Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Petteri Orpo lupaa: kunhan työttömät saadaan töihin on kaikki Suomen talousongelmat ratkaistu

Vierailija
01.10.2023 |

Petteri Orpon hallituksen ohjelma ja ensi vuoden budjetin teossa kirkastunut talouslinja nojaavat työllisyyteen. Idea on, että kun ihmisiä saadaan siirrettyä työttömyydestä työhön ja osa-aikaisuuksista täyspäivätyöhön, työllisyysaste nousee ja hyvinvointivaltion laskut voidaan maksaa.

https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000009885532.html

Kommentit (442)

Vierailija
321/442 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se varmaan surullista, kun ensi vuonna ei saa enää henkilökohtaista avustajaa kotiin, jos on sairas. Eli omaiset hoitaa tai laitoshoito. Moni omainen joutuu irtisanomaan itsensä töistä.

Höpsistä. Henkilökohtaiset avustajat tulevat ottamaan entistä enemmän tunteja, kun valtio ei enää kannusta osa-aikatyöhön.

Eivät ota. Kukaan ei enää hae henkilökohtaiseksi avustajaksi.

Riippuu ihan siitä, miten houkuttelevaksi vaihtoehdoksi työttömyys tehdään.

Ensinnäkin enää ei riitä, että kysyy lisätunteja. Jatkossa osa-aikatyötä tekevän on haettava koko-aikatyötä tai osallistuttava työkkärin aktivointeihin osa-aikatyön rinnalla.

Eli jos teet kaupassa 20 h niin olet lisäksi työkokeilussa 20 h tai haet koko-aikatyötä johon on realistiset mahdollisuudet päästä esim siivooja.

Vierailija
322/442 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se varmaan surullista, kun ensi vuonna ei saa enää henkilökohtaista avustajaa kotiin, jos on sairas. Eli omaiset hoitaa tai laitoshoito. Moni omainen joutuu irtisanomaan itsensä töistä.

Höpsistä. Henkilökohtaiset avustajat tulevat ottamaan entistä enemmän tunteja, kun valtio ei enää kannusta osa-aikatyöhön.

Ensinnäkin enää ei riitä, että kysyy lisätunteja. Jatkossa osa-aikatyötä tekevän on haettava koko-aikatyötä tai osallistuttava työkkärin aktivointeihin osa-aikatyön rinnalla.

Eli jos teet kaupassa 20 h niin olet lisäksi työkokeilussa 20 h tai haet koko-aikatyötä johon on realistiset mahdollisuudet päästä esim siivooja.

Ja lisäksi osa-aikatyötä tekevältä 2 lapsen yh-vanhemmalta leikataan 500 euroa kuukaudessa rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/442 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan hae avustajan töihin.

Ja Helsingistä lähtee sijoittajilta vuokralaiset.

Suomessa jokainen saa valita asuinkaupunkinsa eikä ihmisiä voi siirtää Helsinkiin eikä pakottaa jäämään sinne.

Töistä kieltäytyviltä otetaan tukiaiset pois, mutta ei ketään silti toki pakoteta. Jos haluaa viettää aikansa elämäntapaintiaanina Kainuun korvessa, niin siihen on oikeus. Jos lämmin ruoka ja asunto alkavat jossakin vaiheessa kiinnostaa, niin sitten avustajaksi Helsinkiin.

Helsingissä ja Kainuussa saa samat tuet.

Eli Kainuussa saa jatkossa enemmän rahaa kuin Helsingissä vuokralla.

Ei ihmiset Helsinkiin jää.

Vierailija
324/442 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäksi osa-aikatyötä tekevältä 2 lapsen yh-vanhemmalta leikataan 500 euroa kuukaudessa rahaa.

Ihmisten on pakko muuttaa halvempien vuokrien kaupunkeihin.

Vierailija
325/442 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääministeri Orpo on oikeassa sillä työttömien elättämiseen menee 5 miljardia euroa vuodessa.

Jos työttömille ei annettaisi mitään niin säästyisi rahaa valtava määrä ja toisaalta työttömät hakeutuisivat töihin mikä voisi näkyä yritysten parempana tuloksena.

Olisiko jo aika lopettaa ansiosidonnainen päiväraha niin kenellekään ei tule kiusausta jäädä loisimiaan kotona kuin vetelä lahna.

Vierailija
326/442 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla noin harhainen yksilö suomen pääministerin toimessa? Kuka tahansa muu hallituksen jäsen olisi ollut parempi vaihtoehto.

Vierailija
327/442 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääministeri Orpo on oikeassa sillä työttömien elättämiseen menee 5 miljardia euroa vuodessa.

Jos työttömille ei annettaisi mitään niin säästyisi rahaa valtava määrä ja toisaalta työttömät hakeutuisivat töihin mikä voisi näkyä yritysten parempana tuloksena.

Olisiko jo aika lopettaa ansiosidonnainen päiväraha niin kenellekään ei tule kiusausta jäädä loisimiaan kotona kuin vetelä lahna.

Työttömillä on lapsia ja 90000 työtöntä on aktivoitu.

Eli ovat esim työkokeilussa kaupassa hyllyttämässä tavaroita työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä.

Vierailija
328/442 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä jännä juttu, että iso osa ihmisistä ei koe tätä työllisyyteen pyrkimistä ja suoranaista pakottamista minkäänlaisena ongelmana ja toisille se on maailman kamalin asia. 

Itse olen kasvanut ympäristössä, jossa päähäni on taottu pienestä pitäen työn tekemisen tärkeys ja erilaisia taitoja olen oppinut jo ihan pikkunatiaisesta saakka. AINA OLEN OLLUT TÖISSÄ.

Välillä rakensin talonkin työn ohessa. Joo oli rankkaa, mutta elämä on. 

Olisi kiva nähdä edes pientä ahkeruuden siementä työttömissä. Tuntuu, että taidot ja tahto on ihan nollissa, kun valitetaan vaan ettei työpaikkoja ole. No ei olekaan kaltaisillenne valittajille!

Kelpaako se ahkeruudeksi, että haen töitä? Jos kerrot, missä olet töissä, niin voin ehkä teillekin hakea (riippuen tietyti siitä osaanko homman). Jollen ole jopa jo hakenut.

Se vain on niin, että ei sinne töihin omalla päätöksellä mennä. Työnantaja valitsee hakijoista. Eipä ole minua vielä kukaan valinnut. Jopa niin on käynyt, ettei ole valinnut hakijoista ketään, vaikka minusta työ olisi ollut juuri sellaista mitä osaan (mitä olen ennenkin tehnyt) ja mitä mielelläni tekisinkin. Kun kysyin, miksi en kelvannut, on tullut jotain että "päätimme tässä rekrytoinnissa painottaa enemmän sen-ja-sen alan osaamista", mikä ehkä ei ole totta kun kohta paikka onkin uudelleen auki. Veikkaan, että oikeasti eivät vain halua ikääntynyttä pitkäaikaistyötöntä. 

No, jatkan ahkerointia hakemusten parissa...

Vierailija
329/442 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on palkkatuella tarhoissa lapsia hoitamassa.

Mulla on töissä karkkia mukanani ja olen kiva, kun sun 10 kuukautta vanha vauva tulee hoitoon niin se saa maistaa karkkeja. Köyhä antaa vähästäänkin.

Vierailija
330/442 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa jokainen saa valita asuinkaupunkinsa eikä ihmisiä voi siirtää Helsinkiin eikä pakottaa jäämään sinne.

Töistä kieltäytyviltä otetaan tukiaiset pois, mutta ei ketään silti toki pakoteta. Jos haluaa viettää aikansa elämäntapaintiaanina Kainuun korvessa, niin siihen on oikeus. Jos lämmin ruoka ja asunto alkavat jossakin vaiheessa kiinnostaa, niin sitten avustajaksi Helsinkiin.

No mä asun Kainuussa ja on lämmin koti ja peräti 2 lämmintä ruokaa päivässä.

Vierailija
331/442 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on töissä karkkia mukanani ja olen kiva, kun sun 10 kuukautta vanha vauva tulee hoitoon niin se saa maistaa karkkeja. Köyhä antaa vähästäänkin.

On ihanaa nähdä 10 kuukautta vanhan vauvan ilme, kun se saa maistaa karkkia, jäätelöä ja suklaata.

Vierailija
332/442 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hönö Tiainen. Älä häpäise itseäsi.

Vierailija
333/442 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihanaa nähdä 10 kuukautta vanhan vauvan ilme, kun se saa maistaa karkkia, jäätelöä ja suklaata.

Ja 6 - vuotiaalle eskarilaiselle voi tehdä kampauksen valokuvaan. Tarhassa otetaan eskari kuva, tulee valokuvaaja.

Vierailija
334/442 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et selvästikään ole valinnut elämäntapaintiaanin lifestylea.

Vierailija
335/442 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt jo vuosia hakeutua töihin. 

Ei se ole minkään yrityksen tulosta parantanut. Päinvastoin, kuluja siitä vain on, kun tuonkin yli-ikäisen luuskan hakemus siivotaan joukosta pois.

Kaikki eivät vain näköjään työnantajille kelpaa. Työtön on se viimeinen valinta. Moni taitaa mieluummin olla vaikka ilman.

Vierailija
336/442 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hönö Tiainen. Älä häpäise itseäsi.

Kyllä mä tiedän, että sä olet pihi äiti ja syöt karkit itse.

Mä en ole pihi, köyhä antaa vähästäänkin. Vauva tulee iloiseksi, kun saa karkkia.

Vierailija
337/442 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja 6 - vuotiaalle eskarilaiselle voi tehdä kampauksen valokuvaan. Tarhassa otetaan eskari kuva, tulee valokuvaaja.

Tytölle voi tehdä Rölli kampauksen. Tiedättekö elokuva Röllin, sen olen viimeksi ollut katsomassa elokuvissa.

Vierailija
338/442 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin töihin? Kun rakas Petsku ei ole töitä mihin mennä, selviää ihan Petskullekin kun katsoo niitä tilastoja. Mielikuvitus ja haamutöihin ei voi mennä.

Töitä on vaikka kuinka paljon, kun vain löytyisi osaavaa porukkaa niitä tekemään, harvassa paikassa kun viitsitään aloittelijasta kouluttaa osaajaa, saati maksaa asiaan kuuluvaa palkkaa.

Vierailija
339/442 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoito on kivaa. Tarhassa voi kertoa sadun aikuisista jotka vie lapsilta työttömyystuista lapsikorotukset ja lapset ei saa ruokaa. Näyttää lapsille kuvat, että tällaiset ihmiset vie teidän ruoat.

Vierailija
340/442 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et selvästikään ole valinnut elämäntapaintiaanin lifestylea.

Ei kaikki työttömät ole elämäntapaintiaaneja. Mitä se edes ikinä tarkoittaakaan.