UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka v*ttu tuo winner on?
International man of mystery and ESC prophet in his pink puputossus.
-winner-.
Bunnyslippers.
No kai mä tuon tiesin, mutta kyllä ne finglishmit pitää tuoda myös kunniaan vastavuoroisesti. Unboxaa mua. Älä silti ala nyrkkeilee mun kaa! Vie mun rahat = tartu mun lanteista kii
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haittaa, jos shippausta tuodaan tännekin. Kiva lisä ketjuun, kunhan se ei mene kokonaan sellaiseksi.
https://www.vauva.fi/keskustelu/5435247/umk-2024-fiilistely-official
Vierailija kirjoitti:
Norjan MGP on tänä vuonna lähes yhtä jännä kuin meidän UMK. Siis siltä kantilta katsottuna, että tasaista on.
Keiinon voittoon en usko. Se on sitä samaa enkä minä ainakaan jaksa sitä joikua. Margaret Bergeriltä odotin hyvää biisiä, koska hän oli suosikkini silloin 2013. Oblivion oli pettymys. Tylsä. Pelkkää uu-uu-uuta.
Gothminister pääsi finaaliin, hyvä! Norjan pitäisi joskus laittaa tällaista menemään. Minä tykkään siitä robotistakin. Norjassa osataan tuollainenkin. Ei ole laulavaa ja tanssivaa robottia viisuissa ollut.
Sitten siellä on se Gåte vai mikä. Yllätyin suosiosta, mutta ymmärrän silti. Saattaisi hyvinkin voittaa.
Gåtella on huomattavan innokkaat ja äänekkäät fanit, mutta niin on esityskin. Viisuissa on sitten ainakin kaksi jouhikkoryhmää, jos Gåte valitaan Norjasta ja 5miinust Virosta.
Vierailija kirjoitti:
Islanti on ilmoittanut, että mahdollisesti vetäytyy kisasta. Tämä oli odotettavissa. Nyt ne Hamasissa on varmaan sitä mieltä, että okei, annetaan olla kun noin kova juttu tapahtui.
Ihan oikeasti ne ei siellä välittäisi hevon huistuloita vaikka täällä pohjolassa tapahtuisi mitä.
Pisteet Islannille siitä, ettei hyväksy siviilien ja lasten tappamista toisin kuin vaikka kisat järjestävä Ruotsi.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa, kun Sinin persoona on niin ärsyttävä, että kappaletta ei viitsitä kuunnella useampaa kertaa.
Vastaan tuli yksi ulkomaalainen, jonka listalla Kuori mua oli nro 1, eli muualla se ei herätä samaa antipatiaa.
Kappale on oikeasti harvinaisen hyvä, mutta eipä sitä Suomessa äänestetä.
Mun mielestä Sini on taas persoonana mukavan oloinen mutta en vaan pidä kappaleesta.
Jos Käärijä ja Bojan eivät esiinny viisulavalla, niin sitten yhdessä UMK-lavalla. Se olisi aikamoinen yllätys meille kaikille. Heidän lavakemiansa toimii niin hyvin. Olisin ihan fiiliksissä.
^ Ja nyt pysyy vielä aiheessa, kun puhutaan UMK:n väliaikanumerosta. 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Islanti on ilmoittanut, että mahdollisesti vetäytyy kisasta. Tämä oli odotettavissa. Nyt ne Hamasissa on varmaan sitä mieltä, että okei, annetaan olla kun noin kova juttu tapahtui.
Ihan oikeasti ne ei siellä välittäisi hevon huistuloita vaikka täällä pohjolassa tapahtuisi mitä.
Pisteet Islannille siitä, ettei hyväksy siviilien ja lasten tappamista toisin kuin vaikka kisat järjestävä Ruotsi.
Islannilla voi olla ihan omatkin syyt jättää viisut väliin tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkauksia liveistä? Mitä tuodaan lavalle?
Nämä UMK:n livet aina vähän jännittää, kun niin monta hyvää biisiä on onnistuttu pilaamaan huonolla livellä ja teennäisillä koreografeilla. Viime vuonna tosin livet oli vähän onnistuneempia kuin aiemmin. Muhun ei silti oikein iske tuo Reija Wäreen tyyli tehdä koreoita tässä kisassa. Toivoisin, että UMK uskaltaisi ottaa jonkun uuden koreografin tähän.
Reija on aivan ihana, mutta jotain tuoretta näkökulmaa kyllä tarvittaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko hieman t y h m ä? Mielenilmaus on osoitettu Israelille, joka teu ras taa lapsia ja naisia eikä päästä humanitaarista apua alueelle.
En yllättyisi jos Jesse saa äänivyöryn. Suomen osallistumista kisoihin Israelin takia vastustaa monikin, ihan Olavi Uusivirrasta ja Vestasta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Huomenna on suora Q&A-striimi YLE Areenassa ja YouTubessa. Chat auki ja voi kysyä ehdokkailta mitä vain.
18.00 Jesse Markin
18.30 Cyan Kicks
19.00 MG ja nublu
19.30 Sara Siipola
Hyvä nosto! Ja loput artistit on sitten torstaina. Sinne vaan kyselemään!
Toivottavasti ihmiset äänestävät hyvän biisin ja esityksen perusteella eivätkä poliittisista syistä.
Onko täällä sallittua puhua myös muiden maiden viisuehdokkaista?
Ukrainan osalta on hehkutettu vain sitä Teresa&Maria-biisiä, mutta mun tajunta räjähti tästä biisistä (alun ei kannata antaa hämätä):
Vierailija kirjoitti:
Ukrainan osalta on hehkutettu vain sitä Teresa&Maria-biisiä, mutta mun tajunta räjähti tästä biisistä (alun ei kannata antaa hämätä):
Omg... toivottavasti ne valitsee ton! Biisi lähtee kunnolla vasta puolen minsan jälkeen, mutta sitte se tosiaan lähtee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko hieman t y h m ä? Mielenilmaus on osoitettu Israelille, joka teu ras taa lapsia ja naisia eikä päästä humanitaarista apua alueelle.
Mutta onhan terroristijärjestö teurastanut israelilaisia lapsia ja naisia ihan mielensä mukaan. Ei Israel olisi hyökännyt muutoin. Toki voisi jo lopettaa hyökkäyksensä. Mutta silloin terrorustit olisivat taas vauhdissa. Ja onko niitä panttivankeja vapautettu vieläkään?
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haittaa, jos shippausta tuodaan tännekin. Kiva lisä ketjuun, kunhan se ei mene kokonaan sellaiseksi.
Ei kuulu millään tavalla aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
En yllättyisi jos Jesse saa äänivyöryn. Suomen osallistumista kisoihin Israelin takia vastustaa monikin, ihan Olavi Uusivirrasta ja Vestasta lähtien.
Jessen kappale on upea ja ihanan mieltä piristävä, joten kyllä ne äänet tulee ihan musiikillisista ansioista. Uskon kuitenkin, että nimenomaan viisubiiseinä moni muu osallistuja jää voimakkaammin äänestäjien mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omg... toivottavasti ne valitsee ton! Biisi lähtee kunnolla vasta puolen minsan jälkeen, mutta sitte se tosiaan lähtee!
Melovinhan edusti Ukrainaa viisuissa 2018 Under The Ladder - biisillään. Minusta se oli parempi kuin tämän vuoden ehdokas. Lavashow oli aivan upea.
Tänä vuonna haluaisin Ukrainalta mieluummin Alyona Alyonan & Jerry Heilin kuin Melovinin