Minkälaista musiikkia kaipaat ja haluaisit kuunnella?
Aina valitetaan että nykymusiikki on huonoa, niin nyt on mahdollisuus antaa palautetta aiheesta.
Mitä haluaisitte kuunnella?
Kommentit (56)
Oikeasti cmx:llä ja Yu:lla oli tosi juonikkaita sävellyksiä. Basso meni NomeanNo -tyyliin ja koko biisin rakenne yup:klla oli tosi omituinen.
Davehan keksi suomirokin - se on kyllä kestänyt aikaa. Vaikka hänellä on tosi hienoja tehdä rokkia uudella tavalla, niin silti Dylan -pastissi Sirkus on tosi hieno.
Juuri nyt kuuntelen Nick Cavea, tämä on kyllä niin hyvä. Neil Youngia voisi kuunnella kuukausia, eikä kyllästyisi.
Smiths ja Dylan on hyviä. Tietty Dk, Mdc, Black Flag
King Krimson on ollut -69 järkytys hipeille - se on mielenkiintoinen. Frank Zappa. Billie Holliday, NoMeansNo. Mä olen miesihastunut Evan Dandoon, joten Lemonheads, lepalla-92 nevöfoget.
Kingston wall, Zeppelin, Hendriz, Marley, Pink Floyd
Stones, Stoofs, Beatles
Eilen kuuntelin koko päivän repeatella Maaritin: Synnyin saa....n merkit käsissäin - Stones coveri, muistaakseni Hectorin sanat. En ollut aiemmin kuullut. Ihan törkeän hyvä.
Clash, Hande Nurmio, Kauko Röyhkä, Manu chao, Leonard Cohen
Pe. menen Demolition 23 keikalle - loisto bändi
Soul-musiikkia olisii kiva kuulla suomeksi. Siis jotain oikeasti hyvää. Mun mielestänoi Sirkesalot ja kumppanit epäonnistuovat ja nykypopiskelmä ei kiinnosta.
Marit oli parhaimmillaan hyvä ja jos joku tuottaisi hyvillä soundeilla 60/70-lukulaisen hyvän biisin, jonka Marjo Leinonen laulaisi.
Suomi reggaekin kaatui aina basson puutteeseen - ihan dreadlinen : All the landista Soul Captainiin, Laulurastas on toki livenä hyvä.
Mä haluaisin tanssia vaimoni kanssa kunnon soulia. Toki kotona kuuntelemme Motownia ja Aretha Franklinia ja tanssimme.
Jukka Nousiaista lähinnä. Myös Markus Krunegård menee. Jos nuo saisi risteytettyä?
Lipksknottia people=shit. Kuvaa hyvin tätä maailmaa ja ihmisiä .
Vähän aiheesta ohi, en ole kuunnellut niin paljon 2000-luvun suomimusaa ilmeisistä syistä.
Onko Aki Yrjänän tai Jarkko Martikaisen jälkeen tullut mitään hyvää? Paula Vesalaa on kehuttu, mutta minä en ymmärrä miksi.
Jukka Nousiaisella ( joka mainittiin ) on toki oma maailma, mutta kitara on parempi. Klemetillä on hetkensä, Teinipäiden Downtown on hilpeä. Rapin puolella on aika hiljasta - en pidä suuntauksesta, että käytetään törkeästi finglismiä, kun ei muuten osata riimejä.
Vierailija kirjoitti:
Lipksknottia people=shit. Kuvaa hyvin tätä maailmaa ja ihmisiä .
Vierailija kirjoitti:
Vähän aiheesta ohi, en ole kuunnellut niin paljon 2000-luvun suomimusaa ilmeisistä syistä.
Onko Aki Yrjänän tai Jarkko Martikaisen jälkeen tullut mitään hyvää? Paula Vesalaa on kehuttu, mutta minä en ymmärrä miksi.
Jukka Nousiaisella ( joka mainittiin ) on toki oma maailma, mutta kitara on parempi. Klemetillä on hetkensä, Teinipäiden Downtown on hilpeä. Rapin puolella on aika hiljasta - en pidä suuntauksesta, että käytetään törkeästi finglismiä, kun ei muuten osata riimejä.
Tämä ei sitten varmaan ole suosikkeja, minusta aivan ihana, eikä vähiten finglishmien ja muun kielellisen sekoilun ansiosta. Aaah. Toki musiikki svengaa kuin hirvieläin myös.
KruneGårdhan oli hyvä. Otan kuunteluun.
Tässä ei käytetty enkku oikotienäriimeissä, niinkuin monet nuoret rapparit tekee, kun eivät osaa muuta -tässä oli tietoista ja itseironista, jolloin se toimii.
Kiitti vinkistä.
Eihän tätä nyt kukaan lue, mutta jos haluaa saada oppitunnin, miten käytetään esim slangia riimeissä, niin tsekatkaa Tuomari Nurmion Dumari ja spuget eka levy. Se on kova.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen sitten määrittelee mikä hyvää on ?
Vierailija kirjoitti:
KruneGårdhan oli hyvä. Otan kuunteluun.
Tässä ei käytetty enkku oikotienäriimeissä, niinkuin monet nuoret rapparit tekee, kun eivät osaa muuta -tässä oli tietoista ja itseironista, jolloin se toimii.
Kiitti vinkistä.
Eihän tätä nyt kukaan lue, mutta jos haluaa saada oppitunnin, miten käytetään esim slangia riimeissä, niin tsekatkaa Tuomari Nurmion Dumari ja spuget eka levy. Se on kova.
Kiva kun tykkäät, itse olen kuunnellut Krunegårdin koko tuotannon viime viikkoina, ja monet albumit jo monta kertaa. Siellä on ihan helmiä joukossa. Esim. tämä vuodelta 2005.
Tuomari Nurmio oli aikanaan aika poikkeuksellinen. Nykyään jotkut räppärit tekee minusta myös aika hauskoja riimejä. Jopa Gasellit ja Käärijä. :)
Semmoista rytmikästä joka saa pyllyn sykkimään musiikin tahtiin.
No sitten varmaankin Johnny winterin Shake your money maker. Kelpo coveri myös rollareiden Jumping Jack Flashista. Typerää, että Brown Sugar on canceloitu - törkeän hyvä biisi. Mitä sitten, jos se on kertoo tummasta giltsistä - ruskeat tytöthän ovat erittäin kauniita.
Olisi kiva jos joku laulaja vaikuttaa aidolta ja hyväntuuliselta.
Kasaripoppia ja diskoa laajalti, ei vain jotain eina samaa soittolistaa jossa joka välissä 5 tylsää mainosta.
Sillon osattiin tehdä kunnon jytää.
Vieläkin se saa mut aina niin hyvälle tuulelle ja virkoan henkiin, kun ajan
One night In Bankogin
tai Tina Turnerin the Bestin
tai ZZ Topin Sharp dressed menin
tahtiin duuniin volyymit kaakossa.
Kaija Koon parhaita enemmän ja laajempaa valikoimaa, niitä vanhoja 90 luvun hittejä.....
Cary More,
Iron Maiden, Rainbow, Motörhead, Whitesnake, Ozzy Osbourne, Scorpions, Black Sabbath, Dio, KISS, W.A.S.P., Mötley Crüe, Metallica, Bon Jovi, AC/DC, Judas Priest, Deep Purple, Megadeth, David Lee Roth, Alice Cooper
Kunnon rokkia kiitos, ei mitään nykynuorten nasaaliääni piipitystä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä sillä tiedolla teet?
Aion tehdä musiikkia.