Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita kannustinloukussa? Kelatuet ~1500€/kk. Nettopalkan olisi oltava vähintään 2000€/kk, jotta kannustaisi töihin.

Vierailija
01.10.2023 |

Hölmö systeemi. Joko palkkojen pitää olla korkeampia, tai tukia vähentää.

Eihän se toki sen syytä ole, joka systeemistä "nauttii" tai käyttää laillista järjestelmää hyväkseen, siis itselleen parhaaksi katsomallaan tavalla. (Vrt. verosunniittelu).

Samoin kuin sekään ei ole mamun vika jos tämä nostaa itselleen "kuuluvat" tuet mitä veronmaksajat eli yhteiskunta haluaa maksaa. Ei se ole tyhmä joka ottaa, vaan se joka antaa. Syyttäkööt ihmiset peliä ennemmin kuin sen pelaajaa.

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuet tippuu

Vierailija
2/125 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tuet nolla euroa ja silti en pääse edes haastatteluun. Aikanaan alkavat taas tuet kyllä juosta myös tähän suuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään nimessä kannustinloukussa, saan vajaa 600e kk. Voin sanoa, että tiukkaa tekee. Mutta kun ei hitto ole mitään töitä! Olen hakenut lukemattomia paikkoja. Olisin valmis muuttamaan töiden perässä, mutta en lähde halvalta paikkakunnalta ennen kuin niitä on valmiina. Ja pitää olla vähän varmempi kuin joku nollasoppari vuokratyöläisenä että muutto edessä.

Vierailija
4/125 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on helppo elää työttömänä. Nälkään ei voi (siltikään) kuolla. Samaa mieltä kyllä, että vaikka mun mielestä etenkin vastaanottomassi on liikaa, en syytä tulijoita jotka tietenkin ottaa kaiken mitä lain mukaan irti saa. Laeissa on vikaa

Vierailija
5/125 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhauttavaa, että näiden tukien väärin käyttäjien takia moni oikeasti niitä tarvitseva kärsii.

Elämäntapa työttömien takia, joille riittää pieni toimeentulo, moni esim leskeksi jääneet yksinhuoltajat lapsineen menettävät tulonsa.

Vierailija
6/125 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään loukussa. Tukena pelkkä työmarkkinatuki.

Vierailija
7/125 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkka on 1500. Mä tykkään tehdä töitä.

Vierailija
8/125 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako asiaan nyt kun tukien pitäisi tippua?

Ørpo

Vierailija
9/125 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole missään nimessä kannustinloukussa, saan vajaa 600e kk. Voin sanoa, että tiukkaa tekee. Mutta kun ei hitto ole mitään töitä! Olen hakenut lukemattomia paikkoja. Olisin valmis muuttamaan töiden perässä, mutta en lähde halvalta paikkakunnalta ennen kuin niitä on valmiina. Ja pitää olla vähän varmempi kuin joku nollasoppari vuokratyöläisenä että muutto edessä.

Näissä olisi aina hyvä tietää onko ilmoitetut rahat/tuet vuokran jälkeen vai ennen. Nuo Hesarinkin jutut ei anna mitään osviittaa kun kerrotaan että "Kaisa elää 600 eurolla" tms. Vaikuttaa isosti , että onko 600e kaikkeen elämiseen ja itse päätettävissä se raha. Vai onko ensin kuitattava vuokra pois alta ja vasta siitä jäävällä osalla elettävä. Pitäisi aina (mediasssakin) ilmoittaa vuokran jälkeen - summa

Vierailija
10/125 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ymmärrä, jos työttömiltä vähennetään tukia vaikka 100e kk. Miksei ne eti jotain pientä piaska duunia, jolla korvata se puuttuva 100e.? Minunkin pitää töitä tehdä rahani eteen, enkä oleta et sohvalla istumalla saisin kaiken.

Vierailija
11/125 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä olisi aina hyvä tietää onko ilmoitetut rahat/tuet vuokran jälkeen vai ennen. Nuo Hesarinkin jutut ei anna mitään osviittaa kun kerrotaan että "Kaisa elää 600 eurolla" tms. Vaikuttaa isosti , että onko 600e kaikkeen elämiseen ja itse päätettävissä se raha. Vai onko ensin kuitattava vuokra pois alta ja vasta siitä jäävällä osalla elettävä. Pitäisi aina (mediasssakin) ilmoittaa vuokran jälkeen - summa

Mieluummin pitäisi avata koko tukihimmeli artikkeleihin eli paljonko saa asumistukea, perupäivärahaa tjsp ja sen jälkeen lueteltaisiin esim. asunnon vuokra.

Vierailija
12/125 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa että jollain on noin kovat tuet. Itse en saanut kuin noin 900€ kun lasketaan kaikki yhteen. Tämä on varmaankin yksinhuoltaja Helsingissä?

Vierailija
13/125 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä mikä idea on mennä töihin aikaiset herätykset ja raataminen ?.saan rahat tilille tekemättä mitään.

Vierailija
14/125 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 tunnin kannustinloukussa. Teen töitä 2 vuoroa viikossa, ettei työssäoloehto täyty ja ansiosidonnaista lasketa uudelleen osa-aikatyön perusteella.

Vierailija
15/125 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en ymmärrä mikä idea on mennä töihin aikaiset herätykset ja raataminen ?.saan rahat tilille tekemättä mitään.

Jotkut ei viihdy kotona.

Vierailija
16/125 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Totuus on se, että vain harva työtön saa 1500 euroa tukia kuussa. Suurimmalla osalla summa on selvästi pienempi.

Vierailija
17/125 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sinänsä ole, osa-aikatyöni palkka on käsittääkseni hassusti kuitenkin pienempi kuin ansiosidonnaiseni olisi kokonaan työttömänä. Mutta epäkohtana pidän kyllä sitä että osareita hätistellään hakemaan kokoaikatyötä. Itse vältyn siltä painostukselta koska on terveysongelmaa, mutta vaikkei olisikaan niin tuntuu järjettömältä että jopa tällainen kymmenen vuotta kestänyt työsuhde pitäisi uhrata jos löytäisi vaikka vain parin kuukauden kokoaikatyön?!?! Minulla on tunteja kuitenkin sen verran hyvin että saan palkan lisäksi soviteltua vaan noin 100€ kuussa, en aina sitäkään.

Vierailija
18/125 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis siinä on kaikki tuet mitä saan, 595e (verojen jälkeen). Asun avoliitossa enkä saa asumistukea. Vuokrasta maksan vähemmän kuin avopuoliso.

Vierailija
19/125 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään ihmistä jolla kelan tuet olisivat yli 1000 euroa. Onko kyse jostain monen lapsen yksinhuoltajaäidistä, joka asuu helsingissä?

Vierailija
20/125 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

600e on työmarkkinatuki pyöristettynä ylöspäin. Jokainen tietää mitä tuki sisältää joten sitä ei tarvitse aina olla selittämässä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä