Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
6041/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I am not so good. Oikein

I am not good. Oikein 

I am so good .  Väärin, kaikki tuossa huutaa mun korvaan väärin. Ja vuosikausien englannin käytössä kukaan ei ole ikinä sanonut noin.

I am good. Oikein. 

Siis kysyttynä kysymykseen: how are you?

Joku linkki tms. Tai en usko. Lähde siis.

(Ja tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuka sen sanoi, vaan ihan yksinkertaisesti kuulostaa väärältä kaiken sen mukaan mitä olen ikinä oppinut.)

"I am SO good" kuulostaa kyllä ihan ruotsalaisen vastaukselta. "Never better:" taas olisi varmaan mun vastine, siinä olisi se nyanssikin, ettei koskaan parane ;D

-winner-

Vierailija
6042/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, Suomessa pitäisi kai kieltenopetuksessa keskittyä nykyistä enemmän arkikielen opettamiseen kirjakielen sijaan. Missäs olikaan juur äskettäin uutinen siitä, että suomalaisturistin tunnistaa siitä, että please-sanaa ei tule suusta vahingossakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6043/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinin biisin lyriikat löytyvät nyt:

https://genius.com/Sini-sabotage-kuori-mua-lyrics

En silti niiku tota ihan kaikkii leijuvii leijerii tajuu, vaikka ne on tuossa nyt ensi kertaa jotenkin ymmärrettävässä muodossa.

"Big dick-energiaa" kyllä on ihan salettii...mut minkä sitä ihminen (kuten minä, joka tuossa biisiin samastuu) fysiologialleen voi.

-winner-

jaa-a mutta saako EBU:n säännöissä sanoa myöskään "big dick"???

Vierailija
6044/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I am not so good. Oikein

I am not good. Oikein 

I am so good .  Väärin, kaikki tuossa huutaa mun korvaan väärin. Ja vuosikausien englannin käytössä kukaan ei ole ikinä sanonut noin.

I am good. Oikein. 

Siis kysyttynä kysymykseen: how are you?

Joku linkki tms. Tai en usko. Lähde siis.

(Ja tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuka sen sanoi, vaan ihan yksinkertaisesti kuulostaa väärältä kaiken sen mukaan mitä olen ikinä oppinut.)

Pitäisi saada kysyttyä tuo asia joltakin natiivipuhujalta. "I'm good" tai "I am good" on ainakin ihan tavanomainen vastaus How are you? -kysymykseen, mutta onko "so" sitten täysin väärä sana tässä yhteydessä, en osaa sanoa.

Vierailija
6045/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En silti niiku tota ihan kaikkii leijuvii leijerii tajuu, vaikka ne on tuossa nyt ensi kertaa jotenkin ymmärrettävässä muodossa.

"Big dick-energiaa" kyllä on ihan salettii...mut minkä sitä ihminen (kuten minä, joka tuossa biisiin samastuu) fysiologialleen voi.

-winner-

Ei varmastikaan saa, kun myös pussy on kielletty. Latvian bändinhän piti poistaa pussy biisistään toissa vuonna.

Vierailija
6046/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sexmanen biisissäkin on fucking mania, joten sensuroitavaa riittää tämän vuoden UMK-biiseissä.

Vierailija
6047/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu pärähtää mukavasti käyntiin No rulesin tahtiin.

Vierailija
6048/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yllättyisi jos Jesse saa äänivyöryn. Suomen osallistumista kisoihin Israelin takia vastustaa monikin, ihan Olavi Uusivirrasta ja Vestasta lähtien.

En halua sen kummemmin herättää poliittista keskustelua mutta muistetaan se että kulttuuriväki on yleisesti vasemmistolaista ja vasemmisto on aina ollut Israelia vastaan. Nämä Israelin boikottivaatimukset on ihan jatkumoa sille.

Kyse ei ole enää mistään poliittisesta kannasta, vaan siitä että Israel on muutamassa kuukaudessa tappanut mm. yli 9000 lasta eikä Euroviisut järjestävää Ruotsiakaan haittaa. Ummistavat vaan silmät kun Israelilta saadaan kisoihin merkittävää rahoitusta ja kisojen suurin sponsori on israelilainen.

Ei kai Ruotsia nyt haittaa, kun on pakko saada järjestää ne juryhuijauksella saadut abbaviisut

Juurikin näin. Ruotsalaisten puolesta Israel voi tap paa vaikka koko muun maailman, kunhan saavat ABBA-viisunsa järkättyä ja Israelin niitä sponsoroimaan.

Vierailija
6049/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Ei varmastikaan saa, kun myös pussy on kielletty. Latvian bändinhän piti poistaa pussy biisistään toissa vuonna.

Joo, tuossa biisissä on kyllä tosi hyvät sanat, jos ketjun mukaan pikkukännissä on biisin sanoitus ja räpätysjaksotus tehty, eikä mitään ole paranneltu jälkikäteen. Niitä lyriikoita ei vaan pelkästään laulettuna saa kiinni, vaikka kuuntelin kyllä useaan kertaan, koska painotus ja rytmiikka ja rallienglanti style niiku whatevä.

Ehdottaisin tuohon kohtaan "piknik-energiaa" - ei muuta biisin sanomastakaan mitään, kun piknikilläkin voi tehdä kermakakkua mieli :P

-winner-

Vierailija
6050/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, Suomessa pitäisi kai kieltenopetuksessa keskittyä nykyistä enemmän arkikielen opettamiseen kirjakielen sijaan. Missäs olikaan juur äskettäin uutinen siitä, että suomalaisturistin tunnistaa siitä, että please-sanaa ei tule suusta vahingossakaan.

Eikai se ole kenellekään uutinen? Eihän sellaista sanaa Suomessa käytetä. Sama jos vaadittaisiin puhuttelemaan rouvaksi/herraksi, mitä jossain päin maailmaa pidetään kohteliaana, mutta on Suomessa enemmänkin loukkaavaa. 

Vierailija
6051/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen tarve tämän vuoden UMK:ssa on kiroilla?

Olisi edes sanonut suomeksi Iso muna/iso kalu, tai ihan vaan iso penis.

Vierailija
6052/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://genius.com/Windows95man-no-rules-lyrics

tuosta sitten siihen lyriikat.

Paras vaihtoehto kyllä olisi ollut se "Silence, I say!" ja sitten 3 minuuttia hiljaisuutta ja loppuun "No rules!" Olisi ollut juryillekin ihan eri lailla miettimistä ;D

-winner-

Vierailija
6053/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsikö oikein, että porukat meinaavat äänestää Saran voittajaksi??? Finaaliin EI mennä. 

Vierailija
6054/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa Ruotsikin on ainakin kerran joutunut siivoamaan edustusbiisinsä lyriikoita, kun I can't go on, I can't go on

When you look this fucking beautiful muuttui  freaking beautifuliksi.

Vierailija
6055/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsikö oikein, että porukat meinaavat äänestää Saran voittajaksi??? Finaaliin EI mennä. 

Saralla ei päästä finaaliin eli en todellakaan äänestä

Vierailija
6056/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tästä sitten loputkin sanoitukset:

https://genius.com/Nublu-and-mikael-gabriel-vox-populi-lyrics

(tähän löytyy myös englantiversio Nublun räpin käännökseen, jossei viro aukea)

https://genius.com/Sara-siipola-paskana-lyrics

https://genius.com/Jesse-markin-glow-lyrics

https://genius.com/Sexmane-mania-lyrics

https://genius.com/Cyan-kicks-dancing-with-demons-lyrics

eli nyt sitten kaikkia parantelemaan EBU-kelpoisiksi ;D

-winner-

Vierailija
6057/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen kääntymässä Saran joukkoihin, jos live on hyvä. Uskon, että Paskanalla mentäisiin helposti finaaliin ja siellä top kymppiin.

Vierailija
6058/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tubettajia taitaa kiinnostavan tällä hetkellä jostain syystä eniten Serbian biisit ja karsinnat, vaikka niihin on aikaa vielä kuukausi. Suomalaisten uutuuden viehätys on jo kadonnut. Monella top-listalla Cyan Kicks näyttäisi olevan suosituin suomalaisista.

Taas päästään siihen tosiasiaan, että ne tekee UMK-videoitakin ihan vaan katsojia ja sitä kautta rahaa saadakseen, eivät mitenkään erityisestä kiinnostuksesta juuri suomalaista musiikkia kohtaan. Samat kehut ja arviot menestyksestä annetaan muidenkin maiden edustajille, vaikka pelkästään oman maansa edustajia koskevia reaktiovideoita katselevat tietysti kuvittelee, että juuri heidän maansa musiikki on jotenkin ainutlaatuista.

Vierailija
6059/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://genius.com/Windows95man-no-rules-lyrics

tuosta sitten siihen lyriikat.

Paras vaihtoehto kyllä olisi ollut se "Silence, I say!" ja sitten 3 minuuttia hiljaisuutta ja loppuun "No rules!" Olisi ollut juryillekin ihan eri lailla miettimistä ;D

-winner-

Jesse Markinin biisin aloitus on hyvä juurikin pienen hiljaisuuden takia. En tiedä miten toimii lavalla, mutta videolla havahduttaa odottamaan, mitä on tulossa.

Vierailija
6060/20622 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen kääntymässä Saran joukkoihin, jos live on hyvä. Uskon, että Paskanalla mentäisiin helposti finaaliin ja siellä top kymppiin.

Mikä tahansa näistä biiseistä (jopa No rules!) menisi top kymppiin finaalissa, jos on livenä hyvä. Tässä on kansainvälisesti Viisukevään 7 parasta ja iskevintä biisiä, uskokaa vaan suosiolla ;D

Mitäänhän emme voi Ruotsin kulissisuhmuroinneille, jos taas jäämme toiseksi, mutta kun se harmaa alue on nyt tiedossa, samoin kuin se, että toiseksikin tullut menee kansan sydämiin, jos on aidosti livenä hyvä, niin hoppee ei oo häppee.

-winner-

Ketju on lukittu.