Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
6061/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikonloppu pärähtää mukavasti käyntiin No rulesin tahtiin.

https://genius.com/Windows95man-no-rules-lyrics

tuosta sitten siihen lyriikat.

Paras vaihtoehto kyllä olisi ollut se "Silence, I say!" ja sitten 3 minuuttia hiljaisuutta ja loppuun "No rules!" Olisi ollut juryillekin ihan eri lailla miettimistä ;D

-winner-

Jesse Markinin biisin aloitus on hyvä juurikin pienen hiljaisuuden takia. En tiedä miten toimii lavalla, mutta videolla havahduttaa odottamaan, mitä on tulossa.

Tarkistin keston ja näyttäisi olevan n. 4 sekuntia.

3 minuutin hiljaisuus ja etenkin katsojien mielenkiinnon ylläpitäminen koko sen ajan olisi kyllä aikamoinen saavutus, ja taatusti jotain mitä Euroviisuissakaan ei ole ennen tehty.

Vierailija
6062/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsikö oikein, että porukat meinaavat äänestää Saran voittajaksi??? Finaaliin EI mennä. 

Saralla ei päästä finaaliin eli en todellakaan äänestä

Minä taas olen kääntymässä Saran joukkoihin, jos live on hyvä. Uskon, että Paskanalla mentäisiin helposti finaaliin ja siellä top kymppiin.

Minä en usko, että millään Suomen biisillä mennään helposti finaaliin, mutta Saralla on siihen pieni mahdollisuus. Top kymppiin ei taida olla kenelläkään asiaa, ellei sitten liveveto ole tajunnanräjäyttävä.

Itse kyllä tykkään kaikista UMK-ehdokkaista tänä vuonna, mutta ne ovat enemmän sellaista radiomusaa. En vielä ole päättänyt ketä äänestän vai jätänkö kokonaan väliin. Koitan miettiä, kuka artisteista hyötyisi eniten voitosta, kenen ura juuri nyt kaipaa nostetta, kenen ura ja maine ei menisi pilalle voitosta, kenen pää kestää parhaiten jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6063/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskana on huono ja masentava. Musiikki sinänsä ok, mutta sanat täyttä kuraa. En jaksa kuunnella kun toinen rypee itsesäälissä. Ei ainakaan tätä valita, mikä tahansa muu

Vierailija
6064/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hyvä, että Henri on nyt kipeänä eikä just ennen UMK:ta, niin ääni on toivottavasti täydessä kuosissa kahden viikon päästä. Ootan melkein eniten sitä, miten hän laulaa livenä.

Vierailija
6065/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikael tai sini

Vierailija
6066/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsikö oikein, että porukat meinaavat äänestää Saran voittajaksi??? Finaaliin EI mennä. 

Minä taas olen kääntymässä Saran joukkoihin, jos live on hyvä. Uskon, että Paskanalla mentäisiin helposti finaaliin ja siellä top kymppiin.

Mikä tahansa näistä biiseistä (jopa No rules!) menisi top kymppiin finaalissa, jos on livenä hyvä. Tässä on kansainvälisesti Viisukevään 7 parasta ja iskevintä biisiä, uskokaa vaan suosiolla ;D

Mitäänhän emme voi Ruotsin kulissisuhmuroinneille, jos taas jäämme toiseksi, mutta kun se harmaa alue on nyt tiedossa, samoin kuin se, että toiseksikin tullut menee kansan sydämiin, jos on aidosti livenä hyvä, niin hoppee ei oo häppee.

Paljon riippuu tietenkin myös siitä, mitä muut maat kilpailuun lähettää. Esim. Blind Channel olisi varmasti menestynyt vieläkin paremmin, ellei Italia juuri sinä vuonna olisi lähettänyt kisaan maalle tyypillisten balladien sijaan Måneskinia. Samana vuonna monella muullakin maalla oli kisassa erittäin potentiaalisia voittajaehdokkaita, jotka veivät toisiltaan ääniä.

Vierailija
6067/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarassa ei muuta vikaa kuin biisin sanoma. En kestä kuunnella. Masentavaa, inhottavaa koska sanat on todella huonot. Muuten hyvä melodia on pilattu oon paskana huutelulla. Ei voisi olla masentavampaa ei jatkoon. 

Vierailija
6068/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisukuppilassa povataan Saraa ja CK:ta eniten. True viisufanien suosikki taitaa olla Sara. Ite olen kans viisufani, mut mun mielestä Sara ja CK olisivat vähän tylsiä valintoja Ruotsin viisuihin. Viime vuoden farssin jälkeen tuonne tekee mieli lähettää ei niin vakavaa hyvän mielen musaa, joka ei kosiskele juryja. Oma suosikkini on No Rules. Vox populi ja Kuori mua myös hyviä.

Vierailija
6069/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä ja samat suosikit mulla myös. Ck on myös ihan hyvä vaihtoehto, mutta ehkä sini olis parempi 

Vierailija
6070/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en usko, että millään Suomen biisillä mennään helposti finaaliin, mutta Saralla on siihen pieni mahdollisuus. Top kymppiin ei taida olla kenelläkään asiaa, ellei sitten liveveto ole tajunnanräjäyttävä.

Itse kyllä tykkään kaikista UMK-ehdokkaista tänä vuonna, mutta ne ovat enemmän sellaista radiomusaa. En vielä ole päättänyt ketä äänestän vai jätänkö kokonaan väliin. Koitan miettiä, kuka artisteista h

Suomi on mennyt huonommillakin finaaliin. Kyllä melkein kaikilla näillä on potentiaalia päästä sinne, jos siis livet ovat hyviä. Kärkikahinoissa tuskin ollaan, mutta ihan mukava sija sieltä finaalista voi irrota. Eikä itselle oikeastaan edes ole niin merkitystä sijoituksella näissä Ruotsin viisuissa. Äänestän sitä, mistä tykkään eniten.

Vierailija
6071/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan viisu fanituksen jos paskana edustaa suomea. Inhoan niitä sanoja oikeasti niin paljon. Mikä tässä vetoaa ihmisiin? Ulkomailla ei onneksi ymmärretä, mutta silti... 

Vierailija
6072/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä tykkään kaikista UMK-ehdokkaista tänä vuonna, mutta ne ovat enemmän sellaista radiomusaa. En vielä ole päättänyt ketä äänestän vai jätänkö kokonaan väliin. Koitan miettiä, kuka artisteista h

CK hyötyisi eniten voitosta, koska se edistäisi heidän kv. uraansa, ja päätkin varmasti kestäisivät voiton ja viisuilurumban.

Vierailija
6073/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikonloppu pärähtää mukavasti käyntiin No rulesin tahtiin.

https://genius.com/Windows95man-no-rules-lyrics

tuosta sitten siihen lyriikat.

Paras vaihtoehto kyllä olisi ollut se "Silence, I say!" ja sitten 3 minuuttia hiljaisuutta ja loppuun "No rules!" Olisi ollut juryillekin ihan eri lailla miettimistä ;D

-winner-

Jesse Markinin biisin aloitus on hyvä juurikin pienen hiljaisuuden takia. En tiedä miten toimii lavalla, mutta videolla havahduttaa odottamaan, mitä on tulossa.

Tarkistin keston ja näyttäisi olevan n. 4 sekuntia.

3 minuutin hiljaisuus ja etenkin katsojien mielenkiinnon ylläpitäminen koko sen ajan olisi kyllä aikamoinen saavutus, ja taatusti jotain mitä Euroviisuissakaan ei ei ole ennen tehty.

Niinpä. Ymmärsit täysin, miten kisassa jäisi varmasti mieleen.

Ensin raadit laitettaisiin mataliksi kuuntelulla ja sitten joku maaninen temppurata liekkeineen ja jalkojen väliin  veitsenheittelyineen ja spagaateineen 3 minuutiksi live-esityksen ajaksi, jossa mielenkiinto varmasti pysyisi ihan vaan sillä, että vilahtaako shortseista jotain tai käryääkö karvajalat...

Ehkä isoissa videotauluissa lähikuva shortseista koko temppuradan ajan vielä kaupan päälle.

Oh la la!

-winner-

Vierailija
6074/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joku baari järjestää No Rules! -bileet, missä tuo biisi soi repeatilla koko illan. 😁 Seinillä voi näkyä Windows-taustakuvia ja pätkiä videosta. 

Vierailija
6075/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ck! 

Vierailija
6076/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetan viisu fanituksen jos paskana edustaa suomea. Inhoan niitä sanoja oikeasti niin paljon. Mikä tässä vetoaa ihmisiin? Ulkomailla ei onneksi ymmärretä, mutta silti... 

Ehkä vain ja ainoastaan sä olet nyt paskana?

Ei tämä ole elämän ja kuoleman kysymys. Se on vaan biisi. Leave me alone- ja Aina mun pitää- tai Nuku pommiin -sanoituksillakin on oltu kisassa ja silti on selvitty tähänkin asti. Sia ja Rihannakin tehneet hittejä ihan samalla rytmitaustalla tai fraseerauksella.

Olisitko ollut yhtä paskana, vai hyväksynyt helpommin, jos kipaleessa olisi laulettu vaikkapa tequilakahvista tai Frida Kahlon maalauksesta?

-winner-

Vierailija
6077/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti joku baari järjestää No Rules! -bileet, missä tuo biisi soi repeatilla koko illan. 😁 Seinillä voi näkyä Windows-taustakuvia ja pätkiä videosta. 

Ja illan artistivieraana lavalle nousisi...

- ta-daa! Portion Boys.

;D

-winner-

Vierailija
6078/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä sanoista. Olisi suorastaan ällöttävää, jos täydellisen ja kaikkia yhdistävän Cha Cha Chan jäätyä raatien takia toiseksi ja raadit nyt kokisivat tarpeelliseksi hyvittää tekonsa suosimalla pisteissään Suomea ja kävisikin niin, että tuolla paskalla voitettaisiin ilman että raadit ja muut äänestäjät edes ymmärtää sanoituksen kiroilua.

Käärijän voitto olisi ollut täysinansaittu, mutta siitä voitosta jäisi vain paskan maku suuhun, samaan tapaan kuin useimmille ruotsalaisillekin Loreenin voittaessa.

Vierailija
6079/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä muistetaan toukokuussa, voi, voi...

Vierailija
6080/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskana on huono ja masentava. Musiikki sinänsä ok, mutta sanat täyttä kuraa. En jaksa kuunnella kun toinen rypee itsesäälissä. Ei ainakaan tätä valita, mikä tahansa muu

Silti, jostain syystä oletat ketjulaisten haluavan lukea sun itsesäälissä rypemistäsi tuon biisin takia ;D

-winner-

Ketju on lukittu.