaan, ja onkohan eka kerta, että se on naisduo.
Alyona Alyona ja Jerry Heil olivat ukrainalaisen yleisön ylivoimainen suosikki. He saivat yleisöäänistä yli 60 %.
Viisukuppilasta lainattua.
Paljastuksia esityksistä artistien omin sanoin:
Cyan Kicks:
"Intiimi. Vauhdikas. Vintage. Makee."
Windows95Man:
"Farkkuinen. Eepoksellinen. Ja ehkä hieman kansallisromanttinen. Visit Finland."
Sexmane:
"Se on vaikee mut sit kun me saadaan palaset loksastaan, niin se on näyttävä ja energinen. Ja mä oon siinä yksin."
Sini Sabotage:
"Mä sanoisin et se on semmonen EXTRAVAGANZA. Musikaali. Päivän askareita siinä tehdään."
Jesse Markin:
"Hauska tietyllä tapaa et ei välttämättä nyt niinku vitisikäs mutta hauska meininki. Intiimiä esitystä me yritetään myös saada. Minimalistinen mutta niin kuin paljon tanssii."
Sara Siipola:
"Pelkistettyä mutta suurta. Annetaan sille biisin sanomalle tilaa."
Mikael Gabriel:
"Se tulee olee väittely. Energinen ja hyvä show."
Vierailija kirjoitti:
Viisukuppilasta lainattua.
Paljastuksia esityksistä artistien omin sanoin:
Cyan Kicks:
"Intiimi. Vauhdikas. Vintage. Makee."
Windows95Man:
"Farkkuinen. Eepoksellinen. Ja ehkä hieman kansallisromanttinen. Visit Finland."
Sexmane:
"Se on vaikee mut sit kun me saadaan palaset loksastaan, niin se on näyttävä ja energinen. Ja mä oon siinä yksin."
Sini Sabotage:
"Mä sanoisin et se on semmonen EXTRAVAGANZA. Musikaali. Päivän askareita siinä tehdään."
Jesse Markin:
"Hauska tietyllä tapaa et ei välttämättä nyt niinku vitisikäs mutta hauska meininki. Intiimiä esitystä me yritetään myös saada. Minimalistinen mutta niin kuin paljon tanssii."
Sara Siipola:
"Pelkistettyä mutta suurta. Annetaan sille biisin sanomalle tilaa."
<
Annetaan biisin sanomalle tilaa? Eli ei mitään showta booooriing.
Ihanaa, jos Saralla tilaa!!! Ei mitään tanssijoita sitten varmaankaan siellä pyöriskelemässä.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, jos Saralla tilaa!!! Ei mitään tanssijoita sitten varmaankaan siellä pyöriskelemässä.
Ei ole tanssijoita. Sen hän on jo sanonut.
Huomenna aloittavat harjoitukset Nokia-areenalla.
Joku sanoi aiemmin, että Norja on sellainen joko/tai-tapaus. Olen samaa mieltä ja lisään, että jos Norja ylipäätään pääsee jatkoon semistään, niin kallistun hyvän sijoituksen puolelle.
Suomalaiset ei voi äänestää, koska ollaan eri semissä. Samoin Ruotsi. Ketkä sitä äänestäisi, kun kakkossemi painottuu Etelä-Eurooppaan eikä tuollainen uppoa yleensä heihin.
Miksei UMK:ssa esiinny viisulegendoja? Rybak ja Ruslana on kiertäneet monet kisat. Tänne olis voinu ottaa vaikka Verka laulamaan Helan går swedish lullabya. Se oli mahtava!
Vierailija kirjoitti:
Joku sanoi aiemmin, että Norja on sellainen joko/tai-tapaus. Olen samaa mieltä ja lisään, että jos Norja ylipäätään pääsee jatkoon semistään, niin kallistun hyvän sijoituksen puolelle.
Suomalaiset ei voi äänestää, koska ollaan eri semissä. Samoin Ruotsi. Ketkä sitä äänestäisi, kun kakkossemi painottuu Etelä-Eurooppaan eikä tuollainen uppoa yleensä heihin.
Virosta ja Tanskasta luulisi tulevan ääniä. Myöskin Tšekistä ja Hollannista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanskalaisilla on varsin erilainen maku musiikissa. Eihän sieltä tullut juryääniä yhtään Gåtelle. Hollannistakin 0 pistettä. Toki yleisöäänet on asia erikseen.
Jostain syystä mulle tulee Cyan Kicksin musavideosta ja vintagesta mieleen Sin City.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanskalaisilla on varsin erilainen maku musiikissa. Eihän sieltä tullut juryääniä yhtään Gåtelle. Hollannistakin 0 pistettä. Toki yleisöäänet on asia erikseen.
Joo, juryäänet ovat tosiaankin asia erikseen kuin yleisöäänet, mutta itsekin olen sitä mieltä, että Ulveham on sellainen kappale, jota ymmärretään sitä vähemmän mitä etelämmäksi mennään. Suomen, Islannin ja Ruotsin äänestäminen eri semissä on Norjalle huono juttu, mutta silti uskon, että se menee tuosta ennakkoon huonommasta semistä jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Olisi iso yllätys, mikäli norja ei menisi jatkoon. Kestomenestyjä sekä heikompi semi, melkein varmasti jatkossa.
Saakohan Espanjan Zorra (=h..ra) pitää tämän biisin nimensä ?
Aattelin vaan kun täällä on meuhkattu saako Sara pitää Paskansa. Blind Chanel ei saanut näyttää keskisormeaan.
ESC:hän sen päättää mutta mielenkiintoista tulee olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi iso yllätys, mikäli norja ei menisi jatkoon. Kestomenestyjä sekä heikompi semi, melkein varmasti jatkossa.
Kestomenestyjä Norjako? Norja on voittanut kai 3 kertaa mutta jäänyt paljon useammin viimeiseksi ja joskus jopa kokonaan ilman pisteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestomenestyjä Norjako? Norja on voittanut kai 3 kertaa mutta jäänyt paljon useammin viimeiseksi ja joskus jopa kokonaan ilman pisteitä.
Historian saatossa on tullut sekä menestystä että floppeja, mutta kaikkiaan Norja on ollut vahva viisumaa, jolla on nytkin takanaan kuuden finaalin putki ja useita top 10 sijoituksia tältä ajalta. Yllätys olisi, jos tippuisivat nyt finaalista, mutta tietynlainen riski Ulveham toki on.
Naurattaa instgramin kommentit. Aiemmin oli vakiona nää slay/queen/!!winner alert!!
Tänä vuonna näkyy koko ajan että ATE. SHE ATE. SHE IS SO ATE (??)
Minä sitten ihan mummona kirjoittelen "great song" ja "best choice" :D
Espanjan naisella ei oikein laulu lähtenyt.