Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtisanouduin hyvinvointialueen sairaanhoitaja tehtävästä ja menin keikkafriman kautta tekemään samaa työtä

Vierailija
01.10.2023 |

Ennen sain 16€/h ja nyt 29,50€h.
Siinä syy. Lisäksi ei tarvitse hoitaa pakollisia tehtäviä tilauksia yms.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä ahneutta, ei voi muuta sanoa.

Voi jumalauta. Lakon aikana huudettiin kitapurje täristen ammatinvalintakysymystä ja menkää sellaisiin töihin mistä maksetaan paremmin. Nyt ei ole sekään hyvä. Mutta tietenkin teitä ruttunaamoja pitäisi hoitaa ja hyysätä vaikka vitosen tuntipalkalla ja olla vielä kiitollinen että saa tehdä niin.

Hoitajat saa tonnitolkulla palkkaa ja samaan aikaan yh-äidiltä viedään viimeisetkin asumistuet. Minä ainakaan en kykenisi nauttimaan pihviä, jos naapurissa joudutaan syömään puuroa koko päivä.

Onko YH ajatellut töihin menemistä?

Sinällään mielenkiintoista että sinusta esim ruispuuro on jotenkin huomoa ruokaa?

Vierailija
42/67 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa jo näiden sairaanhoitajien rutina ottaa helvetisti päähän, ette te kaikki mitään laatutyötä tee, kunhan hääräätte siellä tekemässä vähän sitä sun tätä, minulla ei ainakaan mikään 100 % luotto suomalaisiin sairaanhoitajiin ole eikä tule olemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis muuttuiko mikään kun hoitajat lakkoilivat??

Ei todellakaan muuttunut, kunhan kaakattava kanalauma heilui torinkulmassa plakaatti kädessä. MINÄKIN OSAAN VALITTAA !

Vierailija
44/67 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä ahneutta, ei voi muuta sanoa.

Voi jumalauta. Lakon aikana huudettiin kitapurje täristen ammatinvalintakysymystä ja menkää sellaisiin töihin mistä maksetaan paremmin. Nyt ei ole sekään hyvä. Mutta tietenkin teitä ruttunaamoja pitäisi hoitaa ja hyysätä vaikka vitosen tuntipalkalla ja olla vielä kiitollinen että saa tehdä niin.

Hoitajat saa tonnitolkulla palkkaa ja samaan aikaan yh-äidiltä viedään viimeisetkin asumistuet. Minä ainakaan en kykenisi nauttimaan pihviä, jos naapurissa joudutaan syömään puuroa koko päivä.

Tuilla elävät laiskurit voivat itse mennä töihin ja lopettaa loisimisen.Vtuttaa valittajat jotka eivät tee töitä vaan elävät toisten rahoilla. Haistakoot mokomat pskans stna soikoon.

Vierailija
45/67 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin miettinyt siirtymistä yksityiselle kun näyttää vahvasti siltä että ainakaan pääkaupunkiseudulla hyvinvointialueet joutuvat tilaamaan yksityisiltä palveluntuottajilta toimintaa lisääntyvässä määrin. Työpaikkaa vaihtamalla olisi mahdollista lopettaa yötyön tekeminen kokonaan ja vähentää työn määrää ilman että se näkyy paikassa.

Vielä pari vuotta sitten en olisi uskonut että perusterveydenhuollon lisäksi että erikoissairaanhoito alkaa olla henkitoreissaan ja uusia nuoria lääkäreitä ei oikein saada yliopistosairaalaan töihin. Enää ei sitouduta tekemään valtavia tuntimääriä vaan nyt tärkeämpia arvoja ovat palkan lisäksi joustavuus, perhe, harrastukset ja vapaa-aika muutenkin. Sankarilääkäreiden tai puurtajien aika taitaa olla ohitse. 

Tilanne on nyt jo niin paha että enää ei voi olla varma että saisi hoitonsa ajallaan vaikka kyse olisi syövästä. Päivystykset taitavat vielä toimia mutta saa nähdä kuinka kauan.

T: Lääkäri yliopistosairaalasta

Vierailija
46/67 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajista on pula joten kateellisille löytyy kyllä töitä. Joka ainoasta kylästä suomesta. Sitten kun on enemmän hakijoita kuin hoitajia, niin voi olla kateellinen.

Vierailija
47/67 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin miettinyt siirtymistä yksityiselle kun näyttää vahvasti siltä että ainakaan pääkaupunkiseudulla hyvinvointialueet joutuvat tilaamaan yksityisiltä palveluntuottajilta toimintaa lisääntyvässä määrin. Työpaikkaa vaihtamalla olisi mahdollista lopettaa yötyön tekeminen kokonaan ja vähentää työn määrää ilman että se näkyy paikassa.

Vielä pari vuotta sitten en olisi uskonut että perusterveydenhuollon lisäksi että erikoissairaanhoito alkaa olla henkitoreissaan ja uusia nuoria lääkäreitä ei oikein saada yliopistosairaalaan töihin. Enää ei sitouduta tekemään valtavia tuntimääriä vaan nyt tärkeämpia arvoja ovat palkan lisäksi joustavuus, perhe, harrastukset ja vapaa-aika muutenkin. Sankarilääkäreiden tai puurtajien aika taitaa olla ohitse. 

Tilanne on nyt jo niin paha että enää ei voi olla varma että saisi hoitonsa ajallaan vaikka kyse olisi syövästä. Päivystykset taitavat vielä toimia mutta saa nähdä kuinka kauan.

Uusia nuoria lääkäreitä ei saa yliopistosairaalaan töihin. Voisko siellä sairaalassa muuttaa työaikoja inhimillisemmiksi?

Vierailija
48/67 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa jo näiden sairaanhoitajien rutina ottaa helvetisti päähän, ette te kaikki mitään laatutyötä tee, kunhan hääräätte siellä tekemässä vähän sitä sun tätä, minulla ei ainakaan mikään 100 % luotto suomalaisiin sairaanhoitajiin ole eikä tule olemaan.

90 prossaa hoitajista on ylipainoisia ja rintavia terveysasematöpöttelijöitä, jotka juuri ja juuri osaavat lääkelaskennan niin etteivät tapa kuin joka 10:nnen hoidettavansa ja joiden ammattitaito on lähinnä persuksien leviämistä loputtomilla kahvitunneilla. Loput 10 prossaa on sitä oikeasti osaavaa ja työteliästä ammattikuntaa.

Vierailija
49/67 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusia nuoria lääkäreitä ei saa yliopistosairaalaan töihin. Voisko siellä sairaalassa muuttaa työaikoja inhimillisemmiksi?

Lääkärit ovat itse halunneet mm. pitkät päivystykset koska niistä saa hyvin rahulia.

Vierailija
50/67 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs keikkalaisella nuo vuosilomat? Maksetaanko sulle joka työpätkässä lomarahat?

Kun itse keikkailin tuntilaisena maatalouslomittajana, mulle maksettiin joka tilissä siihen asti kertyneet lomarahat, jotka piti itse sitten jemmata sitä ajankohtaa varten, kun aioin pitää vuosilomaa. Eli käytännössä mulla ei kertynyt vuosilomapäiviä lainkaan. Siksi se tuntipalkka oli parempi, kun se sisälsi ne lomat rahana.

Juu. Lomarahat syrjään ja kesällä 10 viikon loma. Loman ajalle työttömyyskorvaus ja asumistuki.

Eli tuplalomarahat!

Vierailija
51/67 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs keikkalaisella nuo vuosilomat? Maksetaanko sulle joka työpätkässä lomarahat?

Kun itse keikkailin tuntilaisena maatalouslomittajana, mulle maksettiin joka tilissä siihen asti kertyneet lomarahat, jotka piti itse sitten jemmata sitä ajankohtaa varten, kun aioin pitää vuosilomaa. Eli käytännössä mulla ei kertynyt vuosilomapäiviä lainkaan. Siksi se tuntipalkka oli parempi, kun se sisälsi ne lomat rahana.

Lomarahat tulee työpätkän jälkeen. Keikkalainen valitsee itse lomansa ajankohdan ja ylipäätään työnsä määrän. Ei keikkalainen ole mikään pomppupallo, vaan työnantaja on se joka tässä pomppii.

Joskus ei ole tarvettakaan vuosilomalle ja keikkalainen voi jättää loman vaikka kokonaan pitämättä eikä siitä voi kukaan urputtaa.

Vierailija
52/67 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lääkärit saavat keikkailla ja tienata hyvin yksityisellä puolella mutta hoitajille tämä ei ole sallittua?

No esim Kymenlaaksossa tämä kiellettiin niin hammaslääkärit lähti yksityiselle kokonaan. Nyt maksetaan keikkalääkäreille tuplana. Ei nuo päättäjätkään täysillä käy.

Vierailija
53/67 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomarahat tulee työpätkän jälkeen. Keikkalainen valitsee itse lomansa ajankohdan ja ylipäätään työnsä määrän. Ei keikkalainen ole mikään pomppupallo, vaan työnantaja on se joka tässä pomppii.

Joskus ei ole tarvettakaan vuosilomalle ja keikkalainen voi jättää loman vaikka kokonaan pitämättä eikä siitä voi kukaan urputtaa.

Myös vapaapäivät osuu jännästi siihen mihin haluaa eikä siihen mihin esimies ne summissa ja usein yksittäisinä lätkii.

Vierailija
54/67 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90 prossaa hoitajista on ylipainoisia ja rintavia terveysasematöpöttelijöitä, jotka juuri ja juuri osaavat lääkelaskennan niin etteivät tapa kuin joka 10:nnen hoidettavansa ja joiden ammattitaito on lähinnä persuksien leviämistä loputtomilla kahvitunneilla. Loput 10 prossaa on sitä oikeasti osaavaa ja työteliästä ammattikuntaa.

Kuulostaa ihan hallitukselta. Sama homma kaikilla puolueilla.

Vierailija
55/67 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki hoitajat eivät sitten vaan tee noin ku se on niin rahakasta hommaa?

Vierailija
56/67 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo että maksetaan kalliimmin yksityisille keikkailijoille, ei ole niin hölmöä kuin mitä voisi luulla.

Tässähän on taustalla se, että palkkavaatimuksia perusteltiin sillä että

1) työilmapiiri on surkea

2) hoitajista on pulaa

No, onko kenenkään mielestä kestävä ratkaisu että pidetään tilanne tällaisena? Ei paranneta työilmapiiriä, vaan maksetaan lisää? Koska jos työilmapiiri parantuisi, niin eikös se palkankorotusperuste menisi siinä?

Palkoissa on se, että niitä on paha koskaan laskea. Jos hoitajat saisivat vaatimuksensa läpi, eli käytännössä ökypalkat, niitä ei saataisi koskaan neuvoteltua tasolle joka vastaa amis/amk-ammattia joka ei nyt vain ole huippuduuni jossa vaaditaan lahjakkuutta tai osaamista johon vain harvalla on kykyjä. Ja Suomi nyt vain ei ole Norja.

Keikkaliksoja voidaan maksaa avokätisesti, ja niitä voidaan laskea kun/jos tilanne tulevaisuudessa helpottuu.

Vierailija
57/67 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo että maksetaan kalliimmin yksityisille keikkailijoille, ei ole niin hölmöä kuin mitä voisi luulla.

Tässähän on taustalla se, että palkkavaatimuksia perusteltiin sillä että

1) työilmapiiri on surkea

2) hoitajista on pulaa

No, onko kenenkään mielestä kestävä ratkaisu että pidetään tilanne tällaisena? Ei paranneta työilmapiiriä, vaan maksetaan lisää? Koska jos työilmapiiri parantuisi, niin eikös se palkankorotusperuste menisi siinä?

Palkoissa on se, että niitä on paha koskaan laskea. Jos hoitajat saisivat vaatimuksensa läpi, eli käytännössä ökypalkat, niitä ei saataisi koskaan neuvoteltua tasolle joka vastaa amis/amk-ammattia joka ei nyt vain ole huippuduuni jossa vaaditaan lahjakkuutta tai osaamista johon vain harvalla on kykyjä. Ja Suomi nyt vain ei ole Norja.

Keikkaliksoja voidaan maksaa avokätisesti, ja niitä voidaan laskea kun/jos tilanne tulevaisuudessa helpottuu.

Tämäpä juuri. Jos palkat korotettaisiin järjettömälle tasolle joka vastaisi korkeakouluttua johtajaa tai huippuasiantuntijaa, jatkossakin pitäisi maksella indeksikorotukset normaalisti. Hoitaja olisi kovapalkkainen ammatti ikuisesti, ja julkinen talous syvällä k*sessa.

Kyllähän lähtökohdan tuo pitää olla että ongelmat ratkaistaan. Hoitajat tuntuvat haluavan että "hyväksytään että työ on p*skaa, antakaa lisää rahaa".

Vierailija
58/67 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnat ja hyvinvointialueet ovat itse kuoppansa kaivaneet. Ei edes yritetä etsiä, palkata ja palkita hoitajia, vaan annetaan mennä ja otetaan helkatin kalliilta rekry firmalta hoitajat.

Vakituisilta hoitajilta vaaditaan niin paljon ettei ole mitään syytä jäädä töihin, jos keikkalaisena tienaa paremmin. Tein itse sairaanhoitajan työtä 11 vuotta. Olin hyvä työssäni ja tykkäsi työstäni kunnes keksittiin vähentää hoitajia ja siirtää heidän työt meille muille. Lähdin.

Vierailija
59/67 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma näiden yksityisten firmojen käyttöä ruvetaan suitsimaan. Voi alkaa hommat sitten loppumaan mut pääsehän sitä sit johonkin vakkariksi varmaan.

Tuskinpa. Eivät he voi olla ilman hoitajia.

On paljon vaihtoehtoja. Yksityiset firmat vetävät rahaa välistä. Hyvinvointialueet voivat rakentaa omia sijaisjärjestelmiään jne.

Niinhän ne voivat mutta mistä ne rakentavat siihen järjestelmäänsä hoitajia?

Mietipää nyt itsekin. Jos eivät enää ota yksityisten kautta ketään töihin ja tarjoavat sitten keikkaa oman firmans kautta niin ihmisillä ei ole sitten vaihtoehtoja jos meinaavat työtä tehdä. Yksityiset firmat tullaan ajamaan alas tuossa yhtälössä ihan vaan siksi et ne tulee aivan järjettömän kalliiksi.

Mietipä tosiaan. Meillä kuntayhtymä heitti muutama vuosi sitten kaikki pitkäaikaisetkin sijaiset ulos ja he saivat tulla töihin ainoastaan vuokratyöläisinä. Ja arvaapas kuka oli yksi tämän vuokratyöosakeyhtiön suurimmista osakkeenomistajista? Juuri tämä kyseinen kuntayhtymä.

Eivät ne suurimmat osakesalkut muutenkaan tavallisten taatiaisten jaloissa pyöri. Sanotaan vaikka niin etteivät ne osakkaat omaa lypsylehmäänsä tapa saati että ajaisivat sitä yhtään mihinkään.

Toivottavasti pitkäaikaiset sijaiset menivät keikkailemaan muualle.

Meniväthän ne, ja moni vaihtoi ammattia.

Vierailija
60/67 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän lähtökohdan tuo pitää olla että ongelmat ratkaistaan. Hoitajat tuntuvat haluavan että "hyväksytään että työ on p*skaa, antakaa lisää rahaa".

Ei ketään ole kiinnostanut ratkaista niitä ongelmia, jotka ovat vain kärjistyneet viimeisten 15 vuoden aikana. Kauanko vielä pitäisi odottaa, miksi?