UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähdetään isoon kansainväliseen kisaan jos ei haluta promota tai olla esillä? Molemmat kyllä ihania persoonia mutta jotenkin nyt tuntuu että tätä peliliikettä ei ole ihsn mietitty loppuun.
Mä en ihan ymmärrä mitä te oikeasti odotatte... Onko promoamista se, että Henri päivittelisi omaa instagramiaan? Prepartyille silloin joskus mainitsivat ainakin menevänsä. Youtubessa ovat seitsemänneksi katsotuin. Siis mitä vielä pitäisi?
Äänestättekö te euroviisuissa sen perusteella kuka on promonnut eniten? Anteeksi, mutta ei vttu todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähdetään isoon kansainväliseen kisaan jos ei haluta promota tai olla esillä? Molemmat kyllä ihania persoonia mutta jotenkin nyt tuntuu että tätä peliliikettä ei ole ihsn mietitty loppuun.
Mä en ihan ymmärrä mitä te oikeasti odotatte... Onko promoamista se, että Henri päivittelisi omaa instagramiaan? Prepartyille silloin joskus mainitsivat ainakin menevänsä. Youtubessa ovat seitsemänneksi katsotuin. Siis mitä vielä pitäisi?
Äänestättekö te euroviisuissa sen perusteella kuka on promonnut eniten? Anteeksi, mutta ei vttu todellakaan.
Mun mielestä parasta promoa on hyvä kappale, ja toimiva video sille. Kyllä se riittävästi sitten kiertää jokaisella apualustalla, tarkoitan sosmediassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas nyt äkäistä kommenttia. Mä olen No Rules -fani enkä kirjoittanut tuota edellistä kommenttia, mutta mun mielestä tässä on ollut ihan asiallista kommenttia, jos noita "taas saa hävetä, hirveä rimanalitus" -juttuja ei lasketa. Uskon kyllä, että No Rules pärjää ihan hyvin kaikesta huolimatta. Kyllä tämä minutkin on saanut miettimään, pitäisikö edustajien motivaatio ja pään kestäminen testata paremmin jatkossa osallistujien keskuudessa, niin paljon kuin Teemusta ja Henristä tykkäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä parasta promoa on hyvä kappale, ja toimiva video sille. Kyllä se riittävästi sitten kiertää jokaisella apualustalla, tarkoitan sosmediassa.
No siksi minä tätä valittamista nyt ihmettelenkin, kun videoita katsotaan puutteellisesta promoamisesta huolimatta. Ihmiset vaan odottaa että kilpailija päivittelisi someaan jatkuvasti, koska niin vaan kuuluu ilmeisesti tänä päivänä tehdä? Pitää rakastaa omaa naamaansa niin että kaikki varmasti tietää. Ja ei pääse unohtumaan että on elossa? 🙄
"No siksi minä tätä valittamista nyt ihmettelenkin, kun videoita katsotaan puutteellisesta promoamisesta huolimatta. Ihmiset vaan odottaa että kilpailija päivittelisi someaan jatkuvasti, koska niin vaan kuuluu ilmeisesti tänä päivänä tehdä? Pitää rakastaa omaa naamaansa niin että kaikki varmasti tietää. Ja ei pääse unohtumaan että on elossa? 🙄"
Kukaan ei tätä edelleenkään vaadi, että pitäisi päivittää somea jatkuvasti ja oma naama olla esillä koko ajan. Promoamiseen kuuluu sitä paitsi muukin kuin somen käyttäminen. On pohdittu vaan, että voisiko se edistää vielä katselu- ja kuuntelukertoja ja kiinnostusta ja kun n on tiedetty, että edustajat olivat osin vähän läpällä mukana ja toinen ei edes halunnut ensin olla tässä messissä. No siirryn euroviisu-ketjuun, kun täällä ei ilmeisesti saa mitään vähänkään kriittisempää esittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks täällä luullaan että tolla eilisellä Putous esityksellä olis mitään tekemistä tulevan viisuesityksen kanssa?
Tämä oli tv-ohjelmaan tehty esitys, luultavasti mahdolliset preparty esiintymiset voi olla tämän tapaisia ja hyvä niin koska mun mielestä toi oli niihin tosi hyvä. Pidin sopivasta määrästä sekoilua (vanhoja näppiksiä mukaan keikoille että voi hajoittaa), Henrin laulu oli tosi hyvää (ja hän näytti tosi komealta) ja toi synalla säestys Teemun vokaalikohdissa oli toimiva lisä.tällä on hyvä lähteä hämmentämään kansainvälistä viisuyleisöä 💪
Kuka luulee?
No vaikka näissä kommenteissa tällä sivulla joissa mietitään parempaa valaistusta yms. ilmeisesti ton eilisen Putouksen perusteella. Se UMK esitys oli ihan viimeisen pääll
No eiköhän viisulavasta ole puhe. 🤭
Henrin mikrofoniin tarvitaan taskulamppu
Vierailija kirjoitti:
"No siksi minä tätä valittamista nyt ihmettelenkin, kun videoita katsotaan puutteellisesta promoamisesta huolimatta. Ihmiset vaan odottaa että kilpailija päivittelisi someaan jatkuvasti, koska niin vaan kuuluu ilmeisesti tänä päivänä tehdä? Pitää rakastaa omaa naamaansa niin että kaikki varmasti tietää. Ja ei pääse unohtumaan että on elossa? 🙄"
Kukaan ei tätä edelleenkään vaadi, että pitäisi päivittää somea jatkuvasti ja oma naama olla esillä koko ajan. Promoamiseen kuuluu sitä paitsi muukin kuin somen käyttäminen. On pohdittu vaan, että voisiko se edistää vielä katselu- ja kuuntelukertoja ja kiinnostusta ja kun n on tiedetty, että edustajat olivat osin vähän läpällä mukana ja toinen ei edes halunnut ensin olla tässä messissä. No siirryn euroviisu-ketjuun, kun täällä ei ilmeisesti saa mitään vähänkään kriittisempää esittää.
Ihan hyvää ja aiheellista kommentointia.
Siitäkin varmaan johtuu tää kritiikki W95manin ja Henrin toimintaa kohtaan, koska viime vuosina on niin totuttu siihen, että Suomen viisuedustajat ovat olleet täysillä, epäröimättä ja itseään yhtään säästelemättä esillä ja promoamassa koko viisukevään ajan.
Väkisinkin nyt heijastuu kaikkeen tekemiseen, ettei mukaan lähdetty tavoitteena viisuedustus, vaan enemmänkin kokeilumielessä ja Henrin tapauksessa suostuteltuna ilman varsinaista omaa tahtoa.
En tiedä, miten tämä sitten pääsi UMK-raadin haastatteluista läpi. Luulisi, että heidän olisi pitänyt erityisesti perustella motiivejaan ja sitoutumishalukkuuttaan, koska heillä ei ole isoa levy-yhtiötä taustallaan, mutta tuskinpa esim. Henri on haastatteluissa sanonut, että ei oikeasti olisi halunnut koko hommaan mukaan.
Varmaankin Henrin somehiljaisuus on itsensä suojelua. Hän esim. päivitti instaansa jonkin verran UMK-juttuja ennen finaalia, mutta finaalin jälkeen ei ole näkynyt mitään. Säikähti varmaan alun myrskyä ja on vaiennut siitä asti. Onhan se kieltämättä erikoinen ratkaisu viisuedustajalta, mutta erikoinen hänen tiensäkin viisuedustajuuteen on.
^ Joo tämä varmasti osin johtuu siitä, että on totuttu näkemään edustajat niin innoissaan ja täysillä edustamassa. Käärijähän veti sen jopa vähän överiksi et en mä halua sitäkään, että pitää pelätä, miten edustaja jaksaa. Oli silti hienoa seurata, miten Käärijä todella halusi viisuihin ja koki sen suurena kunniana edustaa Suomea. Nyt sitä täytyy ehkä vähän kans jännittää, kestääkö pää, mut enemmin muista syistä. Henrillehän tämä on jo nyt ollut yksi elämänsä traumaattisimmista kokemuksista. Ei heidän lähtökohtansa viisuihin siis ole ihan parhaat mahdolliset.
En tiiä helpottaisko se Henriä, jos hänellä olisi erilliset tilit työasioille. Teemullahan on erikseen tilit kans, ja mullakin on erikseen henkilökohtainen tili ja yritystili. Toisaalta onhan se ihan virkistävää, että joku tekee tuollaisen ratkaisun. :D Ja tämä ei ole edelleenkään mitenkään pahalla sanottu ketään kohtaan enkä vaadi varsinaisesti Henriltä mitään. Kannustin No Rulesia alusta alkaen. Musta silti tämmösiäkin asioita voi pohtia kriittisempääkin sävyyn. Näkeehän sen tänä vuonna tiettyjen edustajien kohdalla, että promolla on jonkinlaista merkitystä esimerkiksi Hollannin kohdalla.
Joku mainitsi, että Marcuksen ja Martinuksen kappaleen taustaluuppi muistuttaa kovin paljon brittiläisen Faithlessin päälle 15 vuotta vanhaa kapaletta "Salva Mea" (albumiversio).
Luulisi, että noi ruotsin kultasormet onnistuisivat joskus ihan vahingossa keksimään melodian, jota ei ole apinoitu jostain toisesta biisistä.
Vierailija kirjoitti:
^ Joo tämä varmasti osin johtuu siitä, että on totuttu näkemään edustajat niin innoissaan ja täysillä edustamassa. Käärijähän veti sen jopa vähän överiksi et en mä halua sitäkään, että pitää pelätä, miten edustaja jaksaa. Oli silti hienoa seurata, miten Käärijä todella halusi viisuihin ja koki sen suurena kunniana edustaa Suomea. Nyt sitä täytyy ehkä vähän kans jännittää, kestääkö pää, mut enemmin muista syistä. Henrillehän tämä on jo nyt ollut yksi elämänsä traumaattisimmista kokemuksista. Ei heidän lähtökohtansa viisuihin siis ole ihan parhaat mahdolliset.
En tiiä helpottaisko se Henriä, jos hänellä olisi erilliset tilit työasioille. Teemullahan on erikseen tilit kans, ja mullakin on erikseen henkilökohtainen tili ja yritystili. Toisaalta onhan se ihan virkistävää, että joku tekee tuollaisen ratkaisun. :D Ja tämä ei ole edelleenkään mitenkään pahalla sanottu ketään kohtaan enkä vaadi varsinaisesti Henr
Mutta Hollannin "menestys" tulee kuitenkin siitä, että artisti alunperinkin tunnettu.
^ Joost Kleinille toki on hyötyä tunnettavuudestaan, mutta biisikin tuntuu itsessään kantavan klubibängerinä ja lisäksi hän on taitava somen hyödyntäjä. Instaa ja tiktokia vilkaisin ja niihin hän päivittää aktiivisesti hauskaa viisupromosisältöä.
Uskotteko Ukrainan voittoon? Oddsien perusteella ykkösenä.
Vierailija kirjoitti:
Joku mainitsi, että Marcuksen ja Martinuksen kappaleen taustaluuppi muistuttaa kovin paljon brittiläisen Faithlessin päälle 15 vuotta vanhaa kapaletta "Salva Mea" (albumiversio).
Luulisi, että noi ruotsin kultasormet onnistuisivat joskus ihan vahingossa keksimään melodian, jota ei ole apinoitu jostain toisesta biisistä.
Ei ole todellista. Eikö ne oikeasti osaa säveltää mitään omaa? Biisin paras osa, joten ei pitäisi kyllä edes yllättyä että juuri se on taas ilmiselvästi pöllitty toisilta.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin YT:sta videoversion Faithlesin Salva Measta. En kuullut mitään samaa Unforgettablen kanssa. Ihmisille on tainnut tulla pakkomielle kaivella Ruotsin biiseihin olemattomiakin yhtäläisyyksiä johonkin muuhun. Itse ajattelen niin, että plagiointisyytökset ovat aina varma menestyksen merkki. Viime vuonna pyöri plagiointisyytöksiä sekä Tattoon että CCC:n ympärillä.
Kuinka kauan jatkuu vielä kitinä aiheesta: Sara ja Paskana olisi pitänyt voittaa. Hakekaa jo apua tuohon. Move on.
Vierailija kirjoitti:
Uskotteko Ukrainan voittoon? Oddsien perusteella ykkösenä.
Ukraina taitaa olla nyt koottujen oddsien kakkosena. Kroatia on ykkösenä. Tällä hetkellä minusta tuntuu, että viisuvoittaja on joko Ukraina, Sveitsi tai Belgia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin YT:sta videoversion Faithlesin Salva Measta. En kuullut mitään samaa Unforgettablen kanssa. Ihmisille on tainnut tulla pakkomielle kaivella Ruotsin biiseihin olemattomiakin yhtäläisyyksiä johonkin muuhun. Itse ajattelen niin, että plagiointisyytökset ovat aina varma menestyksen merkki. Viime vuonna pyöri plagiointisyytöksiä sekä Tattoon että CCC:n ympärillä.
Tattoo oli selvä plagiaatti johon oli otettu härskisti osia useista muiden tuotoksista, jopa esiintyminen ja asu kynsiä myöten oli pöllitty muilta.
Kuuntele Faithless - Salva Mea (Album Version) n. 1:26 alkaen. Ruotsin voittajakappaleen perusta on ihan selvästi juuri tuosta pienellä hienosäädöllä plagioitu.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan jatkuu vielä kitinä aiheesta: Sara ja Paskana olisi pitänyt voittaa. Hakekaa jo apua tuohon. Move on.
Ei kai täällä kukaan sen enempää kitise siitä, että Saran olisi pitänyt voittaa. Paskana toki olisi ollut biisinä paras, joten siinä mielessä harmi, ettei Suomen edustusbiisi ole paras kaikista ehdokkaista. Enemmän minua kuitenkin harmittaa se, ettei Cyan Kicksiä valittu ihan vain siitä syystä, että he olisivat olleet kokonaisuutena parhaimmat, motivoituneimmat ja ammattitaitoisimmat edustajat.
Niinpä. Johan siitä oli tietoakin olemassa ennen UMK-finaaliakin, ettei tämä kaksikko lähtenyt UMK:hon viisuedustus mielessään.