YLE: lapsia ei synny lukuisista eri syistä
https://yle.fi/a/74-20052231 Suurin syy on, ettei sopivaa kumppania ole löytynyt. Mielestäni syynä on deittiappien kertakäyttötapailukulttuuri ja infernaaliset vaatimukset seurustelukumppanille. Tinderissäkin monilla 30+ miehillä lukee, että yksi täydellinen riittää. Mutta kun kukaan ei ole täydellinen, eikä profiilinhaltijakaan kovin ihmeellinen. Toki myös syynä alueelliset erot jne
Kommentit (1267)
Olen 28-vuotias mies, naimisissa 36-vuotiaan naisen kanssa. Joka toinen viikko meillä on vaimon 8- ja 10-vuotiaat lapset edellisestä suhteesta, aloimme vaimon kanssa seurustella 6v sitten. Koen saaneeni perheellisyyden parhaat palat: joka toinen viikko osallistun läksyihin, harrastuskuskauksiin ja aidosti tykkään vaimoni lapsista. Plussaa toki on myös, että joka toinen viikko olemme ihan aikuisten kesken.
Vaimo itse sanoo, että hänen lapsensa on jo tehty, enkä valita. En näe itseäni kenenkään isänä, olen bonusaikuinen, turvallinen lisä vaimon lasten elämässä ja tämä on loistava ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Kun joka toinen 35 v mies on lapseton kyse on siitä ettei lapsia haluta . Ei se luku muuten noin iso olisi.
Ottakaa myös huomioon osa heistä on homoja. Ei ne sano haastattelussa en halua lapsia olen homo !
Jep. Olen vasta viime vuosina tajunnut homoja on paljon enemmän kuin luulisi. Noin 10 prosssa. Voi voi eihän tätä saa sanoa.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivoja lapset on mutta jaksaisko niitä hoitaa 24/7?
N29Omat lapset on ihan eri asia.
Eivät ole kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hankit nuorena lapsia, se on hei hei ura.
Jos se on hei hei ura, se on hei hei työ.
Jos se on hei hei työ, se on hei hei toimeentulo.
Jos se on hei hei toimeentulo, se on hei hei ihmisarvo.
Lopuksi se on tervetuloa köyhyys ja ihmissaastaksi haukkuminen, mikset mene töihin ym.
Höpöhöpö, naiset voivat hankkia uran myöhemminkin, tärkein asia maailmassa on perhe ja lapset ja koti.
Kenelle on, kenelle ei.
Vierailija kirjoitti:
Olen 28-vuotias mies, naimisissa 36-vuotiaan naisen kanssa. Joka toinen viikko meillä on vaimon 8- ja 10-vuotiaat lapset edellisestä suhteesta, aloimme vaimon kanssa seurustella 6v sitten. Koen saaneeni perheellisyyden parhaat palat: joka toinen viikko osallistun läksyihin, harrastuskuskauksiin ja aidosti tykkään vaimoni lapsista. Plussaa toki on myös, että joka toinen viikko olemme ihan aikuisten kesken.
Vaimo itse sanoo, että hänen lapsensa on jo tehty, enkä valita. En näe itseäni kenenkään isänä, olen bonusaikuinen, turvallinen lisä vaimon lasten elämässä ja tämä on loistava ratkaisu.
Jooh juuh aisankannattajan roolia meille vain tarjotaan. Ei kiitos, palakoot vaikka koko maa mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopuksi se on tervetuloa köyhyys ja ihmissaastaksi haukkuminen, mikset mene töihin ym.
Höpöhöpö, naiset voivat hankkia uran myöhemminkin, tärkein asia maailmassa on perhe ja lapset ja koti.
Ei itselleni. Jos en voida saada kumpaakin valitsen uran. Työ on intohimoni.
En halua lapsia. Elämäni on mukavampaa ilman niitä. Meitä näin ajattelevia on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kun joka toinen 35 v mies on lapseton kyse on siitä ettei lapsia haluta . Ei se luku muuten noin iso olisi.
Ottakaa myös huomioon osa heistä on homoja. Ei ne sano haastattelussa en halua lapsia olen homo !
Persufasismia taas, nykyäänhän on hyvin tunnettua että miehetkin voivat synnyttää.
Vierailija kirjoitti:
Islam on jo voittanut. Naisetkin haluavat kaikki vain läpsyttelijöitä eivätkä kantasuomalaisia
Kun nuoria sukupolvia katselee niin tuoltahan se ainakin pintapuolisesti hieman näyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajat on eri mieltä mitä sinä.
Vierailija kirjoitti:
Se oli lyhyt ja ytimekäs.
Sopisi ihan hyvin johonkin lastenkirjan kanteen. Sen verran hyvä oli.
Vierailija kirjoitti:
Ei vieläkään haluta oikein myöntää, että lapsia ei yksinkertaisesti haluta hankkia.
Jep. Itsekin olen myöntänyt sen vasta hiljattain. Olihan mulla vuosien varrella syitä esim. työttömyys tai ei sopivaa miestä. Jos oma lapsi olisi ollut elämäni tärkein juttu, ei nuo syyt olisi olleet esteitä: lapsen voi hankkia itsellisesti ja töitä voi saada lapsen synnyttyäkin. Eli myönnän etten halunnut lasta tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vieläkään haluta oikein myöntää, että lapsia ei yksinkertaisesti haluta hankkia.
Lainaus artikkelista kiireellisille lukijoille: "Lapsettomista vain 13 prosenttia on sitä omasta tahdostaan."
Veikkaisin, että tässä on osaltaan vääristymää johtuen siitä joukosta, jotka ovat kiinnostuneita kyselyyn vastaamaan. Minä olen vielä ja ohitan kaikki lapsettomuutta tai sen syitä käsittelevät jutut ja kyselyt, koska aihepiiri ei yksinkertaisesti kiinnosta. Veikkaan, etten ole ainoa. Siksi noissa kyselyssä monesti korostuu ne ryhmät, jotka ovat lapsettomia vasten tahtoaan ja siksi vastauksissa on paljon näitä "ei puolisoa", "taloudelliset syyt", "en voi saada lapsia" -tyyliset vastaukset. Ei minua kiinnosta avata tuollaista kyselyä painaakseni vain evvk-painiketta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaus artikkelista kiireellisille lukijoille: "Lapsettomista vain 13 prosenttia on sitä omasta tahdostaan."
Veikkaisin, että tässä on osaltaan vääristymää johtuen siitä joukosta, jotka ovat kiinnostuneita kyselyyn vastaamaan. Minä olen vielä ja ohitan kaikki lapsettomuutta tai sen syitä käsittelevät jutut ja kyselyt, koska aihepiiri ei yksinkertaisesti kiinnosta. Veikkaan, etten ole ainoa. Siksi noissa kyselyssä monesti korostuu ne ryhmät, jotka ovat lapsettomia vasten tahtoaan ja siksi vastauksissa on paljon näitä "ei puolisoa", "taloudelliset syyt", "en voi saada lapsia" -tyyliset vastaukset. Ei minua kiinnosta avata tuollaista kyselyä painaakseni vain evvk-painiketta.
Hemmetti, siis vela enkä vielä, kiitos taas autocorrect.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva on täysin varma siitä, ettei halua lapsia. Sen sijaan hyvin paljon on niitä, jotka kyllä ajatuksen tasolla voisivat nähdä itsensä lapsiperheellisenä, mutta eivätkä kuitenkaan koskaan koe mitään vauvakuumetta tai muutenkaan koe erityistä paloa lasten hankkimiseen. Eli käytännössä eivät erityisemmin halua lapsia.
Näin on. Kyllä minäkin näin ajatuksen tasolla itseni kahden lapsen äitinä jos elämäni olisi mennyt ideaalisti ts. vakityö, hyvä palkka, omistusasunto ja täysillä osallistuva mies noin kolmekymppisenä. Koska elämäntilanteeni ei ollut silloin lähellekään tuo jäi lapset hankkimatta. Eli olihan minunkin toivottu lapsiluku 2 mutta käytännössä en erityisemmin halunnut lapsia kun en silloisen elämäntilanteen takia edes yhtä yrittänyt saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa myös huomioon osa heistä on homoja. Ei ne sano haastattelussa en halua lapsia olen homo !Persufasismia taas, nykyäänhän on hyvin tunnettua että miehetkin voivat synnyttää.
No nyt olisi sitten miestenkin korkea aika hoitaa syntyvyys kuntoon.
Ehkä ne yliopistojen dekaanit ja muut, jottka tätä mieltä olivat, voisivat nyt kannustaa miehiäkin synnytystalkoisiin?
Vierailija kirjoitti:
En halua lapsia. Elämäni on mukavampaa ilman niitä. Meitä näin ajattelevia on paljon.
Olen samaa mieltä, mutta totuus on silti se, että meidän tämän päivän itsekkyys on se viimeinen sinetti huomisen hyvinvointiyhteiskunnalle.
Se maa jossa tämän päivän vauvat joutuvat kasvamaan, osaltaan meidän takia, ei tule olemaan mikään pohjoismainen lintukoto mikä meillä oli lapsena, vaan lähempänä jotain Malmön kaltaista kiirastulta.
Vierailija kirjoitti:
Kivoja lapset on mutta jaksaisko niitä hoitaa 24/7?
N29
En minä ainakaan jaksaisi :D olen aivan puhki jo siskon lapsien muutaman tunnin hoitamisesta, vaikka he rakkaita minulle ovatkin. Oma lapsi ei voi olla eri asia, kun häntä pitäisi hoitaa 24/7
Jos hankit lapsia olet ikuisesti leimatu lestaksi, mamuksi, loiseksi, kaniksi, elätiksi , laiskaksi lattemammaksi ym ym. Eli ei vaan naisena kannata...menettää mainettaan!
Miehet ei halua lapsia, vaan haluavat olla lapsia.