Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
20341/20622 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalaiset välittävät niin paljon viisuista? Ketään ulkomaisia eurooppalaisia ystäviäni ei kiinnosta viisut.

Suomalaisia kiinnostaa silloin kun voitto on mahdollinen.

Kyllä lordin aikaan kiinnosti. Siis se voitto. Ja viime vuonna jengi heräsi ihan loppumetreillä; eivät meinanneet millään uskoa,että Käärijä oli oikeasti niin suosittu.

Tämä vuosi vähän... No jaa.

Vierailija
20342/20622 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista enää yhtään miten unforgettable biisi edes menee. Muistan muita biisejä kyllä melloista.

Hieno lavastus. Biisi ei omaan makuun kummoinen. Nauratti kyllä eilen kun luin kommentteja miten Ruotsi voittaa taas :D

Sitten jotkut vastasi, että ei voiteta, tai jos voitetaan niin pitäköön Norja kisat.

Ei itse kaksosia mitään vastaan. Biisi vain ei ole omaan makuun. Viime vuonna halusin sen airin voittavan. (Oli vähän oma lehmä ojassa kyllä..)

Mä kyllä varmaan tänä vuonna vaan nauraisin,jos ruotsi oikeasti voittaisi. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20343/20622 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä viime vuoden Norjan viisukappaleen suosiota. Todella yksinkertainen ja lapsellinen kappale. Samoin Armenian vuonna 2022.

Minunkaan makuuni Norjan viime vuotinen kappale ei ollut, mutta Armenian kahden vuoden takaisesta biisistä jopa ihan tykkäsinkin. Sehän jäi finaalissa muistaakseni sijalle 21. tai 22., mutta menestyi myöhemmin todella hyvin kaupallisesti.

Vierailija
20344/20622 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta Teemun ja Henrin promosta vielä, niin mä näen tässä niin paljon potentiaalia ja mahdollisuuksia vaikka mihin. On farkkushortseja, Kalevala-henkistä farkkumunaa, Windows-viittauksia, ysäriä, Henrin ääninäyttelyt. Jos haluaa lisää nostetta, niin tässä on potentiaalia tehdä kiinnostavaa promoa, niin paljon hienoja elementtejä ja juttuja tässä. Ja se ehkä vähän harmittaa, jos tämä mahtava tilaisuus jää käyttämättä. 

Mut Teemu ja Henri tekee tietty kuten itse parhaaksi näkee ja heidän resurssinsa on varmasti vähän rajalliset tässä kun ei ole taustalla levy-yhtiötä. Nään vaan niin paljon potentiaalia tässä! 😁

Vierailija
20345/20622 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä viime vuoden Norjan viisukappaleen suosiota. Todella yksinkertainen ja lapsellinen kappale. Samoin Armenian vuonna 2022.

Minunkaan makuuni Norjan viime vuotinen kappale ei ollut, mutta Armenian kahden vuoden takaisesta biisistä jopa ihan tykkäsinkin. Sehän jäi finaalissa muistaakseni sijalle 21. tai 22., mutta menestyi myöhemmin todella hyvin kaupallisesti.

Aleksandr oli tosi aktiivinen tiktokissa. Itse pidin aluksi,mutta kyllästyin lopulta 

Toi rosalinnin snap oli aika pliisu,joo.Mutta oliko joku vuoden striimatuimpia Spotifyissa tms. Menestyi hyvin jenkeissä? En muista tarkkaan. Intiassakin oli kai listoilla tms. 

Tuli kai tiktokin kautta hitti.

Menestyi paremmin kuin maneskinin voitto biisi

Vierailija
20346/20622 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*alessandra

Vierailija
20347/20622 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ainakin näyttää suositummalta, kun katselukerrat huitelee 2 miljoonaa. 😍

Vierailija
20348/20622 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 miljoonaa katselukertaa Windows95manilla joko tänään tai huomenna. Se on iso määrä Suomen esitykselle YouTubessa 

Hetkinen, siis millä videolla ois 2 miljoonaa? Tällä hetkellä ESC-tilin videolla 1,6 miljoonaa.

Vierailija
20349/20622 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketäs kakkossemin puolelta jää rannalle?

Vierailija
20350/20622 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan jatkuu vielä kitinä aiheesta: Sara ja Paskana olisi pitänyt voittaa. Hakekaa jo apua tuohon. Move on.

Olin jo lähes "Mut oon päässy jo yli

Nyt kaikki on hyvin, eiks nii?"

No nyt kun muistutit, niin...

"Mut yks muisto susta, rakas

Tuo maailmanlopun takas"

Saran olisi pitänyt voittaa ;D

-winner-

Vierailija
20351/20622 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalaiset välittävät niin paljon viisuista? Ketään ulkomaisia eurooppalaisia ystäviäni ei kiinnosta viisut.

Ei kaikki suomalaiset välitä. Viime vuosi oli poikkeus.

Ehkä sun ystäväpiiriä ei kiinnosta?

Ei itsellä ole yhtään tuttua irl kuka seuraisi niin tiiviisti Suomessakaan. Siksi yritän keskustella täällä.

Tosin euroviisuketjussa. Se harmi vaan aika hiljainen.

Vaikea löytää umk:n ulkopuolisia kiinnostuneita suomalaisiakaan niin monia.

Ehkä tässä on myös ikäjakauma. Ennen viisut oli todella suuri tapahtuma, mutta siitä on aikaa.

Minua alkoi kiusaamaan se, että viisukatsomo oli niin toisiinsa liimaantunutta samaa sukupuolta olevia, se vei pääasian eli kilpailun.

Sitten naapurimaata äänestäneet maat, joilla huonoja biisejä.

Vierailija
20352/20622 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan...

Siis viisuja seurasi koko perhe, eikä biisejä julkaistu aikaisemmin, joten mainonta, mikä nyt on mahdollista puuttui.

Vierailija
20353/20622 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen semi on jäänyt vähemmälle kun tässä jännitän NoRulesia. Biisin jaksaa kuunnella vaikka kuinka monta kertaa aamuin ja illoin. Se tuo iloa ihan oikeasti. Vertaan muihin biiseihin, joissa monet ovat demonisia ja mieltä masentavia.

Normaalia iloa meille ei moni suo.

Vierailija
20354/20622 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se Hesus-tyyppi feidasi? Mua olis kiinnostanut ne vaimojen pojat jotka sai lapsia joista tuli vaimoja ja girls who like boys ja niin päin pois

Vierailija
20355/20622 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 miljoonaa katselukertaa Windows95manilla joko tänään tai huomenna. Se on iso määrä Suomen esitykselle YouTubessa 

Hetkinen, siis millä videolla ois 2 miljoonaa? Tällä hetkellä ESC-tilin videolla 1,6 miljoonaa.

Niin juuri. 2 miljoonaa on rikottu huomenna, kun katsoi päivien katselukrtoja. Lupaan, että huomenna klo. 20 00 on 2 miljoonaa rikki.

Vierailija
20356/20622 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan tuo Putous -esitys juuri sellainen mitä Putouksessa voi odottaa. Ei tuossa varmaan mitä koreograafia ole konsultoitu. Tuo nyt vain oli UMK:n esitys mukaelma, niin paljon kuin mahdollista. Paljon ei mahdollista, kuin ei munaa, tanssijoita, cätvalkkia, sähiköitä yms. Näppiksen palapelisoinnin tilalle ehkä olisi jotain muuta kehittää. Jo pelkästään paremmin suunniteltuina kuvakulmina olisi ollut tehokkaampi esitys. Mutta varmaan vedettiin improlla ainakin osa esityksestä. Tietokonepöytä oli mun mielestä ihan hyvä aloitus esitykseen. Olisi voitu käyttää ehkä enemmänkin, ja Wman olisi voinut pysyä hetki pidempää siellä. Ne kosketinsoittimet oli itselle kyllä aika meh 😁 Mä olisin sen tilalle laittanut sen orbitrekin, Teemulle poljettavaksi, Henri sit vaan liitelyliikkeitä kaarrellen, kun ei lauluosuuksia. 

Mun mielestä Henri lauloi jopa paremmin, kuin UMK:n livessä. Myös Teemun ääni tuntui hyvältä. Lopussa oli hieman muute

Asiallinen kirjoitus. Käyhän biisi housut jalassa malliin myös. Jotenkin nyt lavalla ajattelen sitä kaksisuuntaisuutta. Molemmilla on erilaiset osuudet ja niitä ei olikein yhdistä mikään.

Tuo windows sitoo hirveästi, jos olisi jotain muuta vähemmän sitovaa niin lavalla olisi onnellinen olo. NoRulesin pitäisi erkaantua vanhoista laitteista. Joku siinä mättää. Mutta  Putouksen esitys oli pienimuotoinen ja liekö ollut livenä ollenkaan.

Toivon hyvää menestystä, kunhan sen ideaa ja sisältöä avattaisiin kansainvälisesti enemmän.

Kavereista Henri on todella hiljaisempi ja Teemu hoitaa omalla tavallaan keskustelut. Ehkä ulkomailla olisi tietty vakavuus antoisampaa.

Vierailija
20357/20622 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ehdottomasti Tsekki, jos live on sellainen kuin oli, Tanska tylsä, Malta huono, San Marino ei tasokas.

Vierailija
20358/20622 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reaction videoita suomesta oikein vauhdikkaalla liikehtimisellä NoRulesista juutubiihin vaan.

Yheden suomalaisten tekemän näin. No sellaista huokailemista ja okeita. ei sellaista viitsi katsoa.

Hitaita suomalaiset kyllä ovat, mutta puhuminen on kaikea aa ja öö.

Tee itse.

No jopa, hyvä kun osaan edes tänne kirjoittaa, en ole syntynyt  näppäimet hampaissa.

Vierailija
20359/20622 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ehdottomasti Tsekki, jos live on sellainen kuin oli, Tanska tylsä, Malta huono, San Marino ei tasokas.

Muulta osin olen samaa mieltä, mutta minusta San Marino taasen on tylsä.

Vierailija
20360/20622 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus, että saksan Otto Waalkes on samaa tyyliä kuin Teemu Keisteri. Mutta Teemu voisi myös hidastaa liikkumistaan ja vaikka yhden tahdin jättäisi väliin liikehdinnässä, kun se toisinaan on hieman höpläämistä.

Otto on tosi suosittu ja koomikko kokonaisuudessaan. Teemu osittain, mutta  liian nopeita liikkeitä.

Ketju on lukittu.