Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isä vanhempainvapaalla ja olen pettynyt

Vierailija
01.10.2023 |

Isä jäi vanhempainvapaalla ja kovasti oli suunnitelmia mitä touhuaa vauvan kanssa ja kuinka tulee kiva ajanjakso. No totuus vaikuttaa olevan se että käynyt 2-3krt vaunuttelemassa vähän ja sisällä ollessa tv päällä ja siinä vauvan viihdytys, itse makaa sohvalla luuria tuijotellen. En oikein tiedä miten on ajatellut että tuo riittää. Sanoin siitä sitten ja tietysti suuttui.
Mies aikoinaan vielä halusi ehdottomasti tämän vauvan. Vähän sekin ahdistaa että näinkö meidän vauvan päivät nyt menee kun itse olen töissä.
Ap

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon miesvihaketju, osa xxx

Ja ihan aiheesta. Vauvaa ei hoideta noin.

Vierailija
42/66 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadit liikoja. Tee itse sitten vauvan kanssa niitä "tärkeitä" aktiviteetteja.

En minäkään lapsieni kanssa juuri paljon leikkimään ehtinyt. Ruoanlaitto, siivous, pyykin peseminen yms piti kiireisenä.

Ihan täyspäisiä aikuisia tuli. Kokreakoulun käyneitä ja nyt ovat vakituisissa työpaikoissa.

Sulla on ihan hyvä mies. Ole onnellinen, että ylipäätään viitsii ja pärjää lapsen kanssa kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö mies kotitöitä ja onko ruoka valmiina odottamassa töistä palaavaa?

Vierailija
44/66 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti tämän takia miehet kuvittelee, että naiset vaan lusmuilee kotona sohvalla vauvan kanssa, kun tekisivät itse juuri niin.

Olen pahoillani, meillä kävi esikoisen kanssa samoin, eikä se siitä millään määrällä riitelyä tai puhetta muuksi muuttunut. Miehellä oli tosin muutenkin hyvin puutteellinen oma-aloitekyky muuhun, paitsi tietokoneen räpläykseen.

Mies on muista syistä jo entinen ja pelkään, että seuraavan kanssa käy sama.

Juttelitteko etukäteen mitä toivotte tältä vanhempainvapaan ajalta? Onko mies masentunut kun hommat ei hoidu vai vaan laiska? Voisiko neuvolassa puhua myös siitä, mitä virikkeitä vauva vaatii ja miten tärkeää sosialisointi on myös pienelle vauvalle?

Miksi hankkiutua yhteen tuollaisten miesten kanssa?

Siksi, kun ei ne yleensä ole tuollaisia ennen oman vauvan syntymää. Voivat olla hyvinkin kiinnostuneita sukulaisten vauvoista ja vakuuttaa, että kyllä minä sitten kun ...

Vierailija
45/66 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutulta kuulostaa. Sittemmin erottiin, kun en enää jaksanut katsoa toisen sluibailua. Ero oli elämäni paras päätös ja sinkkuna aion pysyä. Meni luottamus miehiin. Pelkkää puhetta ja tosipaikan tullessa nämä vellihousut menevät sieltä mistä aita on matalin ja mikä itselle on helpointa, muista viis (ml. oma lapsi).

Toisessa ketjussa mietittiin miksi kukaan ei enää pariudu. Vastaus on se, että naiset eivät halua parisuhteen palvelijoiksi, siivoojiksi ja kokeiksi. Mukavampi on elää itselleen.

Ap, en osaa muuta sanoa kuin että älä tee ainakaan enempää lapsia. Katso kuinka pitkälle jaksat ja tee työtä että asiat muuttuvat. Jos eivät muutu niim voit joko kärvistellä tai lähteä. Rakkaus kuitenkin kuolee jos puoliso vetkuilee vuosia ja vuosia. En suosittele elämistä rakkaudettomassa liitossa, se on liian raskasta. Tsemppiä.

Aamen.

Vierailija
46/66 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään lapsieni kanssa juuri paljon leikkimään ehtinyt. Ruoanlaitto, siivous, pyykin peseminen yms piti kiireisenä.

Ihan täyspäisiä aikuisia tuli. Kokreakoulun käyneitä ja nyt ovat vakituisissa työpaikoissa.

Sulla on ihan hyvä mies. Ole onnellinen, että ylipäätään viitsii ja pärjää lapsen kanssa kotona.

Luultavasti aloittaja olisi onnellinen, jos hänen lapsensa isä laittaisi ruokaa, siivoaisi, pesisi pyykkiä yms. - ja se yms ei tässä tapauksesta tarkoita pelkkää vaipanvaihtamista.

Vierailija
47/66 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne omat lapsuuskokemukset voi puskea pintaan vasta sitten, kun saa omia lapsia. Jos minun pitää sanoa ensimmäinen lapsuusmuisto, niin se on kuva äidin selästä, kun hän on tiskaamassa astioita. Omien lasten kanssa tein kaikkea varmaan tuhat kertaa enemmän mitä äitini.

Vierailija
48/66 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne omat lapsuuskokemukset voi puskea pintaan vasta sitten, kun saa omia lapsia. Jos minun pitää sanoa ensimmäinen lapsuusmuisto, niin se on kuva äidin selästä, kun hän on tiskaamassa astioita. Omien lasten kanssa tein kaikkea varmaan tuhat kertaa enemmän mitä äitini.

Niin tein minäkin. Mutta mieheksi se on jo edistyksellistä, että edes jää kotiin vanhempainvapaalle ja yrittää murtaa miessukupolvien ketjun osallistumalla vauvan konkreettiseen hoitoon.

Ei se niin helppoa ole tehdä toisella tavalla kuin yleensä on tehty. Varsinkin jos kaveripiirissäkään ei ole vertaistukea.

Vierailija
49/66 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti aloittaja olisi onnellinen, jos hänen lapsensa isä laittaisi ruokaa, siivoaisi, pesisi pyykkiä yms. - ja se yms ei tässä tapauksesta tarkoita pelkkää vaipanvaihtamista.

Kyllä mun mies siivoaa, pyykkiä ja tekee ylipäänsä tasavertaisesti kotitöitä. En olisi ottanut enää miestä jota pitää holhota kuin lasta. Tykkää myös viettää aikaa kotona perheen kesken. Ehkä käydään nyt keskusteluja ja antaa hänen löytää oma tapansa hoitaa vauvaa.

Ap

Vierailija
50/66 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti tämän takia miehet kuvittelee, että naiset vaan lusmuilee kotona sohvalla vauvan kanssa, kun tekisivät itse juuri niin.

Olen pahoillani, meillä kävi esikoisen kanssa samoin, eikä se siitä millään määrällä riitelyä tai puhetta muuksi muuttunut. Miehellä oli tosin muutenkin hyvin puutteellinen oma-aloitekyky muuhun, paitsi tietokoneen räpläykseen.

Juttelitteko etukäteen mitä toivotte tältä vanhempainvapaan ajalta? Onko mies masentunut kun hommat ei hoidu vai vaan laiska? Voisiko neuvolassa puhua myös siitä, mitä virikkeitä vauva vaatii ja miten tärkeää sosialisointi on myös pienelle vauvalle?

Oli suuret suunnitelmat vauva-ajalle ja minä nuoruuttani ja hölmöyttäni uskoin hänen puheitaan, enkä omia silmiäni. Selitykset tietysti myös aina löytyi.

Mitä suurista suunnitelmista puhuminen tässä tarkoittaa? Luuleeko joku, että vauva muistaa ajasta mitään? Kenelle miehen pitäisi suorittaa? Jos äiti itse pääsi tekemään muuta, olkoon tyytyväinen.

Vuorovaikutus on tärkeää mutta muuten ihan turha hiillostaa, että pitäisi tehdä enemmän. Välillä vauva olisi hyvä laittaa parvekkeelle, jos sellainen löytyy, ellei muuten saa raitista ilmaa.

Vierailija
51/66 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, kun ei ne yleensä ole tuollaisia ennen oman vauvan syntymää. Voivat olla hyvinkin kiinnostuneita sukulaisten vauvoista ja vakuuttaa, että kyllä minä sitten kun ...

Oikeastiko jollain mies ensin yrittää ylipuhua naista? Eikö kyse olekaan yleensä siitä, että ensin vietetään normaalia aikuisarkea ja mieskin ehkä joskus on tekemisissä jonkun sukulaisen tai tutun lapsen kanssa, ja sitten hankitaan oma kun aika on sopiva?

Vierailija
52/66 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin nähny tämän ennakolta. Kaikki isät keitä tiedän, ei joko pidä vapaita ollenkaan tai lähtee etelään sen ajaksi tai sitten jos on ihan vastuussa oleva perhevapaalainen niin pelaa omia juttuja. Lapsi vahtaa ruutua ja kotityöt jää tekemättä.

Pakko ihmetellä, miksi kukaan nainen suostuu lasta hankkimaan. Itse en mistään hinnasta.

Vierailija
53/66 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä kommentteja ettei lapsi kuitenkaan muista vauva-ajasta mitään. Ei muistakaan, mutta eihän sillä ole väliä. Oppii ja kehittyy se kuitenkin merkittävässä määrin heti syntymänsä jälkeen.

Kuka haluaa, että oman lapsen aivojen kehitys on kehnoa, koska vanhemmat ei tee lapsen kanssa mitään?

Vai miten ajattelitte esim, puheen kehittyvän?! Ihan itsekseen tynnyrissä kasvanut lapsi mystisesti keksii oman äidinkielensä omasta päästä.? Eipä taida..

Vierailija
54/66 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kans tällaisen miehen. Laittoi lapsen sitteriin viereen ja pelasi päivät tietokonepelejä. Välillä antoi ruoan ja pelit jatkui. Tiedän tämän koska mieheni pelasi hänen kanssaan. Välillä peli keskeytyi siksi aikaa kun vauva itki. Sit taas jatkui. Tosi surullista. Luulen ettei miehet tajua kuinka tärkeää varhainen vuorovaikutus on.

Hyi kauhee luin että laittoi lapselle siiderin viereen ja pelasi itse tietokone pelejä 😄

Vierailija
55/66 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko jollain mies ensin yrittää ylipuhua naista? Eikö kyse olekaan yleensä siitä, että ensin vietetään normaalia aikuisarkea ja mieskin ehkä joskus on tekemisissä jonkun sukulaisen tai tutun lapsen kanssa, ja sitten hankitaan oma kun aika on sopiva?

En ole koskaan kuullut, että mies ensin yrittäisi ylipuhua naista. Useimmiten on kyse siitä, että vietetään normaalia aikuisarkea,  mieskin on tekemisissä tuttujen lasten kanssa ja antaa ymmärtää, että kyllä hän sitten hoitaisi omaakin lasta.

Vierailija
56/66 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mies siivoaa, pyykkiä ja tekee ylipäänsä tasavertaisesti kotitöitä. En olisi ottanut enää miestä jota pitää holhota kuin lasta. Tykkää myös viettää aikaa kotona perheen kesken. Ehkä käydään nyt keskusteluja ja antaa hänen löytää oma tapansa hoitaa vauvaa.

Ap

Ei sinun tarvitse hyväksyä sellaista "omaa tapaa", että lapsi on aivan itsekseen sillä aikaa, kun mies hoitaa kännykkäänsä.

Vierailija
57/66 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiraa lenkittäessä näkee aika paljon näitä isejä jotka ulkoilee lasten kanssa, se luuri on liimattuna toiseen käteen ja välillä ihan kauhistuttanut kun se taapero potkuttelee pyörällään miten sattuu ihan vilkkaan tien varrella. Kaikki eivät varmaankaan ole, mutta useampi on. Samoin toki äideissäkin, eräälle erehdyin sanomaan että voisiko vähän katsoa missä lapsensa menee kun oli useampi ja olivat pitkin poikin kävelytietä poukkoilemassa ja mammalla luuri naamassa kiinni..instamamma ei tästä kommentista tietty tykännyt..pieni ihme että näiden kanssa ei enempää onnettomuuksia tapahdu tai sitten kanssakulkijat ovat liian kohteliaita ja varovaisia. 

Vierailija
58/66 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä miksi ei kiinnosta. Ei se vauva mistään tekemisestä mitään tajua tai millä mielellä sitä vaunua nyt pihalla lykit. Ei sille jää mitään muistikuvia tästä maailmasta  vielä vuosiin,joten tietenkään tyhjän työn tekeminen ei miestä kiinnosta. Tietysti siellä kotona voi ne kotityöt tehdä, mutta ei vauva mitään viihdykettä tarvitse eikä sellaisen päälle ymmärrä mitään. Kunhan saa ruokaa, puhtautta ja syliä niin se riittää.

Kyllä se lapsi pikkusen enemmän tarvitsee ja vauvavuosi luo perustan koko tulevalle elämälle. Ihan kokonaisvaltaiseen kehitykseen vaikuttaa. Älä pliis lisäänny jos ymmärrys on tuolla tasolla. Tai ainaki koita sivistää itseäs lukemalla vähän aiheesta.

Ap

Nykyään pitäisi olla joku psykologin tutkinnon tasoinen ymmärrys, että on "hyväksyttävää" lisääntyä. Ilmankos syntyvyys laskee.

Vierailija
59/66 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa äidiltä, joka mammapalstailee vauva jaloissa.

Vierailija
60/66 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mies siivoaa, pyykkiä ja tekee ylipäänsä tasavertaisesti kotitöitä. En olisi ottanut enää miestä jota pitää holhota kuin lasta. Tykkää myös viettää aikaa kotona perheen kesken. Ehkä käydään

Eli ihan on hyvä mies. Mammat lähtivät turhaan kierroksille luullen jotain muuta. Kiitos selvennyksestä.