Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
5681/20622 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku kertoo mistä tiedätte wiwibloggsin osallistuvan, kiitän etukäteen. ja kiitos winner - ei mistään

Eikös Wiwibloggs ole ollut jo vuosikaudet mukana UMK:n finaalissa?

- eri kuin alkuperäisen kommentin laittanut

Ai paikan päällä Suomessa? Minusta William on antaneet pisteet etänä UK:sta.

Ei, kyllä oli ihan Turussa. Raportoi mm linja-automatkasta Turkuun.

Vierailija
5682/20622 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa nyt kun näitä finalisteja on kuunnellut, niin kaikkein tarttuvin on Vox Populi. Tykkään myös siitä, että videossa tapahtuu paljon, siihen ei heti kyllästy. Ja ai että iskee tuo hyvänmielen vauhdikas punk-poljento. Tykkään etenkin siitä lauletusta melodiasta juuri ennen kertosäettä (sekä MG:n että Nublun laulamana). Mun ääni menee tälle, hyvänä kakkosena No Rules ja kolmosena Mania. Muut kappaleet omaan makuuni liian tasapaksuja 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5683/20622 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö wiwibloggsin William ollut viime vuonna mukana siellä umk-finaalissa? 

Vierailija
5684/20622 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa nyt kun näitä finalisteja on kuunnellut, niin kaikkein tarttuvin on Vox Populi. Tykkään myös siitä, että videossa tapahtuu paljon, siihen ei heti kyllästy. Ja ai että iskee tuo hyvänmielen vauhdikas punk-poljento. Tykkään etenkin siitä lauletusta melodiasta juuri ennen kertosäettä (sekä MG:n että Nublun laulamana). Mun ääni menee tälle, hyvänä kakkosena No Rules ja kolmosena Mania. Muut kappaleet omaan makuuni liian tasapaksuja 

Mulla ihan samat suosikit! Live ratkaisee mitä näistä äänestän. 

Vierailija
5685/20622 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tai ketkä umk-finalisteista odottaa eniten voittavansa?

Siipola.

Tietää voittavansa. Yhtä selvä peli kuin Kääriän voitto.

Ei ole yhtä selvä peli kuin Käärijän voitto, vaikka Sara tällä hetkellä todennäköisin voittaja onkin.

No ei ole, veikkaan Vox populin voittavan

Sillä perusteella pidän Saraa tällä hetkellä todennäköisimpinä voittajana, koska hän on voittanut sekä Ylen että IL:n kyselyt. On Suomen Spotifyn kuunnelluin UMK-artisti. Hän pitää vakaasti paikkansa kolmen kuunnelluimman joukossa, kun muil

Ei ole. Paskana on 3. Ja vox populi 6. Mania on vasta 10.

Vierailija
5686/20622 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä se Esc Unitedin perustajajäsen Matt on? On ollut ihan hiljaa youtubessa. Yleensä on arvostellut myös UMK-kappaleet hyvissä ajoin ennen finaalia. No ehtiihän tässä, mutta huolestuttaa onko lopettanut vai muusta syystä kiireinen? 

Eivät viitsi olla mukana näin raakilevaiheessa arvioimassa kaiken maailman yrittäjiä. Tekevät muita töitä, eikö Matt asu Usassa?

Taitaa saksalaistaustainen Matt olla vakuutusalalla, jos oikein muistan. USA:ssa asunut jo vuosia. Se toinen perustajajäsen Zack (joka lopetti puolisonsa kuoltua äkillisesti) oli yliopiston professori (urheilufysiologia tms). Tykkään myös siitä britistä (Sean), joka fanitti kovasti Softenginea ja muita Suomen rockyhtyeitä. Ohis.

Vierailija
5687/20622 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli ja on ollut toisinaan aiempinakin vuosina.

Vierailija
5688/20622 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ehdotus, että äänestetään sitä biisiä mistä itse eniten pitää. Luulisi sen olevan kivempaa kilpailua, kun on tasaista. 

En usko, että Windows95Man edustaa Suomea, mutta ajattelin silti äänestää sitä, jos vain live on hyvä.

Vierailija
5689/20622 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thomas Ignatius - De Longe De Prope

Hah, täähän on mahtava. Taitaa tämä artisti vaihtaa alter egoaan joka vuosi ja keskittyä aina uuteen musiikkiprojektiin. Kukin projekti on tarkoitettu vain lyhytaikaiseksi kokeiluksi. Mutta tämä "Thomas Ignatiuksen" ansioitunut levy pääsi myös arvostettuun Wire-lehteen. Aika näyttää mikä on seuraava genre.

Vierailija
5690/20622 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

William on ollut UMK:n brittijuryssa vuodesta 2017 lähtien paitsi v. 22. Ihan aina ei ole ollut paikan päällä finaalissa, mutta useamman kerran kuitenkin.

Vierailija
5691/20622 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ehdotus, että äänestetään sitä biisiä mistä itse eniten pitää. Luulisi sen olevan kivempaa kilpailua, kun on tasaista. 

En usko, että Windows95Man edustaa Suomea, mutta ajattelin silti äänestää sitä, jos vain live on hyvä.

Minun top 3 studioversioiden perusteella ovat Sexmane, Cyan Kicks ja Sara. Äänestyspäätöksen teen sen mukaan, kenen live on paras. Jos on tasavahvoja esityksiä, äänestän luultavasti CK:ta, koska haluan tukea suomalaista musiikkivientiä.

Vierailija
5692/20622 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli. Teki finaalin jälkeen Turun jostain hotellihuoneesta striimin missä kävi läpi finaalia.

Vierailija
5693/20622 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä äänestän eniten No Rulesia ja sitten muutama ääni Vox populille, jos livet siis ovat hyvät. Oon sormet ristissä siitä, että Henri on hyvä livelaulaja. Sen laulu on studioversiossa hunajaa korville.

Vierailija
5694/20622 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikkijärjestys:

1) Windows95Man

2) Sara Siipola

3) Jesse Markin

4) Sexmane

5) MGN

6) Sini Sabotage

7)Cyan Kicks

Vierailija
5695/20622 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli. Teki finaalin jälkeen Turun jostain hotellihuoneesta striimin missä kävi läpi finaalia.

Joo ja oli ihan täpinöissään Käärijän esityksestä ja yleisön reaktioista. Varmasti on sitten myös kehunut umk-konseptia jossain.

Vierailija
5696/20622 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron vähän  kriittisiä mielipiteitäni joka maan joko valitusta biisistä tai ennakkosuosikista., vaikka kukaan ei kysynyt.

Ranskan L'amore: en ole itse asiassa jaksanut koko biisiä kuunnella kertaakaan kokonaan. Ei vain ole omaa musiikkityyliäni yhtään. Tosin jos livenä säväyttää ja esitys on täyttä magiaa, voi mielipiteeni muuttua.

Kroatian Baby Lasagna: Ei yhtään kolahda minulle. No, sanoma on hauska ja erilainen, mutta muuten tulee vain Käärijä at home-vibat.

Slovenian Veronika: Ehdoton ennakkosuosikkini tällä hetkellä. Juuri sellaista musikaalimaisuutta joka kolahtaa omaan makuuni ja lauluääni sekä slovenian kieli hyvin sopivat musiikkityyliin. varmaan tulen äänestämään tätä viisuissa.

Irlannin Go tobann: Jostain syystä kappaleen julkaistu versio kuulostaa ihan demoversiolta, on todella tunkkainen tuotanto ja laulua hädin tuskin kuulee. Sääli siksi, koska muuten pidän kappaleesta ja olisin luukuttanut jo monta kertaa, mutta kun korvat varmaan vuotaisivat verta sen jälkeen.

Viron Ollie: Mukavaa perusrockia ja Ollie on fanien keskuudessa tykätty, mutta ei ole mielestäni lähellekään esimerkiksi viime vuoden Australian rokkibiisin tasoa.

Vierailija
5697/20622 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi nyt, että olen niin kyllästynyt tähän misogyniaan, että jatkossa ilmoitan asiattomiksi kaikki ehdokkaiden ulkonäköä julmasti ruotivat kommentit. Ihmetyttää tämä moderoinnin tasokin palstalla. Kaikki rotuun tai uskontoon tai oikeistolaisiin poliittisiin hahmoihin perustuva vihapuhe kyllä poistetaan, mutta naisiin tai vasemmistopoliitikoihin ei? Onko tämä Sanoman Virallinen Linja? Toivoisin aikuisten ihmisen osaavan antaa kehorauhaa myös kauniille ihmisille.

Terveisin sinun äitisi

Huijaat, äitini on edesmennyt.

Kyllä naisista ja ulkonäöstäkin saa puhua ja ihan ymmärrettävää että puhutaan varsinkin jos kauneus on ns. tehtyä. Miehiäkin ruoditaan yleensä ihan miten sattuu. 

Vierailija
5698/20622 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli varmasti jo täällä, mutta mielenkiintoinen kun ovat eri ikäisiä ja eri maista jokainen.

-CK:sta tykkäsi kaikki. Jokainen. kehuivat eniten

-Win taas ei uponnut

-muutama piti hyvänä, mutta ei aiheuttanut juuri erityisiä kehuja

Vierailija
5699/20622 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää oli varmasti jo täällä, mutta mielenkiintoinen kun ovat eri ikäisiä ja eri maista jokainen.

-CK:sta tykkäsi kaikki. Jokainen. kehuivat eniten

-Win taas ei uponnut

-muutama piti hyvänä, mutta ei aiheuttanut juuri erityisiä kehuja

Sarasta siis muutama piti hyvänä,

Vierailija
5700/20622 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron vähän  kriittisiä mielipiteitäni joka maan joko valitusta biisistä tai ennakkosuosikista., vaikka kukaan ei kysynyt.

Ranskan L'amore: en ole itse asiassa jaksanut koko biisiä kuunnella kertaakaan kokonaan. Ei vain ole omaa musiikkityyliäni yhtään. Tosin jos livenä säväyttää ja esitys on täyttä magiaa, voi mielipiteeni muuttua.

Kroatian Baby Lasagna: Ei yhtään kolahda minulle. No, sanoma on hauska ja erilainen, mutta muuten tulee vain Käärijä at home-vibat.

Slovenian Veronika: Ehdoton ennakkosuosikkini tällä hetkellä. Juuri sellaista musikaalimaisuutta joka kolahtaa omaan makuuni ja lauluääni sekä slovenian kieli hyvin sopivat musiikkityyliin. varmaan tulen äänestämään tätä viisuissa.

Irlannin Go tobann: Jostain syystä kappaleen julkaistu versio kuulostaa ihan demoversiolta, on todella tunkkainen tuotanto ja laulua hädin tuskin kuulee. Sääli siksi, koska muuten pidän kappaleesta ja olisin luuku

Narkomaan voittaa Virossa. Ollie on taitava mutta tylsä.

Ketju on lukittu.