Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etätyöviikko, teettekö kotoa käsin vai "lomailetteko" samalla?

Vierailija
01.10.2023 |

Itse aina lomailen samalla eli lähdetään miehen kanssa mökille Pohjoiseen. Aamupäivä aktiivisesti töitä ja iltapäivisin lomaa.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä mökillä etätöitä, illat käytettävissä mökkeilyyn. Nyt lähinnä kotona, mutta saatan lähteä mukavampiinkin etätyömaastoihin jonkun ajan päästä. Onneksi voi valita!

Vierailija
2/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, teen töitä enemmän kuin toimistolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen jatkuvaa etätyötä. Lomat ovat erikseen. Töissä ollessa päivät ovat täysiä eikä ole aikaa lomailla.

Vierailija
4/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en lomaile samalla. Onko sinulle siis etätyöviikko jotenkin poikkeuksellista? Itse pääsääntöisesti etäilen eli teen työt kotona. Tietysti en voikaan lähteä muualle tekemään, kun lapsi käy arkena koulua. Mutta ei se mielestäni olisi mitään lomailua, jos työkoneen kanssa joutuisi reissuun lähtemään.

Vierailija
5/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen jatkuvaa etätyötä. Lomat ovat erikseen. Töissä ollessa päivät ovat täysiä eikä ole aikaa lomailla.

Täällä sama. Toimistolla noin 1 päivä kuukaudessa. Ei tässä ehdi edes ruokiksia pitää työpäivän aikana, miten ihmeessä ehtisi löysäillä iltapäivät..

Vierailija
6/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehdi lomailemaan, kun on kiirettä oli sitten etätöissä tai toimistolla. 

Vierailija
7/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen etänä enemmän töitä kuin lähitöissä. Saan keskittyä ilman avokonttorin melua ja jatkuvia keskeytyksiä.

Henkisesti tuntuu kuitenkin enemmän lomalta, kun etätyössä palaudun työpäivien jälkeen nopeammin. Johtunee siitä, että en käytä turhaa aikaa työmatkoihin ja laittautumiseen, enkä ole sosiaalisesti kuormittunut, vaikka kommunikoin pitkin päivää työkaverien ja yhteistyökumppaneiden kanssa.

Ja ei kyllä itsellä työnkuva salli sitä, että etäpäivinä tekisin töitä vain osan päivästä. Jos toimisin näin, se alkaisi heti näkyä ulospäin.

Ilmeisesti sulla on työnkuvassa aika paljon löysää, jos onnistuu noin matkustella?

Vierailija
8/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalin työpäivän teen vaikka en olisikaan fyysisesti työpaikalla. En siis lomaile. Ilta on sitten vapaa-aikaa mutta eihän se mitenkään lomalta tunnu vaikka olisikin esim. mökillä koska perus arkirutiineista on pidettävä kiinni.

Vierailija
9/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen lähes pelkästään etätyötä.

Muutaman kerran olen lomaillut perheen kanssa siten, että teen aamupäivällä ja myöhään illalla töitä ja iltapäivän ja alkuillan lomailen perheen kanssa. (Minulla on vapaasti liukuvat työajat)

Ei ole ollut ongelmaa. Ihan samalla tavalla töiden tekeminen onnistuu lomakohteessa kuin kotona.

Vierailija
10/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pitää laittaa työtunnit ylös ja ei voi noin vain ottaa iltapäivää vapaaksi. Lomailua varten otetaan sitten virallisesti lomaa 

Vierailija
11/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lupa työskennellä myös 2. kodista (ulkomailla) 1kk vuodessa. Tälläkin hetkellä olen lämpimässä.

Periaatteessa kummallakaan ei ole työaikaa (ylempi tmihlö) mutta työt pitää saada tehtyä ja olla tavoitettavissa. Muuten voi itse määritellä miten hommat tekee, kyllä 8h päivässä menee joka tapauksessa.

Vierailija
12/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen puolet kuukaudesta etätöitä. Puolet menee sitten töiden luonteen takia turvatiloissa kellarissa. Kotona teen ehdottomasti enemmän töitä, ei ole häiriöitä, mitä nyt teini tulee välilllä kotiin tai koira haukahtaa. 

Vierailija
13/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona teen etätyöt enkä todellakaan voi ilmoittaa, että iltapäivällä ei sitten saa olla palavereja.

Vierailija
14/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan samat työtunnit etänä kuin toimistollakin. 

Vierailija
15/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen etätyöviikko. Nevöhööd.

Meillä firmassa ohjeistus että 2pv viikossa saisi olla etänä, etätyöpaikaksi määritelty se osoite jossa virallisesti asuu, eli koti ja jos haluaa tehdä etätöitä jostain muualta niin pitäs ilmottaa esihenkilölle.

Hah hah. Ihan varmaan porukat ilmottaa....

Meillä eräs vapaamatkustaja daami (joka pitää mieluusti virallisen lomansa het kesäkuun alusta, on töissä aina hiljasimman kk eli heinäkuun) tekee ""etätöitä"" (huomaa kahdet lainausmerkit) jossain karavaanarireissuilla pitkin Suomea tai mökiltä. Ts käy siis koneella nopsaan 3-4x pv aikana jotta outlookissa näyttää että on ollu ees koneella jossain kohtaa. Ei välttämättä vastaa puhelimeen, soittaa monen h päästä takas ku huomaa työpuhelimesta että joku on tabotellu, vaikkei kalenterissa oo mitään kokousvarausta tms. Ei oo esihenkilöllä tietoo että on jossain pohjosessa leirintäalueella tekemässä "etätyötä".

Sanoisin että tuo etäily on suurelle osalle porukkaa vaan tapa päästä helpommalla ja joko alottaa myöhemmin tai ainakin lopettaa aikaisemmin. Etäpäiviä käytetään huushollin hoitoon jotta saadaan esim vk loppu sitten huolata niiden töiden osalta.

Hyvä niille jotka siekailematta kehtaa hyödyntää työnantajan luottamusta omiin etuihinsa. Mutta - älkää luulko että kollegat ovat niin tyhmiä etteivät tajua näiden etäilyä hyödyntäjien kuvioita.

Vierailija
16/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä firmassa ohjeistus että 2pv viikossa saisi olla etänä, etätyöpaikaksi määritelty se osoite jossa virallisesti asuu, eli koti ja jos haluaa tehdä etätöitä jostain muualta niin pitäs ilmottaa esihenkilölle.

Meillä eräs vapaamatkustaja daami (joka pitää mieluusti virallisen lomansa het kesäkuun alusta, on töissä aina hiljasimman kk eli heinäkuun) tekee ""etätöitä"" (huomaa kahdet lainausmerkit) jossain karavaanarireissuilla pitkin Suomea tai mökiltä. Ts käy siis koneella nopsaan 3-4x pv aikana jotta outlookissa näyttää että on ollu ees koneella jossain kohtaa. Ei välttämättä vastaa puhelimeen, soittaa monen h päästä takas ku huomaa työpuhelimesta että joku on tabotellu, vaikkei kalenterissa oo mitään kokousvarausta tms. Ei oo esihenkilöllä tietoo että on jossain pohjosessa leirintäalueella tekemässä "etätyötä".

Sanoisin että tuo etäily on suurelle osalle porukkaa vaan tapa päästä helpommalla ja joko alottaa myöhemmin tai ainakin lopettaa aikaisemmin. Etäpäiviä käytetään huushollin hoitoon jotta saadaan esim vk loppu sitten huolata niiden töiden osalta.

Hyvä niille jotka siekailematta kehtaa hyödyntää työnantajan luottamusta omiin etuihinsa. Mutta - älkää luulko että kollegat ovat niin tyhmiä etteivät tajua näiden etäilyä hyödyntäjien kuvioita.

Ei pidä ainakaan meillä paikkaansa. Etätöissä saa ihan mitatusti aikaan enemmän. Mä luulen, että epäilijät tekee itse etäpäivinä muuta ja siksi kuvittelee, että kaikki toimii samalla tavalla. Ainakin meillä on liukuma työaika ja työpäivän voi aloittaa ja lopettaa liukuman puitteissa ellei muuta ole. Itse joudun silti käytännössä olemaan nykyasemassa virka-aikana paikalla.

Vierailija
17/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jepjep. En tiedä millaisessa ammatissa se on mahdollista, että etänä laiskotellaan? Itselläni ainakin työt ovat sellaisia, että ne on pakko tehdä ja hyvin nopeasti jäisin kiinni, jos jättäisin tekemättä. Ihan sama missä ja milloin ne tekee, mutta tehtävä on. Itselläni siis täysin vapaa etätyö, käyn toimistolla muutaman kerran vuodessa. Aina löytyy tietysti teitä, jotka eivät ollenkaan ymmärrä mitä etätyö edes tarjoittaa ja kuvittelette, että silloin vain oleillaan tai tehdään kotitöitä.

Vierailija
18/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen enemmän kun toimistolla.

Työkaveri tuollainen kaltaisesi lusmu 🤮🤮🤮

Vierailija
19/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen humalassa nytkin - valvoin koko yön ja aion vieläkin juoda, mulla on varmasti darra huomenna, mutta olen varannut perustöitä - 1 palaveri iltapäivällä. Kyllä mä varmaan vähän tasoittelen huomennakin. Ehkä ke. sitten on täysi työteho. Mulle on sopinut etätyä - 40 kilsaa yleisillä jäi pois ja himasta pari kilsaa pyörällä ja perillö kilsa. Toki täytyy muuten aktivoitua liikkumaan, vaikka juuri nyt juonkin. 

Ei ole eka kerta, kun tissuttelen töissä - huono tapa.

Vierailija
20/54 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vaan millään osaisi tehdä etätöitä. En halua sekoittaa vapaa-aikaa töihin/ mökkiä ja työtä. Onneksi käyn fyysisesti aina työpaikalla ja koti on varattu kotoiluun/ mökki rentoutumiseen ja työt jää työpaikalle.