UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Kiehtovaa silti, että Paskana herättää suuria tunteita kirosanana, kun MG:n biisissä on "painukaa helvettiin" sekä Sexmanen että Sinin biisissä on ihan sensuroimaton f-sana, eikä niihin ole reagoitu mitenkään. Ilmeisesti on sitä liian vaikeaa enkkua tai ihan effin' arkikieltä ;DDD
Ensi vuonna artisti Paska tekee yllätyspaluun ja sitten vasta ollaan Paskana ;DDDD Häviää tosin täpärästi LinuxUSBBootman2000:ille ;D
-winner-
No kun sille ei voi mitään että riippumatta siitä missä muodossa tai kontekstissa ko. sana on ,siitä tulee mieleen 💩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On 20-vuotta aikaa, kun viimex oon kuullu jonkun olevan paskana jostain. Se oli sitä teiniaikaa. Kyllä tätä tunnetta on helppo kuvailla kakkaemojin voimin. Parempi juttu ulkkiksille, kun eivät ymmärrä.
Mulle tulee tosta Sippolan viisusta mieleen, mitä Markku Pölönen sanoi joskus aikoja sitten jostain hitistä Levyraadissa: tämän esittäjä kuuluu olevan nuori ja siro nainen, mutta eiköhän tämän biisin takaa löydy vanha, karvainen mies.
Epäilen, että oli silloin Nylon Beatin joku biisi. Tuskin oli Loreenin Tattoo vielä silloin ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Mä olen taas vähän eri mieltä, ettei tänä vuonna ole mitään kuunneltava. Olen kuunnellut tältä vuodelta jo muutamaa biisiä melkein enemmän kuin useampaa viime vuotisita... :D Veikkaan, että tulen popittamaan etenkin Win95mania Cha Cha Chan lailla, vaikka se tuskin samanlaista ilmiötä ja huumaa saa aikaan, mutta mulle toimii niin pirun hyvin. Mulla tuo biisi ja video herätti mut vuoden alun koomasta.
Tykkään kans tosi paljon No rules, erottuu eniten muista, mutta yllättäin oon alkanut tykätä Vox populi, ei ekalla kertaa ihan upponnut, mutta ei siis haittaa vaikka sekin voittaisi, Sara S. huonoin minusta ja Loreenin matkimista tyylin osalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiehtovaa silti, että Paskana herättää suuria tunteita kirosanana, kun MG:n biisissä on "painukaa helvettiin" sekä Sexmanen että Sinin biisissä on ihan sensuroimaton f-sana, eikä niihin ole reagoitu mitenkään. Ilmeisesti on sitä liian vaikeaa enkkua tai ihan effin' arkikieltä ;DDD
Ensi vuonna artisti Paska tekee yllätyspaluun ja sitten vasta ollaan Paskana ;DDDD Häviää tosin täpärästi LinuxUSBBootman2000:ille ;D
-winner-
No kun sille ei voi mitään että riippumatta siitä missä muodossa tai kontekstissa ko. sana on ,siitä tulee mieleen 💩
Toi paskana kuulostaa karmeelta, varsinkin kun suomeksi vielä lauletaan, muka taiteellinen kappale, mutta ei erotu muista tarpeeksi
Mä kuuntelen nyt selkeästi eniten Poppulia. Varmaan äänestänkin sitä. Paitsi jos live on surkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
No eikö se "paskana" silloin ilmaise suurempaa harmitusta kuin sanoitus olisi "no jopas jotakin ja himskatin himskatti ja tuhat tulimmaista ja kapteeni Haddockin koko sanavarasto kun tekisi mieli olla vähän enempikin mörtsinä, mutta kun en osaa kirota, kun se on niinku törkeetä..."
Ja mikä riemu olisi sitten kääntää tuo tunne jotenkin ulkomaalaiselle ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Toi paskana kuulostaa karmeelta, varsinkin kun suomeksi vielä lauletaan, muka taiteellinen kappale, mutta ei erotu muista tarpeeksi
Joku sano, että 💩na toimisi kun sen esittäisi Blind Channel ja se olisi kunnon karjaisu se 💩na. Saran esityksessä on liikaa ristiriitaisuuksia. Hyvä melodia ja lauluääni. Sanat, tekotuskainen ilme ja asu tekevät tahattoman koomiseksi.
"Eikä edelleenkään ole saatu sitä UMK-miesten Kyllä mä nyt niin mieleni pahoitin...mutta kuolaan silti -ulkonäköshippausketjua aikaan, vaikka niin uhottiin ;DDDD"
Mä perustan sen kohta, jos ei joku muu tee sitä. Oon kattonut liikaa etenkin No Rulesia, että olisi kiva päästä kuumistelemaan sille tarkoitettuun ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
"Eikä edelleenkään ole saatu sitä UMK-miesten Kyllä mä nyt niin mieleni pahoitin...mutta kuolaan silti -ulkonäköshippausketjua aikaan, vaikka niin uhottiin ;DDDD"
Mä perustan sen kohta, jos ei joku muu tee sitä. Oon kattonut liikaa etenkin No Rulesia, että olisi kiva päästä kuumistelemaan sille tarkoitettuun ketjuun.
Mulla olisi ko. biisistä ja esittäjistä ja mistä biisistä olisi kannattanut lainata, jos piti parodioida ysärihittejä ja omaa imagoa, yksi internetin pysäyttävä kommentti, mutta itsesensuuri estää toistaiseksi kertomasta ;D
Ehkä sitten kun UMK on ratkennut, niin ei mielet pahoitu ;D
-winner-
Jos Trumpista tulee pressa niin voi monelle tulla yllärinä, miten vaihtuu median mielipide, yhtä poikkipuolista sanaa ette kuule Trumpista enää (koska nato)
Vierailija kirjoitti:
Just viime viikolla haukuin kuori mua biisin työkavereille. Nyt oon sitten luukuttanut sitä koko viikonlopun samalla kun oon tyhjentänyt astianpesukonetta. Uu aa riisu mut, Mus on kerroksiin....
Toivottavasti tälle on tehty niin hyvä liveshow, että menee viisuihin, koska on musiikillisesti kiinnostavin. Tulee mieleen Nettan biisi, jolla hän voitti viisut ja siitä on sopivasti aikaa. Myös viime vuoden kolmanneksi tullut oli samaa genreä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mielestä esiintyjien ulkonäköä voi kommentoida kun he on selkeästi täytettyjä/leikattuja ja muuttuneet ihan huomattavastientiseen nähden. Ei rajoitu naisiin joten turhaa puhua naisvihasta. Onhan MG:lläkin selkeästi laitettu uudet hampaat.
Täällä on vielä paljon salailevampi linja kauneusleikkauksiin toisin kuin jenkeissä jossa näistä tehtäisiin jo youtubeen selostusvideoita mitä kohtaa arvellaan leikellyn.
Ulkonäköä ja tyyliä voi kommentoida _asiallisesti_ esim toteamalla, että onpa nyt erilainen lookki kun aiemmin, mutta täällä on ollut ihan asiatontakin kommentointia, ja kyllä se nimenomaan naisten ulkonäköön on keskittynyt.
Eikä edelleenkään ole saatu sitä UMK-miesten Kyllä mä nyt niin mieleni pahoitin...mutta kuolaan silti -ulkonäköshippausketjua aikaan, vaikka niin uhottiin ;DDDD
-winner-
Ootko viisuhomo? Kukaan muu ei oo sitä ulkonäköshippausketjua kaipaillut kuin sinä, joten mitäpä jos teet itse.
Vierailija kirjoitti:
Jos Trumpista tulee pressa niin voi monelle tulla yllärinä, miten vaihtuu median mielipide, yhtä poikkipuolista sanaa ette kuule Trumpista enää (koska nato)
Joo vaihtuu ääni kellossa.
Ja Miklun mielipide Trumpista tai mistään ei liity yhtään mitään umk:hon. Tuskin nublukaan olisi niin hyvää pataa jos pitäisi mg:tä jotenkin arveluttavana.
Vierailija kirjoitti:
Liput menivät oikeasti samalla sekunnilla kun myynti alkoi. Ei mitään saumaa saada lipun lippua. Miten on edes mahdollista?!
Käsittääkseni minet julkkiset siis sellaiset pienemmät esim somesta tutut on saaneet pr-lahjana lippuja Tampereelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Miklun mielipide Trumpista tai mistään ei liity yhtään mitään umk:hon. Tuskin nublukaan olisi niin hyvää pataa jos pitäisi mg:tä jotenkin arveluttavana.
Miksi sitten meni tekemään mielipiteidensä puolustuslaulun. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, kova on osalla pelko, että Vox populi voittaisi, ei haittaisi minua, vaikkei ole ykkösvaihtoehto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Olisivat panneet toiset sanat. Vitttuna ja kusena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten meni tekemään mielipiteidensä puolustuslaulun. 😂
En tiedä. Kaikkihan noi lauluissaan puolustelee jotain -- maniaa, demoneja, ei sääntöjä, 💩aa. Se on hieno, kun m&n ottaa kantaa alussa nuorten kuntoon. Kuoro osa on eeppinen. Itse tykkään, että toi on lopussa myös pro käärijä. Kysy, jos et tiiä, mitä pro meinaa.
Eikä edelleenkään ole saatu sitä UMK-miesten Kyllä mä nyt niin mieleni pahoitin...mutta kuolaan silti -ulkonäköshippausketjua aikaan, vaikka niin uhottiin ;DDDD
-winner-