Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
6781/20622 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaahas, paskanasta puhuminen on näköjään promoa lol. se kertoo vaan sen mahdollisuuksista että siitä eniten jauhetaan, hyvässä tai pahassa. sexmanen maniakin voi olla vaikka kuinka hyvä livenä, mutta sitä ei oo päiviin ees mainittu mikä ei oo hyvä merkki. ite suosin nopeempaa settiä mutta onhan se ilmiselvää että paskana on tän vuoden umk:n kehutuin ja väitellyin syystä.

Vierailija
6782/20622 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jaahas, paskanasta puhuminen on näköjään promoa lol. se kertoo vaan sen mahdollisuuksista että siitä eniten jauhetaan, hyvässä tai pahassa. sexmanen maniakin voi olla vaikka kuinka hyvä livenä, mutta sitä ei oo päiviin ees mainittu mikä ei oo hyvä merkki. ite suosin nopeempaa settiä mutta onhan se ilmiselvää että paskana on tän vuoden umk:n kehutuin ja väitellyin syystä.

Ahkerimmat kannattajat, jotka jaksaa promota, ei siinä sen kummempaa tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6783/20622 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahkerimmat kannattajat, jotka jaksaa promota, ei siinä sen kummempaa tarvita.

Ehh, enemmän se on toisin päin mennyt, siitä alettiin jauhamaan enemmän ja enemmän kun youtubeviisufanien reaktiot tuli ja suurin osa niistä tykkäs, mikä aiheutti vastareaktion että "miks ne tästä tykkää, tää on perusballadi ei tällä voi menestyä" ja jauhantaa jatkuu. En näe promoa tässä.

Vierailija
6784/20622 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, Paskana on selkeä ennakkosuosikki, mutta ei voi tosiaankaan varmasti tietää, miten finaalissa käy. Paljon toistettu "live ratkaisee" todellakin ratkaisee.

Sexmanesta on tosiaankin oltu täällä hiljaa, mutta jos hän vetääkin tosi kovan liven, ja vakiintunut fanikunta aktivoituu äänestämään, voi olla vahvasti voittokamppailussa mukana. 

Vierailija
6785/20622 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kaikilla on vielä yhtä hyvät tsäänssit jatkoon, keskustelun määrä kyllä yleensä kertoo suosiosta ja mahdollisuuksista jotain varsinkin ulkomaalaisten fanien keskuudessa, mutta joka vuosi karsinnoissa joku floppaa livenä ja joku ylisuorittaa ihan puskista. Espanjan karsinnoissa näitä on näkynyt, että hyvään studiobiisiin ei oo saatu mitään live-energiaa. 

Vierailija
6786/20622 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, Paskana on selkeä ennakkosuosikki, mutta ei voi tosiaankaan varmasti tietää, miten finaalissa käy. Paljon toistettu "live ratkaisee" todellakin ratkaisee.

Sexmanesta on tosiaankin oltu täällä hiljaa, mutta jos hän vetääkin tosi kovan liven, ja vakiintunut fanikunta aktivoituu äänestämään, voi olla vahvasti voittokamppailussa mukana. 

No jos esim. mä olen profiloitunut Paskana-faniksi tai Vox Populi-faniksi, niin sitten kun katsoin videon, niin olin lähinnä, että EI NÄIN. Tai jos olin Cyan Kicksistä tai Sinistä epävarma, niin sitten olin videon nähdessäni, että JUST NÄIN. Ja mainitsen nämä neljä ihan sillä, että nämä ovat kärkipäässä joka tapauksessa on keskinäinen järjestys sitten mikä tahansa.

Sexmane, Jesse ja Win95man ja hänen wingman ovat ihan ok ja symppiksiä ja jokainen ansaitsee olla kisassa mukana, mutta epäilen, silti mahdollisuuksiaan enemmän. ILMAN että lavashow on sitten todella erityinen ja ainutkertainen ja Sexmanen kohdalla on valitettavasti se Isaacin huonosti kuvattu show kummittelemassa. Toivottavasti nyt on paremmin ohjeistettu kuvaajaa ja lavasteiden kanssa taiteilevaa artistia, mitkä kuvakulmat pitää olla livenä, että livenä nähdään kuuma jäbä, eikä välillä pelkkiä lavasteita.

-winner-

Vierailija
6787/20622 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanilta tyypeiltä vaikuttavat kaikki! Toivotaan, että onnistuvat tänä vuonna live-esityksissään eli laulut kulkee ja koreografiat on hyvät tai etteivät ainakaan pilaa kenenkään suoritusta. Ootan niin innolla. Kirsikkana kakun päällä Ruoska. Yes! 8 yötä kemuihin.

Vierailija
6788/20622 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskana on inspiroinut rockversion tekemiseen:

Vierailija
6789/20622 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ymmärtäisin paskanan hylkäämisen jo tässä vaiheessa jos siellä ois jo monen monta parempaa naisen laulamaa balladia tulossa mutta ei oo tosiaan vielä ainakaan kiikarissa, ja aika monen maan karsinnoista tiedetään jo jotakin. 

Uskot siis, että naisballadit kisaa keskenään, rockbändit keskenään, miesballadit keskenään, huumoribiisit keskenään jne. Kenenkä kanssa ja missä sarjassa Käärijä kilpaili viime vuonna?

Sarjat olivat:

- kisan paras live-show

- iloinen ja kaikki (myös muut esittäjät) valloittava olemus

- omaperäisyys

- yleisön mukaan saaminen

- Euroopan ja koko Viisumaailman yhdistäminen näille vieraalla suomen kielellä

Silti jäätiin toiseksi, koska oli myös sarja "Ruotsin täytyy voittaa"

Emme ole huonoja häviäjiä, parahin Ruotsin kansa ja sen edustajat ketjussa, arvostamme vaan reilua kisaa.

-winner-

Vierailija
6790/20622 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon luukuttanut tota puolen minuutin Ruoska-pätkää puoli päivää, onpas tarttuva. Kärtsäri ja Erika on varsinainen match made in heaven mitä tulee provosoivaan poppiin. Umk-esitys ei varmaan jätä ketään kylmäksi. 

Vierailija
6791/20622 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani mut Saran karisma ei vaan riitä. Käärijän ja Blind Channelin kohdalla tuli heti vaan sellanen olo, et täs on sitä jotakin. 

En menisi vielä tuomitsemaan Saraa karisman puutteesta. Senhän näkee sitten live-esityksestä. Ainakin videolla hän on hyvin uskottava.

Vilkaisu Käärijän ja BC:n videoihin riitti. Sarassa ei ole sitä samaa karismaa kuin mitä heissä on. Ei vaan tule videon läpi sitä samaa tunnetta. 

Noi sun mainitsemat olikin UMK-vuotensa ylivoimaisia voittajia ja yleinen mp tuntuu nyt olevan, ettei tällaista suosikkia monellakaan ole... Onko sulla joku muu näistä tänvuotisista?

Itse pidän Siniä videolla karismaattisimpana, mutta ei ehkä taas biisinä ole musta toimivin. Toki saa nähdä, miten onnistuvat lavalla. 

Vierailija
6792/20622 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ymmärtäisin paskanan hylkäämisen jo tässä vaiheessa jos siellä ois jo monen monta parempaa naisen laulamaa balladia tulossa mutta ei oo tosiaan vielä ainakaan kiikarissa, ja aika monen maan karsinnoista tiedetään jo jotakin. 

Uskot siis, että naisballadit kisaa keskenään, rockbändit keskenään, miesballadit keskenään, huumoribiisit keskenään jne. Kenenkä kanssa ja missä sarjassa Käärijä kilpaili viime vuonna?

Jos biisi on ennakkosuosikki niin genrellä ei oo mitään väliä. Mutta tämän vuoden UMK:ssa sitä koko viisujen suosikkia ei ole. Klassiset menestysgenret kuten balladit eivät kilpaile itsensä kanssa, mikä antaa vaan entistä enemmän syytä Paskanan harkitsemiselle,  koska tänä vuonna jopa ne vertailukohteet puuttuu. 

Eiköhän tämä promoaminen ala jo riittää tältä päivältä😂

Paskana (Käärijä afterlife remix lyrics)

Tosi hienosti pärjäilen

Tää vuosi ollu vaan tällainen

Mut oon päässy jo yli

Nyt kaikki on hyvin, eiks nii?

Joskus ehkä mä valehtelen

Terapias ja kavereille

Neki toivois, et voisin

Palata Melloihin

[Esikertosäe]

Mut yks muisto susta, Jere-rakas

Tuo maailmanlopun takas

[Kertosäe]

Odottakaa, vielä ei saa

Pyöriä maa aurinkokin

Sammuttakaa ja tsemppibiisinne

Nyt ne verhot kii

Perukaa häät, paninigrillit

Linnut, junat ja tatuoinnit

Pysäyttäkää

Ettekste nää?

[Jälkikertosäe]

Tää ei oo euforia

(Mä oon paskana)

[Säkeistö 2]

Te koitatte lohduttaa

Voimalauseita viinin kaa

Että Loreen on ilmaa

Ja vaan jatkatte iltaa

Ehkä aika mut ehjäks saa

Ja sehän tässä mua pelottaa

Tää turvallinen tuska

Pitää kiinni mut sussa, Jere.

[Kertosäe]

Odottakaa, vielä ei saa

Pyöriä maa aurinkokin

Sammuttakaa ja tsemppibiisinne

Nyt ne verhot kii

Perukaa häät, paninigrillit

Linnut, junat ja tatuoinnit

Pysäyttäkää

Ettekste nää?

[Jälkikertosäe]

Tää ei oo euforia

(Mä oon paskana)

[Väliosa]

Joo, oon aikuinen mutta jos mä en

Niin ei muutkaan saa antaa jatkua Ruotsin copypasten

Joo, oon aikuinen mutta tajuu en

Miks viel juryt viedä kansan äänen saa...

jne.

;D

-winner-

Vierailija
6793/20622 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon luukuttanut tota puolen minuutin Ruoska-pätkää puoli päivää, onpas tarttuva. Kärtsäri ja Erika on varsinainen match made in heaven mitä tulee provosoivaan poppiin. Umk-esitys ei varmaan jätä ketään kylmäksi. 

Kun tuo ei kiinnosta tippaakaan, niin luukutan Espanjan Jorge Gonzalezin Calientea. Siinä silmäkin lepää! Youtuben laskuri pyörii vinhaa vauhtia sen merkiksi, että muutkin katsovat.

Vierailija
6794/20622 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä lisätä, että miten nuo Espanjan tanssijat onkin noin komeita ja raamikkaita ja niitä on paljon! Myös naistanssijat ovat kauniita ja heitäkin näyttää riittävän jokaiselle viisuihin osallistuvalle artistille monta kappaletta. Että hola, hola!

Vierailija
6795/20622 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tuo ei kiinnosta tippaakaan, niin luukutan Espanjan Jorge Gonzalezin Calientea. Siinä silmäkin lepää! Youtuben laskuri pyörii vinhaa vauhtia sen merkiksi, että muutkin katsovat.

Onhan tuo Jorge aikamoisen hot, mutta eipä taida olla asiaa viisuihin, kun Benidormissa yleisöäänten osuus on vain 25 %, eivätkä juryt tainneet häntä semissä arvostaa korkealle.

Vierailija
6796/20622 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän liian omahyväisen olonen mun makuun. Chanelissa ja tanssijoissaan oli enemmän tekemisen meininkiä. 

Vierailija
6797/20622 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjan karsinnassa on niin ääripään vibat kärkikahinoissa, mielenkiintoista nähdä minkä valitsevat. Itse en syty siitä hitaasta kahvilan taustamusiikki-biisistä mikä on vahvoilla vaan oon bordellinpitäjä nebulossan puolella. 

Vierailija
6798/20622 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että paskanaa vastaan ollaan, koska on huomattu sen olevan niin suosittu 😂 kyllä se nyt on raskasta huomata, että on myös suuri joukko, joka pitää sitä tylsääkin tylsempänä vaihtoehtona. Ottaen genren huomioon, miten se on niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
6799/20622 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska tuo UMK-gameshow video. Mikael Gabriel on viihdyttävä.

Vierailija
6800/20622 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että paskanaa vastaan ollaan, koska on huomattu sen olevan niin suosittu 😂 kyllä se nyt on raskasta huomata, että on myös suuri joukko, joka pitää sitä tylsääkin tylsempänä vaihtoehtona. Ottaen genren huomioon, miten se on niin vaikea ymmärtää?

Sulleko on raskasta 😁.

Kaikki kai ymmärtää genrejutun etenkin Suomessa? Mutta esimerkiksi viime vuoden Lxsandrasta ei ollut jatkuvasti viestejä, missä ruodittiin ulkonäköä ja valiteltiin, ettei ole yhtä karismaattinen kuin Blind Channel yms. Joku totesi, että vaikeasti lähestyttävä pukeutumiseltaan yms ja joku muu tykkäsi ja siinä se pääosiltaan. Yli 97 % äänistä meni jollekulle muulle kuin Lxsandralle, mutta nää ei-kannattajat ei jatkuvasti pitäneet meteliä asiasta. Siihen kai tuolla aikaisemmin viitattiin. 

Ketju on lukittu.