Miten työtön, jolla ei ole käytössä tietokonetta, voi osallistua teams haastatteluihin jotta saisi työpaikan?
Onko sitä mietitty silloin kun työhaastattelut päätettiin monessa paikkaa siirtää teamsiin, että entä jos töitä hakeekin henkilö jolla ei ole käytössä toimivaa tietokonetta, niin kuinka tämä pystyy vastaamaan teams puheluun ja osallistumaan työhaastatteluun?
Kommentit (358)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastollisesti jokaisesta suomalaisesta kotitaloudesta löytyy vähintään yksi pöytäkone eikä sellaista suomalaista ole jolla ei ole tietokonetta. Ehkä joskus 80- ja 90- luvuilla näin vielä oli, mutta ei enää nykyään sillä tässä on ollut ainakin 30 vuotta aikaa sellainen hankkia.
Ei meillä ainakaan ole tietokonetta.
Sitä en usko.
Ole uskomatta. Mitä ihmeellistä siinä on?
Välität että sinulla ei ole tietokonetta ja silti kirjoittelet ja kommentoit AV:llä.
Et puhelimesta ole kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Teamsin saa ladattua älypuhelimeen tai tablettiin. Sellainen LÖYTYY LÄHES JOKAISELTA. Teamsin puheluun pääsee myös selaimen kautta, joten voi osallistua vaikka kirjaston koneelta.
No höpö höpö, ei löydy poikkeuksetta. Monella vanha kapulamalli eikä tabletista tietoakaan..
Varsinkin, jos on vähävarainen.
Jo nettiyhteys maksaa puh+läppäriin jonkin verran kuukaudessa. Virusturvat siihen päälle. Itse en luota maksuttomien turviin. Jotain ne aina haluaa maksuttomuudesta hyvityksenä: tietoja sinusta!
Itselläni on useita puhelimia, äly sellaisia, läppäriä, F-securea (Total, joka sisältää VPN, virus- yms. turvat), on valokuitua, wifiä jne.
Ymmärrän kuitenkin, ettei kaikilla ole! Rahasta, osaamisesta johtuen!
Enemmän mä yleensä olen huolissani siitä, miten haastattelijat saavat Teams:in toimimaan haastatteluhetkellä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teamsin saa ladattua älypuhelimeen tai tablettiin. Sellainen LÖYTYY LÄHES JOKAISELTA. Teamsin puheluun pääsee myös selaimen kautta, joten voi osallistua vaikka kirjaston koneelta.
No höpö höpö, ei löydy poikkeuksetta. Monella vanha kapulamalli eikä tabletista tietoakaan..
Jo nettiyhteys maksaa puh+läppäriin jonkin verran kuukaudessa. Virusturvat siihen päälle. Itse en luota maksuttomien turviin. Jotain ne aina haluaa maksuttomuudesta hyvityksenä: tietoja sinusta!
Itselläni on useita puhelimia, äly sellaisia, läppäriä, F-securea (Total, joka sisältää VPN, virus- yms. turvat), on valokuitua, wifiä jne.
Osta takuuhuollettu vanhempi iPhone, niin ei tarvitse F-securriden kanssa tuhrata.
Minä olen niin tyhmä, että en osaa käyttää teamsia. 😃 Sain kutsun liittyä, mutta en vain osannut. Kuulin vastaanottajan, mutta en saanut kuvaa. Se siitä haastattelusta. Enkä ole boomer, vaan 35v. Käytössä puhelin ja tabletti. En vain osaa. Tälläisiä idioottejakin on, meissä nuoremmissakin.
En kehtaa näyttää naamaani jossain teamsissa, koska ei 60v akka saa töitä, jos ryppyinen naama näkyy ruudulla. Olen kamalan näköinen ja rupsahtanut. Huonot hampaat, hiukset rumat ja iho huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta takuuhuollettu vanhempi iPhone, niin ei tarvitse F-securriden kanssa tuhrata.
Höpö höpö.
Laitoin tähän viestiketjuun pelkästään sanan "UP" niin sain vastaukseksi
"Kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen.'
Heh
Tuleekohan tämäkään viesti läpi? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei läheskään kaikilla köyhillä ole läheskään niin uutta tietokonetta joilla teams edes toimisi. Puhumattakaan moiseen riittävästä nettiyhteydestä. Petteri varmaan tarjoaa kun niitä töitähän on tusina jokaiselle työttömälle, joten kerro huolesi te-virkailijalle!
Minkä vuoden tietokone pitäisi ostaa ettei teams toimi? Ei taida olla semmoista..
Alle satkun saa älyluurin, joka käy. Käytettynä varmaan parilla kympillä. Jos ei tuon vertaa halua panostaa, on asenteeltaan sellainen että potkut tulisi koeajalla, vaikka sen työpaikan jotenkin saisikin.
Oma kokemukseni halvoista älyluureista on se, että niissä ei kaikissa ole riittävästi tilaa. Näennäisesti on, mutta puhelimisssa on niin paljon puhelimen omia pakollisia sovelluksia, joita ei saa poistettua ja jotka vievät ihan turhaan tilaa, vaikka kukaan ei niitä käytä. Puhelimen ei tarvitse olla kuin pari vuotta vanha, niin se on kroonisesi täynnä, vaikka sieltä poistaisi mitä. Ihmisillä kuitenkin on puhelimissaan yleensä Whatsapp ja Facebook sekä valokuvia, eikä kukaan nyt lähde kaikkea tällaista poistamaan vain saadakseen asennettua Teamsin haastattelua varten.
Parilla kympillä käytettynä muuten saa todennäköisesti sellaisia puhelimia, joissa on päivitykset ja tuki loppuneet. Sellaista ei kannata ostaa - ei edes väliaikaiseksi yhtä haastattelua varten, ellei työpaikka ola 100% varma ja haastattelu pelkkä muodollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei ole se käyttö vaan jostain pitäisi saada laite millä sitä käyttää kun suomen sosiaalihuoltokin on sitä mieltä että suomessa ei tarvitse tietokonetta että tukia semmoisen hankintaan ei saa ja puhelin kun on riittävän vanha että ei saa tarpeeksi uutta käyttöjärjestelmää minkä teams vaatii. Niin menee työttömällä aika mahdottomaksi työnsaanti.
Meillä päin ei edes työkkärin koneille mennä ilman erillistä ajanvarausta ja sama homma kirjastossa.
En ihan usko että potentiaalinen työnantaja odottaa työhaastattelun kanssa sitä reilua kuukautta mikä on jonotus aika seuraavaan vapaaseen aikaan.
No lainaa kaverisi puhelinta hetkeksi. Tai varaa se aika, mikä siinä on vaikeaa.
Oletko itse saanut koskaan työhaastattelu kutsua jossa se haastattelu tapahtuu reilu kuukausi kutsun saapumisen jälkeen? Omalla kohalla ihan jokainen työhaastattelu missä olen ollut on tapahtunut viikon sisään kutsun saamisesta
Niin no sitten pyydä joltain kaverilta läppäri lainaksi. Tai kun sinulla ilmeisesti nyt jossain se netti on, kun pystyt tännekin kirjoittamaan, menet sillä puhelimella/läppärillä/tabletilla linkin kautta kokoukseen. Ihan kuten tähän ketjuun on jo kymmenen kertaa kirjoitettu.
Lainaisitko itse kaverillesi läppäriä? Minä en. En tajua miksi näissä ketjuissa aina ehdotetaan ratkaisuksi kaverin lainaamaa tietokonetta tai puhelia, naapuriapua, mitä milloinkin. Kuitenkaan juuri kukaan ei oikeasti olisi halukas lainaamaan tietokoneita tai puhelimia, lahjoittamaan, kuskaamaan, tekemään milloin mitäkin naapureiden puolesta (jotta nämä säästäisivät kuluissa), ja muutenkin toimimaan sosiaaliturvavajetta paikkaavana hyväntekeväisyyslaitoksena.
Vierailija kirjoitti:
Kirjasto voi luultavasti auttaa tai paikallinen TE-toimisto.
Te-toimisto ainakin meillä on liki 50 kilsan päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei ole se käyttö vaan jostain pitäisi saada laite millä sitä käyttää kun suomen sosiaalihuoltokin on sitä mieltä että suomessa ei tarvitse tietokonetta että tukia semmoisen hankintaan ei saa ja puhelin kun on riittävän vanha että ei saa tarpeeksi uutta käyttöjärjestelmää minkä teams vaatii. Niin menee työttömällä aika mahdottomaksi työnsaanti.
Meillä päin ei edes työkkärin koneille mennä ilman erillistä ajanvarausta ja sama homma kirjastossa.
En ihan usko että potentiaalinen työnantaja odottaa työhaastattelun kanssa sitä reilua kuukautta mikä on jonotus aika seuraavaan vapaaseen aikaan.
Sossuun kun soittaa niin Suomessa saa puhelimen ja tietokoneen ilmaiseksi.
Minä en saanut, vaikka tarvitsin työssäni tietokonetta. Olen freelancer, joten tietokonetta ei voi pyytää työnantajalta, koska sellaista ei ole. Ja ilman tietokonetta ei pysty työtäni tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjasto voi luultavasti auttaa tai paikallinen TE-toimisto.
Te-toimisto ainakin meillä on liki 50 kilsan päässä.
Eiköhän se haastattelija jaksa sen ajan odottaa että ajat TE-toimistolle ja avaat koneen sen jälkeen kun saat teams kutsun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa sanottiin, että vanhan älyluurin saa parilla kympillä, koskeeko myös noita takuuhuollettuja iPhoneja, vai missä hintaluokassa ne pyörivät?
En nyt ymmärrä mitä lisäarvoa jokin teams tuottaa, varsinkin jos sitä käyttää oikealla tietokoneella jota ei ole erikseen varustettu kameralla. Äänikanavan lisäksi siinä on chatti, mutta jos puhua pitää niin voisi aivan hyvin käyttää puhelinta.
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa näyttää naamaani jossain teamsissa, koska ei 60v akka saa töitä, jos ryppyinen naama näkyy ruudulla. Olen kamalan näköinen ja rupsahtanut. Huonot hampaat, hiukset rumat ja iho huono.
Ja irl haastattelussa noi hampaat ja hiukset ei näy?
Etähaastattelu on hyvä tapa karsia kaikki ne, jotka ei töihin edes halua. Jos haluaa, lainaa vaikka sen kapulan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa sanottiin, että vanhan älyluurin saa parilla kympillä, koskeeko myös noita takuuhuollettuja iPhoneja, vai missä hintaluokassa ne pyörivät?
Istuvat lukitun lasikaapin ovien takana, hinnat jossakin 300-500 euron hujakoilla. Tuolla parilla kympillä saa sellainen 10+ vuotta vanhan Samsungin, Huawein tai Lumian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lainaa kaverisi puhelinta hetkeksi. Tai varaa se aika, mikä siinä on vaikeaa.
Oletko itse saanut koskaan työhaastattelu kutsua jossa se haastattelu tapahtuu reilu kuukausi kutsun saapumisen jälkeen? Omalla kohalla ihan jokainen työhaastattelu missä olen ollut on tapahtunut viikon sisään kutsun saamisesta
Niin no sitten pyydä joltain kaverilta läppäri lainaksi. Tai kun sinulla ilmeisesti nyt jossain se netti on, kun pystyt tännekin kirjoittamaan, menet sillä puhelimella/läppärillä/tabletilla linkin kautta kokoukseen. Ihan kuten tähän ketjuun on jo kymmenen kertaa kirjoitettu.
Lainaisitko itse kaverillesi läppäriä? Minä en. En tajua miksi näissä ketjuissa aina ehdotetaan ratkaisuksi kaverin lainaamaa tietokonetta tai puhelia, naapuriapua, mitä milloinkin. Kuitenkaan juuri kukaan ei oikeasti olisi halukas lainaamaan tietokoneita tai puhelimia, lahjoittamaan, kuskaamaan, tekemään milloin mitäkin naapureiden puolesta (jotta nämä säästäisivät kuluissa), ja muutenkin toimimaan sosiaaliturvavajetta paikkaavana hyväntekeväisyyslaitoksena.
No ihan varmasti lainaisin sen yhden kerran, kun tarvitaan työhaastatteluun. Ihme tyyppejä.
Älypuhelin tarvitaan nykyään ihan asioiden hoitoon, uudenkin saa alle satkulla. Siinä toimii kyllä Teams-linkki.
Työnteko ei osaltani kannata. Kannatti pyytää rikasta yksinäistä vaaria tai mummoa muistamaan testamentissa kun on 10v, niin perii aikuisiällä tolkuttomasti rahaa. Eikä rajoitu yhteen pyyntöön; pyytää kaikilta muoreilta ja papoilta. Rahantuloa voi helpottaa.