Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vakkarit tappelee lomista, keikkailija taas..

Vierailija
01.03.2025 |

.. lomailee ihan koska itse haluaa. Huvittaa kuunnella vakkareiden tappelua kun kukaan ei haluais olla toukokuuta lomalla, silti joku joutuu olemaan. Haha! Itse lomailen just silloin kun huvittaa, kenties koko kesän. Kippis! Elämä on valintoja.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuu on tosi hyvä aikaa lähteä ulkomaille. Just otin lomaa toukokuulle. 

Vierailija
2/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä,lomaile vaan. Meillä ainakaan keikkalaiset ei tunnu osaavan töitä tehdä. Yks teki tunnissa työt,joihin vakkareilla menee lähemmäs 6 tuntia. Yks keikkalainen teki töitä ilman työvälineitä. Huomasin tämän,kun oli tunti työaikaa jäljellä ja ihmettelin mitä se on viimeiset 7 tuntia tehny, en tiiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole noista tappelua ollut yhdessäkään työpaikassa. Kiertävät lomat on, ja kaikki ovat tyytyväisiä. 

Vierailija
4/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä,lomaile vaan. Meillä ainakaan keikkalaiset ei tunnu osaavan töitä tehdä. Yks teki tunnissa työt,joihin vakkareilla menee lähemmäs 6 tuntia. Yks keikkalainen teki töitä ilman työvälineitä. Huomasin tämän,kun oli tunti työaikaa jäljellä ja ihmettelin mitä se on viimeiset 7 tuntia tehny, en tiiä.

Voi sääli, palkka juoksee silti ;)

Vierailija
5/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole noista tappelua ollut yhdessäkään työpaikassa. Kiertävät lomat on, ja kaikki ovat tyytyväisiä. 

Joo varmaan ovat tyytyväisiä ne ketkä on lomalla touko- tai syyskuun :D

Vierailija
6/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikassani aikoinaan tapeltiin lomista. Pomomme sitten ratkaisi asian niin, että oli vuosittain kiertävä lomalista kesä-, heinä- ja elokuun osalta. Me sitten saatiin vaihtaa niitä keskenämme ja joku maksoikin toiselle, että sai mieleisensä kuukauden. 

Vierailija
7/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vakituinen ja pidän lomat silloin kuin itse haluan, toistaiseksi mennyt niin kun kuitenkin olen vapaalla silloin kun haluan, joko lomalla tai työtön. Työnantaja on halunnut antaa lomani silloin kun itse päätän pitää ne.

Vierailija
8/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisessä työpaikassani aikoinaan tapeltiin lomista. Pomomme sitten ratkaisi asian niin, että oli vuosittain kiertävä lomalista kesä-, heinä- ja elokuun osalta. Me sitten saatiin vaihtaa niitä keskenämme ja joku maksoikin toiselle, että sai mieleisensä kuukauden. 

Juu varmaan lohduttaa kun saat olla sen heinäkuun lomalla kerran viidessä vuodessa. 

Vierailija
9/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo varmaan ovat tyytyväisiä ne ketkä on lomalla touko- tai syyskuun :D

Monille hyvä kuukausi lomailla esim pihanlaittajat ja mökkiläiset tykkää olla toukokuussa. Metsästäjät tykkää lomailla syyskuussa. Touko ja syyskuu onkin sellaiset että niihin saa toivoakin eli ei tarvi kiertää. Ei ole murinaa ollut.joksinen vuorollaan. 

Vierailija
10/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muutama keikkalainen tajusi, että heille ei kerry lomakuukausina eläkettä lainkaan. Taas yksi syy lisää kiukutella yli 55v vakityöntekijöille, jotka vie eläkerahatkin keikkalaisilta.

Vierailija
11/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä muutama keikkalainen tajusi, että heille ei kerry lomakuukausina eläkettä lainkaan. Taas yksi syy lisää kiukutella yli 55v vakityöntekijöille, jotka vie eläkerahatkin keikkalaisilta.

Hyi vttu, ikinä en tulisi valtiolle töihin, ENÄÄ. 

Vierailija
12/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Run and never come back.

Vierailija
13/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteleeko joku vielä että nykyiset 20-30 vuotiaat tulee jotain muuta kuin takuueläkkeen ikinä saamaan? Toivottavasti kukaan nyt ei ainakaan tuon harhan takia mitään ylimääräistä tee.

Vierailija
14/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu varmaan lohduttaa kun saat olla sen heinäkuun lomalla kerran viidessä vuodessa. 

Minua lohduttaa, että tiedän kesä-, heinä- ja elokuussa olevan kolme kuukautta eikä viittä.

Noin muuten esimerkiksi yksi työkaverimme halusi pitää lomansa lomakauden ulkopuolella, kun sillä oli toinen asunto etelässä.

Vierailija
15/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tiuskittiin, miksi en ole tehnyt lomatoiveita, ja loukkaannuttiin, kun kerroin, että en ole tehnyt, koska mulle on ihan sama, vaikka olisin töissä koko ajan. Vuoden hirveintä aikaa allergiselle.

Vierailija
16/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kiertävät lomalistat ja se on ihan turha napista vastaan. Saa vaihtaa jos löytää jonkun joku suostuu vaihtamaan, mutta jos ei löydy, niin ei voi mitään. Mulla on tänä vuonna toukokuu enkä oikein tykkää, mutta ei voi mitään. Ensi vuonna sitten heinäkuu. 

Vierailija
17/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua lohduttaa, että tiedän kesä-, heinä- ja elokuussa olevan kolme kuukautta eikä viittä.

Noin muuten esimerkiksi yksi työkaverimme halusi pitää lomansa lomakauden ulkopuolella, kun sillä oli toinen asunto etelässä.

Touko-syyskuu, viisi kuukautta. Lomakuukaudet. Niin? Se että joku haluaa lomailla toukokuussa ei kuitenkaan poista sitä että suurinosa ei halua, eivätkä he voi itse sitä päättää että ovat joka vuosi heinäkuun lomalla.

Vierailija
18/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikanaan vuorotyössä sairaalassa ja siellä oli tämä paljon puhuttu "kiertävä lista", eli ideana oli että kesä-, heinä-, ja elokuu kiertää vuosittain. Näin yritettiin taata tasapuolinen lomailu. No eihän siitä mitään tullut, vaikka kaikki oli sen hyväksyneet. Ne "vahvatahtoiset" joko painostivat tai uhriutuivat muille ja saivat sitten kiltimmät taipumaan ja pitivät lomansa AINA heinäkuussa. Kiltit oli sitten kesäkuussa. Itse en tähän peliin lähtenyt, ilmoitin heti että kuukauden lomamatka on jo varattu tänä vuonna heinäkuulle (kun oma vuoro oli) ja että olen sen maksanut, ei voi perua. Siitä kyllä raivottiin. Kysyin että mikä ongelma, tällä kertaa on minun heinäkuu-vuoro ja me kaikki on suostuttu järjestelyyn. Mutta ku lapset, mutta ku minun tarpeeni, mutta ku sitä ja tätä. Pomo ei uskaltanut sanoa mitään. Sain sitten kuulla että selän takana oli haukuttu.

Vierailija
19/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kiertävät lomalistat ja se on ihan turha napista vastaan. Saa vaihtaa jos löytää jonkun joku suostuu vaihtamaan, mutta jos ei löydy, niin ei voi mitään. Mulla on tänä vuonna toukokuu enkä oikein tykkää, mutta ei voi mitään. Ensi vuonna sitten heinäkuu. 

Tätä juuri keikkalainen ei joudu ikinä murehtimaan. Jotkut keikkafirmat myös tarjoavat kesältä parempaa palkkaa kun on vaikea saada paikkaajia, eli voin lomailla kesä-elokuun mutta halutessani ottaa muutaman sunnuntaivuoron paremmalla palkalla silloin tällöin jos rahalle on tarvetta :D

Vierailija
20/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kiertävä,mutta en noudata sitä.Pidän lomani epätoivotuimpina ajankohtina kukaan ei varmaan ole edes huomannut,etten ole kierrossa mukana😂.