Lentäjäkoulutus edullisesti - onko mahdollista?
Hei palstailijat,
Olen jo pitkään ollut kiinnostunut lentämiseen liittyvästä urasta lentäjänä. Lukenut kirjoja, katsonut videoita ja haastatteluja lentäjiltä, ja tuo todellakin vaikuttaa unelmauraltani. Ainoa este on kuitenkin se, että lentäjäkoulutusten hinnat ovat jopa sadassa tuhannessa, ja tämä kauhistuttaa. Tiedättekö siis erityisesti Suomessa, mutta myös muualla, edullisia vaihtoehtoja lentäjäkoulutukseen?
Kommentit (31)
Paljon parempi kun pitää lentämisen harrastuksena ja tekee työkseen ihan jotain muuta. Lentoharrastukseen pääsee käsiksi kun rakentaa itselle hyvät puitteet simulaattoriin.
Lennostoon varusmiespalvelukseen ja siitä sitten Finnairin lentäjäkouluun. Helppoa kun heinänteko.
Vierailija kirjoitti:
Onhan Suomen ilmailuopisto, se on Suomessa halvin. Finnair rekrytoi suoraan sieltä.
Muistaakseni koulutus maksaa vain muutamia tuhansia ja lentojen lisäksi majoitus sekä ruoka kuuluu hintaan. Se on oikea lottovoitto päästä Suomen Ilmailuopistoon kun kovatasoisia hakijoita riittää.
Suomen ilmailuopisto maksaa 18000 euroa. Tuossa linkki https://finaa.fi/koulutukset/lentajan-koulutus/ammattilentajan-opinnot/
Vierailija kirjoitti:
Armeijan kautta halvin.
Toinen on sit käydä koulutus helikopterilentäjäksi, mut onhan se nyt taas ihan homostelua verrattuna johonkin aeroflottiin...
Patria pilot trainingin kautta aikoinaan puhuttiin 160 tonnista, nykypäivän hintaa en tiedä..
Patria on edelleen päälle 150 000 €, jotkut pienemmät hieman edullisempia esim Aeropole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen pitkään ja huolella pohtinut, että ala-asteen opettajaksi olisi järkevintä valmistua oppisopimuksella. Työ on hyvin käytännönläheistä, ja monille uusille alsn raskaus tulee yllätyksenä.
Tietääkö joku, onko tämä jo jossain kunnissa mahdollista?Nykyopetuksen tasoa seuranneena ihmettelen, että miksei kutosluokkalaiset opeta nuorempiaan?
Ei varmaankaan tulis yhtään sen huonompia tuloksia...
Omana kouluaikanani 90-luvun lopussa lukutaitoiset kakkosluokkalaiset opetti ekaluokkalaisia lukemaan ja laskemaan.
Ei kai sinne koulutukseen pääsy nyt mitenkään mahdottomuus ole jos on hyvä hakija. Eikä kyllä jossain Norralla ole mitenkään isot kuukausipalkat olleet enää vuosiin.
Ensisijaisesti tuonne pitää olla hyvin terve. Lentoyhtiölle lentäjä on kuitenkin rahallisesti iso investointi koulutuksineen, joten jos jengiä on valittavaksi asti niin ensimmäisenä putoavat ne joiden terveydessä on riskitekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Suomen ilmailuopisto maksaa 18000 euroa. Tuossa linkki https://finaa.fi/koulutukset/lentajan-koulutus/ammattilentajan-opinnot/
mikä lie hinta jos haluaa liikennelentäjäksi?
eikö tuo ole vain pikku rupelikoneen ohjaamisen hinta?
Onpa harmillista, jos lentämään ei pääse niin helposti. Kreikka ainakin olisi aika hieno maa, sieltä olen kuullut erään Kreikassa asuvan sukulaiseni myötä kuinka lentäjiä näkyy siellä paljon - kuulemma koulutus edullista. Oletko tsekannut?
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen pitkään ja huolella pohtinut, että ala-asteen opettajaksi olisi järkevintä valmistua oppisopimuksella. Työ on hyvin käytännönläheistä, ja monille uusille alsn raskaus tulee yllätyksenä.
Tietääkö joku, onko tämä jo jossain kunnissa mahdollista?
Suosittelen hakeutumista koulunkäyntiavustajaksi, siinä näkee ammatin hyvät ja huonot puolet. Joihinkin kouluihin pääsee opettajan sijaiseksi lukiopohjalta.
Olisi kivaa päästä heti ns. matkustajalentokoneiden lentäjäksi, mistä olenkin pitkään unelmoinut. Toki tämäkin kiva vaihtoehto, mutta olisi kiva kuulla esim. Finnairin tyyppisten lentoyhtiöiden koulutuksista.