Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä ihmeestä lisää rahaa? Kaikki voimat menee jo kokoaikatyössä

Vierailija
03.10.2023 |

Mutta rahat ei vaan riitä. Palkka on niin pieni.
-siivooja

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep,tunnen tuskasi kolleega, yli 10 vuotta tehnyt siivous alantöitä ei ole palkat nousseet muutamaa senttiä korkeammaksi siksi kiukuttaa hoitajien ( en väheksy heidän ammattiaan), rekkakuskien,myyjien kiukuttelut että palkka on pieni koska siivoojilla vielä pienempi palkka.

Vierailija
22/35 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on siirtynyt maksamaan asuntolainaa pikavipillä.

epäilen vahvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on siirtynyt maksamaan asuntolainaa pikavipillä.

Tyhmintä mitä ihminen voi tehdä.

Vierailija
24/35 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin ap. Meillä on myös sama tilanne. Vasta rakennettu omakotitalo, eli iso laina. Molemmat käydään töissä duunariammateissa ja tosiaan elämisen ja asumisenkustannukset on noussut niin paljon parin viimeisen vuoden aikana että ollaan kyllä todella ahtaalla. Yllättäviä menoja tuli tietenkin mm. auto hajosi joka aikalailla romutti koko budjetin. Kaikkea muutakin ollut tässä ,mutta en nyt niistä sen enempää täällä avaudu.. terkkuja vaan tutuille jos joku tunnisti kuitenkin!

Vierailija
25/35 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä yritin myydä käytettyjä pikkareita kun aattelin että sais helposti rahaa. Mutta hemmetti sitä vaivannäköä. Paljon raskaampaa kuin oma työ. Vinkkejä tarviin minäkin.

Jotkut myy niitä kalliimmalla kuin kaupassa puhtaat ja käyttämättömät.

Mitä järkeä?

Vierailija
26/35 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin siivooja ja kaikki voimat meni kokoaikatyössä, otin silti iltatyön. Ihminen jaksaa kun on pakko.

Itse olen siivooja ja kokoaikatyössä. Olen tehnyt parin tunnin lisätyötä jo 7v tuossa rinnalla. Jaksaahan sitä joo, kun on pakko, mutta kyllä sitä vapaatakin kaipaa kun vielä työmatkaankin menee aikaa.

Oman perheen lisäksi on vanhemmista huolehtiminen.

Valitettavasti nuo lisätunnitkaan eivät enää helpota tilannetta. Kustannukset ovat nousseet koko ajan, palkka noussut vain minimaalisesti. Yksi lapsista täytti 17, lapsilisä lähti, mutta tietenkin lapsesta vielä kustannuksia eikä opintotukea saa, koska tulot niukasti ylittää rajan.

Että kyllä vaan turhauttaa tehdä pitkää päivää. Toki tilanne olisi vielä huonompi ilman lisätyötä.

Vierailija
27/35 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoustyö on niin rankkaa että sitä harva jaksaa tehdä kokoaikaisesti!!

Vierailija
28/35 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet hoikka ja komea nuori mies niin helposti tienaat seksillä rahaa

Vierailija
29/35 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen "mistä saisi lisää rahaa?" kysymys. Oletko alkemiaa ajatellut kokeilla?

Vierailija
30/35 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä yritin myydä käytettyjä pikkareita kun aattelin että sais helposti rahaa. Mutta hemmetti sitä vaivannäköä. Paljon raskaampaa kuin oma työ. Vinkkejä tarviin minäkin.

Jotkut myy niitä kalliimmalla kuin kaupassa puhtaat ja käyttämättömät.

Mitä järkeä?

On olemassa ihmisiä, jotka haluavat ostaa alushousuja suoraan jalasta, ja maksavat niistä hyvin.

Vierailija
31/35 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun terveys ei kestä tehdä edes täysipäiväisesti. Uupumus ja selkävaivat mm.. Joten aika puun ja kuoren välissä tässä ollaan.

T: köyhä

Vierailija
32/35 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin kaikki kulut pienemmäksi ja lisäksi pientä tuloa kyselyistä, rabblesta, kirppismyynneistä. Virkkaa ja neulo mitä osaat ja myy pois. Monet hehkuttaa verkostomarkkinointia, itselläni ei kokemusta. Hae ruokaa satunnaisesti leipäjonosta. Leivo ja kokkaa itse.

Osta halvalla ja myy kalliimmalla. Joulutavarat menee nyt jo kaupaksi, nettikirppiksellä.

Miksi alanuolet? Itse olen näillä keinoilla selvinnyt monta kertaa tukalasta tilanteesta. Tiedän monia muitakin jotka näin yrittävät selvitä.

Vierailija
33/35 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä persusuomalainen ja kokoomukselainen neuvo:  Suomessa on jokaisella samat mahdollisuudet ellei ole kommarilorvija. Tee siis enemmän töitä tai mene parempiin töihin. 

Vierailija
34/35 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä puolison tulot on? Jos ei ole puolisoa niin missä elarit, asumistuki ja toimeentulotuki?

Vierailija
35/35 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät, elarit? Opiskele uuteen ammattiin. Siivoojalle 1800 käteen on muuten hyvä palkka. Tuntipalkan oltava lähemmäs 15 euroa. Itse tein noitakin hommia aiemmin alle 12 euron tuntipalkalla (ikälisät myös mukana) Vaihdoin alaa ja nyt olen ns. keskituloinen ja käteen jää 500 euroa enemmän. Onhan se merkittävä summa rahaa, mutta kasvoi kyllä vastuukin.