UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin Melloja eilen katselin. Oli kyllä ihmeteltävä, että miksi meillä puhutaan huonosta tasosta?? Ei jaksanut edes katsoa tuloksia loppuun.
Pitäisikö ihan mitali antaa? Noloa kerjätä tykkäyksiä väsähtäneillä Ruotsi-kommenteilla.
Kuumaata ei tainnut moni arvata UMK-vierasesiintyjäksi? Itse mietin, että tulisiko Benjaminin kanssa taas Bess, kun ovat julkaisemassa yhteisbiisiä. Mutta hyvä tuo Kuumaa. Viime vuoden suosituimmat artistit ovat nyt sitten mukana tänä vuonnakin, tai oikeastaan melkein puolet viimekertaisista kisaajista.
Pitääkö Bessin esiintyä joka vuosi UMK:ssa? Tosin en ole varma pitääkö esiintymistieto paikkansa. Kuumaa hyvä, samoin Käärijän ja Erikan yhteisnumero on varmasti viihdyttävä. Benkusta en sano mitään.
Karmea tuo Espanjan esitys. Nainen ei osaa edes laulaa.
Norjan kappaleesta en myöskään pidä, mutta sen soisin menestyvän. On omassa lajissaan hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö Bessin esiintyä joka vuosi UMK:ssa? Tosin en ole varma pitääkö esiintymistieto paikkansa. Kuumaa hyvä, samoin Käärijän ja Erikan yhteisnumero on varmasti viihdyttävä. Benkusta en sano mitään.
Ei Bess siellä siis nyt esiinny. Itse vain itsekseni sellaista arvelin, kun viime viikolla julkaisivat pätkän yhteisbiisistä ja kun Benjamin on juontajana.
Mä tykkäsin Espanjan valinnasta, se suosikki-Pedro ei iskenyt ollenkaan (kuuntelin ehkä vain kerran tms.), mutta tämä on hauska. Vaikuttaa varmasti se, kun olen solistin kanssa samoja ikiä. Toivottavasti pystyy kohtuullisen laulusuoritukseen finaalissa ja tämänkaltaisessa sanomabiisissä se ei ole niin justiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Bess siellä siis nyt esiinny. Itse vain itsekseni sellaista arvelin, kun viime viikolla julkaisivat pätkän yhteisbiisistä ja kun Benjamin on juontajana.
Mä tykkäsin Espanjan valinnasta, se suosikki-Pedro ei iskenyt ollenkaan (kuuntelin ehkä vain kerran tms.), mutta tämä on hauska. Vaikuttaa varmasti se, kun olen solistin kanssa samoja ikiä. Toivottavasti pystyy kohtuullisen laulusuoritukseen finaalissa ja tämänkaltaisessa sanomabiisissä se ei ole niin justiinsa.
Ainahan laulusuorituksella on merkitystä oli biisi millainen tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Instagramissa joku kommentoi että Benjamin ja Bess. Toivon että oli vaan spekulaatiota.
Espanjan biisin sanoma ei monellekaan aukea, koska tekstityksiä ei käytetä. Olen myös sitä mieltä, että kovin ummehtunut sanoma. Kyllä nykyään nainen voi länsimaassa (ainakin kaupungissa) viettää ihan sellaista elämää kuin haluaa. Eikä saa mitään leimaa sen enempää kuin joku mieskään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ideaalitapauksessa laulu menisi täysin nappiin kyllä ja eihän se ole kiva jännittää esiintyjän puolesta. Itse toisinaan mielummin kuuntelen hauskaa biisiä vähän heikommmalla laulusuorituksella (esim. Käärijä, Nebulossa) kuin kovaa laulajaa itseäni vähemmän puhuttelevassa esitykessä (Blanca Paloma viime vuonna). Kunhan se laulu tosiaan menisi kohtuullisesti, kuten tuossa ylempänä toivoin. Makuasioita varmaan.
Tuo Nebulossa on yrittänyt viime vai toissa vuonna San Marinon edustajaksi eikä tainnut siellä päästä edes finaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Nebulossa on yrittänyt viime vai toissa vuonna San Marinon edustajaksi eikä tainnut siellä päästä edes finaaliin.
Sinnikkyys palkitaan, nyt sitten pääsi kertaheitolla Espanjan viisuedustajaksi. Enhorabuena!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ideaalitapauksessa laulu menisi täysin nappiin kyllä ja eihän se ole kiva jännittää esiintyjän puolesta. Itse toisinaan mielummin kuuntelen hauskaa biisiä vähän heikommmalla laulusuorituksella (esim. Käärijä, Nebulossa) kuin kovaa laulajaa itseäni vähemmän puhuttelevassa esitykessä (Blanca Paloma viime vuonna). Kunhan se laulu tosiaan menisi kohtuullisesti, kuten tuossa ylempänä toivoin. Makuasioita varmaan.
Aivan totta, viihdyttävyyden kannalta laulusuorituksen kovuus ei ole olennaista. On monia ikonisia viisuesityksiä esim. CCC ja Dancing Lasha tumbai, joissa ei laulusuorituksella brassailla. Oma pointtini oli lähinnä se, että laulusuorituksella on paljon merkitystä viisumenestymisen kannalta, varsinkin jos voittoa tavoitellaan.
Huomenna alkaa San Remo ja Israelin edustaja valitaan.
Norjalla on kyllä ihan taide-esitys, jännät sanat ja vain kaksi säkeistöä / kymmenen riviä tekstiä.
Olisi mielenkiintoista nähdä ja kuulla Käärijä ja Alyona räppäämässä yhdessä. Alyona todella osaa räpätä.
Vierailija kirjoitti:
Aivan totta, viihdyttävyyden kannalta laulusuorituksen kovuus ei ole olennaista. On monia ikonisia viisuesityksiä esim. CCC ja Dancing Lasha tumbai, joissa ei laulusuorituksella brassailla. Oma pointtini oli lähinnä se, että laulusuorituksella on paljon merkitystä viisumenestymisen kannalta, varsinkin jos voittoa tavoitellaan.
Olisko nyt niin, ettei espanjaiset tähtäisi voittoon tänä vuonna, sellaisia kommentteja ainakin näkyi eilen, lähettävät sitten vain mistä itse tykkäävät.
Ajattelin, että jollakulla voi olla myös niin, ettei myötähäpeältä kestä kuunnella yhtään nuotin vierestä laulua. Itseäni ei välttämättä ahdista, jos ei ihan penkin alle mene, sitten toki. (Sellaista tahallaan pieleen menevää kovaäänistä loilotusta taas en ollenkaan pysty kuuntelemaan, yksi kaverini lähettää joskus tällaisia "hassuja" ääniviestejä ja en mielellään avaa niitä.)
Nebulossa oli yleisön suosikki, johan sen nyt näki esitysten aikana, kuinka yleisö eli mukana. Laulaja Maria Basille kiitokset siitä, että viisuesityksessä oli pukeutunut poikkeuksellisen peittävästi ja tyylikkäästi. Ei yhtään hassumpi biisi ja esitys kaikkien taidepläjäysten ja huutokuorojen rinnalla.
Täällä on hehkutettu niin paljon tuota Ukrainaa, että luulin sen olevan hyvä. Mutta sehän olikin melko tylsä jollotus hehkutukseen nähden.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on hehkutettu niin paljon tuota Ukrainaa, että luulin sen olevan hyvä. Mutta sehän olikin melko tylsä jollotus hehkutukseen nähden.
Makuja on monenlaisia. Itse tykkään siitä tosi paljon.
Mua on alkanut ärsyttää Erika. Tietää jo että jotain seksin tyrkytystä tulossa kun Erika kyseessä. Mieluummin Käärijä saisi esiintyä yksin umk:ssa.
Se on varmaankin ihan sopimuskysymys, mikä maa järjestää viisut, jos Ukraina voittaa. Viime verralla Britit sattuivat olemaan kakkonen, mutta he ovat myös järjestäneet viisujen historiassa ennenkin jonkin toisen maan puolesta kisoja. Voisin kuvitella, että esim. Saksa tarjoutuisi järjestämään kisat, jos kävisi niin, ettei kakkosella olisi halua tai resursseja kisaisännyyteen.