UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Joku fani jakaa videon tähän ketjuun ja muualle. Nyt on hätä!
Vierailija kirjoitti:
Suomen semistä puuttuu enää Azerbaidzanin biisi. Mitä maita mielestänne uhkaa näillä näkymin semiin jääminen ja miksi?
Varmat putoajat: Irlanti, Islanti ja Suomi (tod. näk. seminsä jumbo). Irlantia ei jaksa kukaan, Islanti on tylsä has-been ja Suomi on vaan nolo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen semistä puuttuu enää Azerbaidzanin biisi. Mitä maita mielestänne uhkaa näillä näkymin semiin jääminen ja miksi?
Varmat putoajat: Irlanti, Islanti ja Suomi (tod. näk. seminsä jumbo). Irlantia ei jaksa kukaan, Islanti on tylsä has-been ja Suomi on vaan nolo.
Ihmetyttää toi Irlanti, mitä hittoa niille on tapahtunut? Sieltä on kuitenkin tullut uukakkoset, enyat sun muut, ja useampi viisuvoitto.
Moldovia, Serbia, Irlanti, Islanti, Moldovia, Kypros, Puola, Australia, nämä tulee ensin mieleen huonoimmista.
Tämä kyllä riittää semifinaaliin jäämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Joku fani jakaa videon tähän ketjuun ja muualle. Nyt on hätä!
Mikset sinä jaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää toi Irlanti, mitä hittoa niille on tapahtunut? Sieltä on kuitenkin tullut uukakkoset, enyat sun muut, ja useampi viisuvoitto.
Irlanti tosiaankin jyräsi aikoinaan viisuissa. Heillähän on saman verran voittoja kuin Ruotsilla eli seitsemän ja 1990 luvulla peräti kolme peräkkäistä voittoa. Niiden jälkeen vuosi väliä ja taas voitto. Kauas on tultu niistä ajoista.
Mitä pidätte Portugalin eilisestä valitusta?
Osaan kieltä ja se on kaunis poeettinen biisi. Mutta riittääkö ääni kantamaan pohjoiselle Euroopan osalle.
Vierailija kirjoitti:
Australia oli itselleni suurin pettymys, ja toivon kovasti ettei se pääse jatkoon. Yhdentekeviä kappaleita semistä löytyy kyllä monta.
Vierailija kirjoitti:
Osaan kieltä ja se on kaunis poeettinen biisi. Mutta riittääkö ääni kantamaan pohjoiselle Euroopan osalle.
Ei riitä, ainakaan minulle. Osaa toki laulaa, mutta ei mitenkään häikäise. Enkä saa mistään tunteista kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Moldovia, Serbia, Irlanti, Islanti, Moldovia, Kypros, Puola, Australia, nämä tulee ensin mieleen huonoimmista.
Tämä kyllä riittää semifinaaliin jäämiseksi.
Ihan samoja kuin mulla, paitsi Irlantia en laske samaan. Siinä on sentään jotain mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Reaction videoita suomesta oikein vauhdikkaalla liikehtimisellä NoRulesista juutubiihin vaan.
Yheden suomalaisten tekemän näin. No sellaista huokailemista ja okeita. ei sellaista viitsi katsoa.
Hitaita suomalaiset kyllä ovat, mutta puhuminen on kaikea aa ja öö.
Tee itse.
Vierailija kirjoitti:
Portugali pysyi uskollisena tyylilleen. Biisi on kaunis ja hyvin laulettu, mutta veikkaan sen jäävän semiin, koska Portugali on niin yksin. Joutuu kisailemaan Balkanin maiden balladien kanssa ja siellä naapuriapu kannattelee paremmin. Slovenia on mielestäni vahvin ykkössemin balladeista. Muita semiin jääviä ovat mielestäni Moldova, Luxemburg, Islanti, Irlanti tai Serbia.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia norjalaiset voi olla ehdolla ruotsin edustajaksi?
Miksi ei? Miksi Norjaa ja Ruotsia ei koskisi samat säännöt kuin muitakin?
Pian tulee Israelin biisi. Itse kyllä ihan mielenkiinnolla kuuntelen, vaikka siitä varmaan myrsky alkaakin.
Taitaa Suomi jäädä semiin. Finaalipaikka olisi yllätys.
Sitten he lähtivät liikkeelle, ja Jumala saattoi ympäristön kaupunkien asukkaat kauhun valtaan, niin etteivät he lähteneet ajamaan takaa Jaakobin poikia. Jaakob ja koko hänen väkensä saapuivat Lusiin eli Beteliin, joka on Kanaaninmaassa. Hän rakensi sinne alttarin ja antoi paikalle nimeksi El-Betel, sillä siellä Jumala oli ilmestynyt hänelle hänen lähdettyään pakoon veljeään. Debora, Rebekan imettäjä, kuoli siellä, ja hänet haudattiin Betelin rinteeseen tammen alle. Puu sai nimekseen Itkutammi.
Vierailija kirjoitti:
Jumala sanoi Jaakobille: Lähde Beteliin, asetu sinne asumaan ja rakenna sinne alttari Jumalalle, joka ilmestyi sinulle, kun pakenit veljeäsi Esauta. Niin Jaakob sanoi perheelleen ja muulle väelleen: Hylätkää vieraat jumalat, joita teillä on, puhdistautukaa ja vaihtakaa vaatteenne, niin lähdemme Beteliin. Minä rakennan sinne alttarin Jumalalle, joka kuuli minua ahdinkoni hetkellä ja oli matkallani minun kanssani. He luovuttivat Jaakobille kaikki hallussaan olevat jumalankuvat sekä renkaat, jotka heillä oli korvissaan, ja Jaakob kätki ne maahan Sikemin luona kasvavan suuren puun alle.
Ctrl + C ja ctrl + V on ystävämme. Mitä sitä suotta omia aivoja käyttämään
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia norjalaiset voi olla ehdolla ruotsin edustajaksi?
Sääntöjen mukaan esiintyjien kansalaisuutta tai esityksen kieltä ei ole rajoitettu eikä EBU puutu siihen, miten kukin maa kilpailukappaleensa ja -esittäjänsä valitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Australia oli itselleni suurin pettymys, ja toivon kovasti ettei se pääse jatkoon. Yhdentekeviä kappaleita semistä löytyy kyllä monta.
Minulle taas Australian biisi on yksi parhaimmista. Videolla ei tee mitään, mutta biisi itsessään on tosi ihanaa soulia ja funkia. Australia osaa tehdä hyviä lavastuksia. Odotan duolta, jonka toinen osapuoli on Australian aboriginaaleja, värikästä, iloista ja energistä esitystä. He ovat hyviä live-esiintyjiä. Luulen, että tekevät viime vuoden belgiat, joka oli loppujen lopuksi finaalissa seitsemäs, vaikka monet manasivat aluksi Gustaphille semiin jäämistä.
Apua! Nyt jostain syystä win95 katsojaluvut ovat hidastaneet YouTubessa, käykää nostamassa 2 miljoonaan. Ei ole iso homma!