Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teetkö töitä eläkettä varten?

Vierailija
01.10.2023 |

Mitkä ovat suunnitelmasi eläkkeellä kun aikaa SEKÄ rahaa on?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän rahaa nyt. Jos sukuun tulen, niin en taida edes eläkepäiviä nähdä. Elän tässä ja nyt. 

Vierailija
2/40 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion matkustaa Nigeriaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa nähdä saako 30v päästä enää edes eläkettä..vaikka näitä maksuja nyt maksellut.

Vierailija
4/40 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pistän rahaa sivuun eläkevuosia varten, Tarkoitus on olla mökillä, matkustella muutaman kerran vuodessa, käydä kahviloissa ja ravintoloissa, ulkoilla, liikkua, joogata, mennä työväenopiston harrastuskursseille ja olla mökillä.

Nuo nyt ainakin.

Vierailija
5/40 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee. Se on sitten sen ajan murhe miten silloin pärjätään. 

Vierailija
6/40 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan samaan malliin kuin nytkin, rauhaisaa elämää ja vähän matkustelua, erona että sitten tulee se eläke, nyt on nollatulot. Enää pari-kolme vuotta.

Vierailija
7/40 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pistän rahaa sivuun eläkevuosia varten, Tarkoitus on olla mökillä, matkustella muutaman kerran vuodessa, käydä kahviloissa ja ravintoloissa, ulkoilla, liikkua, joogata, mennä työväenopiston harrastuskursseille ja olla mökillä.

Nuo nyt ainakin.

Minä ajattelin lopettaa eläkepäivinä matkustamisen ja ravintoloissa käymisen. Lenkkeilen vaan ja katon jotain ilmaisia huvituksia. 

Vierailija
8/40 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo nyt ainakin.

Joogata? Ok.. Aika notkee vanhus. Ja kaikki tämä JOS säilyy terveenä

Vierailija
9/40 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ystäväni kysyi että eikö sinua huolestuta eläke kun et töitä tee. No ei huolestuta, olen jo nyt niin sairas että tuskin elän 60 v vanhemmaksi

Vierailija
10/40 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee. Aion tehdä töitä kuolemaani asti. Tarkoitus on saada menestystä, jotta saan korvausta tekemästäni työstä. Ehkä taiteilijaeläke.

Vierailija
11/40 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä asunto on maksettu. Käteen jää arvion mukaan sama kuin nytkin. Ehkä vähän enemmänkin.

Ei suurta summaa, mutta varaa elää ja joskus matkustaa ja harrastaa. Voin myös myydä tämän kämpän ja ostaa uuden.

Yritän pitää kropasta huolta ja minimoida sairauskulut.

Vierailija
12/40 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmin syy käydä töissä on kerryttää eläkettä. Varsinkin jos elämä menee hukkaan töitä tehdessä. Itse teen vain osan vuodesta töitä keikkahommia. Vapaus ja raha pitää olla tasapainossa

Vierailija
13/40 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelen viinin juomista ja varmaan kupsahdan sitten ennen aikojaan maksakirroosiin. Ei mitään mielenkiintoa elää niin vanhaksi, että joutuu vielä laitoshoitoon. Eläkepäivinä aletaan oikein kunnolla rellestää. 

Vierailija
14/40 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee. Aion tehdä töitä kuolemaani asti. Tarkoitus on saada menestystä, jotta saan korvausta tekemästäni työstä. Ehkä taiteilijaeläke.

Tähtään takuueläkkeeseen. Pienituloisena yrittäjänä ei ole järkevää maksaa yelliä yhtään enempää, kuin tarvitsee.

Työ on harrastus, joten en ajatellut jäädä eläkkeelle. Mitä sitten tekee? Kököttää kotona? Ei jaksa harrastaakkaan kokoajan.

Vierailija
15/40 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on aikaa vielä 13 vuotta. Olen nuoresta saakka tehnyt töitä, säästänyt ja sijoittanut juurikin eläkepäiviä varten. Sittenhän on tuplasti enemmän aikaa tuhlata kuin nyt. 

Toki kuolo voi korjata huomenna, mutta enemmän minä köyhää vanhuutta pelkään. Tätä vauhtia tulen saamaan noin 4000€:n eläkkeen, josta jää käteen noin 3000€. Lisäksi pääomatuloja 1000€. Olemme haaveilleet matkustelevamme talvet jossain lämpimässä, joten rahaa tarvitaan.

Vierailija
16/40 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähtään takuueläkkeeseen. Pienituloisena yrittäjänä ei ole järkevää maksaa yelliä yhtään enempää, kuin tarvitsee.

Työ on harrastus, joten en ajatellut jäädä eläkkeelle. Mitä sitten tekee? Kököttää kotona? Ei jaksa harrastaakkaan kokoajan.

Mun isä tekee täyttä työpäivää vielä 78-vuotiaana. Hyvin näyttää viihtyvän. Monille tulee pudotus, kun jäävät eläkkeelle. Harvemmilla on niin paljon mielekästä tekemistä.

Vierailija
17/40 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee. Se on sitten sen ajan murhe miten silloin pärjätään. 

Murhe, todellakin. Kun nyt, todennäköisesti tienaavana ja työkykyisenä, viitsii nähdä vähän vaivaa, sillä on valtava merkitys.

Vierailija
18/40 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säästä yhtään mitään. No asuntolainan olen hoitanut ja jonku remontin ehkä teen. Mulla on perintömetsiä, jotka laitan sitten sileäksi tarvittaessa. 

Vierailija
19/40 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä, että on varaa ostaa talo ja muita haluamiani asioita. En usko eläkejärjestelmän toimivan enää noin 40 vuoden päästä.

Vierailija
20/40 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo nyt ainakin.

Hyvä suunnitelma.