Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita ihan hoikkia, jotka eivät ikinä käyttäisi trikoita muualla kuin salilla?

Vierailija
01.10.2023 |

En vain tajua sitä villitystä.

Kysyn: miksi?!

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole hoikka, käytän trikoita juoksulenkillä. Kiva mennä myös maastossa, kun eivät takerru ryteikköön.

En tajua, mikä hoikkuuskysymys tämä muka on.

Tämä on 'ihan hoikka'-kysymys. Mitä se sitten tarkoittaakaan 😄

Vierailija
42/82 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä. Pidän tätä tyylikysymyksenä. En ole mikään snobi, mutta kyllä kodin ulkopuolella kuuluu olla oikeat housut. Trikoot menee kotihousuina ja jumpassa, lenkillä. Mutta ei kauppaan, kaupungille, töihin. Farkut tai kangashousut oltava.

Kaikki ei pysty pitämään farkkuja tai napitettavia, kankeita housuja.

Mäkin pidin ennen farkkuja ja housuja mutta sektion jälkeen jäi ikävä maapussi ja ns. istuvat housut ei vaan istu ja tuntuu tosi inhottavilta päällä, käytän siis leggingsejä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin aggressiivinen keskustelu trikoista. Hm.

Vierailija
44/82 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän jollain määritelmällä trikoita aina. Lenkeillä ja metsäretkillä ja muissa harrastuksissa niitä perinteisiä, ja sitten töissä "trikoita" eli ihonmyötäisiä joustavia housuja, jotka ovat parempaa / paksumpaa materiaalia ja tehty "tavallisen housun" näköisiksi = taskuja, joskus jopa vekkejä, kuoseja ym., mutta tuntuvat samalta päällä. Mulla on aikoinaan ollut vakavia selkäongelmia, ja olen huomannut, että kiristämättömät, mukavat vaatteet ovat yksi tärkeä keino estää esim. Si-nivelen kiputiloja. Farkkujen kanssa en pysty esim. istumaan lainkaan.

Samoin. Mukavuus ennen kaikkea. Pidin trikoota ja leggareita jo 80-90 luvulla ja en ole tyyliäni vaihtanut.

Kohta 60 v ja edelleen hoikka ja silti pidän trikoita jatkuvasti. Omistan parit farkut ja suorat housut. Mutta hameenkin panen mieluummin päälle, kuin farkut

Vierailija
45/82 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimieliset mammat kehumassa itseään miten eivät käytä trikoita vaikka kroppa sen sallisi. Lollolloo

Vierailija
46/82 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hoikalla ei trikoot näytäkään hyvältä. Mieluummin löysät housut tikkujalkojen ja litteän pyllyn peittona.

Vierailija
47/82 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hoikka ja käytän lähes yksinomaan leggingseja ja mekkoja/ pitkiä tunikoita.

En ole muuttamassa tyyliäni.

Kiva tyyli.

Talvella mielestäni esim. neulemekko on fiksumman näköinen legginssien kanssa kuin sukkahousujen tai paljaiden jalkojen. Kyllä tuo paljaiden jalkojen esittely mielestäni on enempi huomiohakua kuin legginssien käyttö.

Itse tänä kesänä pidin ensimmäistä kertaa elämässäni mekkoja ilman legginssejä, kiitos tämän palstan ja vaihdevuosien. Lyhyitäkin mekkoja pidin ilman legginssejä vaikka kuinka nolotti omat reidet, pidin vaan mielessä tämän palstan kertomat totuudet: legginssit on rumat ja tyylittömät. 

Jos kumartuessa alkkarit vilahtivat niin onneksi muistin että se on kuitenkin tyylikästä, toisin kuin alkkarien peittäminen legginsseillä.

Kannattaa opetella sen verran itsevarmaksi, ettei välitä siitä mitä muut ajattelevat ulkoisesta olemuksestasi. Tai vaikka huomauttaisivat jotain siitä (mitä kukaan ei oikeasti edes tee). Minä olen nätti ja hoikka, mutta täynnä kauneusvirheitä kuten jokainen. Selluliittiä, liiallista karvankasvua ym. Ei vaan jaksa usein kiinnostaa koko ulkonäkökysymys. Voin lähteä vaikka tohon lähikauppaan karvaiset koivet vilkkuen tai pieruverkkareissa. Minulla ei ole myöskään ongelmia kulkea "puolialasti" kesäisin, jos se tuntuu mukavimmalta. Who cares? Vain epävarmat ihmiset kyttäävät muiden tekemisiä ja pukeutumisia.

Vierailija
48/82 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioita ulkomailla. Hiljattain kävin Lontoossa eikä siellä kenelläkään näy keskusta-alueella jumppatrikoita, ihmisillä on oikeat housut (tai hame/mekko/kaftaani) päällä. Suomessa ihan eri meno, keskellä Helsinkiä porukka kulkee pelkät trikoot/legginsit ja onneton paidan kittana päällä. Suomalaiset on kyllä junttikansaa pukeutumisen suhteen.

Vierailija
49/82 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Pidän tätä tyylikysymyksenä. En ole mikään snobi, mutta kyllä kodin ulkopuolella kuuluu olla oikeat housut. Trikoot menee kotihousuina ja jumpassa, lenkillä. Mutta ei kauppaan, kaupungille, töihin. Farkut tai kangashousut oltava.

Mulla ei edes ole muita housuja kun legginssejä joten käyn niillä joka paikassa.

Vierailija
50/82 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä ajatusta, että trikoot olisivat jotkin maailman mukavimmat housut. Minä menen myös mukavuus edellä, ja luulin olevani maailman homssuisin ihminen kun viiletän kauppareissuilla collegehousuissani. Trikoissa tulee todella alaston olo, ja sen lisäksi niitä saa aina olla repimässä takapuolen vaosta. Mitä minulta oikein menee ohi? Mikä siinä on niin ihanaa? Collegehousuissa on kaikki samat mukavuusedut, joustavasta vyötäröstä lähtien, ja sen lisäksi ne ovat ihanan löysät ja ilmavat.

Vierailija
51/82 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomioita ulkomailla. Hiljattain kävin Lontoossa eikä siellä kenelläkään näy keskusta-alueella jumppatrikoita, ihmisillä on oikeat housut (tai hame/mekko/kaftaani) päällä. Suomessa ihan eri meno, keskellä Helsinkiä porukka kulkee pelkät trikoot/legginsit ja onneton paidan kittana päällä. Suomalaiset on kyllä junttikansaa pukeutumisen suhteen.

Jos asuisin Lontoossa ja kulkisin toimistotyössä niin pitäisin mekkoa ympäri vuoden päällä.

Jos asun syrjäseudulla ja päivääni kuuluu hyötyliikuntaa, könyämistä, talvella toppavaatteiden riisumista ja pukemista monta kertaa päivässä niin en pue mekkoa.

Miten jotkut farkut edes menisi toppahousujen alle? Häh? Outoja juttuja.

Vierailija
52/82 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on olemassa pukeutumiskoodi, tilannetaju ja tyylitaju. Tyylitaju saa olla persoonallinen ja räväkkä.

Pitkät aluskalsarit ja napapaita = olisit alasti.

Katukuvassa osa ihmisistä (?) 10-65 v kulkee em. alusvaatteissa.

Vierailija
53/82 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta nyky muoti on kamala -Trikoot jotka menee persvakoon- tietynlaiset ihmiset näyttelevät persettään ja toiset tissejään. Kamalan näköistä ja naista halventavaa, miehet eivät ole näin typeriä.

Enpä ihmettele että naisia halveksitaan ja huoritellaan kun itse sitä hakevat.

Ehkä sinulla on vähän hukassa, mitä *nyky muoti* oikeastaan on.

Vierailija
54/82 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei pysty pitämään farkkuja tai napitettavia, kankeita housuja.

Nykyään on tarjolla siistejä housuja joka lähtöön niin malliltaan kuin materiaaliltaan.

No vinkkaa nyt edes yhdet. 

https://kaikoshop.com/collections/women-essentials/products/comfy-slack…

Tämäntapaisia on vaikka millä merkillä. Nämä nyt ovat kotimaisen firman ja eettiset.

Eri

Vierailija
55/82 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tätä ajatusta, että trikoot olisivat jotkin maailman mukavimmat housut. Minä menen myös mukavuus edellä, ja luulin olevani maailman homssuisin ihminen kun viiletän kauppareissuilla collegehousuissani. Trikoissa tulee todella alaston olo, ja sen lisäksi niitä saa aina olla repimässä takapuolen vaosta. Mitä minulta oikein menee ohi? Mikä siinä on niin ihanaa? Collegehousuissa on kaikki samat mukavuusedut, joustavasta vyötäröstä lähtien, ja sen lisäksi ne ovat ihanan löysät ja ilmavat.

Keväällä, kesällä ja syksyllä verkkarit on ihan liian paksut vaihdevuotiselle. Ne on liian paksut ollakseen ilmavat. Niissä on myös liian kiristävä vyötärö kipeäsuolistoiselle ja nesteturvonneelle. Ne valuu vatsan alle ja karavaanarivako näkyy ja saa olla koko ajan nostamassa. Verkkarit paksuudessaan näyttää myös mekkojen alla muhkuraiselle ja on epämukavia.

Jos löytäisin kiristämättömät, ilman henkseleitä ylhäällä pysyvät verkkarit niin pitäisin talvella mielelläni.

Vierailija
56/82 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hoikalla ei trikoot näytäkään hyvältä. Mieluummin löysät housut tikkujalkojen ja litteän pyllyn peittona.

Kukaan ei ole kysynyt mielipidettä siitä miltä mikäkin näyttää mutta silti ihmisillä tuntuu suoraan olevan pakottava tarve omaa mielipidettä julistaa. Mistä tulee tämä on tarve? Mikä sai esim sinut ajattelemaan että kukaan on kiinnostunut mielipiteestäsi? Kävitkö vaille huomiota lapsena?

Vierailija
57/82 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hömppien ketju. Mitävälii missä käyttää trikoita? Ketä oikeesti kiinnostaa.

Vierailija
58/82 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka hyvänmuotoinen. En laittaisi edes salille persvakoon meneviä trikoita. En kaipaa sellaista huomiota.

Vierailija
59/82 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus ap.lle: ovat helpot, mukavat ja lämpimät.

T. Hoikkeliini

Vierailija
60/82 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä edes salilla. Miksi yleensäkään miehillä ja naisilla pitäisi olla eri asu salilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi